Naapurissa koirakenneli /melu

Anonyymi

Hei!

Olemme muutama vuoksi sitten muuttaneet taajamaan omakotitaloalueelle ja naapurissamme (tie välissä) on koirakenneli, joka virallisesti myös nimellä hoitola. Yllättäen talo myytiin meille talvipakkasilla, jolloin kennelin koirat eivät olleet ulkona häkeissään. Kennelissä on pihassa ainakin neljä häkkiä ja koiria ainakin 10-12. Pentueita voi ajoittain olla useampia. Koirat haukkuvat, huutavat, itkevät ja ulvovat aamusta iltaan häkeissä ja meteli on melkoinen. Meteli kuuluu myös talomme sisälle ja suoraa sanottuna verenpaineet alkavat jo nousta siihen malliin, että tilanteelle olisi pakko jo tehdä jotakin. Meteli kuuluu päivittäin ja nyt kun kennelin pitäjä päätti rakentaa talomme puolelle jälleen uuden koirien häkin, talossamme ei ole enää huonetta mihin meteli ei kuuluisi. Onko ylipäätään laillista pitää kenneliä/koirien hoitolaa taajamassa, jos siitä on haittaa ympäristölle ja aiheuttaa meteliä? Kaikki vinkit otetaan todella kiitollisena vastaan, mitä tilanteelle voisi tehdä. Niin ja kyseinen kellin pitäjä uhkailee ihmisiä, jotka kommentoivat hänen toimintaa joten asiallinen keskustelu ei valitettavasti ole vaihtoehto tässä tapauksessa.

3

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Meillä kymmenet koirat aiheuttaneet vuosia melun kymmeniä, satoja kertoja, päivä. Tunteja päivässä häkkikoirst, ohi kulkevat räyhäävät jokainen vain minuutteja mutta kun koiria viedään 5 metrin välein
      Aiemmin tauoton joukkueurheilu, muu ihmisten kokolntuminen, ei liikennemelukaan varmasti mukavaa ole, mutta ei todellakaan yhtä kauheaa kyin tahallinen metelöinti (urhelu asuntoalueella on valinta, samoin kuin koiran tuominen yleiselle alueelle/ulos, kun / vaikka tietää sen metelöiväm)

• Anonyymi

Tuo onkin jännä juttu,ajatelaas,lapset melusi päivisin,ryhmäperhepäivä koti ja lapset ehkä aamuisin 2h,iltapäivällä 2h,ulkona,ei se melu äänet voi kuulua taloon uuteen ei.Sitten koirat.Ei taaskaan oli niitä vaikka 50haukkumassa ehkä sillon.Mutta navetta kobe Avant,se puputtavaa ääni tuotuna omakotialueille,lautaset tippuu kaapista.Tai muut työkoneet,ei niin kuulu ne .Ei edes mopopojat saa kuuluvaa melua aikasiksi ohi kulkeva rekka lumenauraus työt mikään kuulu kuin tuo ****tanan kone.Kokeilkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2457
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1343
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      832
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe