Eli jos "riitautan" perintäfirman käräjille laittaman velan, niin miten pitkä soppa siitä syntyy? Ja jos käräjät toteaa tuon velan aiheelliseks, niin tuleeko tuosta riitautuksesta suuria kuluja? Ts jos minulla on esim. 300e velka käräjillä, niin paisuuko se useita satoja, jos riitautan ja "häviän" sen?
Kyse on siis laskusta, josta perintätoimisto ei ole suostunut/kyennyt antamaan lisätietoa, eikä minulla näin ollen ole mitään hajua moisesta laskusta!
Käräjillä olevan velan riitauttaminen?
7
105
Vastaukset
- Anonyymi
www.minilex.fi/a/oikeudenkäyntikulut-velkomuksessa
Riitautat rohkeasti vaan. 99.9% todennäköisyydellä perintätoimistolla ei ole esittää oikeudelle velan perusteita.
nm. kokemusta löytyy- Anonyymi
No mutta se tärkein: millaisia kuluja siitä riitauttamisesta syntyy? Joku joskus kertoi, että velka saattaa kymmenkertaistua jos meenee riitauttamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta se tärkein: millaisia kuluja siitä riitauttamisesta syntyy? Joku joskus kertoi, että velka saattaa kymmenkertaistua jos meenee riitauttamaan
Vastapuolen oikeudenkäyntikulut voivat olla tuhansia euroja. Riippuen tietenkin siitä, kuinka paljon todistelua (ja työtä) laskun peruste vaatii. Hävinnyt maksaa oikeuskulut.
- Anonyymi
Jos olet varaton tai pienituloinen, oikeusaputoimisto auttaa.
Pelote maksuista saa suurimman osan riitaannuttajista vetäytymään, se on iso vääryys tässä yhteiskunnassa.- Anonyymi
Ei oikeusaputoimisto maksa voittaneen vastapuolen kuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeusaputoimisto maksa voittaneen vastapuolen kuluja.
Ei niin mutta jos on varaton itse niin omat kulut oikeusapu kattaa ja oikeus voi jättää ne kulut tuomitsematta vaikka jutun häviäisikin juuri kohtuullisuuteen vedoten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin mutta jos on varaton itse niin omat kulut oikeusapu kattaa ja oikeus voi jättää ne kulut tuomitsematta vaikka jutun häviäisikin juuri kohtuullisuuteen vedoten.
Eikö kuluttaja-asiamies ole joskus avustanut noissa perintäasioissa myös oikeudessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962