Murrosiän ongelmia

Olen 10 vuotias tyttö ja olen noin 150cm ja painan noin 50 kiloa(onko normaalia)? Näytän tällähetkellä lihavalta vatsan kohdalla ja luulin että minulla on vatsalihaksia mutta äitini sanoi että se on rasvaa eli (onko normaalia)? Murrosiästä: olin joku 9 vuotta ja alkoi karvoja jo tulla(onko normaalia)? Ja kuuluuko "lihavuus" tai lihavalta näyttäminen murrosikään?? Äitini sanoi että se tasaantuu mutta en ole varma?Kyl mä tiiän että murrosiällä alkaa rinnat kasvaan, mutta onko se normaalia että ne ei mee vierekkäin vaan vähän niinku erilleen 🍈 🍈näin (kasvaa)?? Kerran katsoin netistä mitä kuukautiset tarkoittaa enkä edelleenkään tiiä, mutta se ongelma on se että mun äiti näkee mun googlaamat asia ja se luulee että mulla alkaa ne(mitä sanon/teen??) Mulla on jo tullut valkovuotoa (10 vuotiaana alkoi) (onko normaalia)?? Ois kiva jos joku voisi vastata minun ongelmiin/kysymyksiin! Moikkaaaaa!!!

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttakaa heti please, koska en viihdi puhua äitini kanssa🙄😅😑!!!

    • Anonyymi

      sillo ku on kuukautiset niin pillusta tulee verta ja sanot vaa äidille että ne on alkanut jos on niin kyllä äitis auttaa

    • Anonyymi

      Kaikilla on vatsan kohdalla ainakin vähän rasvaa. Murrosiässä tytöillä kertyy kehoon enemmän rasvaa kuin siinä ennen on ollut. Itselläni ainakin paino tasaantui, kun kasvoin lisää pituutta.

      Karvojen kasvaminen 9-vuotiaana on normaalia.

      Se, että rinnat ovat "erillään" tai että ne ovat erikokoiset on myös normaalia. Rintoja on paljon erikokoisia ja -mallisia ja ne ovat hyviä kaikki.

      Hyvin yksinkertaistettuna kuukautiset tarkoittavat, että noin kerran kuussa pimpistä tulee verta. Jotta veri ei sotkisi housuja, käytettään kuukautissuojia eli yleensä siteitä tai tamponeja. Kuukautisten aikana voi olla myös muita oireita kuten mielialanvaihteluita tai kuukautiskipuja, joka on kipua alavatsassa. Kuukautiskipuihin auttavat särkylääke tai lämpöpussi vatsan päällä. Alussa kuukautiset voivat olla epäsäännölliset eli niitä ei tule joka kuukausi tai niiden välissä on välillä enemmän ja välillä vähemmän aikaa. Kuukautisvuoto ei ole aina kirkkaan punaista verta vaan etenkin ensimmäisten kuukautisten aikana vuoto on usein ruskeaa. Kun saat ensimmäiset kuukautisesi, voit kertoa siitä silloin äidillesi.

      Valkovuoto on normaalia 10-vuotiaana.

      Toivottavasti jaksat lukea koko viestin ja kysy toki, jos haluat tietää jostakin lisää.

      • Kiitos tuosta viestistä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe