Palkka mitä on yleensä?

Anonyymi

Paljonko yleensä saa kuorma-auto kuski €/h? entäs kärri hommissa?

TES-yritykset on harvassa mutta mikäli semmosessa olisi yhdistelmähommia tarjolla että lisät ja kaikki maksetaan niinku kuuluu, niin paljonko pitäisi saaha vähintään tunnissa että ottaisit työn vastaan etkä jäis mielummin kotiin?

Minkä takia alalla on niin pitkät työpäivät? Joku auto jos pyörii 12h vuoroissa kahella tyypillä ympäri vuorokauden ma-pe ehkäpä myös la, niin eikö se ois parempi kolmella pyöriä, työllistäs ihmisiä ja kuskeillakin varmasti mukavampaa olla normi ihmisten työtunneissa? Elämäntapaintiaanit toki erikseen..

34

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      12 - 15 tuntia on ihan normaali päivän mitta autohommissa. AKT:n sivuilta löydät palkkataulukot.

      • Anonyymi

        Edellinen kirjoittaja liioitteli työpäivän pituutta, ehkä pienissä kuljetusyrityksissä tällaista 12-15 tunnin jatkuvaa työputkea harrastetaan,kunnes tarkastaja lähettää yrittäjälle kirjeen jossa pyydetään kuljettajien työaikatiedot tiedostona sähköpostilla tarkastajalle. Ja tällaiset kirjeet ovat ihan arkipäivää kaikille yrittäjille niin leipomon ajossa oleville pullakuskeille kuin isommille yrityksille. Kyllä digi aika on mahtavaa. Kun yrityksen asiat on tarkastettu ,niin sitten yrittäjä saa selittää miksi asiat on näin. Kyllä saa olla kunnon savolainen selittäjä jos meinaa selvitä ilman rangaistusseuraamusta. Siksi kaikki keski- ja suuret kuljetusyritykset ovat ottaneet lakisääteisen linjan ,ettei ylitöitä juurikaan tehdä. Kuljettajan työaikaa seurataan ja kun huomataan,että ylitöitä tulee liikaa ,niin vapaapäivälle kaveri. Siksi isoilla työnantajilla ei kuski juurikaan ansaitse ylitöitä tekemällä. Tämä on linjassa AKT:n tavoitteiden kanssa ,jossa järjettömiä ylitöiden tekemistä pyritään estämään.
        Kuten minua nuorempi sukupolvi sanoisi " On muutakin elämää kuin työnteko"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja liioitteli työpäivän pituutta, ehkä pienissä kuljetusyrityksissä tällaista 12-15 tunnin jatkuvaa työputkea harrastetaan,kunnes tarkastaja lähettää yrittäjälle kirjeen jossa pyydetään kuljettajien työaikatiedot tiedostona sähköpostilla tarkastajalle. Ja tällaiset kirjeet ovat ihan arkipäivää kaikille yrittäjille niin leipomon ajossa oleville pullakuskeille kuin isommille yrityksille. Kyllä digi aika on mahtavaa. Kun yrityksen asiat on tarkastettu ,niin sitten yrittäjä saa selittää miksi asiat on näin. Kyllä saa olla kunnon savolainen selittäjä jos meinaa selvitä ilman rangaistusseuraamusta. Siksi kaikki keski- ja suuret kuljetusyritykset ovat ottaneet lakisääteisen linjan ,ettei ylitöitä juurikaan tehdä. Kuljettajan työaikaa seurataan ja kun huomataan,että ylitöitä tulee liikaa ,niin vapaapäivälle kaveri. Siksi isoilla työnantajilla ei kuski juurikaan ansaitse ylitöitä tekemällä. Tämä on linjassa AKT:n tavoitteiden kanssa ,jossa järjettömiä ylitöiden tekemistä pyritään estämään.
        Kuten minua nuorempi sukupolvi sanoisi " On muutakin elämää kuin työnteko"

        Kaikki ei osaa erotta ajoaikalakia ja työaikalakia.


    • Anonyymi

      Jäteauton ajossa(keräys prässillä) saa ajaa 12 tunnin päiviä ja rahaa tulee ja kunto pysyy kovana kun 70 paikkaa päivä ja vapailla mahdollisuus ajaa siirtlavoja ja hiekkakuormia.
      Näisä hommissa kuskikin saa 50 tonnia vuodessa.

      • Anonyymi

        Taas jätekuski vauhdissa. Yes ! hyvä meininki ! Kas kummaa kun Suomen lainsäädäntö määrittelee ettei jätteiden keräily/kuljetus samoin kuin maidon keräilyajo maatiloilta/ teiden kunnossapito/auraus ei ole kuljetusalan työtä joita valvotaan samalla tavalla kuin muuta kuljetustoimintaa ( Näin tyhmästi lakipykälät määrittävät asian)luulee olevansa ikuinen Duracell pupu joka jaksaa seuraavat 40 vuotta painaa samaa tahtia ja haluaa kertoa tämän mahtavan tarinan meille kaikille. Lisäksi jokaisen kuljettajan pitää kysyä lupa työpaikaltaan saako ajaa työajan ulkopuolella muita ajotehtäviä toisessa kuljetusyrityksessä. Näin työaikalaki määrittää asian. Jos työnantaja ei suostu niin ei ajeta. Hyvässä työpaikassa kuljettaja kaikilla ikälisillä, työhön liittyvillä bonuksilla , TES palkalla ja ruoka/ osapäiväraha korvauksilla pääsee hyvin lähelle tuota 50 000 euroa ja aikaa jää todella hyvin myös perheelle. On myös muuta elämää kuin vain työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jätekuski vauhdissa. Yes ! hyvä meininki ! Kas kummaa kun Suomen lainsäädäntö määrittelee ettei jätteiden keräily/kuljetus samoin kuin maidon keräilyajo maatiloilta/ teiden kunnossapito/auraus ei ole kuljetusalan työtä joita valvotaan samalla tavalla kuin muuta kuljetustoimintaa ( Näin tyhmästi lakipykälät määrittävät asian)luulee olevansa ikuinen Duracell pupu joka jaksaa seuraavat 40 vuotta painaa samaa tahtia ja haluaa kertoa tämän mahtavan tarinan meille kaikille. Lisäksi jokaisen kuljettajan pitää kysyä lupa työpaikaltaan saako ajaa työajan ulkopuolella muita ajotehtäviä toisessa kuljetusyrityksessä. Näin työaikalaki määrittää asian. Jos työnantaja ei suostu niin ei ajeta. Hyvässä työpaikassa kuljettaja kaikilla ikälisillä, työhön liittyvillä bonuksilla , TES palkalla ja ruoka/ osapäiväraha korvauksilla pääsee hyvin lähelle tuota 50 000 euroa ja aikaa jää todella hyvin myös perheelle. On myös muuta elämää kuin vain työ.

        Miksi kukaan kuski ei koskaan anna mitään arvoa vapaa-ajalle`?
        Onko tämä porukka ainoa työntekijä ryhmä jolle vapaa-aika on täysin sivuseikka?
        Tämä keskustelufoorumi jättää valtavasti kysymysmerkkejä ??????????
        Eikö kuljettajat arvosta vapaa-aikaa ollenkaan?????
        Päätyön lisäksi pitää ajaa myös muissa firmoissa ...... ihan sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan kuski ei koskaan anna mitään arvoa vapaa-ajalle`?
        Onko tämä porukka ainoa työntekijä ryhmä jolle vapaa-aika on täysin sivuseikka?
        Tämä keskustelufoorumi jättää valtavasti kysymysmerkkejä ??????????
        Eikö kuljettajat arvosta vapaa-aikaa ollenkaan?????
        Päätyön lisäksi pitää ajaa myös muissa firmoissa ...... ihan sairasta.

        Kake Randelin Youtubesta antaa vastauksen sinulle : Pakko painaa pitkää päivää.


    • Anonyymi

      Juu ja isäntä saa tekemistäsi ajoista saman 50 tonnia. Ja sitten heräsit ja keitit aamukahvin..

    • Anonyymi

      Keksien ja makeisten ajo hki lahti hämeenlinna ja salo turku piirit.
      Auto on MB ateco ja päivätyö.
      Tykkään hommasta kevyttä ja hyvät purkupaikat ja palkka 2600/kk brutto.

      • Anonyymi

        Sitten täällä taas satusetä on vauhdissa Keksillä ja tosi makeilla karkeilla sekoillaan ja mikä parasta purkupaikat on todella hvyiä. Hän elää todella sadussa ja kun autona on vielä MB Atego niin elämä on yhtä juhlaa. Mersu miehen unelmaduuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten täällä taas satusetä on vauhdissa Keksillä ja tosi makeilla karkeilla sekoillaan ja mikä parasta purkupaikat on todella hvyiä. Hän elää todella sadussa ja kun autona on vielä MB Atego niin elämä on yhtä juhlaa. Mersu miehen unelmaduuni.

        Makeisia ajan kyllä erikoistukusta ja purkupaikat ovat hyviä kun pääosin isompia liikkeitä ja 10 paikkaa päivä noin keskimäärin.
        MB Atego viime vuoden malli on erinomainen auto ja ei ole satua olen unelmaduunissa, toki palkka saisi olla parempikin mutta en mihinkään vuorotöihin, bussin ajoon enää palaa oli kusista hommaa ja rekkaakin ajoin 5 vuotta ja nukuinkin peltihytissä.
        Hyvää päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makeisia ajan kyllä erikoistukusta ja purkupaikat ovat hyviä kun pääosin isompia liikkeitä ja 10 paikkaa päivä noin keskimäärin.
        MB Atego viime vuoden malli on erinomainen auto ja ei ole satua olen unelmaduunissa, toki palkka saisi olla parempikin mutta en mihinkään vuorotöihin, bussin ajoon enää palaa oli kusista hommaa ja rekkaakin ajoin 5 vuotta ja nukuinkin peltihytissä.
        Hyvää päivää.

        Herää jo sieltä erkoistukun unesta.


    • Anonyymi

      Tuo oli oikeaa puhetta ja hyvä kun tykkäät.
      Palkka nyt on mikä on . Ei ne suuret tulot kunhan menot rajaa sen mukaan.
      Yrittäjänä alanvaihto käy mielessä. Tekisi vaikka vähemmällä palkalla jos olisi vähemmän stressiä.

    • Anonyymi

      Eikö se 2500-3000 pyöri?

      • Anonyymi

        Nyt kyllä ammattimiehet/ naiset haluavat selvennystä tämän makeiskuskin toiminnasta. Kuulosta aivan liian hyvältä duunilta jos alue on Lahti, H:linna Salo Turku. Kyseinen henkilö väittää ,että käy työpäivässä ainoastaan 10 asiakkaan luona. Vanhana myyntimiehenä väitän ettei kyseinen henkilö ole kuljettaja vaan myyntimies joka käy myyntikohteissa tarkistaa makeisten määrät ja tekee tilauksen ,noutaa tavarat autosta ja hyllyttää eli laittaa tuotteet esille ja suorittaa asiakkaalle tulevien uutuustuotteiden esittelyn ja ennakkomarkkinoinnin. Ihan arvostettava ammatti ,mutta olet selkeästi väärällä keskustelufoorumilla,sinun pitäisi olla myyntialan keskustelupalstalla. Jokainen täysjärkinen kuljetusalan ammattilainen ymmärtää sen tosiseikan nyky-Suomessa ,että ajamalla karkkia 10 asiakkaalle päivässä ei yksikään kuljetusyritys pysy pystyssä,saati pysty maksamaan palkkaa kuljettajalleen. Ei ole taksat sillä tasolla ,ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä ammattimiehet/ naiset haluavat selvennystä tämän makeiskuskin toiminnasta. Kuulosta aivan liian hyvältä duunilta jos alue on Lahti, H:linna Salo Turku. Kyseinen henkilö väittää ,että käy työpäivässä ainoastaan 10 asiakkaan luona. Vanhana myyntimiehenä väitän ettei kyseinen henkilö ole kuljettaja vaan myyntimies joka käy myyntikohteissa tarkistaa makeisten määrät ja tekee tilauksen ,noutaa tavarat autosta ja hyllyttää eli laittaa tuotteet esille ja suorittaa asiakkaalle tulevien uutuustuotteiden esittelyn ja ennakkomarkkinoinnin. Ihan arvostettava ammatti ,mutta olet selkeästi väärällä keskustelufoorumilla,sinun pitäisi olla myyntialan keskustelupalstalla. Jokainen täysjärkinen kuljetusalan ammattilainen ymmärtää sen tosiseikan nyky-Suomessa ,että ajamalla karkkia 10 asiakkaalle päivässä ei yksikään kuljetusyritys pysy pystyssä,saati pysty maksamaan palkkaa kuljettajalleen. Ei ole taksat sillä tasolla ,ikävä kyllä.

        Olet oikeassa olen autonkuljettaja/myyntimies mutta vanhana ammattikuskina pidän itseäni autonkuljettajana.
        Toki laitan tavarat hyllyyn ja ten tilaukset mutta ajoa tulee pävässä 200-300 km ja päivätyö,viikonloput ja arkipyhät vapaat,lomarahat,kerran vuodessa bonuksia ja suklaata saa kotiin useasti.
        Hyvä työ on ja juuri alkoi viiden viikon kesäloma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa olen autonkuljettaja/myyntimies mutta vanhana ammattikuskina pidän itseäni autonkuljettajana.
        Toki laitan tavarat hyllyyn ja ten tilaukset mutta ajoa tulee pävässä 200-300 km ja päivätyö,viikonloput ja arkipyhät vapaat,lomarahat,kerran vuodessa bonuksia ja suklaata saa kotiin useasti.
        Hyvä työ on ja juuri alkoi viiden viikon kesäloma.

        Hikiset reppurit liituraidoissaan ei ole koskaan olleet mitää kunnioitettuja autonkuljettajia. Ehkä fiilis sille edustajalle on sama mutta se tyrkyttävä limainen ylipirteys ei ole muuta kun ulkokuorta.
        Usein ne farkkuautot ja pikkupakut (ei mitään kuorma-autoja) seisovat laitureiden edessä ja ne jotka todella tuo ne keksit ja suklaat sinne kauppaan eivät pääse laituriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa olen autonkuljettaja/myyntimies mutta vanhana ammattikuskina pidän itseäni autonkuljettajana.
        Toki laitan tavarat hyllyyn ja ten tilaukset mutta ajoa tulee pävässä 200-300 km ja päivätyö,viikonloput ja arkipyhät vapaat,lomarahat,kerran vuodessa bonuksia ja suklaata saa kotiin useasti.
        Hyvä työ on ja juuri alkoi viiden viikon kesäloma.

        Vilpittömät onnittelut tälle " vanha myyntimies" kaverille. Harvoin tällä keskustelufoorumilla kommentoija osuu naulankantaan . No onhan se päivänselvää jos itse on tehnyt tuota vaativaa myyntimies/ kuljettaja työtä niin aistii ja haistaa toisen kirjoituksesta tosiasiat. Itsekin nuorena myyntiautoa ajanut 1980 luvulla ja sen pohjalta olen sitä mieltä,että myyntimies on myyntimies. Kuljettaja on kuljettaja. Myyntimiehen työnkuva on myydä ja markkinoida mahdollisimman paljon yrityksen tuotteita.
        Kuljettajan työtehtävä on taas toimittaa tilatut tavarat aikataulussa ja ehjänä perille. Siinä on vissi ero ammateissa. Molemmat työt ovat ihan yhtä arvokkaita.Pääasia ,että työ on mieleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hikiset reppurit liituraidoissaan ei ole koskaan olleet mitää kunnioitettuja autonkuljettajia. Ehkä fiilis sille edustajalle on sama mutta se tyrkyttävä limainen ylipirteys ei ole muuta kun ulkokuorta.
        Usein ne farkkuautot ja pikkupakut (ei mitään kuorma-autoja) seisovat laitureiden edessä ja ne jotka todella tuo ne keksit ja suklaat sinne kauppaan eivät pääse laituriin.

        Hikiset reppurit nimimerkille. Ei pidä sotkea "liituraita" miehiä BMW/ audi miehiä noita lima nuljaskoita YES YES miehiä niihin todellisiin työnsankareihin jotka kuorma-autoilla kiertävät päivästä toiseen myymälöissä ja toimittavat tavarat asiakkaille. Tosiasia on kuitenkin se ,että tämä ammattiryhmä on kuoleva ammatti. Yksi toisensa jälkeen myyntityö loppuu. Tunnetuin on varmasti pullistaan tuttu Pågen jolla myyntiautot täyttivät kaupan hyllyt. Enää ei myyntimies täytä hyllyjä. Inex ja Kesko hoitaa homman. Maailma muuttuu ja meidän on se hyväksyttävä ja hyvä niin myyntiauton kuljettajan työ on äärimmäisen raskas ja jos tulosta ei synny niin ei tule palkkaa, siis todellinen työnorja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hikiset reppurit nimimerkille. Ei pidä sotkea "liituraita" miehiä BMW/ audi miehiä noita lima nuljaskoita YES YES miehiä niihin todellisiin työnsankareihin jotka kuorma-autoilla kiertävät päivästä toiseen myymälöissä ja toimittavat tavarat asiakkaille. Tosiasia on kuitenkin se ,että tämä ammattiryhmä on kuoleva ammatti. Yksi toisensa jälkeen myyntityö loppuu. Tunnetuin on varmasti pullistaan tuttu Pågen jolla myyntiautot täyttivät kaupan hyllyt. Enää ei myyntimies täytä hyllyjä. Inex ja Kesko hoitaa homman. Maailma muuttuu ja meidän on se hyväksyttävä ja hyvä niin myyntiauton kuljettajan työ on äärimmäisen raskas ja jos tulosta ei synny niin ei tule palkkaa, siis todellinen työnorja.

        Myyntiauto on myymäläauto, katoavaa kansanperinnettä. Kaksi ja pullapojat on hömppäporukkaa. Ennen oli LA puhelimien aikaan oikein henkilöauton tuulilasilla REPPU 10 tai joku oma numero. Luulivat olevansa automiehiä. Ne olikin oikein pohjasakkaa kulmahousuissaan ja suavet päässään.


    • Anonyymi

      Mää ajelen kyllä kahvia myymälöihin ja jakelureitti on vantaa-hämeenlinna 12 paikkaa päivä ja ajokki on Scania kaksi vuotta vanha kaksiakselinen umpikori ja perälautanostin
      Palkka on kk/palkka 2900/kk ja kaupan automiesten soppari saan ylitöistä eri korvauksen ja päivärahan.
      Mulla on päiväduuni 7-15 ja kyllä näitä hyvä hommia vielä on mutta vähemmän, yksitysiset yrittäjät ovat duunin pilanneet ja nyt nurkuvat..

      • Anonyymi

        Hemmetti minä olen aina luullut ,että Kesko, Inex ja lidl logistiikkakeskus toimittaa kahvipaketit kauppoihin. Olenko ymmärtänyt tämän asian 50 vuotta väärin. Onko minua huijattu ,joku rahti-pentti väittää ,että toimittaa 2 akselisella Scanialla kahvit kauppoihin. Onko tämä sama kaveri joka väittää olevansa Joulupukki?


      • Anonyymi

        Tää on joku AD-HD kuski. Hän liittää koko työelämänsä muutamaan lauseeseen. Auto, palkkaus, työaika ja kuljetusyrittäjien haukkuminen Siinä se tuhti paketti. Hyvä tuli mielipiteesi selväksi lyhyesti ja ytimekkäästi.


    • Anonyymi

      Minä ajoin vielä 90 luvulla meiran paahtimolta kahvia S ryhmän kauppoihin uudenmaan läänin alueella,
      Tämä ei ollut jokapäiväistä hommaa vaan ruuhkahuipun tasoittamista,rullakoita ajoin paljonkin inexiltä kilosta.
      Hyviä hommia olivat Koa;n ajot.

      • Anonyymi

        Niin ajaa se KOA eli Kilon osuusauto edelleen joka päivä Meiralta kahvia Inexille Keravalle. KOA on kuljetusliike joka suorittaa ajotehtäviä Keravan Inexiltä asiakkaille.
        KOA on kuljettajien omistama osuuskunta pohjainen kuljetusliike, mutta miten on ,onko enää tänä päivänä nuorella kuljettajan alulla mahdollisuus päästä osakkaaksi tähän yritykseen vai onko mahdollisuus uusille suljettu pois. Ihan mielenkiinnon vuoksi olisi kiva kuulla miten tällainen osuuskuntapohjainen kuljetusliike toimii. Itse olen todennut ,että tällainen Moondo kuljetusyritys on vallannut merkittävästi Inexin ajoja pääkaupunkiseudulla ja vastaavasti KOA kuorma-autojen määrä on vähentynyt merkittävästi ja tilalle on tullleet KOA;n pakettiautot jotka kuljettavat verkkokaupan tuotteita S-ryhmässä. Asiallisia kommentteja kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ajaa se KOA eli Kilon osuusauto edelleen joka päivä Meiralta kahvia Inexille Keravalle. KOA on kuljetusliike joka suorittaa ajotehtäviä Keravan Inexiltä asiakkaille.
        KOA on kuljettajien omistama osuuskunta pohjainen kuljetusliike, mutta miten on ,onko enää tänä päivänä nuorella kuljettajan alulla mahdollisuus päästä osakkaaksi tähän yritykseen vai onko mahdollisuus uusille suljettu pois. Ihan mielenkiinnon vuoksi olisi kiva kuulla miten tällainen osuuskuntapohjainen kuljetusliike toimii. Itse olen todennut ,että tällainen Moondo kuljetusyritys on vallannut merkittävästi Inexin ajoja pääkaupunkiseudulla ja vastaavasti KOA kuorma-autojen määrä on vähentynyt merkittävästi ja tilalle on tullleet KOA;n pakettiautot jotka kuljettavat verkkokaupan tuotteita S-ryhmässä. Asiallisia kommentteja kiitos !

        Olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Ennen KOA hoiti lähes kaiken SOK:n ajon ,mutta nyt Moondo kuljetus oy on joka paikassa tiellä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja kyydissä on Inexin tavaraa S-ryhmän kauppoihin. Olen yrittänyt Googlata mikä tämän Moondo kuljetusyrityksen historia on ,mutta tyhjää lyö. Paljon todella uusia ja hienoja autoja pöllähti tienpäälle,mutta koko yritys on kuin Fenix lintu tyhjästä syntynyt. Vaikea ymmärtää miten sellainen on mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Ennen KOA hoiti lähes kaiken SOK:n ajon ,mutta nyt Moondo kuljetus oy on joka paikassa tiellä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja kyydissä on Inexin tavaraa S-ryhmän kauppoihin. Olen yrittänyt Googlata mikä tämän Moondo kuljetusyrityksen historia on ,mutta tyhjää lyö. Paljon todella uusia ja hienoja autoja pöllähti tienpäälle,mutta koko yritys on kuin Fenix lintu tyhjästä syntynyt. Vaikea ymmärtää miten sellainen on mahdollista?

        Hyvä kun otit asian esille. Itsekin olen ihmetellyt viime vuosina näitä uuden karheita autoja joissa monissa on valtavasti ledi-tilpehööriä hytissä. Yritys on täysin tyhjästä syntynyt ei mikään 1930 luvulla perustettu perheyhtiö vaan ponkaisi jakelutaivaalle ihan tyhjästä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Ennen KOA hoiti lähes kaiken SOK:n ajon ,mutta nyt Moondo kuljetus oy on joka paikassa tiellä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja kyydissä on Inexin tavaraa S-ryhmän kauppoihin. Olen yrittänyt Googlata mikä tämän Moondo kuljetusyrityksen historia on ,mutta tyhjää lyö. Paljon todella uusia ja hienoja autoja pöllähti tienpäälle,mutta koko yritys on kuin Fenix lintu tyhjästä syntynyt. Vaikea ymmärtää miten sellainen on mahdollista?

        Jos se on tään suklaa ja keksihepun erkoistukku ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Ennen KOA hoiti lähes kaiken SOK:n ajon ,mutta nyt Moondo kuljetus oy on joka paikassa tiellä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja kyydissä on Inexin tavaraa S-ryhmän kauppoihin. Olen yrittänyt Googlata mikä tämän Moondo kuljetusyrityksen historia on ,mutta tyhjää lyö. Paljon todella uusia ja hienoja autoja pöllähti tienpäälle,mutta koko yritys on kuin Fenix lintu tyhjästä syntynyt. Vaikea ymmärtää miten sellainen on mahdollista?

        Moondo on ainakin verot maksujärjestelyssä… tarkoittaa että raha on tiukalla.
        Siinä ja siinä täyttääkö tilaajavastuulain vaatimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moondo on ainakin verot maksujärjestelyssä… tarkoittaa että raha on tiukalla.
        Siinä ja siinä täyttääkö tilaajavastuulain vaatimukset.

        Siis näin vanhana konkarina 40v. alalla ihmettelen tätä Moondo kuljetusyritystä. Mistä tämä syntyi ja kasvoi yössä valtavaksi pääkaupunkiseudun valtiaaksi. Onko kyseessä velkarahalla pelaavat pellehermannit vai sukupolvien pikkuhiljaa rakentama kuljetusyritys? Joka tapaukseessa ei pars esimerkki nuorille jotka alelalle ovat tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis näin vanhana konkarina 40v. alalla ihmettelen tätä Moondo kuljetusyritystä. Mistä tämä syntyi ja kasvoi yössä valtavaksi pääkaupunkiseudun valtiaaksi. Onko kyseessä velkarahalla pelaavat pellehermannit vai sukupolvien pikkuhiljaa rakentama kuljetusyritys? Joka tapaukseessa ei pars esimerkki nuorille jotka alelalle ovat tulossa.

        Itse vielä vanhempan konkarina ihmettlen myös en ole kuullutkaan yrityksestä.
        Aloitin itse ajot vuonna 1974 Sok suurvaraston kuljettajana siihen aikaan oli hyvät hommat, apumies oli autossa ja ei ollut kiirettä, palkkaa saimme Akt tes tuotantolisät, eism sompasaaren satamasta Kilon suurvarastolle ajettiin hedelmiä 3 kuormaa pävä ja täsät sai suoritelpakka lisä, jakoajossa saattoi olla 20 paikkaa päivä ja siitä sai tuotikset.
        Kaiholla muistan noitä päiviä, autot olivat Bedfordeja avolava ei ohjaustehostajaa j akylmä hytti, umpikoriautot jotka ajoivat kauppaan rullakoita olivat parempia Volvoja ja mersuja.
        tyhmyyttäni lähdin armeijan jälkeen pis Sok ajosta, en nähnyt Kilon osuusauton sntymistä, mutta pitkään KOA toimi menestyneenä yrityksenä en tiedä miten on nyt jos menettäneet ajoja..
        Ajoin myöhemmin toisen osuueliikken autoa ja 80 luvulla mm- kaksi kertaa viikko Hki-Tampere reitti ja 3-4 paikkaa päivä, tämä projekti toisn kesti vain vuoden verran mutta oli ihana ajo
        90 luvun lamassa jouduin lähtemään bussin ajoon ja ajoin niitä eläkkeelle asti se homma muuttui koko ajan kusisemmaksi...
        Kertokaa ihmeessä KOA:n nykytilnateesta jok tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vielä vanhempan konkarina ihmettlen myös en ole kuullutkaan yrityksestä.
        Aloitin itse ajot vuonna 1974 Sok suurvaraston kuljettajana siihen aikaan oli hyvät hommat, apumies oli autossa ja ei ollut kiirettä, palkkaa saimme Akt tes tuotantolisät, eism sompasaaren satamasta Kilon suurvarastolle ajettiin hedelmiä 3 kuormaa pävä ja täsät sai suoritelpakka lisä, jakoajossa saattoi olla 20 paikkaa päivä ja siitä sai tuotikset.
        Kaiholla muistan noitä päiviä, autot olivat Bedfordeja avolava ei ohjaustehostajaa j akylmä hytti, umpikoriautot jotka ajoivat kauppaan rullakoita olivat parempia Volvoja ja mersuja.
        tyhmyyttäni lähdin armeijan jälkeen pis Sok ajosta, en nähnyt Kilon osuusauton sntymistä, mutta pitkään KOA toimi menestyneenä yrityksenä en tiedä miten on nyt jos menettäneet ajoja..
        Ajoin myöhemmin toisen osuueliikken autoa ja 80 luvulla mm- kaksi kertaa viikko Hki-Tampere reitti ja 3-4 paikkaa päivä, tämä projekti toisn kesti vain vuoden verran mutta oli ihana ajo
        90 luvun lamassa jouduin lähtemään bussin ajoon ja ajoin niitä eläkkeelle asti se homma muuttui koko ajan kusisemmaksi...
        Kertokaa ihmeessä KOA:n nykytilnateesta jok tietää.

        Kiitos muistelemisesta. Ensinnäkin Bedford kuorma-auto Englannista( valmistetaan edelleen afrikassa lisensillä) Bedford kuorma-auto oli vastaus sodan jälkeiseen Suomeen valtavaan pulaan edullista kuorma-autoista joita tarvittiin 50-60 luvun Suomessa.
        Bedford oli todella paljon halvempi kuin Vovo, Scania tai Sisu. Bedford oli todella kylmä auto talvella. Kun lisänä mainitsen ,että autossa ei ollut riippupolkimia vaan polkimet tulivat lattiasta lävitse. Pakkasilla kylmäilma tuli myös lattiasta lävitse. Jalat ja polvet oli umpijäässä ,koska kylmä ilma sukelsi suoraan housun lahkeeseen , Lisäksi hytissä istuttiin kuin näyteikkunassa. Tuulilasi oli niin alhaalla ,että hyvä ettei polvet näkyneet ikkunasta ulos. No vi..tu sentään Bedfordilla Suomi rakennettiin nykyiseen loistoon.
        Mitä Kilon osuusautoon tulee niin todella harvoin näkee kuorma-autoa , mutta kotiinkuljetuspakettiautoja ratissa teinipoika sitä useammankin. Onko se hyvä suuntaus.... en tiedä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos muistelemisesta. Ensinnäkin Bedford kuorma-auto Englannista( valmistetaan edelleen afrikassa lisensillä) Bedford kuorma-auto oli vastaus sodan jälkeiseen Suomeen valtavaan pulaan edullista kuorma-autoista joita tarvittiin 50-60 luvun Suomessa.
        Bedford oli todella paljon halvempi kuin Vovo, Scania tai Sisu. Bedford oli todella kylmä auto talvella. Kun lisänä mainitsen ,että autossa ei ollut riippupolkimia vaan polkimet tulivat lattiasta lävitse. Pakkasilla kylmäilma tuli myös lattiasta lävitse. Jalat ja polvet oli umpijäässä ,koska kylmä ilma sukelsi suoraan housun lahkeeseen , Lisäksi hytissä istuttiin kuin näyteikkunassa. Tuulilasi oli niin alhaalla ,että hyvä ettei polvet näkyneet ikkunasta ulos. No vi..tu sentään Bedfordilla Suomi rakennettiin nykyiseen loistoon.
        Mitä Kilon osuusautoon tulee niin todella harvoin näkee kuorma-autoa , mutta kotiinkuljetuspakettiautoja ratissa teinipoika sitä useammankin. Onko se hyvä suuntaus.... en tiedä.....

        Kiitos myös,hyvin kiteytit bedfordin ominaisuudet,sitä kuitenkin nuori mies kesti kun työtahti oli mukava pitkät kahvitauot ja ruokatunnit.
        Ajoin 80 luvulla Fiat kuormautoa 13 tonninen ja tykkipyörät siinä oli samanlaiset polkimien läpiviennit kuin petterissä ja kylmä auto myös.
        Bedfordista vielä olin 18v nuorukainen ja harkintakyky huono sain keikan hakea esabilta hitsauspuikkoja ja ne painoivat tonnin lava,lastasin lavat auton takaosaan ja näin ohjaus keveni ja oli hauskaa,onneksi ei mitään sattunut...
        Oli aikoja vielä 80 luvulla ajettiin samassa kuormassa sementtisäkkejö,öljykanistereita ja elintarvikkeita.
        Vanhat työkaverini perustivat kilon osuusauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos myös,hyvin kiteytit bedfordin ominaisuudet,sitä kuitenkin nuori mies kesti kun työtahti oli mukava pitkät kahvitauot ja ruokatunnit.
        Ajoin 80 luvulla Fiat kuormautoa 13 tonninen ja tykkipyörät siinä oli samanlaiset polkimien läpiviennit kuin petterissä ja kylmä auto myös.
        Bedfordista vielä olin 18v nuorukainen ja harkintakyky huono sain keikan hakea esabilta hitsauspuikkoja ja ne painoivat tonnin lava,lastasin lavat auton takaosaan ja näin ohjaus keveni ja oli hauskaa,onneksi ei mitään sattunut...
        Oli aikoja vielä 80 luvulla ajettiin samassa kuormassa sementtisäkkejö,öljykanistereita ja elintarvikkeita.
        Vanhat työkaverini perustivat kilon osuusauton.

        Osuuskaupan kuskit perustivat Kilon Osuusauton kun osuuskaupat päättivät lopettaa oman kuljetustoiminnan. Osuuskuntapohjainen kuljetusyritys onkohan edelleen ainut tällainen yritys Suomessa?. Alku oli todella tahmeaa sillä osuusliikkeen entiset autot olivat täysin loppuunajettuja romuja. 1990 luvun alussa tällaisia autoja kohtasin päivittäin. Jos jarrupaineiden nosto sille tasolle ,että auto pääsi pois laiturista kesti yli 5 minuuttia niin voimme kai puhua ,että romuilla ajettiin.Nykyisin kalusto on tuolla tienpäällä laadukasta,mutta todella harvoin enää näkee sillä tämä Moondo kuljetus on vienyt SOK:n ajot. Kilon osuusauto on totta tosiaan panostanut tähän verkkokaupan pakettiauto kuljetuksiin ja pakettiautoja on paljon. ( olisikohan syy se,että päteviä kuorma-auton kuljettajia on nykyisin todella vaikea saada. Nuoria miehiä ja naisia joilla on henkilöautokortti on helppo saada ajamaan pakettiautoa. Varsinkin jos on opiskelija ja tekee opiskelun ohella töitä,välivuosi ennen armeijaa niin mielummin ajelee pakulla kuin on osa-aikainen pullopoika kaupassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe