Almera GTI:n kiihtyvyys

Epäilijä

Tossa ollaan jahkailtu, että voiko pitää paikkaansa Almeralle luvattu kiihtyvyys 0-100 km/h

8,2s!!!!! Ei perkele!! 143:lla hepalla?? painoa on 1230kg

Onko kellään tietoa mitä on mitattu tms. Joskus, kun Almera GTI tuli myyntiin vuonna 97 tai 98, oli muistaakseni koeajo tuulilasissa. Olen hukannut lehden. Eipä siinäkään silti tainnut olla mitattuja arvoja.

Vertailuksi: Astra 2,2 sport 147hv ja 0-100km/h 8,7 s. tiheällä vaihteistolla. Painosta en tiedä. Tämän voisi jo uskoakkin.

31

4944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa

      Citroen Vts paino 1300 kg hv 16o jotain 8.9 s 0-100 km/h
      Peugeot 206 Gti 1080 kg 136 hv 8.9 0-100 km/h
      tehtaan lupaamia...
      Nissan Almera 1.8 1280 kg 114 hv 11.1 0-100 km/h
      Nämä tehtaan lupaamat... en tiedä kuin 1.8 Almerasta TM itse mittaaman kiihtyvyyden, ja se oli 10.6 0-100 km/h eli 0.5 sekuntia parempi kuin tehtaan lupaama.. eli kai se Gti Almera sitten voi mennä sen puoli sekuntia nopeammin 0-100 km/h tunnissa paremmin kuin tehtaan luupamat joka oli vuonna 97 8.9 joten 8.4 olisi lähellä totuutta.
      Tehtaalla ne mitataan 2 ihmistä kyydissä ja tankki täynnä.. 206 gti Peugeot 206 gti meni TM mittauksissa 8.4 s 0-100 km/h. aika pieniä noi erot silti on kattoo niitä mistä kantilta vaan..
      Kun tankkaa autoon 10 l bensaa vähenee paino jop siitä, vararengas pois, ja kaveri penkalle seisomaan, niin eiköhän se 8.2 sieltä melkein löydy... Ps. pitää muistaa käydä kusella ennen mittausta

      • epäilijä

        Tämä tuli Opel palstalta.



        TM 15/97 GTI-vertailussa mittasivat Almeralle
        0-100km/h 8.7 sek ja tehoja oli mitattu koneesta 144hv.
        Pärjäsi testissä tosi hyvin, oli 2. A3 1.8T:n jälkeen

        Uskon tähän.


      • NiZmo
        epäilijä kirjoitti:

        Tämä tuli Opel palstalta.



        TM 15/97 GTI-vertailussa mittasivat Almeralle
        0-100km/h 8.7 sek ja tehoja oli mitattu koneesta 144hv.
        Pärjäsi testissä tosi hyvin, oli 2. A3 1.8T:n jälkeen

        Uskon tähän.

        Silti ei oo 2.2L Sport Astra pärjänny yhtää
        mulle kun on kaverin kaa kisailtu!! Astra
        jää just sen 5 METRIÄ!!! En sitten tiedä
        miten ne on saanu sen kulkemaan!! Mä kyllä
        itse uskon siihen!! Koska kokeiltiin myös
        uutta 2.6l V6 Sport Vectraa, ja jäi nuuhkimaan
        hajuja noin 1m - 1.5m päähän!!!
        Tiedä sitte!!!
        Ja onhan Bemari luvannu uudelle 530d
        kiiht. 0-100 n.7s pintaan, ja yhden
        ruotsin testim mukaan kiihty vasta 8.6 senkunttiin!!!
        Tiedä sitten sitäkään!!


      • Toni.Z
        NiZmo kirjoitti:

        Silti ei oo 2.2L Sport Astra pärjänny yhtää
        mulle kun on kaverin kaa kisailtu!! Astra
        jää just sen 5 METRIÄ!!! En sitten tiedä
        miten ne on saanu sen kulkemaan!! Mä kyllä
        itse uskon siihen!! Koska kokeiltiin myös
        uutta 2.6l V6 Sport Vectraa, ja jäi nuuhkimaan
        hajuja noin 1m - 1.5m päähän!!!
        Tiedä sitte!!!
        Ja onhan Bemari luvannu uudelle 530d
        kiiht. 0-100 n.7s pintaan, ja yhden
        ruotsin testim mukaan kiihty vasta 8.6 senkunttiin!!!
        Tiedä sitten sitäkään!!

        Olen nähnyt itsekin tuon Tekniikan Maailman numeron missä oli eri GTi/Sport autoja testissä & ne olivat kyllä mitanneet arvoksi tuon.. :-/

        Samoihin aikoihin testasi Tuulilasikin GTi Almeran, ja Tuulilasi sai mitattua 0-100km/h arvoksi 8.2s tai 8.3s, en muista, voin kaivaa tuon lehden jostain kaapista jos löydän :-) Tuulilasi _painotti_ vielä, että kiihdyttäminen oli ollut vaikeaa, koska auto suti 1.vaihteen kokonaan läpi :-). 0-1000m arvoksi tuli 29sec & risat, sitä voi pitää jo _hyvänä_ suorituksena. Tuossa jää jälkeen jo monet muut GTi, Sport etc. autot.


      • aivan
        NiZmo kirjoitti:

        Silti ei oo 2.2L Sport Astra pärjänny yhtää
        mulle kun on kaverin kaa kisailtu!! Astra
        jää just sen 5 METRIÄ!!! En sitten tiedä
        miten ne on saanu sen kulkemaan!! Mä kyllä
        itse uskon siihen!! Koska kokeiltiin myös
        uutta 2.6l V6 Sport Vectraa, ja jäi nuuhkimaan
        hajuja noin 1m - 1.5m päähän!!!
        Tiedä sitte!!!
        Ja onhan Bemari luvannu uudelle 530d
        kiiht. 0-100 n.7s pintaan, ja yhden
        ruotsin testim mukaan kiihty vasta 8.6 senkunttiin!!!
        Tiedä sitten sitäkään!!

        Niin, ja 2.2 l astra oli TM:ssä nimellä pappa moottori.. paljon vääntöä, mutta.. noh lueppa se testi... mutta se on myönnettävä.. ei se varmasti huonokaan ole..


    • S60-170

      170 heppanen S60 kiihtyy 8.7 ja huiput (rajoitin) 210. Onneksi kumimatot on nepparilla kiini lattiassa..!

      • nisu

        jälkeen kiihtyy myös omistaja,kun auto alkaa
        hajoamaan.


      • toi

        on kyllä liikaa 1500kg autolta, löytyykö testituloksia tai jotain muuta faktaa kuin valmistajan tiedot ?


      • faktaa
        toi kirjoitti:

        on kyllä liikaa 1500kg autolta, löytyykö testituloksia tai jotain muuta faktaa kuin valmistajan tiedot ?

        ja TM testissä 0-100 meni 9.1s.


      • horn

        Itselläni on Volvo S80 T6 Jonka arvot
        mitattu TM:ssä -98 0-100km/h 6,8s
        ja huiput rajoitettu 250km/h ja minun mielestäni
        tuntuu vielä aika mopolta.Ei tarvitse todellakaan
        olla kumimatot neppareilla kiinni!!!
        PS.Hevosia on 272 ja olenkin ajatellut
        teholastua.


      • ido59
        horn kirjoitti:

        Itselläni on Volvo S80 T6 Jonka arvot
        mitattu TM:ssä -98 0-100km/h 6,8s
        ja huiput rajoitettu 250km/h ja minun mielestäni
        tuntuu vielä aika mopolta.Ei tarvitse todellakaan
        olla kumimatot neppareilla kiinni!!!
        PS.Hevosia on 272 ja olenkin ajatellut
        teholastua.

        viepä se volovo katuautokapinoihin vaikka kahden lastun kanssa, niin huomaat miten mopo se onkaan


      • horn
        ido59 kirjoitti:

        viepä se volovo katuautokapinoihin vaikka kahden lastun kanssa, niin huomaat miten mopo se onkaan

        Olenko väittnyt että tämä auto olisi
        mitenkään erityisen nopea!!!
        Mutta eräät kusipäät eivät näköjään ymmärrä
        suomenkieltä ja jos suoraan sanotaan niin
        nämä ns.katuautot pysyvät kasassa hyvin lyhyen
        aikaa.Niillä ei varmaankaan ajeta 300tkm
        ilman täyttä kone ym.Remppaa!!!


    • GTi

      TM mittasisi -97 GTi-testissä Almeralle 0-100km/h 8,7s(vertailun vuoksi:306 GTi:lle mitattiin samassa testissä 8,6s ja tehoa siinä on n.20hp enemmän...).
      Puolen vuoden sisällä TM:ssä oli parivertailussa uusi VTS ja tuo 2.2 Astra, VTS pääsi muistaakseni juuri alle 9s. ja Astra meni vähän päälle 9.

      • nipo

        Tuossa TM 12/01:ssä Xsaran aika 0-100km/h oli 8,6s ja Astran 9,2s.

        Almeralla ajaneena sanoisin, että se menee tod.näk. tuohon TM:n mittaamaan 8,7:ään, mutta satasen yläpuolella nelos- ja vitosvaihteilla sen meno alkaa puutumaan selvemmin kuin esim. Xsaralla/306:lla. Noissa nopeuksissa erot tehoissa ja välityksissä alkavat jo tuntumaan. Esim. Autocar on mitannut 0-100mph Almeralle vajaat 24s, Pösölle ja Xsaralle 21s.


    • ss

      niin se autojen moottoreista mitattu huippu teho ei välttämättä kerro mitään auton todellisesta kiihtyvyydestä! esimerkiksi auto jonka moottori kehittää 100hv välillä 3000-6000r/min hakkaa lähetyksessä aivan varmasti auton jonka moottori kehittää 150hv välillä 5500-6200r/min mutta välillä 2000-4500 jotain 80hv. ps tm mittasi almeran gti vetailussaan muutama vuosi sitten ja hakkasi muut autot rata ajoissa kirkkaasti vaikka ei tehoillaan juhlinutkaan!

      • GTi

        en nyt tiedä hakkasiko kirkkaasti, ajoissa taisi Almeran ja A3:n välillä olla jotain 0,3s, ainoa joka jäi joitain sekuntteja oli Fiat Bravo.
        Mutta olipahan silti nopein!


      • ss
        GTi kirjoitti:

        en nyt tiedä hakkasiko kirkkaasti, ajoissa taisi Almeran ja A3:n välillä olla jotain 0,3s, ainoa joka jäi joitain sekuntteja oli Fiat Bravo.
        Mutta olipahan silti nopein!

        on ihan vitusti jos meinaan aletaan oikeen kilpailemaan.


      • JP
        ss kirjoitti:

        on ihan vitusti jos meinaan aletaan oikeen kilpailemaan.

        tuossa pitäis muistaa sekin et joku ajaa almeralla nopeemmin ja joku toinen audilla, 0.3 on iso ero, mutta kuitenkin niin pieni, että erityyppisestä autosta pitävä kuski saa helposti kurottua tuon eron umpeen.. en laskis hirveesti painoa jonkun lehden tekemälle ratatestille... varttimaili on asia erikseen..


      • Juha
        JP kirjoitti:

        tuossa pitäis muistaa sekin et joku ajaa almeralla nopeemmin ja joku toinen audilla, 0.3 on iso ero, mutta kuitenkin niin pieni, että erityyppisestä autosta pitävä kuski saa helposti kurottua tuon eron umpeen.. en laskis hirveesti painoa jonkun lehden tekemälle ratatestille... varttimaili on asia erikseen..

        http://pcuf.fi/~vlaurila/almera.htm

        Ja siinähän oli kahdella eri kuskilla mitattu.


    • make

      noh esim. lancia thema 2.0 16v turbo i.e. 0-100km/h n.7.5s ja painaa taatusti enemmän kuin almera. kyseinen auto on kooltaan kuin saab 9000. ja hepoja oli n. 140-150 hv. kyllä se almera kulkee.

      T:Pippuripölö

      • ?

        Ei nuo sinun antamasi arvot ole ihan noin kuin väität niiden olevan.. Eli almera painaa 1230 kg ja hevosvoimia on 143. Thema ie turbo () painaa 1285 kg. Tehoja ensimmäisessä on 165 hv ja jälkimmäisessä 185 hv, paitsi 1992 turbossa jo 205 hv. Eli painoltaan ovat aikalailla samoissa, johtuen almeran turvallisuus varusteista. Siitä johtuen thema on tehokkuutensa seurauksena nopeampi kuin almera


      • JJ
        ? kirjoitti:

        Ei nuo sinun antamasi arvot ole ihan noin kuin väität niiden olevan.. Eli almera painaa 1230 kg ja hevosvoimia on 143. Thema ie turbo () painaa 1285 kg. Tehoja ensimmäisessä on 165 hv ja jälkimmäisessä 185 hv, paitsi 1992 turbossa jo 205 hv. Eli painoltaan ovat aikalailla samoissa, johtuen almeran turvallisuus varusteista. Siitä johtuen thema on tehokkuutensa seurauksena nopeampi kuin almera

        on Themassa aivan eri planeetalta kuin Almerassa (oliko jotain 255 nm ?), joten ei ihme että kulkee samanpainoisena eri tavalla.


    • Jotain

      voit päätellä tästä: 405 MI 16, 1170 kg, 160 hv ja 8.6 s 0-100 km/h. Kevyempi ja hitaampi paperilla mutta jäi GTI Almera useasti, auton mitan verran eli ei paljoa mutta ei noi erot 0-100 paljoa ole ellei tehoeroa ala olemaan yli 100 hv. Joko Almerassa on tosi tiheät välitykset tai sitten luvataan taas liikaa.

      • R/T

        että miten lähtee. taitamaton kaveri tarvii n.2 sekkaa enemmän aikaa satkuu samalla autolla ku taitava. Ja jos kaks autoo ajaa vierekkäin ja toinen alkaa yhtäkkiiä kiihdyttää niin se saa monta metrii etumatkaa ennenku toinen saa vaihdettua pienemmälle jne..


      • JJ
        R/T kirjoitti:

        että miten lähtee. taitamaton kaveri tarvii n.2 sekkaa enemmän aikaa satkuu samalla autolla ku taitava. Ja jos kaks autoo ajaa vierekkäin ja toinen alkaa yhtäkkiiä kiihdyttää niin se saa monta metrii etumatkaa ennenku toinen saa vaihdettua pienemmälle jne..

        Onhan se niin jos yhtä-äkkiä rupee kiihdyttämään, niin eroa tulee ennenkuin toinen ehtii mukaan. Tässä tapauksessa kokeiltiin useasti seuraavalla tyylillä: renkaita ja laatikkoa turhaan hajottamatta lähdin aina valoista (kehä 3) normaalisti ja vaihdoin toiselle kaistalle ja odotin et kaveri rupeaa lämättämään, siitä sit vierekkäin peesaamaan ja aina reilun auton verran pääsin ohi (3 lähtöä). Sama on käynyt aikaisemminkin kun joku GTI corolla rupes härnäämään, vaikka paperilla piti mennnä samoihin. On tullut vaan sellainen käsitys et japanilaisille kärryille luvataan enemmän kuin todellisuudessa oikeilla kuormilla (jonkun verran bensaa ja vaikka vaan 1 henkilö) menee, tähän tulokseen tulin jo kun omistin CRX:n joku vuosi sitten. Paikaltaan kun koetellaan vaihteistoa ja renkaita niin ei kahta samanlaista lähtöä tule tasaväkisillä autoilla (aina jompikumpi voittaa).


      • R/T
        JJ kirjoitti:

        Onhan se niin jos yhtä-äkkiä rupee kiihdyttämään, niin eroa tulee ennenkuin toinen ehtii mukaan. Tässä tapauksessa kokeiltiin useasti seuraavalla tyylillä: renkaita ja laatikkoa turhaan hajottamatta lähdin aina valoista (kehä 3) normaalisti ja vaihdoin toiselle kaistalle ja odotin et kaveri rupeaa lämättämään, siitä sit vierekkäin peesaamaan ja aina reilun auton verran pääsin ohi (3 lähtöä). Sama on käynyt aikaisemminkin kun joku GTI corolla rupes härnäämään, vaikka paperilla piti mennnä samoihin. On tullut vaan sellainen käsitys et japanilaisille kärryille luvataan enemmän kuin todellisuudessa oikeilla kuormilla (jonkun verran bensaa ja vaikka vaan 1 henkilö) menee, tähän tulokseen tulin jo kun omistin CRX:n joku vuosi sitten. Paikaltaan kun koetellaan vaihteistoa ja renkaita niin ei kahta samanlaista lähtöä tule tasaväkisillä autoilla (aina jompikumpi voittaa).

        ...on siitä hyvä lehti että ne testaa aina kiihtyvyydet kahden hengen kuormalla ja mittalaitteet mukana tietysti. Eli luulisin että viimeistään niihin mittauksiin tuntuisi voivan luottaa.


      • JJ
        R/T kirjoitti:

        ...on siitä hyvä lehti että ne testaa aina kiihtyvyydet kahden hengen kuormalla ja mittalaitteet mukana tietysti. Eli luulisin että viimeistään niihin mittauksiin tuntuisi voivan luottaa.

        niihin luottaa. Oliko se sen 8.7 s mitä ne sai ? Ne vedot onkin sen verran raakoja et ei omalle autolle semmoisia soisi, siksi en harrasta kierrokset tappiin ja kytkin ylös lähtöjä. Joka tapauksessa ei mene luvatuille arvoille. Ainakin oma pösöni meni 0,1s tarkkuudella kuten pitikin (TM 20/88) ja crx ei kyllä omasta mielestä alittanut edes 8s rajaa mutta mittaustietoja ei ole (meni vaan tasoihin 8-8,5 sekunnin autojen kanssa ja 100 km/h jälkeen uusien 2.0 L autojen tahtia).


    • SR20DE

      tulos 7.97, K&N cold-air intake ja advanced timing
      20 astetta.

      ilma: 17 astetta

      • Uniseis

        voi voi voi.


    • R/T

      fiiatti jäi radalla nissanille yhtä paljon ku nissan jäisi bmw m5:lle eli vain vajaa 5 sekkaa on almera bemarii hitaampi tositoimissa!

    • Aslak Apa

      Paras mitattu arvo Tuulilasin testissä oli 8,3 s TM testissä 8,7 s ja Vauhdin maailman testissä 9s päälle. Riippuu kuskista, renkaista, olosuhteista ja autoyksilöstäkin (säädöt).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe