TV6 tulee elokuva " Levottomat "
nousi pintaan nuoruus ja elämän vaikeudet
nyt vanhalla on elämä takan
monivaiheinen elämä eletty loppuun,
surukseni huomaan, aivankuin omasta elämästä olisi elokuvan tarina kerrottu,
miksi elämä on niin vaikeeta kuin se todellisuudessa on ?
Elämän vaikeudet !
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
anna arpisten haavojen olla, niitä auki et repiä saa,,,
https://www.youtube.com/watch?v=obXA0bV9jmU - Anonyymi
Tuohan on jokin uudempi elokuva, ajattelin jotain vanhempaa, kuten Käpy selän alla, joka kuvasi sitä aikaa "joskus kauan sitten",
Mä en oikein jaksa näitä uudempia, ne jotenkin tökkii, en pysty samaistumaan viime vuosikymmenten kuvauksiin suomaisesta yhteiskunnasta, liian pieni piiri pyörii...- Anonyymi
Raju oli nuorten ihmisten elämä elokuvassa,
aika läheltä liippasi omaaki nuoruutta,
hyiii kauhia
kyll elämä on vaikeeta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raju oli nuorten ihmisten elämä elokuvassa,
aika läheltä liippasi omaaki nuoruutta,
hyiii kauhia
kyll elämä on vaikeeta,Kai tuokin on tullut joskus katsottua, mä en tosiaankaan oikein samaistu näiden elokuvien henkilöhahmoihin, ja olen vasta 50 , eli vissiin tuon elokuvan ajan kolmekymppinen, elämän rajuus ollut vähän eri tyyppistä, ei niin itseaiheutettua, kuin yleensä rajun elämän kokeneilla tuppaa olemaan, jotka eivät ole oikein väittäneet siitä, mitä ovat itselleen, ja muille tehneet. Kun ei oikein ole koskaan kiinnostanut sekoilut ihmissuhteissa, päihteissä, eikä rahakaan ole koskaan ollut mikään itseisarvo. Kai täällä saa turpaansa silloinkin helposti, jos poikkeaa massasta liikaa, ja silläkin tavalla elämä voi olla hyvinkin rankkaa.
Mulle tuollainen elokuva kertoo vaan ihmisten kypsymättömyydestä, enkä siihen näin ns. varhaiskypsänä silloin voi oikein samaistua. Jos nyt mustan tuosta elokuvasta oikein.
- Anonyymi
Suomalaiset sarjat liian masentavia, en katso.
- Anonyymi
Itse olen aikuinen vanha nainen 69v. Ja suomi elokuvat ei koskaan minuun purrut.Ylensäkin katson TV tai luen kirjoja tosielämästä.Tv siis ei hallitse elämään,ei nivelrikot ym säryt,ei yksinäisyys.Olen aamun virkku illan torkku.Nukun yöni hyvin valoisa aika 7h,herämättä kertakan yön aikana.Pimea aika putkeen nukun 8h. sama asia. Mutta sällä kuin säälä ulkoilen päivttäin läpi vuoden ajat. Apuvälineen on kävelykeppi tarvittaessa eteinen.Jokaisella jolla ikää,on takana elämää paljon,edessä vähän.Minä en kanna mukanani mennyttä.Menyttä ei saa takaisin,ei sanottuja sanoja.ei ystäviä jotka kuoleet ym.mut.
- Anonyymi
Saanko ehdottaa no ehdotan silti
Katso muutama Suomi-filmi ns. tarkasti (ohimennen, ne ovat hyvin samanlaisia kuin sen ajan Ruotsi-filmit), esim.
Niskavuori- sarjasta
Heta
Sulo Vilen-sarjasta
Pinsiön paroni
Ne ovat käytännössä dokumentteja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saanko ehdottaa no ehdotan silti
Katso muutama Suomi-filmi ns. tarkasti (ohimennen, ne ovat hyvin samanlaisia kuin sen ajan Ruotsi-filmit), esim.
Niskavuori- sarjasta
Heta
Sulo Vilen-sarjasta
Pinsiön paroni
Ne ovat käytännössä dokumenttejaVanhat suomifilmit ovatkin todella hyviä, toisin kuin viimeisten parinkymmenen vuoden aikana tehdyt. Ihmiset tuntuvat niissä jotenkin, sanoisinko aidommilta, leppeämmiltä, ja muutenkin tunnelma on niissä aivan toinen. Sodan kokeneet sukupolvet ovat luonnollisesti ihmisinä kasvaneet aivan eri suuntaan, kuin nykyiset nössösukupolvet, jotka ovat saaneet kaiken valmiina.
Nykyään kun kaikki on niin hiton pinnallista ja kaikenlainen materialismi on ihmisen uusi uskonto.
Itse ehdin just syntyä vielä siihen Suomeen, jossa asiat olivat vielä ns. paremmin balanssissa, 1960-lopulle. Lapsuuteni oli suorastaan "maaginen" kaikki se uusi musiikki, sarjat, elokuvat, kaikki, lapsi oli aivan innoissaan kaikesta siitä, eikä ihminen ollut ehtinyt muuttua vielä kyyniseksi materialistiksi.
Se oli etuoikeus, koska samanlaista ei ehkä enää koskaan tule maanpäälle.
- Anonyymi
Kyllähän elämä on helvettiä jos ei ihminen aikuistu,
elää ikuista hurmurin elämää jopa avioliitossa,
joka ikisen pers- kukan tonkii
ja lapsia syntyy kelle sattuu,
turha on kenenkää väittää etteikö perheessä olisi siloin helevtillisä ongelmia,
sitä mieltä,
kyllä kouluissa pitää opettaa nuorisolle myös moraalin olemassa oloa,
mitä ihminen saa tehdä,
ja kuinka käyttäytyä yhteiskunnassa,
valinta tietenki sitten kuitenki jää yksilölle,
mutta seuraukset myös joutuu kantamaan,
ja ne voi olla todella raskaat loppuelämää sillmällä pitäen,- Anonyymi
Kaikella mitä tekee on seurauksia. Vanhempien pitää opettaa lapsiaan ottamaan vastuu teoistaan ja kantamaan se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179