Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oletteko te tehneet mitään mullistavia

Anonyymi

projekteja niiden nykyaikaisten kännykkäkameroidenne kanssa? Oletteko olleet tyytyväisiä? Minä olen ainakin ollut todella tyytyväinen. Jälki on niin superupeaa että ei voi paremmasta edes unelmoida. Maisemat, yksityiskohdat, henkilökuvaus, yökuvaus ja action kuvaus sujuu todella mallikkaasti.
Kamerani on Samsung Galaxy s 22 Ultra. Paras ostos ikinä.
Pankaas mielipiteitä ja kokemuksia ketjuun.

16

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on myös samanlainen Galaxy s 22 ultra ja sen ostaminen kaduttaa enemmän kuin mikään muu aikaisemmin.

      Valitettavasti uskoin mainoksia ja luulin saavani laatukameran, mutta toisin kävi.

      Sillä ei tee mitään hämärässä tai pimeässä kuvatessa, koska kuvat ovat todella kohisevia ja täynnä värivirheitä. Suurennettaessa kuvat ovat katselukelvottomia, koska virheet ja kohinat suorastaan pomppaavat silmille.

      Päiväaikaan ulkona auringonpaisteessa kuvaaminen on lähes mahdotonta, koska näyttö peilaa niin ettei yksityiskohdista saa mitään selvää.

      Kokonaan oma lukunsa on kameran surkea käytettävyys. Kaikki toiminnot pitää onkia valikon syövereistä ja se ei ole mitään herkkua. Myös kuvausasento on luonnoton koska puhelinta joutuu pitämään ojennettujen käsien varassa, eikä puhelimesta saa kunnollista otetta sen ohuuden vuoksi.

      Yritin myös kuvata lintuja sillä, mutta eihän siitäkään tullut mitään. Jokusen yksittäisen kuvan sain onnistumaan, jos lintu istui liikkumatta lähellä olevalla oksalla. Kaukana olevista tai lentävistä linnuista en saanut yhtään onnistunutta kuvaa kameran hitaan toiminnan, huonon tarkennuksen ja kunnollisen zoomin puuttumisen vuoksi.

      Toisin sanoen en voi suositella tätä puhelinta ainakaan valokuvausta harrastaville henkilöille.

      • Anonyymi

        Olisit ollut kirjoittamatta jos sinulla ei ole muuta tekemistä kuin valehtelu.


      • Anonyymi

        Sain tuollaisen kännykän lahjuksena, mutta siinä pätee edelleen sama vanha totuus että puhelin puhumista ja kamerat kuvausta varten. Näillä sekasikiöillä ei todellakaan tee mitään!


    • Anonyymi

      Erittäin hyviä kuvia on tullut otettua. Olen kuvannut maisemia, tilanne- ja tapahtumakuvia (kiva kun ei tarvii raahata mitään rotiskoa), muotokuvia ym. Ei valittamista. Myös työn puolesta olen ottanut kuvia sekä nettijulkaisuihin, painettua materiaalia ajatellen ja mm. suuriin mainostauluihin.
      Kännykkäkuvauksessa on kaiken muun hyvän lisäksi on mahtavaa, kun kännykkäkameroihin saa ladattua monenlaisia kuvaamista helpottavia ohjelmistoja järjetön määrä!

      • Anonyymi

        Se on juuri näin. Kännykkäkuvaus on nykyaikaaista ja helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri näin. Kännykkäkuvaus on nykyaikaaista ja helppoa.

        Laadukkaimmat kuvat otetaan kuitenkin oikeilla kameroilla. Sitähän te ette ymmärrä, koska ette ole nykyaikaisia järkkäreitä koskaan nähneetkään, ettekä edes osaisi käyttää niitä.

        Hyvällä tuurilla saisitte virran päälle, mutta siihen se jäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaimmat kuvat otetaan kuitenkin oikeilla kameroilla. Sitähän te ette ymmärrä, koska ette ole nykyaikaisia järkkäreitä koskaan nähneetkään, ettekä edes osaisi käyttää niitä.

        Hyvällä tuurilla saisitte virran päälle, mutta siihen se jäisi.

        Se teidän "laatu" on vain korvienne välissä syntyvää kohinaa.


      • Anonyymi

        Olen etsinyt kännykkään sopivia ohjelmia, mutta ne on leluja. Jos jonkun mieleisen löytää siitä pitää maksaa, eikä toimivuudesta ole takuita. Tietokoneohjelmat saa yleensä sentään testata.


    • Anonyymi

      aivan mahtavaa, tosi upeaa, en enää mitään muuta kameraa kaipaa

      • Anonyymi

        Sinähän oletkin pelkkä ymmärtämätön keskenkasvuinen märkäkorva, etkä tunnistaisi oikeaa kameraa vaikka sinulle kerrottaisiin että kyseessä on kamera.


      • Anonyymi

        Olen todella pahoillani puolestasi siitä, että sinusta on tullut tuollainen typerys.

        Tosin syytön minä siihen olen, syylliset löytyvät omasta sukupuustasi. Siitä se johtuu kun vanhemmilla on sama sukunimi jo ennen papin aamenta.


    • Anonyymi

      Joku menneisyyteen käpertynyt taliaivo roudaa sellaista hehtaarikassia mukanaan jossa on sidällä mukamas jotain laadukasta. Näiden idioottien tietokoneetkin on varmaan sellaisia makuuhuoneen kokoisia jossa nauha-asemat pyörii ja releet raksuttaa.

      • Anonyymi

        Ja vielä pahempaa on se, että köyhillä keskenkasvuisilla räkänokilla ei ole varaa oikeisiin kameroihin ja siksi ne raukat joutuvat tyytymään halpoihin ja huonoihin korvikkeisiin.


    • Anonyymi

      Kyllä on tehty vaikka mitä hauska. Ostin aikanaa Samsung galaxy s21 ultran. Se on eräs parhaita ostoksia mitä olen tehnyt. Tietokone, puhelin ja huippukamera aina mukana. 100x zoomi ja kaikki herkut mitä voi olla.

    • Anonyymi

      Pihaan oli ilmestynyt erikoisia kukkivia kasveja. Yritin ottaa kuvaa kännykällä, mutta ei onnistunut, kun Kohde hukkui taustaan suuren terävyysalueen vuoksi.
      Kännykkä sopii vain seurapiireihin, mutta ei kuvaamiseen.

    • Anonyymi

      Joskus luen anonyymien kirjoittajien rähinöintiä näillä palstoilla saadakseni valokuvauksen opetusmateriaalia. Siis ihmisten käsityksiä valokuvauksesta. Vuosi vuodelta se on tullut vaikeammaksi ja nyt jo mahdottomaksi. Siteeraan seuraavassa muutamaa kommenttia yhdistellen niitä.

      lainaus alkaa ----------------------------------------
      Sinähän oletkin pelkkä ymmärtämätön keskenkasvuinen märkäkorva, etkä tunnistaisi oikeaa kameraa vaikka sinulle kerrottaisiin että kyseessä on kamera.
      Olen todella pahoillani puolestasi siitä, että sinusta on tullut tuollainen typerys.
      Tosin syytön minä siihen olen, syylliset löytyvät omasta sukupuustasi. Siitä se johtuu kun vanhemmilla on sama sukunimi jo ennen papin aamenta.
      Joku menneisyyteen käpertynyt taliaivo roudaa sellaista hehtaarikassia mukanaan jossa on sidällä mukamas jotain laadukasta. Näiden idioottien tietokoneetkin on varmaan sellaisia makuuhuoneen kokoisia jossa nauha-asemat pyörii ja releet raksuttaa.
      lainaus loppuu--------------------------------------

      Ihmettelen mitä hyötyä ihmisille on pilata valokuvaajien loppukin status tällaisella psykoottisella raivolla kanssaihmisiä kohtaan. Mitä saa ihminen, joka vastaa aloituksen kirjoittajalle lainauksen mukaan? Internet on tottavie jakanut ihmiset kahteen ryhmään. Niihin, jotka kirjoittavat röyhkeää ja rumaa tekstiä täysin tuntemattomille ja niihin, jotka ovat todenneet internetin keskustelualustana tuhoutuneen jo vuosia sitten ja kommunikoivat enää snailmaililla, kasvokkain tai puhelimitse. Nämä ihmiset lukevat paljon ja ovat kouluttaneet ja opetelleet itsensä ulos jatkuvasta lamaavasta vihasta. Omituista, että Sanoma Oy antaa yhteiskunnan rapauttamisen jatkua näillä palstoilla. Mielestäni jokainen kommentti pitäisi varustaa omalla oikeaksi todetulla nimellä. Se lopettaisi anonyymien suorittaman solvaamisen ja maalituksen alkuunsa. 70 vuotiaan on kurjaa katsoa suomalaisen yhteiskunnan romahdusta sisältä päin.
      -
      Kouluttamattomuuden ja lukeneisuuden loppumisen tajuaa - kun lukee palstoja, yleinen käsitys on, että kamera on se, joka tekee kuvat, kukaan ei kirjoita ihmisen osuudesta kuvan visuaalisuuteen.

      Ja kyllä, tiedän tarkalleen, mitä saan vastauksiksi tähän nimettömiltä.
      Kiitos etukäteen.

      Jore Puusa
      Eläkkeellä oleva lehtikuvaaja / kuvajournalismin opettaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe