Oletko kahviriippuvainen?

Kahvittelu on hauskaa. Oletko kahviriippuvainen? Minä olin joskus, aina piti saada kahvia. Noin 6-7 kupillista päivässä. Vaan nyt on tilanne rauhoittunut. Olen ainoastaan osa-aikakahviriippuvainen. Aamukahvi, iltapäiväkahvi ja iltakahvi. Joskus ns. ylimääräinen kahvi. Siis 3 kupillista päivässä, joskus 4 kupillista.
25488
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 25

Vanhimmat

Aamukahvista olen riippuvainen,
Ilman sitä "koneistoni" ei yksinkertaisesti käynnisty.

Vuosikymmeniä sitten luovuin aamukahvista. Siitä seurasi päänsärky, joka alkoi iltapäivällä ja kesti muutaman tunnin. Kipuilu jatkui viikon verran ja loppui sitten.
Kyseessähän oli ilmiselvästi vieroitusoire.

Mukillinen kahvia aamuisin riittää minulle.

kylmätotuus

Äänestä

Kyllä aamukahvi on saatava mutta saattaa mennä koko päivä ilman kahvia. Kahvista poispäin on suunta

Äänestä

Viisi kupillista päivässä kuluu. Se on sopiva. Joskus olen ollut juomatta olosuhteiden pakosta, aamuverikokeita tai jotain menoa vain niin ettei ole mahdollista saada kahvia. Pärjään ilman muttei ole mitään syytä vapaaehtoisesti olla ilman.

Äänestä
  • Käyn joka arkiaamu ravintola -aamiaisella, kahvit, puurot , leikkeet, kananmunat ym
    Aloitin 4 vuotta sitten kun jäin valtiolta eläkeelle, samaan aikaan ajottui myös avioero.
    Ravintola on saman kerrostalon alakerrassa jossa asun, joten matkakuluja ei synny.
    Eli kaksi isoa mukillista juon siellä, kotona ei ole edes keitintä, tosin Bialetti mutteripannu löytyy.

Äänestä

Saapa nähä nähdäänkö vielä sekin aika kun kahvin sijaan saa vain korviketta.
Siili

Äänestä
  • Kuuden euron paketti ja siitä saa 45 kupillista. Halpaa.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kuuden euron paketti ja siitä saa 45 kupillista. Halpaa.

Aiemmin sai saman paketin 3,30 eurolla.
    Siili

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Aiemmin sai saman paketin 3,30 eurolla.
    Siili

3,95 prisma ja s-market

Kävin eri kassoilla ostin yht 12 pakettia.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

3,95 prisma ja s-market

Kävin eri kassoilla ostin yht 12 pakettia.

Meillä sai kympillä kolme.
    Siili

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä sai kympillä kolme.
    Siili

24 pakettia kultakatriinaa. Vuoden kahvit, minulle yksiasuvalle miehelle.
    Vajaa 100 €.

Äänestä

Aamupuuron jälkeen 3 dl:n mukillinen kaupunkikahvia joka aamu kotona ollessa, reissussa sitten mitä on tarjolla mutta vain se mukillinen. Hyvin harvoin enempää juon päivän aikana.

Äänestä

Aamuisin en syö mitään, mutta kahvia kaadan mukiin ja nautinnollisesti, kera erilaisin mietinnöin, juon ulkona istuen kahvia mitä parahin mielin.
Suurin piirtein kolme kupillista hörppäilen.
Päivisin en keitä koskaan kahvia, enkä iltaisinkaan. Vain aamulla.
Päivällä voin kupillisen vetästä naamaan, jos käyn jossakin kylässä.
Joskus silloin tällöin saatan hakea ABC:ltä mukillisen kahvia. Tällätä se auton sivutaskuun ja ajaa johonkin rannalle sitä juomaan.
Kahviin en laita sokeria, enkä kermaa, enkä maitoa. Pelkkää mustaa kahvia. Mitään nisuja en kahvin kanssa halua.
Näillä kahvinkittauksilla meikäläinen etenee päivän aamusta iltaan.

Heikunkeikku

Äänestä
  • Tykkään kylmästä kahvista.
    Mitä jää jäljelle, laitan jääkaappiin ja juon myöhemmin.

Kardemumma sopii hyvin kahviin.
    Maidon kanssa.
    Kotona en käytä sokeria, kylässä käytän.

Äänestä

Juon aamulla (no, klo 10, minulle se on vielä aamua) kaksi - kolme isoa kupillista ja siinä on päivän annokseni. JOskus aniharvoin juon töissä iltapäiväkahvit mutta ei se maistu yhtä hyvältä kuin aamulla.

Äänestä

Tämä on kiva keskusteluketju. Jotenkin lohdullista kuulla tavallisia asioita ja samalla teidän tavoista ne elää tätä elämää. Se abc-kahvi rannalle mukaan kuulosti kivalta. Samoin että joku käy nauttimassa hyvän aamupalan lähiruokalassa. Kertokaa lisää.

Äänestä

Aamukahvi ja aamupala lasitetulla parvekkeella kera aamun lehden. Aamukahvi maistuu NIIN hyvältä. Koirulille aamuruoka ja kaihdinta sen verran alas jotta saa katsella ulos.
Siili

Äänestä

Muutama mukillinen, reilu 2 kuppia, päivässä menee. Käytänkö kahvia ? En käytä, minä käyn kahvilla:)

Äänestä

Aamukahvilla päivä käyntiin. En oo ihan varma onko vaan tapa, ei kahvin maku niin erityinen.
Muuten ei kahvia päivällä, eikä illallakaan.
Ellei mitään erityistä.. kyläily, vieras, kahvilassa piipahdus.

Äänestä

Kaipa sitten aikoinaan olin, koska sukulainen risti Sumppi-Iitaksi. Enää en ole, aamukahvia on saatava ja päivällisen jälkeen jälkkäriksi. Muut kahvittelut ovat likipitäen turhia, jos ruokavalioasiat ovat kondiksessa. Kahviahan juodaan useimmiten siksi, että saadaan panna pulla poskeen. - Nm. Pullaton

Äänestä

Aikoinaan join kahvia paljonkin, osittain siksi, kun sanottiin, että kahvi virkistää. No jaa, oikeasti virkeys riippuu enemmän siitä, onko nukkunut yöllä hyvin. Toki muutaman kerran päivässä voin juoda kahvikupillisen, mutta en suutu, vaikka en aina kahvia ehdi nauttimaan.
Terveisin: Puolireuho

Äänestä
  • Kyllä kofeiini virkistää. Jos juon kahvia illalla klo 18 jälkeen ei tarvitse unen tulia odotella ennen puolta yötä. Mitenhän kofeiiniton kahvi?
    Siili

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kofeiini virkistää. Jos juon kahvia illalla klo 18 jälkeen ei tarvitse unen tulia odotella ennen puolta yötä. Mitenhän kofeiiniton kahvi?
    Siili

En yleensä osta kahvileipää ja keksejä.
    Eilen piti tulla vieras kylään ja ostin paketin. Soitti sitten, että olikin sairaana.

No se pikkuleipäpaketti hupeni nyt tässä kahvia juodessa. Eipähän pääse pilaantumaan.
    Kyllä maistuu hyvälle kahvi!

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

En yleensä osta kahvileipää ja keksejä.
    Eilen piti tulla vieras kylään ja ostin paketin. Soitti sitten, että olikin sairaana.

No se pikkuleipäpaketti hupeni nyt tässä kahvia juodessa. Eipähän pääse pilaantumaan.
    Kyllä maistuu hyvälle kahvi!

Minä ostan usein pikkuleipäpaketin. Tarkoitus on että päiväkahvilla aina keksi tai pari. Marie-keksit on hyviä siihen tarkoitukseen.
    Siili

Äänestä

Olen mie varmaan vähäsen, aamu ei lähde käyntiin jos kahvia ei ole, samoin päiväkahvi on rutiineihini juurtunut, iltasella juon vain teetä, uni ei tule jos kahvia juon liian myöhään.

Äänestä

Ainoastaan aamulla! ketän 4 kuppilista kahvinkeitimellä josta jää juomatta mukillinen. Mukilisen laitan jääkapiin maidon kanssa ja jossain vaihe päivä juon sen pois. Mutoin yksin en tarvitse kahvia.KUin aamut ja ainahan se kuitenkin seurassa kumma kyllä maistuu ilman pulat kesit ymm.Kahvi on kahvi minulle.En tarvii kuin maidoin siihen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Pinko kirjoitti:

Kahvittelu on hauskaa. Oletko kahviriippuvainen? Minä olin joskus, aina piti saada kahvia. Noin 6-7 kupillista päivässä. Vaan nyt on tilanne rauhoittunut. Olen ainoastaan osa-aikakahviriippuvainen. Aamukahvi, iltapäiväkahvi ja iltakahvi. Joskus ns. ylimääräinen kahvi. Siis 3 kupillista päivässä, joskus 4 kupillista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu