Aina joskus täällä thaimaassa oppii jotain uutta tai ehkä sittenkään ei ihan aina

Anonyymi

Otsikossa olevan pohdinnan syy on tämä opetus tuolta toisaalta:

"Muuten "läskisilmä" on kyllä "grandpapa", jos et ole tietoinen thaikut kutsuvat puolisoaan useasti isäksi."

Minä nimittäin rohkenen tunnustaa, että en ollut tietoinen tästä, että thaikut kutsuvat puolisoaan useasti isäksi.

Voisikohan joku ystävällisesti tarkentaa, että millä nimellä thaikuiksi he silloin puolisoaan kutsuvat?

Kiitos.

36

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivät kutsu.

      Ikäero kun ei ole olennainen´Thaimaassa, niin ei ole tapana vihjailla insestistä tai sukurutsasta puolisolleen. Se olisi lisäksi epäkunnioittavaa. Kukaan ei ole ikinä kutsunut isäksi, paitsi omat lapset.

      ตาอ้วนได่รถใหม่เพิ่นเลยพาไปเบิ่งลิง oli alkuperäinen teksti. Jos kirjoitat sen putkeen, se voidaan tulkita muuten monin tavoin, mutta "lihava / turvonnut- silmä", englanniksi fat-eyed, säilyy lauseen alussa jokaisessa versiossa ja se ei ole isoisä.

      Uuan = to be fat, overweight, lihava. Lauseessa on ääntämisestä riippuen lisäksi kuski tai kukko, mutta lihavasilmä siinä on. Kukko voi olla myös isä.

      Kyseessä voi olla myös että Saaripasasen silmät ovat oikeasti olleet turvoksissa. Ryyppäämisestä, kortisonista tai allergiasta.

      Voit testailla laittamalla lauseen eri kääntäjiin ja klikata välilyönti sinne tänne. Lauseen sisältö muuttuu jonkin verran.

      Ei siis kamalan imartelevaa suomalaisen korvaan, mutta Thaimaassa se sanotaan suoraan, jos joku on lihava, eikä sillä tarkoiteta välttämättä haukkumista.

      Kun oli itselläni sellainen 35 kiloa ylipainoa 2011 paikkeilla, niin monet thaikut, miehet ja naiset tuli tökkimään mahaa. Jotkut pitivät sitä voiman ja vaurauden merkkinä, kun toiset taas kyseli että montako lasta on tulossa.

      Pari kertaa muistan hieman suuttuneeni, mutta sitten opin sen että mitäs siitä. Se on kyllä selvää Thaimaassakin, että lihava mies ei ole enää sexy man. Kun laihduin normaaleihin mittoihin, ne huudot perään palasi takaisin walkkarilla. Iällä on vähemmän merkitystä kuin painolla.

      Pienet naiset 130 kiloisen miehen alla. Se ei ole mikään eroottisten unelmien täyttymys, se on täysin ymmärrettävää.

      Olipas syvällistä! 8)

      • Anonyymi

        Vastaas yhteen kysymykseen miksi et näytä vaimollesi tuota tekstiä ja kysy häneltä mitä tuo teksti tarkoittaa, miksi sinun pitää turvautua kääntäjiin jos todellinen thaikielen asiantuntija löytyy perheestä, ja miksi pitää taas alkaa vääntämään, savolaiseen tapaan mustaa valkoiseksi.

        Toinen asia on se että kerrot thaimaan kielessä välilyönneillä on merkitystä, ei ole, vaan he kirjoittavat kaiken putkeen. Muuten kun olen aivoissa thaimaalaisen kanssa kysyin häneltä mitäs tuossa olet minusta kirjoittanut, hänen kommenttinsa oli aikaisemmin kertomani mukainen.

        Jos sinulla ei ole kuitenkaan puolisoa voit käydä tuolla kääntämässä lauseen, https://www.thai2english.com se kertoo että sanoilla on monta merkitystä, ja niistä yksi on vanhus tai paremmin grandfather, tosin on se myös silmäkin mutta tässä tapauksessa se tarkoittoittaa papparaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaas yhteen kysymykseen miksi et näytä vaimollesi tuota tekstiä ja kysy häneltä mitä tuo teksti tarkoittaa, miksi sinun pitää turvautua kääntäjiin jos todellinen thaikielen asiantuntija löytyy perheestä, ja miksi pitää taas alkaa vääntämään, savolaiseen tapaan mustaa valkoiseksi.

        Toinen asia on se että kerrot thaimaan kielessä välilyönneillä on merkitystä, ei ole, vaan he kirjoittavat kaiken putkeen. Muuten kun olen aivoissa thaimaalaisen kanssa kysyin häneltä mitäs tuossa olet minusta kirjoittanut, hänen kommenttinsa oli aikaisemmin kertomani mukainen.

        Jos sinulla ei ole kuitenkaan puolisoa voit käydä tuolla kääntämässä lauseen, https://www.thai2english.com se kertoo että sanoilla on monta merkitystä, ja niistä yksi on vanhus tai paremmin grandfather, tosin on se myös silmäkin mutta tässä tapauksessa se tarkoittoittaa papparaista.

        Olen jo muutaman kerran palstalla kertonut että olemme olleet 22 vuotta aviossa, ja olemme edelleen, parisuhteemme on aivan toisella tasolla kuin sinun ja vaimosi, miksi sinun pitää joka asiassa vääntää kanssasi, tuohon 22 vuoteen on mahtunut paljon, josta sinulla mahdollisen parisuhteesi lyhyyden takia ole mitään käsitystä, ne tulee vuosien päästä kun on 100 % yhteinen kieli ja kumpikin on sopeutunut toisiinsa, ja oppinut ymmärtämään toisen kotkotukset, joka voi olla kulttuurit huomioon ottaen välillä varsin vaikeaa.


      • Anonyymi

        Minua nauratti tuokin kovasti, 2010 alkoi kertomaan thaimaan kielenrakenteesta tuossa avauksessa, taas päteäkseen kuten tapanaan on, en minä edes viitsinyt asiasta kysyä vaimoltani koska tuo on täysin selvästi käännetty google translatella, suomen kielestä, varmasti, silloin se kääntyy takaisin "thaista" suomeksi, samassa muodessa kun se oli alkuperäisesti, tietäisit tämän jos olisit edes viittä minuuttia perehtynyt asiaan.

        Thaimaasta kääntyy jos thaikieli on aitoa hyvin omituisesti, vaikka suomeksi tai englanniksi, hyvä osoitus on tämä silmäläski, taas pattayaan rakastunut sai vettä ammeeseensa, ja kumiankalle töitä, nimittäin oikea käännös on grandfather, toinen ongelma oli sana osuma, joka resuperse tulkitsi että olen piessyt vaimoani, tämä asia menee hieman pidemmälle, joku jopa uhkaili että nyt selvitetään asiat, lienee typeryyden huippu jos ei tarkasta "vaimoltaan" jos sellainen on että mistä viestissä tosiasiassa kerrotaan, vaan lähtee haastamaan riitaa sanzo panza miekka pystyssä, lisäksi facen yksityisviestit eivät ole julkisia, varsinkin jos ne koskee henkilöä jota palstalla ei ole koskaan sanaakaan kirjoittanut, sanoisin että sinulla ja kumppaneillasi ei ole ihan nuppi kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua nauratti tuokin kovasti, 2010 alkoi kertomaan thaimaan kielenrakenteesta tuossa avauksessa, taas päteäkseen kuten tapanaan on, en minä edes viitsinyt asiasta kysyä vaimoltani koska tuo on täysin selvästi käännetty google translatella, suomen kielestä, varmasti, silloin se kääntyy takaisin "thaista" suomeksi, samassa muodessa kun se oli alkuperäisesti, tietäisit tämän jos olisit edes viittä minuuttia perehtynyt asiaan.

        Thaimaasta kääntyy jos thaikieli on aitoa hyvin omituisesti, vaikka suomeksi tai englanniksi, hyvä osoitus on tämä silmäläski, taas pattayaan rakastunut sai vettä ammeeseensa, ja kumiankalle töitä, nimittäin oikea käännös on grandfather, toinen ongelma oli sana osuma, joka resuperse tulkitsi että olen piessyt vaimoani, tämä asia menee hieman pidemmälle, joku jopa uhkaili että nyt selvitetään asiat, lienee typeryyden huippu jos ei tarkasta "vaimoltaan" jos sellainen on että mistä viestissä tosiasiassa kerrotaan, vaan lähtee haastamaan riitaa sanzo panza miekka pystyssä, lisäksi facen yksityisviestit eivät ole julkisia, varsinkin jos ne koskee henkilöä jota palstalla ei ole koskaan sanaakaan kirjoittanut, sanoisin että sinulla ja kumppaneillasi ei ole ihan nuppi kunnossa.

        Tuossa se on thaimaan kielellä kirjoitettu, resupekka, kun tuo on ihka selvää suomea.

        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna, joka ei halua toimia syvästi
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        Ihan tavallinen ihminen, joka rakastaa miestään.
        Illalla istu ja syö perheen kanssa.
        Hyvää lomaa, ota minut matkustamaan kanssasi.
        No, haluan viipyä, haluan lähteä matkalle tai kiertueelle.
        onni on sydämessä
        Mutta uudet vaatteet minun täytyy pukeutua
        Pukeudu sinua varten
        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna
        en halua tehdä jotain syvällisesti
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        Kun pyysin tyttöystävää, pidin kännykkääni kädessäni.
        Muistatko mitä minulle lupasi?
        Kun katson sinua, se koskettaa syvästi.
        Sanojen lisäksi tämä on aitoa rakkautta.
        älä käytä tyylikkäitä sanoja
        Haluan vain sinun tietävän, että rakastan sinua koko sydämestäni. eh eh eh
        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna
        en halua tehdä jotain syvällisesti
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna
        en halua tehdä jotain syvällisesti
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        puhveli


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa se on thaimaan kielellä kirjoitettu, resupekka, kun tuo on ihka selvää suomea.

        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna, joka ei halua toimia syvästi
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        Ihan tavallinen ihminen, joka rakastaa miestään.
        Illalla istu ja syö perheen kanssa.
        Hyvää lomaa, ota minut matkustamaan kanssasi.
        No, haluan viipyä, haluan lähteä matkalle tai kiertueelle.
        onni on sydämessä
        Mutta uudet vaatteet minun täytyy pukeutua
        Pukeudu sinua varten
        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna
        en halua tehdä jotain syvällisesti
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        Kun pyysin tyttöystävää, pidin kännykkääni kädessäni.
        Muistatko mitä minulle lupasi?
        Kun katson sinua, se koskettaa syvästi.
        Sanojen lisäksi tämä on aitoa rakkautta.
        älä käytä tyylikkäitä sanoja
        Haluan vain sinun tietävän, että rakastan sinua koko sydämestäni. eh eh eh
        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna
        en halua tehdä jotain syvällisesti
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        Tulen vain rakastamaan sinua
        Tulen olemaan kuolemaan asti kateellinen
        Vaikka elämäni tuhoutuu kanssasi
        voi olla konna
        en halua tehdä jotain syvällisesti
        Mutta minä olen se, joka rakastaa sinua koko sydämestäni
        Jokainen mies, joka ei ole koskaan katsonut
        Yksi sydän on minun
        puhveli
        rakkaudella sydämestä
        puhveli

        En ottanut noihin laulun sanoihin kantaa juuri siksi, että se riippuu kolmesta asiasta, miten ne tulkitaan. Siitä kirjoitetaanko ne sana kerrallaan, pötköön vai päällekkäin.

        Sanoisin kuitenkin että nuo on kyseisen laulun sanat, ja kääntäjät kääntää miten kääntää.
        Aika lähelle totuutta mutta sitten tarvitaan järkeä ja osaamista, että sen osaa kääntää muulle kielelle ymmärrettävään muotoon ettei sanoma poikkea.

        Siitä ei ole epäilystäkään etteikö numerosensein vaimo kutsunut häntä nimeltä turvonnut / lihavasilmä.

        Turha alkaa inttää, vahvistin asian vielä vaimollakin ja minä olen lukenut thaita kolme vuotta ja valmistun syksyllä tasolle, jossa voisin opettaa alakoululaisia kansainvälisissä kouluissa.

        Kerroin vain esimerkkinä sen, että testatkaa kääntäjällä miten sanoma muuttuu kun käyttää välilyöntiä.


      • 20-10 kirjoitti:

        En ottanut noihin laulun sanoihin kantaa juuri siksi, että se riippuu kolmesta asiasta, miten ne tulkitaan. Siitä kirjoitetaanko ne sana kerrallaan, pötköön vai päällekkäin.

        Sanoisin kuitenkin että nuo on kyseisen laulun sanat, ja kääntäjät kääntää miten kääntää.
        Aika lähelle totuutta mutta sitten tarvitaan järkeä ja osaamista, että sen osaa kääntää muulle kielelle ymmärrettävään muotoon ettei sanoma poikkea.

        Siitä ei ole epäilystäkään etteikö numerosensein vaimo kutsunut häntä nimeltä turvonnut / lihavasilmä.

        Turha alkaa inttää, vahvistin asian vielä vaimollakin ja minä olen lukenut thaita kolme vuotta ja valmistun syksyllä tasolle, jossa voisin opettaa alakoululaisia kansainvälisissä kouluissa.

        Kerroin vain esimerkkinä sen, että testatkaa kääntäjällä miten sanoma muuttuu kun käyttää välilyöntiä.

        Kerron vielä että kysyessäni asiasta vaimoni pullisti poskiaan ja laittoi silmänsä viiruiksi.
        Että se siitä "isoisästä" 8)


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Kerron vielä että kysyessäni asiasta vaimoni pullisti poskiaan ja laittoi silmänsä viiruiksi.
        Että se siitä "isoisästä" 8)

        Terve vaan 2010

        Ei siinä ele mitään varmistamista tarvita, harmi että sinun ja vaimosi välinen kommunikaatio perustuu vielä tuohon tasoon, pääosin naaman ilveilyyn voin vakuuttaa että meillä ei perustu, 22 vuodessa on kehittynyt 100% yhteinen puhuttu kieli, varsin harmillista se kuitenkin on nimittäin se ei tarkoita läskisilmää vaan nimenomaan papparaista, voit tarkastaa väitteeni tuolta, https://www.thai2english.com/ kun kopioit lauseen se käännetään kuten sanoin.

        Vaimoni on käynyt 2000 vuoden alusta kolme vuotta suomenkielen koulua, jyväskylässä, maahanmuuttajan kotiuttamispaketista, jonka valtio hänelle kustansi, verovaroista, eli vaimoni puhuu ainakin 80% suomea,

        Sinä kerroit että sinulla on jossain vaiheessa vuonna 2011 ollut 30 kiloa ylipainoa, pidä nyt huolta että pysyt solakkana jos sitä olet, ettei paino pomppuile se on kaikkein vaarallinta, muulla ei ole sitä pelkoa, se nousee ja laskee nopeasti, mutta ilman rasvaa.

        Hienoa että olet viitsinyt opiskella järkevää, tosin muutaman vuoden opiskelulla tuskin lähdetään sitä opettamaan, tai en tiedä kun en osaa, enkä opettele enää tässä iässä, kyllä minä kuitenkin pystyn asiani kunnolla hoitamaan, kaikissa thaimaan ns. viralliseen koulujärjestelmään kuuluvilla kouluilla on aina farangilta alempi korkeakoulututkinto perusvaatimus, hieman ylemmillä luokilla ylempi korkeakoulututkinto, yksityiskoulut voivat ottaa kenet tahansa, opettamaan mitä tahansa, mitä sitten tarjoittaakin kansainvälinen koulu, en tiedä.

        Sinun kannattaa seurata millaiseksi anoppisi kehittyy vuosien varrella, näet hänessä vaimosi, samoin sinun tulevaisuutesi näkyy sinun vanhemmissasi.

        Huomaa että tänään en kertonut lainkaan osakaslainastasi, enkä niistä korealaisten näköisistä, jotka eivät ole korealaisen näköisiä, vaikka palstalla niin väitetään, mutta eivät pahemmin sinunkaan.

        Hyvää alkaavaa viikkoa.

        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve vaan 2010

        Ei siinä ele mitään varmistamista tarvita, harmi että sinun ja vaimosi välinen kommunikaatio perustuu vielä tuohon tasoon, pääosin naaman ilveilyyn voin vakuuttaa että meillä ei perustu, 22 vuodessa on kehittynyt 100% yhteinen puhuttu kieli, varsin harmillista se kuitenkin on nimittäin se ei tarkoita läskisilmää vaan nimenomaan papparaista, voit tarkastaa väitteeni tuolta, https://www.thai2english.com/ kun kopioit lauseen se käännetään kuten sanoin.

        Vaimoni on käynyt 2000 vuoden alusta kolme vuotta suomenkielen koulua, jyväskylässä, maahanmuuttajan kotiuttamispaketista, jonka valtio hänelle kustansi, verovaroista, eli vaimoni puhuu ainakin 80% suomea,

        Sinä kerroit että sinulla on jossain vaiheessa vuonna 2011 ollut 30 kiloa ylipainoa, pidä nyt huolta että pysyt solakkana jos sitä olet, ettei paino pomppuile se on kaikkein vaarallinta, muulla ei ole sitä pelkoa, se nousee ja laskee nopeasti, mutta ilman rasvaa.

        Hienoa että olet viitsinyt opiskella järkevää, tosin muutaman vuoden opiskelulla tuskin lähdetään sitä opettamaan, tai en tiedä kun en osaa, enkä opettele enää tässä iässä, kyllä minä kuitenkin pystyn asiani kunnolla hoitamaan, kaikissa thaimaan ns. viralliseen koulujärjestelmään kuuluvilla kouluilla on aina farangilta alempi korkeakoulututkinto perusvaatimus, hieman ylemmillä luokilla ylempi korkeakoulututkinto, yksityiskoulut voivat ottaa kenet tahansa, opettamaan mitä tahansa, mitä sitten tarjoittaakin kansainvälinen koulu, en tiedä.

        Sinun kannattaa seurata millaiseksi anoppisi kehittyy vuosien varrella, näet hänessä vaimosi, samoin sinun tulevaisuutesi näkyy sinun vanhemmissasi.

        Huomaa että tänään en kertonut lainkaan osakaslainastasi, enkä niistä korealaisten näköisistä, jotka eivät ole korealaisen näköisiä, vaikka palstalla niin väitetään, mutta eivät pahemmin sinunkaan.

        Hyvää alkaavaa viikkoa.

        By NumBall HHN 61v.

        Ostin muuten muutaman kuukausi sitten tuollaiset monitorointi vempaimet, tuota tukeva vaaka pitää vielä ostaa, xiaomilla on muutamalla tonnilla, moinen gadged.

        Kello monitoroi yleisempiä arvoja pulssia, spo2, nukkumista, kuorsausta, nukahdin eilen tavanomaista tunnin pari aikaisemmin, oli kirja pudonnut lattialle. yleensä nukahdan tuossa 10-11 välillä nyt ennen yhdeksää, tuossa nukkumissoftassa on hauska ominaisuus, kun kuorsaan se laittaa puhelimen kukkumaan viisi kertaa peräkkäin, joten herään siihen aina, aluksi ihmettelin unisena missä hemmetissä täällä on käki.
        https://aijaa.com/Q0hioj
        By NumBall HHN 61v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terve vaan 2010

        Ei siinä ele mitään varmistamista tarvita, harmi että sinun ja vaimosi välinen kommunikaatio perustuu vielä tuohon tasoon, pääosin naaman ilveilyyn voin vakuuttaa että meillä ei perustu, 22 vuodessa on kehittynyt 100% yhteinen puhuttu kieli, varsin harmillista se kuitenkin on nimittäin se ei tarkoita läskisilmää vaan nimenomaan papparaista, voit tarkastaa väitteeni tuolta, https://www.thai2english.com/ kun kopioit lauseen se käännetään kuten sanoin.

        Vaimoni on käynyt 2000 vuoden alusta kolme vuotta suomenkielen koulua, jyväskylässä, maahanmuuttajan kotiuttamispaketista, jonka valtio hänelle kustansi, verovaroista, eli vaimoni puhuu ainakin 80% suomea,

        Sinä kerroit että sinulla on jossain vaiheessa vuonna 2011 ollut 30 kiloa ylipainoa, pidä nyt huolta että pysyt solakkana jos sitä olet, ettei paino pomppuile se on kaikkein vaarallinta, muulla ei ole sitä pelkoa, se nousee ja laskee nopeasti, mutta ilman rasvaa.

        Hienoa että olet viitsinyt opiskella järkevää, tosin muutaman vuoden opiskelulla tuskin lähdetään sitä opettamaan, tai en tiedä kun en osaa, enkä opettele enää tässä iässä, kyllä minä kuitenkin pystyn asiani kunnolla hoitamaan, kaikissa thaimaan ns. viralliseen koulujärjestelmään kuuluvilla kouluilla on aina farangilta alempi korkeakoulututkinto perusvaatimus, hieman ylemmillä luokilla ylempi korkeakoulututkinto, yksityiskoulut voivat ottaa kenet tahansa, opettamaan mitä tahansa, mitä sitten tarjoittaakin kansainvälinen koulu, en tiedä.

        Sinun kannattaa seurata millaiseksi anoppisi kehittyy vuosien varrella, näet hänessä vaimosi, samoin sinun tulevaisuutesi näkyy sinun vanhemmissasi.

        Huomaa että tänään en kertonut lainkaan osakaslainastasi, enkä niistä korealaisten näköisistä, jotka eivät ole korealaisen näköisiä, vaikka palstalla niin väitetään, mutta eivät pahemmin sinunkaan.

        Hyvää alkaavaa viikkoa.

        By NumBall HHN 61v.

        Höpöhöpö. Siinä on mainittuna läski, turvonneet silmät, kuski / kukko jonka voi tulkita isäksi.
        Sinulla on lihava naama ja turvonneet silmät, joten vaimosi puhui aivan totta, tai siis ex-vaimosi. Vaimosi kaveri jatkoi sitä viestiä sanoen "Varsinainen kuski sinulla, iso lihava mies"


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Höpöhöpö. Siinä on mainittuna läski, turvonneet silmät, kuski / kukko jonka voi tulkita isäksi.
        Sinulla on lihava naama ja turvonneet silmät, joten vaimosi puhui aivan totta, tai siis ex-vaimosi. Vaimosi kaveri jatkoi sitä viestiä sanoen "Varsinainen kuski sinulla, iso lihava mies"

        Äh antaa olla miten muuten maksat vesilaskun, pankkista pankkiin ei onnistu nyt olen ollut kaksituntia jonottamassa 150 bahtia takia, Numball


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äh antaa olla miten muuten maksat vesilaskun, pankkista pankkiin ei onnistu nyt olen ollut kaksituntia jonottamassa 150 bahtia takia, Numball

        En mitenkään kun ei ole vesilaskua. Juomavesi maksetaan toimittajalle kuukausi kerrallaan ja pöntöt viedään kylmäkellariin, yksi kerrallaan keittiöön.

        Muuhun käyttöön kolme erillistä systeemiä. Sadeveden talteenotto ja kaivo talousvedeksi, purovesi kasteluvedeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh antaa olla miten muuten maksat vesilaskun, pankkista pankkiin ei onnistu nyt olen ollut kaksituntia jonottamassa 150 bahtia takia, Numball

        Siis onko sinun kuukauden vesilasku 150 bahtia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin muuten muutaman kuukausi sitten tuollaiset monitorointi vempaimet, tuota tukeva vaaka pitää vielä ostaa, xiaomilla on muutamalla tonnilla, moinen gadged.

        Kello monitoroi yleisempiä arvoja pulssia, spo2, nukkumista, kuorsausta, nukahdin eilen tavanomaista tunnin pari aikaisemmin, oli kirja pudonnut lattialle. yleensä nukahdan tuossa 10-11 välillä nyt ennen yhdeksää, tuossa nukkumissoftassa on hauska ominaisuus, kun kuorsaan se laittaa puhelimen kukkumaan viisi kertaa peräkkäin, joten herään siihen aina, aluksi ihmettelin unisena missä hemmetissä täällä on käki.
        https://aijaa.com/Q0hioj
        By NumBall HHN 61v.

        Lukemat on aika heikolla mallilla. 9t 51min unta? Siinä on kolme tuntia liikaa aikuiselle ihmiselle. Siitä oikeaa unta vain 3t 44 min josta vain 58 minuuttia hyvällä alueella.
        Leposykkeesi on huomattavan koholla, arvatenkin myös verenpaine? 20 kääntymistä yön aikana.

        Nyt suosittelen sinulle beta-salpaajaa yöksi, tuntia ennen nukkumaanmenoa, rauhallista aamukävelyä, jonka jälkeen kunnollinen aamiainen. Jätä iltasyöminen pois, niin yöunestasi ei mene suurin osa ruoansulatukseen, hikoiluun ja painajaisten katsomiseen. Juo illalla vähintään kaksi litraa vettä ja lasi jotakin sokeripitoista, kuten maitoa tai appelsiinimehua. Auringonlaskun aikaan käyt vielä pikku kävelyllä tai teet jonkin jumpan.

        Saat samat tehot unelle viidessä tunnissa, kun aloitat hieman terveemmän elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemat on aika heikolla mallilla. 9t 51min unta? Siinä on kolme tuntia liikaa aikuiselle ihmiselle. Siitä oikeaa unta vain 3t 44 min josta vain 58 minuuttia hyvällä alueella.
        Leposykkeesi on huomattavan koholla, arvatenkin myös verenpaine? 20 kääntymistä yön aikana.

        Nyt suosittelen sinulle beta-salpaajaa yöksi, tuntia ennen nukkumaanmenoa, rauhallista aamukävelyä, jonka jälkeen kunnollinen aamiainen. Jätä iltasyöminen pois, niin yöunestasi ei mene suurin osa ruoansulatukseen, hikoiluun ja painajaisten katsomiseen. Juo illalla vähintään kaksi litraa vettä ja lasi jotakin sokeripitoista, kuten maitoa tai appelsiinimehua. Auringonlaskun aikaan käyt vielä pikku kävelyllä tai teet jonkin jumpan.

        Saat samat tehot unelle viidessä tunnissa, kun aloitat hieman terveemmän elämän.

        Olet sinä muuten melkoinen pelle, minulla on tuo laitteisto millä nämä on mitattu jo kolmisen vuotta, mutta tuo verenhappitaso tuli noin vuosi sitten, nämä sinun arviot on ihan pielessä, yhdestä kerrasta ei voi päätellä mitään, ei mitään, leposykettä siinä ei mainita lainkaan, se lasketaan erikseen useammalta viikolta keskiarvoltaan se on hieman alle 60, alhaisin pulssi on 40 yön aikana, tosin aika harvoin, eli en voi missään tapauksessa ottaa betablokersia. Miksi sinun pitää joka asiaan päteä, kun selvästi tietää että et tiedä tästäkään asiasta yhtään mitään, käyn lääkärissä kerran vuodessa, jossa asiat tarkastetaan, ajan tietokoneelta ulos koko mittausajalta, viimeiseltä kahdelta ja yhdeltä viikolta, kuinka hullu sinä lopulta olet. Noissa laitteissa tuo uni hyvällä alueella on kanssa erittäin suhteellista, mikään laite ei pysty erottelemaan mikä unen vaihe sinulla on nukkuessa menoillaan, se vaatii pääkoppaan kiinnitettävät 102 anturia jotka tekevät filmin josta uneen vaiheet selviävät, eikä minulla sellaista varmasti ole, ne on käytössä ainoastaan unilabroissa. Voi vittu noita juttujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä muuten melkoinen pelle, minulla on tuo laitteisto millä nämä on mitattu jo kolmisen vuotta, mutta tuo verenhappitaso tuli noin vuosi sitten, nämä sinun arviot on ihan pielessä, yhdestä kerrasta ei voi päätellä mitään, ei mitään, leposykettä siinä ei mainita lainkaan, se lasketaan erikseen useammalta viikolta keskiarvoltaan se on hieman alle 60, alhaisin pulssi on 40 yön aikana, tosin aika harvoin, eli en voi missään tapauksessa ottaa betablokersia. Miksi sinun pitää joka asiaan päteä, kun selvästi tietää että et tiedä tästäkään asiasta yhtään mitään, käyn lääkärissä kerran vuodessa, jossa asiat tarkastetaan, ajan tietokoneelta ulos koko mittausajalta, viimeiseltä kahdelta ja yhdeltä viikolta, kuinka hullu sinä lopulta olet. Noissa laitteissa tuo uni hyvällä alueella on kanssa erittäin suhteellista, mikään laite ei pysty erottelemaan mikä unen vaihe sinulla on nukkuessa menoillaan, se vaatii pääkoppaan kiinnitettävät 102 anturia jotka tekevät filmin josta uneen vaiheet selviävät, eikä minulla sellaista varmasti ole, ne on käytössä ainoastaan unilabroissa. Voi vittu noita juttujasi.

        Ja erityisen tärkeää on todeta että kardiologi on todennut että näillä ei ole juurikaan lääketieteellistä arvoa, ne on parhaimmillaan vain suuntaa antavia, jos sitäkään, ja sinä saatanan pelle käyt kertomaan että käytä beetasalpaajaa, minulla meni sinun usko jälleen kerran totaalisesti, minä annan nyt sinulle erinomaisen neuvon, ota yhteyttä omalääkäriisi ja kerro hänelle miten sinusta tule yhdessä työssä hänen kolleega, luulempa että sinun liikkumista tullaan rajoittamaan vielä entisestään, pattayan savossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja erityisen tärkeää on todeta että kardiologi on todennut että näillä ei ole juurikaan lääketieteellistä arvoa, ne on parhaimmillaan vain suuntaa antavia, jos sitäkään, ja sinä saatanan pelle käyt kertomaan että käytä beetasalpaajaa, minulla meni sinun usko jälleen kerran totaalisesti, minä annan nyt sinulle erinomaisen neuvon, ota yhteyttä omalääkäriisi ja kerro hänelle miten sinusta tule yhdessä työssä hänen kolleega, luulempa että sinun liikkumista tullaan rajoittamaan vielä entisestään, pattayan savossa.

        Housussasi on kardiologi. Nimenomaan kotiseurannalla näitä testejä tehdään Suomessakin ja arvot ilmoitetaan lääkärille. Niillä todellakin on lääketieteellinen arvo. Kenenkään terveen syke ei vaihtele nukkuessa 40 ja 82 välillä. Minä olen entinen ammattiurheilija ja tiedän kaiken seurannoista ja laitteista. Urheilulääkäreissä on rampattu sen sata kertaa ja joukkueen lääkäri tuli hyvinkin tutuksi omalääkäriksi. Sinä et ymmärrä sanaakaan mitä thaimaalainen kardiologi sinulle puhuu ja kun valehtelet sujuvasti sielläkin kaiken kuolemanpelossasi niin ei ne edes tutki sinua. Vakuutuksesi ei kata vapaaehtoisia vuositutkimuksia vaan joutuisit maksamaan ne itse, joten jos olet ollut tutkimuksissa, se tarkoittaa että olet saanut jonkin kohtauksen. Muutoin et vakuutuksen piikkiin pääse lääkäriin ja köyhänä ja pihinä et sitä itse voi maksaa.

        TT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Housussasi on kardiologi. Nimenomaan kotiseurannalla näitä testejä tehdään Suomessakin ja arvot ilmoitetaan lääkärille. Niillä todellakin on lääketieteellinen arvo. Kenenkään terveen syke ei vaihtele nukkuessa 40 ja 82 välillä. Minä olen entinen ammattiurheilija ja tiedän kaiken seurannoista ja laitteista. Urheilulääkäreissä on rampattu sen sata kertaa ja joukkueen lääkäri tuli hyvinkin tutuksi omalääkäriksi. Sinä et ymmärrä sanaakaan mitä thaimaalainen kardiologi sinulle puhuu ja kun valehtelet sujuvasti sielläkin kaiken kuolemanpelossasi niin ei ne edes tutki sinua. Vakuutuksesi ei kata vapaaehtoisia vuositutkimuksia vaan joutuisit maksamaan ne itse, joten jos olet ollut tutkimuksissa, se tarkoittaa että olet saanut jonkin kohtauksen. Muutoin et vakuutuksen piikkiin pääse lääkäriin ja köyhänä ja pihinä et sitä itse voi maksaa.

        TT

        Olet hauska poika ei tietenkään se 82 ole nukkumisesta, olen ollut hereillä jo tunnin, mutta tuo kello mittaa pulssia 24/7. 3 minuutin välein, siksi se on tuo 82, pulssi pysyy nukkusessa 43-60 välillä, se on tarkka koska minulla on kaksi mittaria heitto on korkeintaan muutama lyönti, tuo verenhappipitoisuus on vaikempi, mutta sekin täsmää suunnilleen, kun sen mittaa sormesta tai kellolla ranteesta heitto on -5... korkeintaan.

        Resu nukkumisajassa pulssi on hyvin tasainen, sinä olet aivan yhtä tyhmä kuin tämä esikuvasi, mutta sen usko että lääkärissä olet rampannut, mutta se on ollut pääosin psykiatri, reppana. Terveisiä kuopioon, onko haave morsian lapsineen jo aineellistunut pattayalta sinne savoon.

        Muista käyvä lidlissa se on paras ruokakauppa kaltaisellesi varamattomalle, kuopio rulez.
        ja saksalainen. thaimaassa ei ole saksalaista kauppaa vielä vastaan tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hauska poika ei tietenkään se 82 ole nukkumisesta, olen ollut hereillä jo tunnin, mutta tuo kello mittaa pulssia 24/7. 3 minuutin välein, siksi se on tuo 82, pulssi pysyy nukkusessa 43-60 välillä, se on tarkka koska minulla on kaksi mittaria heitto on korkeintaan muutama lyönti, tuo verenhappipitoisuus on vaikempi, mutta sekin täsmää suunnilleen, kun sen mittaa sormesta tai kellolla ranteesta heitto on -5... korkeintaan.

        Resu nukkumisajassa pulssi on hyvin tasainen, sinä olet aivan yhtä tyhmä kuin tämä esikuvasi, mutta sen usko että lääkärissä olet rampannut, mutta se on ollut pääosin psykiatri, reppana. Terveisiä kuopioon, onko haave morsian lapsineen jo aineellistunut pattayalta sinne savoon.

        Muista käyvä lidlissa se on paras ruokakauppa kaltaisellesi varamattomalle, kuopio rulez.
        ja saksalainen. thaimaassa ei ole saksalaista kauppaa vielä vastaan tullut.

        Ei siellä tule vastaan minkäänlaista kauppaa jos ei koskaan käy missään ja maleksii kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve vaan 2010

        Ei siinä ele mitään varmistamista tarvita, harmi että sinun ja vaimosi välinen kommunikaatio perustuu vielä tuohon tasoon, pääosin naaman ilveilyyn voin vakuuttaa että meillä ei perustu, 22 vuodessa on kehittynyt 100% yhteinen puhuttu kieli, varsin harmillista se kuitenkin on nimittäin se ei tarkoita läskisilmää vaan nimenomaan papparaista, voit tarkastaa väitteeni tuolta, https://www.thai2english.com/ kun kopioit lauseen se käännetään kuten sanoin.

        Vaimoni on käynyt 2000 vuoden alusta kolme vuotta suomenkielen koulua, jyväskylässä, maahanmuuttajan kotiuttamispaketista, jonka valtio hänelle kustansi, verovaroista, eli vaimoni puhuu ainakin 80% suomea,

        Sinä kerroit että sinulla on jossain vaiheessa vuonna 2011 ollut 30 kiloa ylipainoa, pidä nyt huolta että pysyt solakkana jos sitä olet, ettei paino pomppuile se on kaikkein vaarallinta, muulla ei ole sitä pelkoa, se nousee ja laskee nopeasti, mutta ilman rasvaa.

        Hienoa että olet viitsinyt opiskella järkevää, tosin muutaman vuoden opiskelulla tuskin lähdetään sitä opettamaan, tai en tiedä kun en osaa, enkä opettele enää tässä iässä, kyllä minä kuitenkin pystyn asiani kunnolla hoitamaan, kaikissa thaimaan ns. viralliseen koulujärjestelmään kuuluvilla kouluilla on aina farangilta alempi korkeakoulututkinto perusvaatimus, hieman ylemmillä luokilla ylempi korkeakoulututkinto, yksityiskoulut voivat ottaa kenet tahansa, opettamaan mitä tahansa, mitä sitten tarjoittaakin kansainvälinen koulu, en tiedä.

        Sinun kannattaa seurata millaiseksi anoppisi kehittyy vuosien varrella, näet hänessä vaimosi, samoin sinun tulevaisuutesi näkyy sinun vanhemmissasi.

        Huomaa että tänään en kertonut lainkaan osakaslainastasi, enkä niistä korealaisten näköisistä, jotka eivät ole korealaisen näköisiä, vaikka palstalla niin väitetään, mutta eivät pahemmin sinunkaan.

        Hyvää alkaavaa viikkoa.

        By NumBall HHN 61v.

        "Vaimoni on käynyt 2000 vuoden alusta kolme vuotta suomenkielen koulua, jyväskylässä, maahanmuuttajan kotiuttamispaketista, jonka valtio hänelle kustansi, verovaroista, eli vaimoni puhuu ainakin 80% suomea,"

        Muistako läskisilmä, kuinka olet aikaisemmin valehdellut, että vaimosi kouluttautui lähihoitajaksi?


    • Anonyymi

      Myöskään mummon kanssa talon vaihtaminen päikseen ei ole tavallista Thaimaassa, vaikka toisinkin on väitetty.

      • Anonyymi

        Voin vakuuttaa että kaikki vaitelevat taloja mummojen kanssa täällä thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin vakuuttaa että kaikki vaitelevat taloja mummojen kanssa täällä thaimaassa.

        Kannattaa vuokrasopimusta vaimon tahi mummon kanssa talosta laatiessa kysyä, aikooko talon omistaja tehdä jotakin kolmannen kerroksen ikkunan edessä olevalle puun oksastolle, joka estää näköalan Hua Hin beachille.


    • Anonyymi

      Puusilmät eivät opi mitään.

    • Anonyymi

      Kommentoin lyhyesti.

      Kymppi vastaa asiallisesti sinisellään.
      Joku toinen vastailee ei sinisillään.
      Kymppi osaa thaikieltä ja hänellä on thaimaalainen vaimo.
      Joku toinen ei osaa thaikieltä ja hänellä ei ole thaivaimoa.

      Tämä joku toinen on...

    • Anonyymi

      Ohhoh... ja huomasinpa vielä, että joku toinen ei ole sinisellään keskusteluun osallistunut jostakin syystään.

      Siksipä hänelle ja vain hänelle omistan tämän videon:

      https://www.youtube.com/watch?v=iI9afstshrM

      Tämä joku toinen voi tuosta videosta vertailla vaikkapa kellohametta suhteessa liian pieniin shortseihin.

      8-;)

      • Anonyymi

        PS. tuon videon jos joku haluaa katsoa, niin siitä voi valinnalla valita haluamansa käännös tekstityksensä.


    • Anonyymi

      Aloituksessa hyvä kysymys Läskisaarelle:
      "Voisikohan joku ystävällisesti tarkentaa, että millä nimellä thaikuiksi he silloin puolisoaan kutsuvat?"
      Mutta eihän tämä vastaa kun ei tiedä ja cakkaa haastoi.

      • Anonyymi

        Jos puolisoa kutsuu isoisäksi Thaimaassa, niin kysymykseksi jää myös se että miksikäs sitä oikeaa isoisää sitten kutsutaan? Ei kuulostaisi kovinkaan hienolta kertoa kavereille naisihmisenä että "isoisä otti minut viime yönä monta kertaa takaapäin", tai että "isoisällä on mahtavan kokoinen ja suonikas kalu"

        Nyt on Bumbaali taas eksyksissä selityksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puolisoa kutsuu isoisäksi Thaimaassa, niin kysymykseksi jää myös se että miksikäs sitä oikeaa isoisää sitten kutsutaan? Ei kuulostaisi kovinkaan hienolta kertoa kavereille naisihmisenä että "isoisä otti minut viime yönä monta kertaa takaapäin", tai että "isoisällä on mahtavan kokoinen ja suonikas kalu"

        Nyt on Bumbaali taas eksyksissä selityksineen.

        Ai että NYT on Bumbaali taas eksyksissä selityksineen.

        Ainahan se on. Joskus ennemmin ja joskus vieläkin enemmin. Vaikuttaisi tuo sekoilunsa taso ja laatu vaihtelevan sen mukaan millaista laatujuomaa kuksassa on ja millainen on lääkecocktailinsa milloinkin.

        Välissä kirjoitellessaan viisauksiaan ja keskustellessaan itse itsensä kanssa ei näytä muistavan että onko Numballi vai senssu.

        Mutta ihan sama, kumpainenkaan ei ole pystynyt todistamaan väitettänsä todeksi, että thaikut kutsuvat puolisoaan useasti isäksi. Eikä kumpainenkaan ole pystynyt kertomaan, että millaisella sanalla vaimonsa "heitä" isäkseen tai isoisäkseen kutsuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että NYT on Bumbaali taas eksyksissä selityksineen.

        Ainahan se on. Joskus ennemmin ja joskus vieläkin enemmin. Vaikuttaisi tuo sekoilunsa taso ja laatu vaihtelevan sen mukaan millaista laatujuomaa kuksassa on ja millainen on lääkecocktailinsa milloinkin.

        Välissä kirjoitellessaan viisauksiaan ja keskustellessaan itse itsensä kanssa ei näytä muistavan että onko Numballi vai senssu.

        Mutta ihan sama, kumpainenkaan ei ole pystynyt todistamaan väitettänsä todeksi, että thaikut kutsuvat puolisoaan useasti isäksi. Eikä kumpainenkaan ole pystynyt kertomaan, että millaisella sanalla vaimonsa "heitä" isäkseen tai isoisäkseen kutsuvat.

        20.06.2022 03:25:
        Ostin muuten muutaman kuukausi sitten tuollaiset monitorointi vempaimet, tuota tukeva vaaka pitää vielä ostaa, xiaomilla on muutamalla tonnilla, moinen gadged.

        20.06.2022 14:47:
        Olet sinä muuten melkoinen pelle, minulla on tuo laitteisto millä nämä on mitattu jo kolmisen vuotta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        20.06.2022 03:25:
        Ostin muuten muutaman kuukausi sitten tuollaiset monitorointi vempaimet, tuota tukeva vaaka pitää vielä ostaa, xiaomilla on muutamalla tonnilla, moinen gadged.

        20.06.2022 14:47:
        Olet sinä muuten melkoinen pelle, minulla on tuo laitteisto millä nämä on mitattu jo kolmisen vuotta,

        Tarinat vaihtuu numerosenseillä vähintään viikottain. Joskus jopa samassa lauseessa.


      • Anonyymi
        20-10 kirjoitti:

        Tarinat vaihtuu numerosenseillä vähintään viikottain. Joskus jopa samassa lauseessa.

        Jep juuri noin minulla on tämä laitteisto ollut jos kolmisen vuotta, mutta olen päivitellyt sinä uudempiin vuosien varrella, uusilla ominaisuuksilla, kello vaihtunut ainakin neljä kertaa, kun nämä on halpoja kun tulee uusia ominaisuuksia 2000 bahtia ei paljon paina, vaimolle menee vanhat, resupekka,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep juuri noin minulla on tämä laitteisto ollut jos kolmisen vuotta, mutta olen päivitellyt sinä uudempiin vuosien varrella, uusilla ominaisuuksilla, kello vaihtunut ainakin neljä kertaa, kun nämä on halpoja kun tulee uusia ominaisuuksia 2000 bahtia ei paljon paina, vaimolle menee vanhat, resupekka,

        Joo se on tosi hyvä että sinulla on happilaitteet kotona ja monitorit. Voi makoilla letkuissa himassa eikä tarvi mennä sairaalaan.

        Nykyäänhän ei sanojesi mukaan tarvitse enää ulkoilla eikä liikkua, koska on kaivinkoneet ja happilaitteet olemassa. Kaiken lisäksi televisiosta näkee juoksua ja uintia. Ei tarvi niitäkään tehdä, siinä voi tulla hiki kaiken lisäksi ja paha mieli.

        Noilla eväillä pääset ylikuntoon kun muistat vielä tuplata spagettiannokset.


    • Anonyymi

      Oikealla kädellä ei saa pyyhkiä persettä, pitää ainakin paperi olla välissä.

    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe