Sukupuolinormeista

Anonyymi

Olen parisuhteessa ihmisen kanssa jolle on tärkeää suhteessa että toinen on "nainen", hän itse siis hyvin maskuliininen muunsukupuolinen. Itse olen luopunut jo ajat sitten tällaisesta jaottelusta, minä rakastun ihmiseen, sekä masc että femme ja siltä väliltä ja niiden ulkopuolelta, ihastun/rakastun erinäisiin asioihin. On tietyllä tapaa toki ok jos jollakulla miellyttää tietyntyyppinen olemus/pukeutuminen mutta kun olemme jo parisuhteessa ja kaikki muu toimii paitsi tämä minua häiritsee. Siis sillä tavalla että mä koen että mä en ole riittävä. Tiedostan että tämä on osittain omaa epävarmuuttani mutta aistin että on oletus että olen se femmempi osapuoli vaikka itse olen vaihtelevasti kumpaakin/ en haluaisi edes ajatella vaan pukeutua miten haluan/mieli tekee. Kyse ei ole myöskään pelkästä pukeutumisesta vaan hänen pitää saada olla muutoinkin se maskuliinisempi. Miksi? Selittäkää mulle ketkä osaatte?

Seksi ja kaikki toimii joten ehkä hän itse on tehnyt asian selväksi itsensä kanssa ja minä vielä kipuilen, en tiedä. En uskalla ottaa asiaa puheeksi vielä. Pitäisi varmasti mutta pelkään vastauksia ja että mulle tulee entistä huonompi olo. Näissä piireissä kun piirit on kovin pienet ja harvat suhteet onnistuu, en haluaisi antaa tämän kaatua tähän. Haluaisin eroon omasta epävarmuudestani ja ansaitsen ihailua omana itsenäni mutta se ei ihan kokonaisuudessaan nyt toteudu koska en tod näk ole tarpeeksi femme. Itse en haluaisi edes luokitella, tässä suhteessa pitkästä aikaa joudun luokittelemaan asioita jotka ei mielestäni luokkia enää tarvitsisi.

35

944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt en ihan saanu kiinni siitä mikä ehkä on ongelma sulla. Eli onko se ongelma sulle tuo tietynlainen roolitus suhteessa? Se, että hän haluaa olla se maskuliinisempi osapuoli? En oo varma, mutta vois aatella sen niinkin, että saako se roolitus sut tuntemaan ittes alempiarvoiseks? Toinen olettaa sun olevan femmenä se ns. avuttomampi osapuoli, joka turvautuu maskuliinisempaan yksilöön. Mutta en mä kyllä nää mitään syytä miks sä mietit tollasta asiaa, jos kerran suhde on muutoin tasapuolinen ja tyydyttävä. Ole mitä olet, ei se femmenkään osan tarvi olla mikään bimbo.

• Anonyymi

En koe että olisin alempiarvoinen ja minulle ongelma on roolitus siinä mielessä että en koe olevani täysin sitä, millaiseksi minua halutaan olevan. Koen, että hänen toiveet ja vihjailut yrittävät ohjata minua enemmän femmempään suuntaan kuin mitä koen olevani. En halua että minua määritellään, haluan pukeutua ja olla sellainen kuin olen ja toivoisin että kumppanini mielestä olisin oikeanlainen myös tässä mielessä. Nyt koen ettei niin ole.

• Anonyymi kirjoitti:

En koe että olisin alempiarvoinen ja minulle ongelma on roolitus siinä mielessä että en koe olevani täysin sitä, millaiseksi minua halutaan olevan. Koen, että hänen toiveet ja vihjailut yrittävät ohjata minua enemmän femmempään suuntaan kuin mitä koen olevani. En halua että minua määritellään, haluan pukeutua ja olla sellainen kuin olen ja toivoisin että kumppanini mielestä olisin oikeanlainen myös tässä mielessä. Nyt koen ettei niin ole.

Sano tuo hänelle ääneen ja pian. Ei tuu mitään hyvää teidän suhteesta muuten, jos sulla on olo kun kissalla pistoksissa. Jos hän sua ihmisenä rakastaa, hän ymmärtää ja antaa tilaa mitä tarvit.

Eihän nyt kukaan voi olla toisen mallinukke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmilla osapuolilla pitäisi suhteessa olla tunne että on rakastettu sellaisena kuin on.

• Anonyymi

Miten muuten on, mikä on se femmen kuvaus? Onko se yksinomaan ulkoista habitusta vai enemmänkin sitä että kiinnostuksen kohteet on naisellisia, perinteisiä naiseuteen liittyviä asioita?

• Anonyymi

Ilmeisesti molempia mutta nyt kyse enemmän ulkoisista tekijöistä ja tässä tapauksessa määritelmä ja toiveet minun pukeutumiseen liittyen tulevat toiselta osapuolelta vihjailuina.

Mieli/luonne/kiinnostuksenkohteet mulla on laidasta laitaan, en osaa käsittää näitä perinteisiä malleja ja se ilmeisesti on ok.

En varmaan suoraan vastannut kysymykseesi mutta kait se femmeys on molempia, sekä ulkoisia piirteitä/pukeutumista kuin luonnetta, kiinnostuksen kohteita yms, en tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti molempia mutta nyt kyse enemmän ulkoisista tekijöistä ja tässä tapauksessa määritelmä ja toiveet minun pukeutumiseen liittyen tulevat toiselta osapuolelta vihjailuina.

Mieli/luonne/kiinnostuksenkohteet mulla on laidasta laitaan, en osaa käsittää näitä perinteisiä malleja ja se ilmeisesti on ok.

En varmaan suoraan vastannut kysymykseesi mutta kait se femmeys on molempia, sekä ulkoisia piirteitä/pukeutumista kuin luonnetta, kiinnostuksen kohteita yms, en tiedä.

Niin no, se mitä tulee mieleen ihmisestä pelkältiin silmäillen, on tuskin koskaan osuva totuus persoonasta. Jotenkin vaan tuntuu melko yksinkertaiselta ajatukselta sellanen, että ulkomuoto määrittelis automaattisesti sen mistä persoona on kiinnostunut. En nyt jaksa uskoa kuitenkaan, että hän sua ulkousin perustein on kumppanikseen valinnut. Ei ihmistä jota kohtaan on tunteita oo tarpeen muokata mieleisekseen. Se tuskin kenenkään korvaan kuulostaa oikeelta. Täysin yhdentekeviä palikoita, se miten toista kohtelee on merkki jostain tärkeästä, olipa ulkoiset tekijät mitä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no, se mitä tulee mieleen ihmisestä pelkältiin silmäillen, on tuskin koskaan osuva totuus persoonasta. Jotenkin vaan tuntuu melko yksinkertaiselta ajatukselta sellanen, että ulkomuoto määrittelis automaattisesti sen mistä persoona on kiinnostunut. En nyt jaksa uskoa kuitenkaan, että hän sua ulkousin perustein on kumppanikseen valinnut. Ei ihmistä jota kohtaan on tunteita oo tarpeen muokata mieleisekseen. Se tuskin kenenkään korvaan kuulostaa oikeelta. Täysin yhdentekeviä palikoita, se miten toista kohtelee on merkki jostain tärkeästä, olipa ulkoiset tekijät mitä vaan.

Kyllä se vaan määrittelee. Ajattelepa umpiheteronaista jonkun ylinaisellisen miehen kanssa, ei taida kauaa toimia suhde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se vaan määrittelee. Ajattelepa umpiheteronaista jonkun ylinaisellisen miehen kanssa, ei taida kauaa toimia suhde.

Jos toi kyseinen nainen tykkää naisellisista miehistä, ei kai se mahdottomuus oo? Muutenkin jos nykyään katukuvassa katsoo ihmisiä ni suurin osa nuorista näyttää mun silmiin sellasilta metroseksuaaleilta. Että liekö vaan tän ajan trendi pukeutua olla se minkä toiset liittää seksuaalisuuteen. En ossoo sannoo.

• Anonyymi

Joillekin muunsukupuolisuus on vaan askel ennen sen myöntämistä, että on mies. Ihmettelen miksi lesbo haluaa olla suhteessa, jossa on perinteiset sukupuoliroolit ja toinen on mies ja toinen nainen.

• Anonyymi

Ja myös ihmettelen miksi lesbo seurustelee muusun kanssa eikä naisen, tosin sanoit, ettei sukupuolella ole väliä joten miksi lesbopalsta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja myös ihmettelen miksi lesbo seurustelee muusun kanssa eikä naisen, tosin sanoit, ettei sukupuolella ole väliä joten miksi lesbopalsta?

Koska Suomessa on niin vähän lesboja ja sitäkin vähemmän naisellisia naisia ja sitäkin vähemmän heitä, joiden kanssa muutkin asiat menevät yhteen luonne, elämäntilanne jne niin sitä sitten joko on vähemmän tyydyttävän kanssa tai sitten on täysin yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei voisi tänne kirjoittaa? En nyt oikein näe järkeä ihan noin ahtaaseen lokerointiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska Suomessa on niin vähän lesboja ja sitäkin vähemmän naisellisia naisia ja sitäkin vähemmän heitä, joiden kanssa muutkin asiat menevät yhteen luonne, elämäntilanne jne niin sitä sitten joko on vähemmän tyydyttävän kanssa tai sitten on täysin yksin.

Aika kauhea ajatus että.mun tyttis tyytyisi muhun parrmman puutteessa. Olisin mieluummin yksin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

koen itseni lähestulkoon aseksuaaliksi. koen äärimmäisen harvoja kohtaan seksuaalista vetovoimaa jos ollenkaan. Sanoisin et koskaan en ole ihastunut kuin yhteen kerralla ja nekin laskettavissa yhden käden sormilla koko elämäni ajalta. Ilman ihastumista en myöskään koe seksuaalista vetovoimaa.
        Yks hailee mulle minkä näköisiä tyyppejä tuolla liikkuu. En tiedä miten muilla mut tuntuu absurdilta et jos joku tuosta noin vain pystyy kokemaan seksuaalista vetovoimaa...

• Anonyymi

Tuntuu olevan ihmeen tärkeetä toisille tuo "titteli" eli nää sukupuolivähemmistöt on toisilleen susia. Selkeesti siis on tiukassa roolit toisille, kun kuitenkaan ei hyväksytä ku se perinteinen. Olkaa mitä haluatte, eikös se juurikin oo suvaitsevaisuutta, olla mikä tuntuu omalta?

• Anonyymi

Eli heteronaiselle kelpaa hyvin feminiininen, ujo hiljainen laiha mies?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisille kai kelpaa lähestulkoon mikä vaan. Mutta se ei ollu mun pointtini tässä. Enemmänkin se, että jollei se mahdollinen pari kerta ulkoisesti miellytä ni miks siitä väen vängällä pitää kumppania tehdä? Olipa se habitus sitte millanen vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisille kai kelpaa lähestulkoon mikä vaan. Mutta se ei ollu mun pointtini tässä. Enemmänkin se, että jollei se mahdollinen pari kerta ulkoisesti miellytä ni miks siitä väen vängällä pitää kumppania tehdä? Olipa se habitus sitte millanen vaan.

Tai ehkä jos paremmin koitan ilmaista tota, niin eipä se sukupuoli tee valintaa siitä mikä miellyttää. Vaan se ihminen sukupuolesta riippumatta. Mua miellyttää yhdenlainen, sua kenties toisenlainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olisin hetero ja tykkäisin feminiinisistä, ujoista laihoista miehistä.. mutta olen lesbo ja pidän pehmeistä naisista.

• Anonyymi

Tässäkö syy ettei sopivaa paria löydy? Ollaan niin kiinni normeissa ja femme/masc-odotuksissa. Tunkkaista.

• Anonyymi

Tämä just!!! Kun mitä väliä sillä on että mitä se ulkoinen habitus on ja ootko minkälainen jos kaikki muu natsaa. Ei hän varmaan minun kanssa olisi jos en miellyttäisi mutta mieleen jääneet ne tietyt kommentit et millaisesta hän tykkää.

Itse en tämän takia suhdetta lopeta, pystyn elää siinä toivossa että hän joskus sanoittaa että olen hänelle hyvä ja täydellinen myös ulkoisesti. Ohan se aika pyllystä jos koko ajan vääränlainen olo. Pitäähän tän ratketa, tästä pitää puhua kun aika on kypsä. Mulle hän on monin tavoin ihan pienintäkin piirtoa myöden täydellinen ja hän kaikessa muussa sanoittaa sitä kiintymystä paitsi ulkoisissa asioissa.

Kyllä mä itseäni lesbona pidän vaikka muunsukupuolisen/sukupuolettoman kanssa seurustelen, tämä taitaa trasekin sivuillakin olla ""lokeroituna"" niille jotka sitä tarvitsee. En ite tarvii, enkä haluais täällä puolustella miksi täällä asiaa kysyn. Asia on kuitenkin se tärkeä.

-ap

• Anonyymi

Hän joka hellyydellään tunteen aikaansaa, hänet aijon valloittaa, pienin elein, pienin hymyin, olematta mitään sen enempää, kenties syy hymyyn =)

• Anonyymi

Ainoa tapa joka tepsii muhun. Sopivalta naiselta tietysti. Aitous ja hellyys.👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa tapa joka tepsii muhun. Sopivalta naiselta tietysti. Aitous ja hellyys.👌

Eipä sitä hellyyttä osoteta edes, kun sille oikeelle naiselle. Muut saa erilaista kohtelua, ystävällisyyttä ja läsnäoloa, mutta ei hellyys kuulu ystävyyteen. Ei ainakaan niin miten sen tossa tarkotin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä sitä hellyyttä osoteta edes, kun sille oikeelle naiselle. Muut saa erilaista kohtelua, ystävällisyyttä ja läsnäoloa, mutta ei hellyys kuulu ystävyyteen. Ei ainakaan niin miten sen tossa tarkotin.

Kuka tässä puhui ystävyydestä? Itse tarkoitin parisuhdematskua joka on todellakin eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka tässä puhui ystävyydestä? Itse tarkoitin parisuhdematskua joka on todellakin eri asia.

Koitappa sisäistää teksti. Sanoin ettei hellyys kuulu kun yhdelle, ei kuulu ystävyyteen. Että älä ala suotta kiihtyä, ihan rauhassa vaan hengittelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitappa sisäistää teksti. Sanoin ettei hellyys kuulu kun yhdelle, ei kuulu ystävyyteen. Että älä ala suotta kiihtyä, ihan rauhassa vaan hengittelet.

Ihmettelin lähinnä miksi puhuit ystävyydestä kun siihen en ite viitannut mitenkään. Ei tarvitse opettaa;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelin lähinnä miksi puhuit ystävyydestä kun siihen en ite viitannut mitenkään. Ei tarvitse opettaa;)

Pääasia kuitenkin kai on että viestin sisältö välittyy. Anteeksi nyt, jos pahotin mieles tolla vähän aiheesta sivuun menolla. En lupaa ettei toistu, mut koitan välttää.

• Hmm, nariseeko hän siis sinun habituksesta? Voihan toinen haluta vaihtaa tyyliään vaatetuksen, hiustyylin ja kaiken muunkin suhteen. Vaan ei kai sen pitäisi rakkauteen vaikuttaa?

On ihan mahdollista, että nainen joka aiemmin meikkasi säännöllisesti, lopettaa meikkaamisen kokonaan. Tai leikkuuttaa pitkät hiuksensa siiliksi. Muuttaa vaatetuksensa hameista housuihin ja läskipohjiin tms. Mutta mitä sitten?

Jos hän rakastaa sua, hän rakastaa sua senkin jälkeen kun olet eri näköinen.

Ja jännää, kun joillekin tuo muunsukupuolisuus on niin tiukkaa joko taita. Itselleni se on selvää, että olen nainen vaikka en identifioidu naiseksi, vaan jotain miehen ja naisen väliseksi ja nimenomaan persoonaltani. Mutta eihän mun keho ole kuin naisen. Mikään mitä päässään kokee ei sitä oikeeta sukupuolta kyllä muuksi muuta.

• Anonyymi

Nämä sanat kaipaisin kumppaniltani saavani. Ja jos tämä kaikki on tarkoitettu viemään meidät pidemmälle niin ne vielä kuulen. Mutta jos en, niin en pysty olemaan ihmisen kanssa jolle kelpaan vain tietyn näköisenä. Tykkään pukeitua monella tavalla ja haluaisin kokea olevani viehättävä ihan jokaisella tyylillä. Enkä tarkoita mitään ihannointia kokoajan vaan ihan sellaista normaalia jota nyt kaikki terveessä suhteessa olleet varmasti tietävät mitä tarkoitan.

Ja just tää että hiustyyli, pukeutumishalut ym saattaa vaihtua miten vaan, koen kuitenkin olevani 100pros nainen jolla on sekä maskuliinisuutta että feminiinisyyttä sekä pukeutumisessa ja luonteessa.

• Anonyymi

Toiset tykkää toiset ei.

Mä olisin enemmän kuin mielelläni kukkamekkoon ja huulipunaan sonnustautunut, pullan ja fairyn tuoksuinen kotivaimoke. 🥰

• Anonyymi

Totuuden nimissä, jos aikoinaan on rakastunu henkilöön x, hänen ollessa sellanen ku on. No, yhtäkkiä se henkilö ei oo enää edes tunnistettavissa, eli esimerkkinä nyt vaikka pitkähiuksinen hyvin maltilla laittautuva nainen. Sit joku päivä tää rakkaus on vetäny päänsä kaljuks, tunkenu tennissukkia pikkareihin ja mandariinit kainaloihin, ni voitteko sanoa ettei se muka häirittis? Kyllä häirittis ja takuulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe