Verovähennys

Anonyymi

Mää ihmettelen maatalouden parkua ettei tulla toimeen vaikka on avokätiset tukiaiset. Mielestäni tuotantokoneita ei tarvitse vaihtaa joka 3 vuosi verotuksellisistä syistä poisto oikeus tuli muuttaa 5 vuodeksi ja hankkia kestävämpiä
traktoreita ja muita maatalouskoneita. Ihmettelen myös onko rouvalla oltava mersu
tai bemari kauppakassina ja isännällä avolava, jolla voi isäntä käydä peltoja katselemassa. Mutta onhanse niin, että kun tarpeeksi parkuu niin valtio antaa lisää
tukiaisia, että voi maksaa ns. palkkaa joka keskimäärin tilastollisesti n. 3500 € kuukaudessa.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän horiset? Onlohan yhtään tilaa, jossa tui kaikki utopiasi toteutuisi. Jos omaa tilaamme ajattelen, uusin kone voisi olla 3v, se korvasi noin 20v koneen. Ei ole avolavaa, ei Mersua. Ja kenen palkasta tuossa on kyse, ei ole työbntekijää ja itselle ei kyllä jää 3500€ palkkaa kuussa, edes yhteensä puolison kanssa.

    • Anonyymi

      Vähintään 20 vuotta pitäisi traktorin kestää ennen kuin saa vähentää uuden, muilla koneilla voisi olla vaikkapa 10 vuotta, mutta pitää todistaa todellinen tarve ostaa uusi.

      • Anonyymi

        Tuohan on realistinen näkemys, nuinhan se menee, että rattorei uusitaan keskimäärin 20v. välein. Ja koneetkin kuluu tuohon malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on realistinen näkemys, nuinhan se menee, että rattorei uusitaan keskimäärin 20v. välein. Ja koneetkin kuluu tuohon malliin.

        Ruotsissa kestävät pienemmätkin traktorit kun joutuvat itse maksamaan, huoltavat kunnolla. Monissa maissa on vaikka 50v vanhoja traktoreita, mutta suomalaisella tukijullilla pitää olla uusin, suurin ja kallein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa kestävät pienemmätkin traktorit kun joutuvat itse maksamaan, huoltavat kunnolla. Monissa maissa on vaikka 50v vanhoja traktoreita, mutta suomalaisella tukijullilla pitää olla uusin, suurin ja kallein.

        Ruotsissa puolet ruuasta on jo tuontitavaaraa, kun ei niillä vanhoilla romuilla ehdi tekeen kaikkia hommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa puolet ruuasta on jo tuontitavaaraa, kun ei niillä vanhoilla romuilla ehdi tekeen kaikkia hommia.

        Paremmin Ruotsi on omavarainen, korona vaan esti tuonnin tuorekasviksille mitä ei olisi järkevää kasvattaa Suomessakaan vielä pimeämmässä ja kylmemmässä kasvihuoneissa älyttömillä tukiaisilla. Ei sotatilanteessa tomaatit talvella ole välttämättömiä, mutta ettehän te kykene tuottamaan edes ruista ja ne varmuusvarastotkin hävititte että vositte itkeä lisätukia aina kun on vähän kuivempaa tai sateisempaa.


    • Anonyymi

      Mitähän ihmettä tuo poisto-oikeus höpinä tarkoittaa? Aloittajan kannattaisi ehkä tutustua maatilatalouden tuloverolakiin ennen kuin alkaa esittää siihen muutoksia.

      MVL:ssä on 3 vuoden poistot yhdessä kohdassa. Ne koskee kotieläinten hankintamenoja. Onko tuotantokoneet aloittajan mielestä kotieläimiä?

      • Anonyymi

        Mitå vittua hullu tukijulli höpiset, tietenkin koneet ja paljon muutakin saa vähentää verotuksessa. Olen itse maatilalla kasvanut ja tehnyt töitä joten tiedän hyvin miten se menee ja lähes kaikki muutkin tietää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitå vittua hullu tukijulli höpiset, tietenkin koneet ja paljon muutakin saa vähentää verotuksessa. Olen itse maatilalla kasvanut ja tehnyt töitä joten tiedän hyvin miten se menee ja lähes kaikki muutkin tietää,

        Monihan nimenomaan ei tiedä ja verovähennykset eivät ole uutta tuloa/taikarahaa vaan tietyt hankinnat voit ostaa yritykselle eli et maksa ansiotuloveroa tiettyjen hankintojen osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitå vittua hullu tukijulli höpiset, tietenkin koneet ja paljon muutakin saa vähentää verotuksessa. Olen itse maatilalla kasvanut ja tehnyt töitä joten tiedän hyvin miten se menee ja lähes kaikki muutkin tietää,

        Totta kai koneet saa vähentää verotuksessa, mutta ei niitä vähennetä KOLMESSA VUODESSA niin kuin aloituksessa yrität väittää.

        Vielä kerran: perehdy MVL:n pykäliin ennen kuin alat pätemään asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitå vittua hullu tukijulli höpiset, tietenkin koneet ja paljon muutakin saa vähentää verotuksessa. Olen itse maatilalla kasvanut ja tehnyt töitä joten tiedän hyvin miten se menee ja lähes kaikki muutkin tietää,

        Eiks poistot tehdä tuloista eikä veroista, vrt. kotitalousvähennys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai koneet saa vähentää verotuksessa, mutta ei niitä vähennetä KOLMESSA VUODESSA niin kuin aloituksessa yrität väittää.

        Vielä kerran: perehdy MVL:n pykäliin ennen kuin alat pätemään asiassa.

        Mitä väliä montako vuotta menee kun joka vuosi vähennätte niin paljon turhaa ettei ikinä tarvitse maksaa veroja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saavat ne pienempien tilojen traktoritkin samalla kun ostavat tilat tukiaisilla itselleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe