Hei. Mitka on Renault Clio 1.9 dieselin vm. 1994 pako/imu venttiilin valykset? saadetaanko kylmana vai kuumana ja onko muita huomioon otettavia seikkoja k.o operaatiossa? Kiitos vastanneille.
Clio
5
739
Vastaukset
- Eurostartti
Imuventt.välys=0,10mm ja pakoventt.=0,25mm,kuuluu säätää kylmänä.Jos ei ole käytettävissä nostinkupin painin työkalua niin jollain muulla painettaessa saatetaan vaurioittaa nostinkupin ulkopintaa(on useita pilalle naarmutettuja nähty).Välys säädetään vaihtamalla eripaksuisia säätölevyjä(shimm).Aina ei tarvita joka kohtaan uusia säätölevyjä,vaan usein selviää vaihtamalla "prikkoja"keskenään.
- F8Q-630
Oliskohan ne välykset kummiskin 0.20 / 0.40
Ja kylmänä säädetään.
Vanhoissa sileät säätöpalat poterollisissa nostinkupeissa. Ihan uusimmissa(99->) ei säätöpaloja ollenkaan vaan koko nostin kuppi vaihdetaan oikeankorkuiseen (=kallista ja hankalaa).
Välissä (kuulemma?) nystyrälliset säätöpalat joita ei sitten yläkautta saa pois. Mutta näitä siis en oo itse nähnyt / purkanut. - Eurostartti
F8Q-630 kirjoitti:
Oliskohan ne välykset kummiskin 0.20 / 0.40
Ja kylmänä säädetään.
Vanhoissa sileät säätöpalat poterollisissa nostinkupeissa. Ihan uusimmissa(99->) ei säätöpaloja ollenkaan vaan koko nostin kuppi vaihdetaan oikeankorkuiseen (=kallista ja hankalaa).
Välissä (kuulemma?) nystyrälliset säätöpalat joita ei sitten yläkautta saa pois. Mutta näitä siis en oo itse nähnyt / purkanut.Olen katsonut välykset ko.koneelle Renaultin"DIALOGYS"ohjelmassa olevasta huolto-ohjeesta merkkiliikkeille,joten pitäisi olla oikeat.
- Eurostartti
Eurostartti kirjoitti:
Olen katsonut välykset ko.koneelle Renaultin"DIALOGYS"ohjelmassa olevasta huolto-ohjeesta merkkiliikkeille,joten pitäisi olla oikeat.
-tietää tehtaallakaan välyksiä kun katsoin mm.R9 F8Q,R19 F8Q ja muitakin samalla koneella olevia,niin välykset olivat juuri kertomasi 0,20 ja 0,40!.No täytyihän tuo ilmoittamani Clion(vastaava F8Q) koneen välys tarkistaa ja kyllä siellä edelleen luki 0,10 ja 0,25mm .Olisko tehtaan ohjeissa tapahtunut painovirhe vai mistä johtunee.Kyseessä oli nimenomaan vuosimallin 1991-1998 koneet.
- F8Q-630
Eurostartti kirjoitti:
-tietää tehtaallakaan välyksiä kun katsoin mm.R9 F8Q,R19 F8Q ja muitakin samalla koneella olevia,niin välykset olivat juuri kertomasi 0,20 ja 0,40!.No täytyihän tuo ilmoittamani Clion(vastaava F8Q) koneen välys tarkistaa ja kyllä siellä edelleen luki 0,10 ja 0,25mm .Olisko tehtaan ohjeissa tapahtunut painovirhe vai mistä johtunee.Kyseessä oli nimenomaan vuosimallin 1991-1998 koneet.
Jeps
Niissä tehtaan ohjeissa taitaa olla vähän ristiriitaisuutta (eihän Rellun dokumenteissa nyt virhettä voi olla :-)).
Kaikki alkoi omasta vehkeestä (-99 dsl Clio) josta tarkistin v-välykset 90tkm kohdalla. Sain paikalliselta Rellu korjaamolta just noi 0.25/0.10 välykset joita jo silloin ihmettelin. Pitkän moottori-opin tiedoilla / kokemuksella ne tuntui melko pieniltä 1.9l 8v-dsl moottoriin.
No kyselin lisää ja huollosta "vanhempiasentaja" totesi heti että 0.40/0.20 olis oikea ja huoltoneuvojakin hetken haettuaan löysi oikeamman paperitiedon.
Ja itse asiassa koneessa oli mittaus hetkellä välykset pakopuolella 0.40 ja imut 0.15-0.10 joten kyllä ne tehtaalla oli olleet nuo isommat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 942505
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012183- 841857
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en441631- 781586
- 111585
- 341528
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?731436Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.951344Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411254