Punainen Pelikaani 4/2022

Anonyymi

Avataanpas tälle lehtykäiselle lanka. Tähän voi laittaa kaikkea mitä vaan lehteen liittyvää tai liittymätöntä.

52

2578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johdannossa "Tähän voi laittaa kaikkea mitä vaan lehteen liittyvää tai liittymätöntä." viimeinen sana oikein provosoi kirjoittamaan asian vierestä eli johdanto provosoi pilaamaan säikeen.

      • Anonyymi

        Joo ja anonyymit oikein hyökkää. No kun on annettu oikein lupakin. Vain ja ainoastaan synonyymit käyttävät tätä hyväkseen.


    • Anonyymi

      Löytyiskö vinkkejä ss.30-31

      - Tervehdin!
      - Jäseniä on 27
      - Kävyin

      • Anonyymi

        - Mitä (perinteisesti) teit siinä samalla, kun tervehdit?
        - Faktaa eräästä järjestöstä
        - Missä on käpyjä? XXXYYY. XXX lisääntyy kävyin, joten XXXYYY:ssä on YYY.


    • S. 22 SIELLÄ OLIVA vihje antaisi olettaa, että viitataan johonkin maantieteelliseen paikkaan, mutta sellaista en ratkaisusanaksi saanut. Jokin muu idea varmaankin.

      Ötököiden nimien etsiminen oli hankalaa, kun nimet risteävät niin, että kummassakin on kaksi piilokirjainta ja keskimmäinen kirjain on yhteinen. Miten muut kokivat öttiäisten nimien etsinnät?

      • Anonyymi

        Kyselet lehdestä, jota et periaatteessakaan osta itse? Ainoastaan jos joku haluaa apua, voit vaivautua kokeilemaan.


      • Anonyymi

        Oi suuri ristkkoguru, Juha N:n sanoin: sinulle pitää aina selittää jekut.

        Oliva = irina
        Ivalo = inari


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oi suuri ristkkoguru, Juha N:n sanoin: sinulle pitää aina selittää jekut.

        Oliva = irina
        Ivalo = inari

        25.07.2022 17:34

        Taas tarpeeton mollaus. Mollaaja tietää itsekin, että lähes aina keksin vihjeiden idean. Tuttu jekku, joka ei tullut nyt mieleen. Näemmä jos jossa pienesti mokaan, jonkun on ihan sairaalloisen pakonomaisesti mollattava.Todella sairasta touhua.

        25.07.2022 17:05

        "Kyselet lehdestä, jota et periaatteessakaan osta itse? Ainoastaan jos joku haluaa apua, voit vaivautua kokeilemaan."

        Niin teet, mutta mitä se sinua haittaa?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        25.07.2022 17:34

        Taas tarpeeton mollaus. Mollaaja tietää itsekin, että lähes aina keksin vihjeiden idean. Tuttu jekku, joka ei tullut nyt mieleen. Näemmä jos jossa pienesti mokaan, jonkun on ihan sairaalloisen pakonomaisesti mollattava.Todella sairasta touhua.

        25.07.2022 17:05

        "Kyselet lehdestä, jota et periaatteessakaan osta itse? Ainoastaan jos joku haluaa apua, voit vaivautua kokeilemaan."

        Niin teet, mutta mitä se sinua haittaa?

        Myönnän, että vihjeessä oli liian monta kirjaiden paikan vaihdota. No eipä eräs nettituttukaan ideaa hoksannut. Oli sekä tavunvaihto, että toisessa tavussa kirjaimrn paikan vaihto, mikä oli tällä kertaa liikaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Myönnän, että vihjeessä oli liian monta kirjaiden paikan vaihdota. No eipä eräs nettituttukaan ideaa hoksannut. Oli sekä tavunvaihto, että toisessa tavussa kirjaimrn paikan vaihto, mikä oli tällä kertaa liikaa.

        Ei niin, väärä selitys, siis toinen tavu kirjoitetaan toiseen suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, väärä selitys, siis toinen tavu kirjoitetaan toiseen suuntaan.

        Ok.

        Mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva saada kommentteja, miten hankalana "öttiäisten" nimien selvittäminen oli.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        25.07.2022 17:34

        Taas tarpeeton mollaus. Mollaaja tietää itsekin, että lähes aina keksin vihjeiden idean. Tuttu jekku, joka ei tullut nyt mieleen. Näemmä jos jossa pienesti mokaan, jonkun on ihan sairaalloisen pakonomaisesti mollattava.Todella sairasta touhua.

        25.07.2022 17:05

        "Kyselet lehdestä, jota et periaatteessakaan osta itse? Ainoastaan jos joku haluaa apua, voit vaivautua kokeilemaan."

        Niin teet, mutta mitä se sinua haittaa?

        "Tuttu jekku" - jekkuja oli kaksi. Jekut sinällään ovat tuttuja, mutta kun samaan sanaan liittyy kaksi kirjainjekkua, ne joko intuitiivisesti hoksaa tai sitten ei. Jos vihjeessä on yksi jekku, sen voi systemaattisella jekkujen läpikäymisellä selvittää jos intuitiivisesti ei hoksaa, mutta monijekkuisiin vihjeisiin se ei toimi.

        Jos nyt puolin sun toisin jätetään Juha Neitola mainitsematta. Hänellä on huono tunneäly, mutta on mestari ratkoja. Häntä pidän guruna, itseäni en, joten guruksi kutsuminen minua kohtaan pilkkaa ja tietyn sortin mollaamista sekin.

        Toki on ymmärrettävää, että joillakin anonyymeillä on sairaalloinen tarve mollata minua kun siihen pienikin syy löytyy. Ehkä hekin kaipaisivat psykiatrilla käyntiä ja jonkin sortin diagnoosin saamista omaan käytöshäiriöönsä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Tuttu jekku" - jekkuja oli kaksi. Jekut sinällään ovat tuttuja, mutta kun samaan sanaan liittyy kaksi kirjainjekkua, ne joko intuitiivisesti hoksaa tai sitten ei. Jos vihjeessä on yksi jekku, sen voi systemaattisella jekkujen läpikäymisellä selvittää jos intuitiivisesti ei hoksaa, mutta monijekkuisiin vihjeisiin se ei toimi.

        Jos nyt puolin sun toisin jätetään Juha Neitola mainitsematta. Hänellä on huono tunneäly, mutta on mestari ratkoja. Häntä pidän guruna, itseäni en, joten guruksi kutsuminen minua kohtaan pilkkaa ja tietyn sortin mollaamista sekin.

        Toki on ymmärrettävää, että joillakin anonyymeillä on sairaalloinen tarve mollata minua kun siihen pienikin syy löytyy. Ehkä hekin kaipaisivat psykiatrilla käyntiä ja jonkin sortin diagnoosin saamista omaan käytöshäiriöönsä.

        Taisi osua arkaan paikkaan ja et tainnut nukkua hyvin, kun piti tämän päivän aamujulistus laittaa eilisen jutuista eli jankkajankka. Hävettäähän se, jos saman päivän aikana jää kiinni kahdesta kakspuolikkaasta löytyneestä osaamattomuudesta.

        Laita vielä peri viestiä, joissa selität, että on laatijan vika ja syytä ja ilkeyttä laittaa kaksoisjekku. Laita sitten vielä valitukset Sanariksen sivuston palautelomakkeella.

        Miksi muuten taas olettelet ja oikein nimeltä mainiten julistat, että nimimerkillä Juha N on huono tunneäly?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan ja et tainnut nukkua hyvin, kun piti tämän päivän aamujulistus laittaa eilisen jutuista eli jankkajankka. Hävettäähän se, jos saman päivän aikana jää kiinni kahdesta kakspuolikkaasta löytyneestä osaamattomuudesta.

        Laita vielä peri viestiä, joissa selität, että on laatijan vika ja syytä ja ilkeyttä laittaa kaksoisjekku. Laita sitten vielä valitukset Sanariksen sivuston palautelomakkeella.

        Miksi muuten taas olettelet ja oikein nimeltä mainiten julistat, että nimimerkillä Juha N on huono tunneäly?

        Ei muuten ollut nimimerkin maininta vaan ihan oikealla koko nimellä esitetty diagnoosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan ja et tainnut nukkua hyvin, kun piti tämän päivän aamujulistus laittaa eilisen jutuista eli jankkajankka. Hävettäähän se, jos saman päivän aikana jää kiinni kahdesta kakspuolikkaasta löytyneestä osaamattomuudesta.

        Laita vielä peri viestiä, joissa selität, että on laatijan vika ja syytä ja ilkeyttä laittaa kaksoisjekku. Laita sitten vielä valitukset Sanariksen sivuston palautelomakkeella.

        Miksi muuten taas olettelet ja oikein nimeltä mainiten julistat, että nimimerkillä Juha N on huono tunneäly?

        En tietenkään syytä laatijaa, etten PuPen 2½ merkityn vihjeen ideaa keksinyt. Ristikko olisi ollut minulle sitä paitsi PuPessa merkintäänsä vaikeampi.

        Toisen 2½ saman laatijan ristikon virheratkonnan huomasin itse ja keksin, miten vihje tulee ymmärtää ja mikä on oikea ratkaisusana. Ei siinä, että välillä tekee virheratkontoja ole mitään erityistä hävettävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ollut nimimerkin maininta vaan ihan oikealla koko nimellä esitetty diagnoosi.

        Juha Neitola kirjoittaa itse omista ristikoistaan nimim. Juha N. ja ainakin kaikille vähänkin foorumissa liikkuville on tiedossa, että Juha N. on Juha Neitola. Juha N. on lyhenne koko nimestä eikä nimimerkki, jolla pyritään salaamaan todellinen henkilöllisyys. Vain ne, jotka eivät säännöllisesti käy ristikkofoorumeilla, eivät tiedä mikä on N. sukunimen takana.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En tietenkään syytä laatijaa, etten PuPen 2½ merkityn vihjeen ideaa keksinyt. Ristikko olisi ollut minulle sitä paitsi PuPessa merkintäänsä vaikeampi.

        Toisen 2½ saman laatijan ristikon virheratkonnan huomasin itse ja keksin, miten vihje tulee ymmärtää ja mikä on oikea ratkaisusana. Ei siinä, että välillä tekee virheratkontoja ole mitään erityistä hävettävää.

        Ei hävettävää, mutta kolme jankkajankkaviestiä se kuitenkin sai aikaan. MOT


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hävettävää, mutta kolme jankkajankkaviestiä se kuitenkin sai aikaan. MOT

        Johtuu osittain siitä, joku kirjoittaa välillä tavalla tai toisella piikikkäästi tai vain ärsyttääkseen. Toki tulee ilman piikittelyjäkin toistettua asioita, mutta piikittely ei ainakaan vähennä toistoa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Johtuu osittain siitä, joku kirjoittaa välillä tavalla tai toisella piikikkäästi tai vain ärsyttääkseen. Toki tulee ilman piikittelyjäkin toistettua asioita, mutta piikittely ei ainakaan vähennä toistoa.

        Toisto eli jankkajankka taitaa olla syy miksi aiheutat ärtymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisto eli jankkajankka taitaa olla syy miksi aiheutat ärtymystä.

        Edelleen paikkana lehti, jota Huuhaa ei hanki ja ratko ja vieläpä toisen aloittama lanka.


      • Tapio-Huuhaa
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen paikkana lehti, jota Huuhaa ei hanki ja ratko ja vieläpä toisen aloittama lanka.

        Ratkoin yhden ristikon kokonaan (maistiainen) ja yhden kimpassa aloittajan kanssa. Muutamat henkilöt vinkkasivat toisilleen. Harvinaisen vähän tiedän tästä lehdestä .En siis juurikaan ole tämän lehden ristikoita ratkonut, mutta olisin kyllä ollut valmis enemmänkin pohtimaan ongelmakohtia.

        Edelleenkin suuri etu minulla on tarjota se, että voin kertoa, mikä ristikossa on mielestäni ratkottu väärin. Sitä ei täällä eikä Sanarisin foorumissa pääse kertomaan. Jos ratkoo väärin, yksittäisistä ratkaisusanoista ei aina paljon iloa ole. Saattavat toki yksittäisen virheen oikaista, mutta ympäristö voi olla väärin ja tuottaa ongelmia.

        En minä kyllä mitään ryntäystä toivo, koska aika ei sellaiseen riitä, mutta tämän lehden kohdalla olisin voinut auttaa enemmänkin.


    • Anonyymi

      No niin. Lehti ratkottu ristikoiden osalta. Oskalan piilis jäljellä. Antaa palaa niitten kysymysten kanssa. Täältä pesee.

      • Anonyymi

        Moi ! Mä olen niin huono, että harvoin saan jonkun kolmosen valmiiksi. Nyt olen jumissa kakspuolikkaassa s. 22. En saa mitään järkevää tummennetulle vaakasuoralle ja pystykin on epävarma.. kohta on sivu hangattu puhki. Terveisin Riitta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi ! Mä olen niin huono, että harvoin saan jonkun kolmosen valmiiksi. Nyt olen jumissa kakspuolikkaassa s. 22. En saa mitään järkevää tummennetulle vaakasuoralle ja pystykin on epävarma.. kohta on sivu hangattu puhki. Terveisin Riitta

        Vaaka on keltavyöampikit ja pysty pääkallonoppakalat. Outoja ovat sanat.


    • Anonyymi

      S.30_31 lounaiskulma tökkii esim. Päässä pyöriteltävä ja ännällisiä

      • Anonyymi

        Tähän jotain höpinää. Päässä pyöriteltäva on käsite ja (h)ännällisiä on (h)irviä. Tähänkin höpinää.


    • Anonyymi

      Kiitos höpinöistä

    • Anonyymi

      S 32 saisko keltaiset et pääsis alkuun

      • Anonyymi

        Tottahan toki! Opaste, tie, mutka merkillisesti ilmaistu varoitus on, mutka on ajajalle aina arvoitus


    • Anonyymi

      S 32 ylhäällä vihreät lämpäreet epäselvä juttu

      • Anonyymi

        Haluan vain sanoa, että salmeke se on. Että sillä lailla.


    • Anonyymi

      Voisiko joku nyt suht hätäseen kuiskata ratkaisuja korviin koska

      https://www.lehtipiste.fi/951197.html

      jo ensi viikolla ilmestyy lehti 5/22 ja edeltävä pitäisi saada käsistä pois.

      • Voisin sivuillani antaa vinkkejä niihin trstikoihi, joissa minulla on ratkaisu. Jos lähetät ristikoista kuvia, voisin antaa mielipiteeni siitä, onko ristikot ratkottu täysin oikein. PuPen ristikoissahan jokainen kirjain pitää olla oikein, mikäli mielii rahapalkintokisoihin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voisin sivuillani antaa vinkkejä niihin trstikoihi, joissa minulla on ratkaisu. Jos lähetät ristikoista kuvia, voisin antaa mielipiteeni siitä, onko ristikot ratkottu täysin oikein. PuPen ristikoissahan jokainen kirjain pitää olla oikein, mikäli mielii rahapalkintokisoihin.

        SiansaksaTapio is back! Opettelisit nyt sen suomen kielen.


      • Anonyymi

        ”Kysy niin sinulle vastataan”
        - Wanha Wiidakon Wiisaus


    • Anonyymi

      "Tottahan toki! Opaste, tie, mutka merkillisesti ilmaistu varoitus on, mutka on ajajalle aina arvoitus"

      Väärin!

    • Anonyymi

      Voisiko joku ystävällinen kertoa Pupe 4/2022 ristikkolehden (sivut 25-32) pääkuvista tulevat sanat. Olisi ihana hellepäivän yllätys! Kiitoos!

      • Anonyymi

        Yllätys ehkä seurausta, yllytys käynnissä
        Kakkososa, nettiversio toi uuden tehtävän
        Syrjimistä välttävätkö nisäkkäät, eriväriset eväjalkaiset/ lähellä
        Ukemss noll kko?tin ek kirjint
        Opaste, tie, mutka merkillisesti ilmaistu varoitus lie, mutka on ajajalle aina arvoitus


    • Anonyymi

      Apua sivu 15 tuolla Ukrainan väreissä?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe