Sain Microsoftilta pyytämättäni ja toivon mukaan veloituksetta

tiiliskiviromaanin mittaisen tiedotteen, jonka nimi on "Microsoftin palvelusopimus". Kyseinen kirjallinen tuote on mielestäni aivan liian pitkä ja tylsä ja lisäksi vielä liian pienellä präntillä painettu tai siis siinä on käytetty liian pientä fonttia. En jaksa lukea. Nyt sitten joudun miettimään, että onkohan kyseisessä tiedotteessa jotain tärkeääkin,?jotakin joka pitäisi tietää? jotakin josta joutuu vastuuseen kun ei tiedä? Onko tiedotteessa joku koukku? Yritetäänkö minua vedättää jotenkin? Olisi hieno homma jos joku tosi viitseliäs nörtti palstalla jaksaisi lukea ko tiedotteen ja saisi siitä tolkkua, pystyisi kertomaan siitä olennaisen ja huomaisi ne mahdolliset koukut ja vedätykset. Varmaan auttaisi jos nörtillä olisi joku korkeampi IT alan tutkinto ja lisäksi vielä juristin koulutus.

Ei tässä meikäläisellä muuta.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vieläkö Late on vartijana Niuvassa?

    • Anonyymi

      Ottaen huomioon Microsoftin tuotteiden valtaisan suosion ja käyttäjämäärän, niin olisi todennäköisesti mediassa uutisia mikäli Microsoftin taholta noita sopimusehtoja olisi rikottu tai väärinkäytetty.

      • Anonyymi

        Siksipä niitä onkin muutettu ettei tulisi rikottua. Hah haa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä niitä onkin muutettu ettei tulisi rikottua. Hah haa

        Tietenkin. Kyllä Microsoftin pitää sopimuksia noudattaa.


      • Anonyymi

        Valtaisan suosion? Ei niillä mitään suosiota ole mutta kun tavikset ei ymmärrä mitään käyttiksistä saati että wintoosallekin on vaihtoehtoja!


    • Anonyymi

      "Kyseinen kirjallinen tuote on mielestäni aivan liian pitkä ja tylsä ja lisäksi vielä liian pienellä präntillä painettu tai siis siinä on käytetty liian pientä fonttia."

      Ei se ole tuote, se on sopimus. Sopimuksia on vaikka salassapitosopimus, avioehto, sovit pysäköinnin ehdoista pysäköimällä valvottuun paikkaan, käyttöoikeussopimus, työsopimus, osakassopimus... Sopimukset ovat juridisia.

      "En jaksa lukea. Nyt sitten joudun miettimään, että onkohan kyseisessä tiedotteessa jotain tärkeääkin,?"

      Lukemalla selviää.

      Jos sovit syöväsi hatullisen paskaa torilla tai maksamaan sopimusksen rikkomisesta vaikka 10000€ sopimussakkoa, joko syöt hatullisen paskaa torilla tai se raha voidaan kyniä vaikka ulosotolla.

      Että ihan mitä nyt menet itse sopimaan. Jos ei jaksa lukea niin sitten pitäisi kieltäytyä sopimuksesta.

      "jotakin josta joutuu vastuuseen kun ei tiedä?"

      Mutta sinähän tiedät jos hyväksyt sopimuksen. Siinä varmastikin on jokin nappi "Olen lukenut ja hyväksyn sopimuksen". Silloin olet antanut kuittaksen että olet lukenut joten tiedät asiasta.

      "Olisi hieno homma jos joku tosi viitseliäs nörtti palstalla jaksaisi lukea ko tiedotteen ja saisi siitä tolkkua, pystyisi kertomaan siitä olennaisen ja huomaisi ne mahdolliset koukut ja vedätykset."

      Yleensä tällaiseen tarjoaa palvelua asianajajat että luetuttaa heillä jos ei itse jaksa.

      Pääasiassa kyse on siitä, että Microsoftin ohjelmat omistaa Microsoft, ja sopimuksessa on kyse siitä, millä ehdoilla saat käyttää Microsoftin omistamaa ohjelmaa. Voi siinä olla sellainen koukku mistä et tykkää mutta lukemalla selviää. Sopimuksesta kieltäytyminen todennäköisesti tarkoittaa sitä, että et voi käyttää Microsoftin ohjelmaa.

    • Anonyymi

      Siellä saatetaan kertoa että miljardi Windows 10 laitetta vaihtuu uuteen parin vuoden aikana/kuluttua ja syy on Windows 11.
      Sama on toistunut jo kymmeniä vuosia.

      • Anonyymi

        No miksi niitä vanhentuneita koneita pitäisi enää käyttää? Ajasta jälkeenjääneitä ja tehottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi niitä vanhentuneita koneita pitäisi enää käyttää? Ajasta jälkeenjääneitä ja tehottomia.

        Ohjelmia päivittämällä ne nykyaikaistetaan ja tehostetaan toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjelmia päivittämällä ne nykyaikaistetaan ja tehostetaan toimintaa.

        Miten vaikka kymmenen vuotta vanhalla koneella toistat 4k-videoita sujuvasti tai teet kuvankäsittelyä nykyisillä resoluutioilla jos muistia on 2Gt? Ei pystytä koodaaman sellaista ohjelmistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vaikka kymmenen vuotta vanhalla koneella toistat 4k-videoita sujuvasti tai teet kuvankäsittelyä nykyisillä resoluutioilla jos muistia on 2Gt? Ei pystytä koodaaman sellaista ohjelmistoa.

        Windows 10 tuli jakeluun 2015 eli ei siitä ole vielä kymmentä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vaikka kymmenen vuotta vanhalla koneella toistat 4k-videoita sujuvasti tai teet kuvankäsittelyä nykyisillä resoluutioilla jos muistia on 2Gt? Ei pystytä koodaaman sellaista ohjelmistoa.

        Muistin lisääminen vaatii tietysti jotain jota kaikilla ei taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vaikka kymmenen vuotta vanhalla koneella toistat 4k-videoita sujuvasti tai teet kuvankäsittelyä nykyisillä resoluutioilla jos muistia on 2Gt? Ei pystytä koodaaman sellaista ohjelmistoa.

        Minulla on 11 vuotta vanha tietokone. Tällä toistuu 4K video ihan hyvin ja onnistuu editointi, ja muistia on 16Gt.

        Tuohon aikaan 4Gt oli muistimäärä mikä hankittiin vaikka selainta ja officea varten. Adobe Creative Suitelle suositeltiin 8Gt muistia 10v sitten.

        Päivittämällä ohjelmia käyttö on edelleen nykyaikaista mutta tietenkin se tietokone alunperinkin ostetaan tarpeiden mukaan. Eikä niin että ostetaan joku rimpula ja sitten lisätään yks kaks vaatimuksia.


    • Anonyymi

      kyllä siinä on ihan asiaa. lue hitaasti.. ei sitä raamattuakaan kerralla kukaan lue

    • Noh voihan sitä ajatella esim niin että oletko ikinä jättänyt lukematta pitkiä evästeitä ja jäänyt ihmettelemään mitä siinä mahtoi lukea?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe