HALUISIN TODELLAKIN PIENENYTTÄÄ RINTANI,mutta mistä alkaa?pitääkö mennä ensin omalle lääkärille puhumaan ja siitä sit eteenpäin?
Minulla on näistä terveydellistä haittaa,eli korvaako kela mitään ja kuinka paljon ite pitäisi kustantaa?JONOT KUINKA PITKIÄ YLEISELLÄ?
Olen väsynyt selkäkipuihin!:(
rintojen pienennys
16
13101
Vastaukset
- Kunnallisesti
Rintojen pienennysleikkauksia tehdään niissä keskussairaaloissa ja yliopistosairaaloissa, joissa on plastiikkakirurgi. Hoitoonpääsyn kriteereistä on tehty valtakunnallinen pisteytys ja hoitoon voi lähettää esimerkiksi oma terveyskeskuslääkäri. Jonon pituuden voi parhaiten selvittää oman alueen sairaalasta. Hoitotakuun mukaan pitäisi päästä hoitoon puolen vuoden sisällä hoidon tarpeen arviosta...
- olen tyytyväinen
Migreenin todennut lääkäri ehdotti, että kannattaisi kokeilla isohkojen rintojeni pienennystä. Leikkaukseen vaikutti myös niska-hartiaseudun kiputilat.
Itse olin leikkausajatukseen enempi kuin tyytyväinen, ei ollut häävi kannella painavia ja roikkuvia rintoja.
Puolen vuoden sisällä pääsin sairaalaan kirurgiselle osastolle. Rintani pienennettiin n. 800 g, toista hiukan enempi. Nännit siirrettiin uuteen paikkan, tietty ylemmäksi. Leikkaus sujui hyvin ja taisin olla 5 päivää sairaalassa ja 4 viikkoa yhteensä sairaslomalla.
Kipua on kyllä kovasti jälkeen päin, mutta särkylääkkeellä pärjäsin. Sairasloman ajan pidin sellaista tiukkaa joustavaa kangasputkea ja suihkuttelin päivittäin.
Arpia ei näy juuri ollenkaan ja eipä ole moittimista pikku tisuissa, (n. A-B -kuppi), hinnaksi tuli vain sairaalan vuorokausimaksu. Joten minun kohdallani meni kaikki tosi hyvin. En uskalla sanoa muitten puolesta mitään, varsinkaan kun katselin täällä jonkun laittaman linkin takaa löytyviä kuvia. Iiiiiik. Huonostikin voi käydä, se on otettava huomioon.
Mene lääkärillesi keskustelemaan asiasta. Lääkärisi voi laittaa sitten lähetteen eteenpäin. - Kirppu
Olen myös pienennyttänyt rintani kunnallisella.
Ennen selkä ja pää särki lisäksi kesällä rintojen alta iho hiostui rikki. Kävin ensin sairaalan lääkärin yksityisvastaanotolla ja sieltä sain lähetteen kunnalliselle. Kaikkiaan aikaa meni noin 1.5v - kyllä kannatti. Uudet B-kupin rinnat on kevyet, on kiva liikkua. - mmm
Itse olin 2 kk sitten leikkauksessa, olin jonottanut 3 vuotta eli aika kauan. Painoa lähti pois yhteensä 1,5 kg ja nykyään c-kuppi. Sairaalassa olin vain yhden yön, enkä ottanut sairaslomaa lainkaan, sillä käyn vielä koulua. koulusta olin pois 2 vk. Särkyjä ei ollut lainkaan, enkä tarvinnut mitään lääkkeitä.
Eli hyvin on erilaisia kokuemuksia henkilöstä riippuen. Itse olen vasta reilu parikymppinen, joten nuori iho ja kudos paranee nopeammin kuin ehkä hieman vanhempi.
Hetkeäkään en ole katunut, on aivan mahtavaa lähteä liiviostoksille ja etsiä kesää varten uusia bikinejä. tsemiä sulle!- big
Mä olen suorastaan kateellinen teille, jotka ootte pienennyttäneet rintanne. Haluaisin nimittäin itsekin päästä näistä jumboista eroon... haluaisin kuitenkin kysyä teiltä, jotka olette jo käyneet sen rulianssin läpi, että milläiset olivat tunnelmanne ennen leikkausta ja millaista oli jälkihoito, olotila ja yleensäkin fiilikset "sairaslomalla"? Huomioin tuossa vain, että kivut ja sairasloman pituuden vaihtelivat ihmisllä suuresti. Itse olen reilu 20v. ja unelmoin pienemmintä ja kauniimmista rinnoista joka päivä. Kertokaa kokemuksianna!
- Onnellinen
Mie olen 38v,kahden lapsen (8v ja 10v)äiti, rintani kasvoivat valtavasti raskauksien aikana, sen myötä tuli kaikenlaista terveyspulmaa.Pienennytin rintani yks.puolella 1½kk sitten G-kupista C-kuppiin, painoa rinnoista lähti 2kg yhteensä.Hinta oli n.3300e (Kelakorvauksen kanssa).Vuosikausia kestäneet selkä-, niska- ja hartiakivut, päänsärky sekä iho-ongelmat rintojen alla jäivät leikkauspöydälle ja paraneminen on sujunut hienosti. Ja voi tätä liikunnan riemua! Olen ollut 25kg ylipainoinen ja nyt painokin on lähtenyt laskuun, kun voi liikkua vaivatta.Ja tissiliivikaupoissa ravaaminen ja hörhelöiden sovittaminen on aivan ihanaa ! Vaatteet istuvat päälle aivan toisella tavalla kuin ennen leikkausta.Eikun rohkeasti vaan leikkaukseen yksityisteitse, kuntapuolen kautta lienee vuosikausien jonot. Tämä juttu kannattaa mielestäni tehdä vaikka pankkilainanturvin.Mielestäni se on omaan terveyteen sijoittamista.
- mmm
kyse ihan vain kauneusleikkauksesta? Kun tuota hintaa ihmettelin. Itsellä tuli maksamaan n. 600e, josta kela vielä korvaa osan...
- onnellinen
mmm kirjoitti:
kyse ihan vain kauneusleikkauksesta? Kun tuota hintaa ihmettelin. Itsellä tuli maksamaan n. 600e, josta kela vielä korvaa osan...
ei ollut kyse kauneusleikkauksesta, vaan selkeästä terveydellisetä haitasta. Joensuun seudulla on keskussairaalaan 5 vuoden jono...
- nimimerkki
mmm kirjoitti:
mmm et varmastikaan pienennyttänyt rintojasi yksityissektorilla.
Eihän tuolla 600 eurolla saa edes katettua leikkaavan lääkärin palkkiota, siis yksityisellä.
Ja yksityisellä minäkin kävin, kuka viitsii odotella vuosia julkisen sektorin jonossa.
Ja lasku oli KELA-korvauksen jälkeen 3100 euroa.
Ja kyseessä EI ollut kauneuskirurgia.
- pohtinut
Olen 22 vuotias isorintainen tyttö ja olen pohtinut rintojen pienennystä jo kauan. Lisäksi minua ovat askarruttaneet leikkauksen vaikutukset esimerkiksi seksielämään? ja se miten perhe tai lähinnä mies- ja poikaystävänne ovat pitäneet muutoksesta. Haluaisin myös tietää leikkauksen jälkeisistä viikoista, onko 2 vikon sairasloma pakollinen, vai voiko esim. opiskeluja jatkaa?
- rentukka
rintani yksityisellä en halunut odotella montaa vuotta sairaslomaa sain neljäviikkoa kun oli sellainen työ jossa jouduin nostelee ja mieheni pitää todella minun pikku tisuistani ennen f -cuppi eli rohkeasti vaan ja jos haluat lisä tietoa niin kirjoita [email protected] niin kirjoitan lisää
- onnellinen
Itse olin kunnallisessa leikkauksessa kolme päivää sitten Hyvinkäällä ja olo on nyt tosi hyvä. Jännitin tosi paljon kun en oikeastaan tiennyt tarkkaan mitä tulee tapahtumaan. Sairaalaan menin vasta leikkauspäivänä. Sitä ennen olin jutellu leikkauksesta viime syksynä, joten tietoa oli tosi vähän. Maksaa ei tarvinnu kun sairaalapäivä. Leikkaukseen kuuluvasta mammografiastakaan ei tullut mitään kuluja.
Menin ensin omalle lääkärille ja sieltä pistettiin lähete sairaalaan ja sitten siellä lääkärin arvio ja jonoon. Yllätyin kuinka helposti kunnalliseen jonoon pääsi. Nyt ei enää hoitotakuun myötä tarvi odottaa kun max 6kk leikkaukseen pääsyä kunhan on jonoon laitettu. Itse odotin syksystä.
Olin pienimmästä päästä mitä leikataan (noin 1.1 litraa/rinta, 85dd/e-kuppi)kummastakin rinnasta lähti vähän alle puoli kiloa, ja nyt 80b-c-kuppi. Yksi yö sairaalassa ja 4vk sairaslomaa. Liikkumaan pystyin täysin jo eilen, ainoastaan käsien liikeratoja on rajoitettava pari viikkoa ja varottava haava-alueita muutenkin. Liivejä pidettävä yötäpäivää 6viikkoa.
Mulla ei ole ollenkaan kipuja, mutta varuiksi syön buranakuurin. Arvet näyttää oikein siisteiltä. Mulla on sulavat tikit, joten ei tarvitse lähteä poistattamaan mitään. Nännejä ei irrotettu pohjastaan vaan liutettiin ylöspäin, yhteydet ja tunto siis tallella. Tikit jotenkin hassusti sisäpuolella; nännien ympärillä, siitä alaspäin ja alhaalta kainaloon päin. Laihdutin 10kg leikkausta ennen ja nyt normalipainoinen, mikä parantaa kuulemma tulosta. Ja tietysti kun on vasta vain vähän yli parikymppinen niin paraneminen helpompaa. Jos loppu paraneminen menee yhtä hyvin kun tähän asti niin en voi kuin ihmetellä voiko tää todella olla näin helppoa. Jos ei mitään komplikaatioita tule niin kyllä olen onnellinen ja suosittelen kaikille jotka ovat joutuneet kärsimään samoista vaivoista!
...ja eikun kohta kerrankin nautinnolla ostamaan paitoja kun ei tarvitse miettiä mahtuuko edestä kiinni :)- onnellinen2
...siis äskeisen jutun allekirjoittanut on eri henkilö kuin tuo aimmin kirjoitellut onnellinen-nimimerkki
...Pääasia että onnellisia on enemmänkin :) !!! - Lisää kysyttävää
Kuka sinut Hyvinkäällä leikkasi, koska tulos oli sinusta onnistunut?
Ikä vaikuttaa haavojen parantumiseen, minkä ikäinen olet?
- Pienitissi JEE
Hei! itse kävin nyt maanantaina leikkauksessa. Marraskuussa menin kuntani terveyskeskukseen juttelemaan lääkärin kanssa selkävaivoista ja hän itse kysyi, mitä haluaisin tehdä. No tottakai syy siihen, miksi kärsin kipuja, on saatava pois, joten hän tutki rintani ja ensi vilauksella hän sanoi että laittaa heti lähetteen kaupunkiin ja leikkaukseen. Meni pari kuukautta kun pääsin kaupunkiin lääkärille ja hän selitti tulevasta leikkauksesta ja jälkitapahtumista.
Oma aikani olisi ollut kesäkuussa, mutta sain peruutuspaikan, joten en joutunut jonottamaan juuri mitään (puoli vuotta?) mutta kyllä aika meni hirvittävän nopeasti! Leikkaus kesti kolme tuntia, ja kun minulla oli saattaja mukana, pääsin samana päivänä jo kotiin! Mömmöjä on nyt syöty viisipäivää, ja olo on ihan normaali, mieliala onnellinen kun katsoo peiliin! Suosittelen lämpimästi kaikille, eikä tosiaan tarvitse maksaa kuin parisataa euroa, kela korvaa loput! Olen 23v ja rinnoistani lähti yhteensä 1600g (oli F nyt on C/B) kesää odotellessa! :>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872