t4e aseet luvanvaraisia?

Anonyymi

Pitkään aseita hiukan harrastaneena törmäsin settumalta tommoiseen erikoisuuteen. hiilihappo kumikuula revolveri. minkähänlainen lupa tommoiseen pitää olla? noita kuitenkin on myyty ja nyt joku pässi keksinyt että ei saa myydä. kaupasta saa kuitenkin tehokkaita luftareita joilla lähtee henki ja kumikuula sattuu vaan jumalattomasti. kyllähän ihmisillä saa ja pitää olla jonkunlainen pelote tai suojautumiskeino kun kaikenlaisia rikollisia ja sekopaitä tuntuu maailma olevan täynnä.

19

4602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä hanki,kun sinulla on tämmöinen lelu rosvo voi ampua sinut itsepuolustukseksi.Autat vaan nöyrästi kantaman tavarat.Jos haluaa rakastella rouvan kanssa,sekin täytyy hyväksyä.Näin tekee SDP.😅😅😅

      • Anonyymi

        Ei sdp:llä ole mitään tekemistä asian kanssa. Suomessa on demokratia ja kansalaiset ovat äänestäneet edustajansa eduskuntaan tekemään päätöksiä puolestaan. Enemmistö suomalaisista pitää tätä nykyistä käytäntöä hyvänä. Älä ole lapsellinen.
        Tuo POHAn tulkinta lelupyssyistä ei tule läpäisemään oikeusasteita. Se on selvästi lainvalmistelun tarkoittaman asian vastainen. POHAssa on muutama virkamies, jotka pitäisi saada vastuuseen laittomista tulkinnoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sdp:llä ole mitään tekemistä asian kanssa. Suomessa on demokratia ja kansalaiset ovat äänestäneet edustajansa eduskuntaan tekemään päätöksiä puolestaan. Enemmistö suomalaisista pitää tätä nykyistä käytäntöä hyvänä. Älä ole lapsellinen.
        Tuo POHAn tulkinta lelupyssyistä ei tule läpäisemään oikeusasteita. Se on selvästi lainvalmistelun tarkoittaman asian vastainen. POHAssa on muutama virkamies, jotka pitäisi saada vastuuseen laittomista tulkinnoistaan.

        SDP on paljonkin tekemistä sen kanssa kuinka meillä tulkitaan itsepuolustusta oikeudessa .Entäpä tapaus Terä-Ase keskus,POHA.Lapsellinen olen,en naivi.🤔🤔🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SDP on paljonkin tekemistä sen kanssa kuinka meillä tulkitaan itsepuolustusta oikeudessa .Entäpä tapaus Terä-Ase keskus,POHA.Lapsellinen olen,en naivi.🤔🤔🤔

        Meillä tämä käytäntö alkoi kun,Tarja Halonen junaili Ritva Viljasen Poliisi ministeriöön kansliapäälikönsi.Molemmat SDP.🌚🌚🌚


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä tämä käytäntö alkoi kun,Tarja Halonen junaili Ritva Viljasen Poliisi ministeriöön kansliapäälikönsi.Molemmat SDP.🌚🌚🌚

        Nyt tuli arvostelua Demareita.Olen kyllä sitä mieltä että nämä oikean näköiset leluaseet voisi kieltää.Aiheitavat turhia hälytyksiä ja kuolemaan johtaneihin tapahtumien.Vaika tämä Tukholmassa poliisin ampuma kehitysvammainen. 🤔🤔🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä tämä käytäntö alkoi kun,Tarja Halonen junaili Ritva Viljasen Poliisi ministeriöön kansliapäälikönsi.Molemmat SDP.🌚🌚🌚

        Suomessa virkamiehistö järjestelee asioita niin kuin päättäjät, hallitus, eduskunta, äänestäjät haluavat. Jos äänestäjät eivät koe asiaa muutettavaksi, niin eduskunta, hallitus, virkamiehet eivät muutosta lähde valmistelemaan. Virkamiesten puoluekanta ei tässä ketjussa ole kuin toimenpiteitä hidastava, muttei mitenkään ratkaiseva tekijä. Itse olemme asian tähän pisteeseen saaneet. Jos kansalaisten suunnalta on riittävän suuri poliittinen paine, niin asiat muuttuvat. Mitä olet itse tehnyt asian eteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa virkamiehistö järjestelee asioita niin kuin päättäjät, hallitus, eduskunta, äänestäjät haluavat. Jos äänestäjät eivät koe asiaa muutettavaksi, niin eduskunta, hallitus, virkamiehet eivät muutosta lähde valmistelemaan. Virkamiesten puoluekanta ei tässä ketjussa ole kuin toimenpiteitä hidastava, muttei mitenkään ratkaiseva tekijä. Itse olemme asian tähän pisteeseen saaneet. Jos kansalaisten suunnalta on riittävän suuri poliittinen paine, niin asiat muuttuvat. Mitä olet itse tehnyt asian eteen?

        Olen Vanhasen 2hallituksen jälkeen äänestänyt uskollisesti kirkkovenettä ja Aku Ankkaa.Varastanut aina äänestyspaikalla kynän.Ottanut kuvan ,mitä olen esitellyt Unkan baarissa.Entinen Kepulainen.😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli arvostelua Demareita.Olen kyllä sitä mieltä että nämä oikean näköiset leluaseet voisi kieltää.Aiheitavat turhia hälytyksiä ja kuolemaan johtaneihin tapahtumien.Vaika tämä Tukholmassa poliisin ampuma kehitysvammainen. 🤔🤔🤔

        kaupat on tulvillaan oikean näköisiä lelupyssyjä, ilmapistooleita, kuula ja jopa vesipyssyjä. miten tommoisten kieltäminen aihettais lisää hälytyksiä ja kuolemia????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaupat on tulvillaan oikean näköisiä lelupyssyjä, ilmapistooleita, kuula ja jopa vesipyssyjä. miten tommoisten kieltäminen aihettais lisää hälytyksiä ja kuolemia????

        Tässä POHA yrittää sekoittaa tehokkaan ilma-aseen määritelmän eli kaliberi on yli 6,35mm ja voi ampua metalliluoteja vaikka asetta ei ole metalliluotien ampumiseen tarkoitettu eikä siihen edes saa metalliluoteja, mutta on kuitenkin mahdollista, jos olisi metalliluoteja vaikka ne tuskin mainittavalla nopeudella piipusta lentäisivätkään.

        Anna mun kaikki kestää....eikö POHAlla ole mitään järkevää tekemistä kuin näperrellä kaiken maailman lelujen kanssa. Ilmeisesti euroopan kriisialueelta virtaa niin paljon oikeita aseita markkinoille, että POHA ei kykene niihin mitenkään puuttumaan ja yrittää sitten jollakin sijaistominnalla saada näyttämän itsensä tarkeältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaupat on tulvillaan oikean näköisiä lelupyssyjä, ilmapistooleita, kuula ja jopa vesipyssyjä. miten tommoisten kieltäminen aihettais lisää hälytyksiä ja kuolemia????

        Luetun ymmärtäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä POHA yrittää sekoittaa tehokkaan ilma-aseen määritelmän eli kaliberi on yli 6,35mm ja voi ampua metalliluoteja vaikka asetta ei ole metalliluotien ampumiseen tarkoitettu eikä siihen edes saa metalliluoteja, mutta on kuitenkin mahdollista, jos olisi metalliluoteja vaikka ne tuskin mainittavalla nopeudella piipusta lentäisivätkään.

        Anna mun kaikki kestää....eikö POHAlla ole mitään järkevää tekemistä kuin näperrellä kaiken maailman lelujen kanssa. Ilmeisesti euroopan kriisialueelta virtaa niin paljon oikeita aseita markkinoille, että POHA ei kykene niihin mitenkään puuttumaan ja yrittää sitten jollakin sijaistominnalla saada näyttämän itsensä tarkeältä.

        aina se joku jatkaa itkeä jostain. vittu vaikka puukolla tai pienellä kirveellä teet yhtänpahaaan jälkeä. tehokkaita ritsoja mihimnsaa vaikk 12mmnteräskuulan tai pistooli varsijousetm pitäskö ne ne kaikki kieltää. pieni aivlvaurio häätyy olla että alkaa näistä itkemään täälläm 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aina se joku jatkaa itkeä jostain. vittu vaikka puukolla tai pienellä kirveellä teet yhtänpahaaan jälkeä. tehokkaita ritsoja mihimnsaa vaikk 12mmnteräskuulan tai pistooli varsijousetm pitäskö ne ne kaikki kieltää. pieni aivlvaurio häätyy olla että alkaa näistä itkemään täälläm 😅

        Menee se tehoritsanritsan kuulaki päästä läpi


    • Anonyymi

      No niin. Poha teki itsestään jälleen naurunalaisen. Tutkinta kuivui kokoon kun lakiperusta puuttui. Pohan muutaman virkamiehen pitäisi ymmärtää jättää eroanomus ennen kuin saavat syytteen vainoamisesta.

    • Anonyymi

      Heh taitaa olla kohta singot ja heittimen paljon suurempi huolenaihe käytännön asteelta

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olet tainnut eksyä ihan väärälle palstalle taikka sitten elät kovassa puutteessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut eksyä ihan väärälle palstalle taikka sitten elät kovassa puutteessa...

        Puutesa ei tarvitse elää.Salossa Thai hieronta paikan aloitus hinta on 9€.😁😁😁


    • Anonyymi

      Poliisijallituksen päätöksellä kaikki aseet joiden väljyys on suurempi kuin 6,35,, ovat laittomia,
      Vaikka energia olisi 7,5 J siis värikuula jne aseet.
      Ne ovat nyt ERVA aseita.
      Poliisijohtaja Sanna Heikinheimo ja ylitarkastaja Reima Pensala ovat laatineet uuden lain jolla kaikki aseet (paitsi korkkipyssy) ovat vaarallisia aseita ja takavarikoidaan

      • Anonyymi

        Ei POHA ole mitään laatinut eikä saa edes tulkita lakeja. Heikinheimo ja Pensala ovat ennenkin yrittäneet omia lain tulkintavallan, mutta epäonnistuneet siinä joka kerta.

        Ohjeita lakien tulkitsemiseen voi antaa vain valtioneuvosto tai sisäministeriö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe