Kiusaaminen

Olen 14v poika menossa 8lk ja kesälomaa vietän tällä hetkellä. Kesäloma on nyt ihan tarpeeseen kyseisen viime lukuvuoden takia. Viime lukuvuonna on tapahtunut minuun kohdistuvaa kiusaamista kaveripiirissäni. Ala-asteen kaverini ovat olleet koko ajan täysiä paskiaisia, mutta yksi heistä on kaikkien "kingi" (itsensä mukaan) Hän juoruaa yleensä paskaa muista ihmisistä sekä minusta. Huutelee valheita kovaan ääneen (yrittää todennäköisesti nolata minut). Jatkuvaa haukkumista hän keksii minusta koko ajan millä saa sitten toisenkin "ystäväni" tähän mukaan. Hän haukkuu esim kokoani ja yrittää uskotella kaikille, että olen läski ja ylipainoinen joka ei ole totta. Hän haukkuu tälleen, koska olen mm häntä pidempi ja voimakkaampi, hän ei osaa ajatella maailmaa miten se toimii ja suhteuttaa eri asioita toisiinsa kuten pituutta. Hän ajattelee, että kaikki painaisi saman verran pituudesta huolimatta. Menemme yleensä kesällä uimaan yhdessä ja minulle on ylitsepääsemätöntä ottaa paita pois heidän edessään ja uida ilman paitaa. Ja koska en voi kertoa heille tätä he kuvittelevat, että olen nössö joka ei uskalla uida. Yleensä menenkin mökille kesällä uimaan, että saisin edes rauhaa heistä, mutta sitten saan haukut siitä miks uin mökillä enkä heidän kanssaan.Futistakin pelaamme ja monia kamppaus yrityksiä tulee, mutta helpostikos ne väistää. Juomatauolla se alkaa taas. Minua haukutaan, kun en tykkää samasta minecraft musiikista, eikä jumalauta ole omaa mielipidetää hänen mukaan??!. Tähän kysymykseen hän on vastannut, että ei, ei ole. Häneltä ei koskaan kuule kehuja, en ole varma onko hän koskaan edes kehunut ketään. Olen moneen kertaan harkinnut et lähen vetää täältä ja vauhdilla, mutta siitä saisin kuulla taas wapissa millainen olen. Puhelimessani en ole koko ajan kiinni ja pidän koko ajan värinän päällä niin en aina ole tavoitettavissa ja, koska minua ei aina saa kiinni haukutaan minua siitä, että en osaa vastata puhelimeen johonka sit sekoitetaan mukaan sukunimeni. Jos haluat olla hänen ystävä sinun on toimittava hänen mielen mukaan. Joudut kokemaan monenlaista paskaa yhden koulu tai vapaapäivän aikana. Hän kuvittelee olevansa muita ihmisiä yläpuolella ja toimii sitten vastaavasti näin. Jos et tykkää samasta musiikista saat haukut niskaan kuinka surkeaa musiikkia kuuntelen mitä ei muka voisi edes kuunnella. Palkinnoksi tästä käytöksestäni, kun vastasin vaan kysymykseen rehellisesti mistä musiikista pidän, hän alkaa nipistellä minua, koskettelemaan ahdistavasti ja haukkumaan sekä taas yrittämään nolata minua. Ala-asteella hän jopa koski sinne pojan yksityisreviireille useasti ja piti sitä hyvin normaalina. Itse koin sen hyvin ahdistavaksi ja ärsyttäväksi mitä vihaan vieläkin, mutten asiasta vain uskalla sanoa. Näihin "ystäviini" en luota yhtään. Jos jätän puhelimeni auki yksi frendini alkaa tutkimaan sitä. En voi rageta/suuttua heille ja kertoa kuinka paskoja ihmisiä he ovat, koska he ovat "tunteettomia" paskiaisia joita ei voi kiinnostaa yhtään sellainen asia kuin tosiystävyys. Tämä yksi haukkuu jopa näitä ihmisiä joilla tämä tosiystäväsuhde on. Hänen haukkumisaiheet, kun eivät vaan lopu mihinkää. Hän keksii koko ajan vaan lisää ja lisää miten voisi alentaa ja nolata minua koko ajan. Puhelinriippuvaiseksi väittää minua yleensä sanomalla eri tavoilla kuten "onkohan (nimi muutettu) kallella muuta elämää, kun puhelin". Hauskaa tässä asiassa on se, että jopa välitunneilla alistun hänen tahtoonsa ja olemme puhelimilla. En jaksa koko ajan joka välkkä tuijottaa puhelintaa vaan haluaisin mielummin liikkua, mutta kun asian hänelle kerron saan vaa naurut ja haukut "tyhmästä" ideastani. Hän saa minut yleensä raivoamaan ja raivoan hänelle melkein joka tunti (koulu). Hän hakee huomioo koko ajan ja käyttää minua avukseen. Se kuinka hetki sitten toinen kaverini oli minulle "hyvä" muuttukin toiseksi paskaksi ihmiseksi, kun tämä frendi haukkuu minua sille. Ala-asteen noloimpia hetkiä hän tykkää muistella minua niillä loukaten. Ette uskokkaan kuinka pahalta tuntuu esittää joka päivä hänelle kilttiä ja mukavaa ihmistä ja odotella vaan milloin haukkuminen taas alkaa. Päivinä milloin olemme kahdestaa hän on jotenkin siedettävä ja hengailee minun kanssani vain, koska muita ei ole. Mitä helvettiä?! Mitä minä teen, olen kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikken koskaan tule unohtamaan miten paska ihminen hän on, koska olen "hyvin kasvatettu" eli en hauku, en ole rasisti, autan jos apua tarvitaan, moikkaan yleensä (myös ei niin tutuille) olen ystävällinen ja ilmapiiriä kohentava. Tekisi mieli mättästä hänen naamansa uuteen uskoon rystysilläni, mutta sekin vaa pahentaisi niin kouluasioitani kuin perheessäkin saisin vaa kuunnella koko ajan "miksi sä mättäsit (nimi muutettu) pekkaa" ja saisin varmasti läjän ihania kieltoja nii peli kuin puhelinkieltoja. ..............Tässä vaiheessa varmaan mietitkin " miksi et vain lähde ja hanki uusia kavereita" Noh, en uskalla avautua tästä asiasta vanhemmilleni, koska en ole parhaissa väleissä heidän kanssa

6

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkuu vielä: En voi vain lähteä pois tästä kaveripiiristäni, koska silloin saisin vaan todennäköisesti lisää haukkumisia. Olenko jokin pelinappula, kun minua voi vaan koko ajan liikuttaa miten haluaa ja pistää toimimaan miten haluaa täysin tunteettomasti. En enää jaksa esittää kuinka mukava hän ja toimia miten hän haluaa. Ihan hyvää on välillä opetella sietämään raivoa, mutta jos joudut joka kerta, kun katsot sitä vaan esittämään pienen viattoman hymyn vaikka sisällä huudat ja raivoat koko ajan käyden itsesi kanssa läpi miten paska ihminen hän on nii alkaa siinä mielenterveys kuolemaan omana aikanaan. En tiedä miten olen jaksanut tätä sirkusta koko peruskoulun. Yksinkertaisesti en halua puhua asiasta millekkäön opelle tai kouluterkkarille/psykologille, koska kiusaaminen vaan yltyisi kovemmaksi miten nössö olen, kun menin terkkarile juttelee jne. Koulun vaihtaminenkaan ei onnistu, koska silloin joutuisin kertomaan asian vanhemmilleni ja rehtorille, enkä koulua haluaisi vaihtaa.Hän ei itse ymmärrä millainen paskiainen hän on ja mitä hänen käytöksensä saa aikaan sisäpuolella. Onko muilla tällä hetkellä tälläsiä paskiaisia vai onko joskus ollut? Olisi mukava luulla :)

      • Anonyymi

        Mee NARSISMI-palstalle se tyyppi on ihan selvä NARSKU!


    • Anonyymi

      Mulla on aivan sama ongelma

    • Anonyymi

      Kauheeta! Suosittelisin apuu.fi chattia! Siellä on luotettavia aikuisia, jotka varmasti osaa neuvoa! Tsemppiä sulle kasiluokalle ja tulevaisuuteen!

    • Anonyymi

      Meidän luokalla myös oli yks pikkunilkki joka käyttäytyi juuri tuollain. No luokalle sit tuli uusi poika toiselta puolen suomee ja tää nilkki alko aukoo päätänsä sille. Tää uus tyyppi ei kauaa kuunnellut ja niin veti jätkää pataan liikuntatunnilla(ope ei ollu paikalla). Poju meni rääkyen reksille ja uus tyyppi sai jotkin nuhteet mutta se siitä, ei enää kiusannut sen jälkeen. Älä sinäkään alistu enää, puolusta itsees.

    • Anonyymi

      Aivan mahtavaa tämä miten pystyt avautumaan tästä aiheesta. Tiedän että se ei ole helppoa. Itselläni oikeastaan vasta lukiossa ollessani tuli tämmöisiä samankaltaisia "kavereita", jotka sitten eivät ennen pitkään enään huomioineet minua. Mutta tilannehan on tietenkin se, että sinä olet alle 18-vuotias joten mikäli menisit juttelemaan esim psykologille niin riippuu aiheesta jota käsittelette. Tämmöinen aihe kuin kiusaaminen niin siitä varmasti laittavat vanhemmille tietoa. Mutta minä suosittelen kuitenkin käymään psykologin juttusilla (itsekkin kävin) ja se oikeasti auttaa. Ne ovat alan ammattilaisia ja ne osaavat kysyä sellaisia kysymyksiä mitä et välttämättä ole ajatellut. Ja todennäköisesti sinulle teetettäisiin BDSI-kysely (mielialakysely), josta nähdään sinun mielentilasi, että oletko muun muassa masentunut. Itsellänikin olisi pitänyt peruskoulussa ollessani jo käydä psykologin juttusilla, mutta olin vastahakoinen sen suhteen. Lukiossa kun kävin juttelemassa psykologin kanssa niin parin kerran jälkeen olo alkoi helpottamaan, koska niistä asioista pääsi avautumaan. Jos pidät näitä asioita liian kauan itselläsi sisällä niin (en halua pelotella mutta) saatat masentua totaalisesti ja et välttämättä sängystä pääsisi ylös, etkä pystyisi tekemään arkipäivän askareita. Lopulta kun olet lopen uupunut kaiken tämän jälkeen niin mielessäsi on vain tyhjää ja alat ajatella, ettei minulla ole enää mitään menetettävää. Tämän seurauksena päädytään lopuksi tekemään itsari. Tämän välttääksesi tulisi sinun oikeasti puhua jonkun luotettavan aikuisen kanssa näistä. Psykologeilla ja muilla terapeuteilla on kyllä vaitiolovelvollisuus, että eivät he kaikkea kuitenkaan vanhemmillesi kerro, mutta tässä asiassa saattaisivat jopa kertoakkin suurimman osan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe