Koneen vaihto Arlandassa?

Ehtiikö?

Hei,
Meillä on koneen vaihto Arlandassa SAS Hampurista 22.10 ja vaihto Blue1 Ouluun 22.45 ja aikaa on siis 35 min. Ovatko portit kaukana toisistaan vai pitääkö juosta koko terminaalin läpi. Terminaali on kuitenkin sama. Matka on ostettu SAS:in nettisivuilta, joten ei kai meitä Tuksholmaan jätetä vaikka Hampurin kone olisi hiukan myöhässä.

11

3012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpis

      Jos sinulla on halvin mahdollinen lippu, niin kone ei varmasti odota yhtä halpismatkalaista. Itse lentäisin ensin Finnairilla Hampurista Helsinkiin, ja vaikka lento olisi myöhässä, menee Helsingistä useita lentoja Ouluun. Joten valitsisin sen!

      • Jaska

        Ei mitään hätää. Hampurin kone tulee samaan terminaaliin (5.) kuin mistä Oulun kone lähtee.


      • Halpaheikki

        Kyllä Blue1 ja SAS yleensä viimeiseen asti odottavat toistensa matkustajia ja vaikka vaihtoaika onkin melko lyhyt, lähtevät tosiaan samasta terminaalista, eli portit ovat varmasti suht lähekkäin. Blue1:lla pääsee muuten myös Hampurista Helsinkiin.


      • Matkaaja
        Halpaheikki kirjoitti:

        Kyllä Blue1 ja SAS yleensä viimeiseen asti odottavat toistensa matkustajia ja vaikka vaihtoaika onkin melko lyhyt, lähtevät tosiaan samasta terminaalista, eli portit ovat varmasti suht lähekkäin. Blue1:lla pääsee muuten myös Hampurista Helsinkiin.

        ...koska SAS odottaa monesti jatkolennolle tulevia. Näin esim. keväällä 2003, kun USA:sta tullut SAS:n kone oli myöhässä jo tullessa 15 minuuttia plus passijonot päälle. Helsingin kone myöhästyi silloin takiamme n. 50 minuuttia.


      • kyllä..
        Matkaaja kirjoitti:

        ...koska SAS odottaa monesti jatkolennolle tulevia. Näin esim. keväällä 2003, kun USA:sta tullut SAS:n kone oli myöhässä jo tullessa 15 minuuttia plus passijonot päälle. Helsingin kone myöhästyi silloin takiamme n. 50 minuuttia.

        Hei

        Odottavat. Lentomme oli myöhässä Arlandaan ja yhteys Vaasaan lähtevälle Blue1:n lennolle oli vaarassa "katketa".
        Kerroin huoleni lentoemännälle, joka ystävällisesti ilmoitti, että jatkolento tietää myöhästymisestämme ja odottaa kyllä. Vaihtoaikaa oli 5min ja hyvin kerkes ;)

        t. BKK-CPH-STO-VAA


      • Tirkkis
        kyllä.. kirjoitti:

        Hei

        Odottavat. Lentomme oli myöhässä Arlandaan ja yhteys Vaasaan lähtevälle Blue1:n lennolle oli vaarassa "katketa".
        Kerroin huoleni lentoemännälle, joka ystävällisesti ilmoitti, että jatkolento tietää myöhästymisestämme ja odottaa kyllä. Vaihtoaikaa oli 5min ja hyvin kerkes ;)

        t. BKK-CPH-STO-VAA

        Terminaalissa 5 on uusi ja vanha puoli. Matka näiden välillä ei kuitenkaan ole pitkä, joten ehditte kyllä. Jos koneenne on hieman myöhässä, Oulun lento odottaa.
        Tulin sunnuntaina SAS:lla Pariisista Tamperelle. Koneen vaihto oli Arlandassa. Itse ehdin hyvin illan viimeiseen lentoon Tampereelle, mutta lentomme ARN-TMP odotti n. 20 min. muilta lennoilta saapuvia matkustajia. Täpötäysi Blue1:n kone saapui Tamperelle lopulta vain n. 10 min. myöhässä.


      • Tuukka
        Tirkkis kirjoitti:

        Terminaalissa 5 on uusi ja vanha puoli. Matka näiden välillä ei kuitenkaan ole pitkä, joten ehditte kyllä. Jos koneenne on hieman myöhässä, Oulun lento odottaa.
        Tulin sunnuntaina SAS:lla Pariisista Tamperelle. Koneen vaihto oli Arlandassa. Itse ehdin hyvin illan viimeiseen lentoon Tampereelle, mutta lentomme ARN-TMP odotti n. 20 min. muilta lennoilta saapuvia matkustajia. Täpötäysi Blue1:n kone saapui Tamperelle lopulta vain n. 10 min. myöhässä.

        muille matkustajille kun nykyään kaikki varaavat niin tiukkoja vaihtoja kun luottavat siihen että "kyllä ne odottaa". Siellä sitten muut, ajoissa tulleet, istuvat ahtaassa koneessa ja odottavat mattkimyöhäisiä. Miksei voi suunnitella lentojaan paremmin, pidemmin vaihtoajoin??


      • Mina vain..
        Tuukka kirjoitti:

        muille matkustajille kun nykyään kaikki varaavat niin tiukkoja vaihtoja kun luottavat siihen että "kyllä ne odottaa". Siellä sitten muut, ajoissa tulleet, istuvat ahtaassa koneessa ja odottavat mattkimyöhäisiä. Miksei voi suunnitella lentojaan paremmin, pidemmin vaihtoajoin??

        Useimmiten tuohon valiaikaan, ei voi itse vaikuttaa. Ela sina ole niin aikaisessa, etta tarvitsee koneessa turhaan istuskella. Jos muutamat minuutit ovat sinulle niin vaikeita, niin voisit matkustaa vaikka junalla.


      • vaikuttaa?
        Mina vain.. kirjoitti:

        Useimmiten tuohon valiaikaan, ei voi itse vaikuttaa. Ela sina ole niin aikaisessa, etta tarvitsee koneessa turhaan istuskella. Jos muutamat minuutit ovat sinulle niin vaikeita, niin voisit matkustaa vaikka junalla.

        Tietenkin voi vaikuttaa, lähtee vain aikaisemmalla lennolla! Ja minä en ole liian ajoissa, vaan oikeaan aikaan. Usein käy niin, että kaikki odottavat koneessa, valmiina lähtemään ja sitten odotellaan joku puoli tuntia jotain myöhästyjiä. Ja ollaan sen vuoksi itse myöhässä kun tullaan määränpäähän. Kyllä siinä hermot menee.


    • Matkaaja..

      Vaikka muut sanoisivat mita, niin kylla siihen ihan hyvin ehtii.
      Itse tulin SAS:n koneella Pariisiin Tampereelta ja vaihto tapahtui Arlandalla. Minulla oli 45min. aikaa loytaa oikea portti ja olin ensimmaista kertaa Arlandalla ja vielapa yksin. Opasteet ovat todella selkeat, ette voi eksya ja varmasti ehditte koneeseenne. Itse ehdin kayda viela wc:ssakin vaikka jonot olivat aivan valtavat.
      Hyvaa matkaa!

    • Anonyymi

      Onko kokemusta viime aikojen lyhyistä vaihdoista Arlandassa? Olen kerran eksynyt kun oli ilmeisesti eri terminaali ja niillä busseilla piti matkustaa.
      Nyt olisi SAS lennot ja vaihtoaika 35min, järjestääköhän ne samaan terminaaliin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1368
    Aihe