Miksei eksät vaihda nimeä

Anonyymi

kun mies ottaa eron? Ei se nainen ole enää mihen sukunimen arvoinen, vaan se nimi kuuluu uudelle naiselle. Meidän eksä vaan pitää miehen sukunimeä jatkuvasti eikä halua edes vaihtaa. On kumma, olen suostutellut monesti että vaihda jo, ei ole kiva että meitä on kohta kaksi samannimistä naista.
Sitkun lpsetkin on vielä samannimisiä niin tuntuu että olen se kolmaspyörä joka ei ole saman niminen vielä.
Olisi kiva kun mä olisin miehen niminen ja lapset niin kaikki luulis et noi kersat on mun, ja muutenkin on outoo että nainen haluu aina vaan tunkee meidän sukuun. Minä olen nyt uusi vaimo kohta ja uusi äiti ja kuulun sukuun mutta ei tää idiootti joka ei tajuu.

52

1450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne taho, koska ne voi.

      • Anonyymi

        Kyllä ne tahtoo, ja myös voi koska tahansa ilman aivopesua, vieraannuttamista vierasnnuttaja äidin ja Raision kaupungin perhepalvelujen sekopäisessä menettelyssä


    • Anonyymi

      Onko sinulla sukunimi nin erikoinen että se on suojattu ja vain teidän suvun käytössä? Tiedätkö mitä maksaa nimen vaihdos maistraatisa? Sekän ei riitä kun sen lisäksi palaa rahaa: Henkilölisyys korttiin,passin ja ajokortin.Katso netistä niiden hinnat. Vaikka se nimi mutuisikin. Nimi on virallisissa paereissa kuoleman asti! Vaikka näin: syntyjän Maija mehiläinen.entinen maija hunaja( eli suknimi avioliton kautta)Nykyisin Maija Kenno: muodin mukan otettu suku nimi erosta,jotkuthan otaa ihan mun kuin tyttönimensä).Jos siten avioituukin uusi sukunimi lisänä. Joten se tytönimi,eroissa sukunimi,vaikka muttanut sen . kulkevat mukana hautaan asti virallisissa papereissa..

      • Anonyymi

        Jos vaihtaa tyttönimensä takaisin niin ei se maksa mitään, mutta ajokortti täytyy vaihtaa uudelle nimelle, passi vanhenee viiden vuoden välein, ja sen joutuu jokatapauksessa uusimaan , kun vanhenee , henkilö korttia ei tarvita, kun on passi
        Maistraattia ei enää ole , vaan se on digi ja väestötietovirasto.
        Jos avioituu uudestaan niin voi pitää oman nimensä, ei ole pakko ottaa miehen nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaihtaa tyttönimensä takaisin niin ei se maksa mitään, mutta ajokortti täytyy vaihtaa uudelle nimelle, passi vanhenee viiden vuoden välein, ja sen joutuu jokatapauksessa uusimaan , kun vanhenee , henkilö korttia ei tarvita, kun on passi
        Maistraattia ei enää ole , vaan se on digi ja väestötietovirasto.
        Jos avioituu uudestaan niin voi pitää oman nimensä, ei ole pakko ottaa miehen nimeä.

        Sitten on myös ihmisiä, joilla ei ole ajokorttia, eikä voimassa olevaa , tai ei ollenkaan passia, niin sillon nimen vaihto tyttönimeksi täysin ilmainen.


      • Anonyymi

        On, kun kukaan ei osaa sitä kirjottaa ellen tavaa sitä heille.

        Husgrotstålsvandersglyfingerbelling !

        Kun sen tavuttaa
        - Husgrotståls vandersglyfinger belling.

        Ei sen kummempi, aivan selvä sanoa kun sen kerran opettelee, ja virastoissa pitää se opetella.


      • Anonyymi

        Nykyään Suomessa ei ole 'suojattuja' sukunimiä, ennen oli. Jo käytössä olevan sukunimen voi saada jos suvussa on ollut sen niminen henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaihtaa tyttönimensä takaisin niin ei se maksa mitään, mutta ajokortti täytyy vaihtaa uudelle nimelle, passi vanhenee viiden vuoden välein, ja sen joutuu jokatapauksessa uusimaan , kun vanhenee , henkilö korttia ei tarvita, kun on passi
        Maistraattia ei enää ole , vaan se on digi ja väestötietovirasto.
        Jos avioituu uudestaan niin voi pitää oman nimensä, ei ole pakko ottaa miehen nimeä.

        Korjaus: passia ei tarvita kun on henkilökortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: passia ei tarvita kun on henkilökortti.

        Juu, mutta, jos vaikka matkustat EU:n ulkopuolelle, kuten Turkki, tai Thaimaa, niin sillon on oltava passi, henkilökortti ei kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on myös ihmisiä, joilla ei ole ajokorttia, eikä voimassa olevaa , tai ei ollenkaan passia, niin sillon nimen vaihto tyttönimeksi täysin ilmainen.

        Mutta jos haluaa pitää nimensä niin miksi se pitäisi vaihtaa. Ja kaikki eivät edes pidä tyttönimestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos haluaa pitää nimensä niin miksi se pitäisi vaihtaa. Ja kaikki eivät edes pidä tyttönimestään.

        Minun mieheni otti minun nimeni, hänen nimensä oli kamala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaihtaa tyttönimensä takaisin niin ei se maksa mitään, mutta ajokortti täytyy vaihtaa uudelle nimelle, passi vanhenee viiden vuoden välein, ja sen joutuu jokatapauksessa uusimaan , kun vanhenee , henkilö korttia ei tarvita, kun on passi
        Maistraattia ei enää ole , vaan se on digi ja väestötietovirasto.
        Jos avioituu uudestaan niin voi pitää oman nimensä, ei ole pakko ottaa miehen nimeä.

        Kaikissa niissä on eri kuva vielä ! Ne pitäisi uusia kaikki kerralla samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: passia ei tarvita kun on henkilökortti.

        Passi on pakko olla monessa maassa ja laivoilla.


    • Anonyymi

      Jos on yhteisiä lapsi niin tottakai hän saa pitää sukunimen jos itse haluaa. Se joka pyytää nimenvaihdos voi ihan hyvin vaihtaa inte oman nimensä .
      Jotta niin

      • Anonyymi

        Ei ole yhteisiä lapsia, eikä ko. miehellä ole edes omia lapsia jonka nimissä lapset oikeudettomasti nyt ovat! Lasten sukunimi virheellinen, lasten isällä on oikea sukunimi kuten lapsilla kin aiemmin.


      • Anonyymi

        Ex vaan kiusaa perhettämme eri tavoin.


      • Anonyymi

        Lopettakaa nimien käyttö kun keskustelet ihmisten yksityis asioista


      • Anonyymi

        Lasten nimeksi voi aina antaa äidin nimen vaikka mies on lapset tunnustanut omikseen jos haluaa niin säilyttää oman naisen puolen nimen. Yleensä kun mennään naimisiin miehen lapset ja vaimo tulee miehen nimiin jatkamaan miehen sukua laillisesti.Kuiteniin monen naisen sukunimi jatkuu kun ei ole lapsella isää vaikka on mutta ei laillisesti. Lapsi saa äidin sukunimen. Mutta miehen suvun jatkaminen on idea avioliitossa.Nimeä ei tarvi muuttaa kun erotaan koska lapset on yhteisiä ja naisen nimi taas muuttuu kun menee uudelleen naimisiin.Lapsen lapset jatkaa sukua sillä isänsä äitinsä nimellä mikä heillä on jos poikia mutta tytöt taas vaihtaa nimen tulevan miehensä nimeksi jos lapset on miehen ne on miehen sukua.


    • Anonyymi

      Itsekkin olen miettinyt juuri tätä asiaa. Ainakin itse vaihdoin nimen heti kun erosin pettäjämiehestä. Otan osaa, kukaan ei halua olla tai edes halua tuntea olevansa kolmas pyörä omassa suhteessa.

      • Anonyymi

        Ei ole yhteisiä lapsia, eikä ko. miehellä ole edes omia lapsia jonka nimissä lapset oikeudettomasti nyt ovat! Lasten sukunimi virheellinen, lasten isällä on oikea sukunimi kuten lapsillakin aiemmin.


      • Anonyymi

        Ei ole yhteisiä lapsia, eikä ko. miehellä ole edes omia lapsia jonka nimissä lapset oikeudettomasti nyt ovat! Lasten sukunimi virheellinen, lasten isällä on oikea sukunimi kuten lapsillakin aiemmin. Ei ole yhteisiä lapsia, eikä ko. miehellä ole edes omia lapsia jonka nimissä lapset oikeudettomasti nyt ovat! Lasten sukunimi virheellinen, lasten isällä on oikea sukunimi kuten lapsillakin aiemmin.


    • Anonyymi

      Miksi ylipäätään vaihtaa nimeä ollenkaan?
      Säästyy rahaa.

    • Anonyymi

      Toimi Kankaanniemi teki jokunen vuosi sitten eduskunnassa alotteen ,että erotilanteessa voisi vaatia exää luopumaan puolison sukunimestä.Tietenkään ei mennyt läpi ,kun oli miehen tekemä ehdotus.
      Vaimoni erosi minusta 25v sitten ja yhä käyttää kiusakseni varsin harvinaista sukunimeäni,varmaankin koska oli erossa oikeastaan ainoa toiveeni että vaihtaisi.Kun tämä nainen meni muutama vuosi sitten kihloihin,jopa pelkäsin että uusi ukko ottaa avioliitossa meikäläisen sukunimen.Onneksi kihlaus purkautui.
      Pienistä asioista voi kosto rakentua.

      • Anonyymi

        Toimi Kankaanniemi on ihan pelle, paneskeli muita naisia avioliittonsa aikana, ja ahdisteli naisia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Egoisti , jos hän haluaa pitää nimensä niin ei ole sinun asiasi mennä pyytelen nimen vaihtoa.
      Ja lapset on aina biologisten vanhempien lapsia , eikä leikkikaluja että ” luulis että mun lapsia” kenen kuuleminen siinä on niin tärkeää.
      Joten keskittäydy tärkeisiin asioihin , se kun toisten sukunimiin

    • Anonyymi

      Minä olen ollut kahdesti avioliitossa, ja kummassakin olen pitänyt oman nimeni, koska ei ole pakko ottaa toisten nimiä.

    • Anonyymi

      Yhyy. Minä en vaivaudu sukunimeä vaihtamaan,on muutakin tekemistä.

    • Anonyymi

      Mä vaihdoin nimeni, vaihoidn miehen nimee, Ei oltu naimisissa joten kun erotiin vaihdoin nimeni miehen nimeen, näin on lapsilla ja mulla ja heidän isällään sama nimi.

      Tämä eksä vaihtoi miehen nimeen.

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi vaihtaa nimi? Jokaiselle annettu kasteessa nimi eikä sitä pidä vaihtaa, se on vanhmmilta perintö.

      Jos menet naimisiin sillon toki viahtetaan ja se nimi sitten pidetään. Jos lapsillakin on sama nimi niin mitään parempaa ei voi olla kuin samanimi lapsillaan. Kuka tällästä edes ehdottaa?

      • Anonyymi

        Jos menet naimisiin, niin sillonkaan ei tarvii nimeään vaihtaa.
        Lapsille voi antaa kumman nimen vaan , joko naisen, tai miehen.


      • Anonyymi

        Moni muuten nykypäivänä ei ota enää miehen nimeä vaikka ollaan naimisissa Itsenäiset naiset pitävät sen nimen mistä tykkäävät .
        Joten että otetaan miehen nimi niin mitä merkitystä silläkin muka on , ihminen on sama ihminen oli mikä nimi oli


    • Anonyymi

      Exät saa pitää nimensä niin kauan kun heitä haluttaa , joten miten se sulle haittaa jos jollain toisellakin on sama nimi kun sulla jos olet se uusi puoliso.
      Usein exät pitää nimensä sillä kun lapsillakin on sama , joten ei mitään syytä vaihtaa nimeä jos ei itse halua . Käske miehen ottaa sinun sukunimi että on oikein kunnolla tossun alla . Että viitsitkin tehdä tikusta asiaa.

      • Anonyymi

        Perheenrikkojat on tapauksia sinäsnsä, ensin rikova, sitten vievät miehen sitten hänennimensä, sitten miehen rahat, sittenmiehen itsemäräämisoikeuden... sellasia ne ovat. Heillä ei ole kyky ymmärtää mitään, kunhan vaan tekevät, Se on kivaa kun ei ole muuta elämää.
        Se on heidän työ rikkoa perheitä jatkuvasti ja nauraa päälle, se on kivaa nähdä kun lapset ja vaimo kaipaa ja elää kurjuudessa.

        Kun siitä ei tule mitään sanktiota, niin sutturat vaan jatkaa. Sellaia tämä maa päällänsä kanta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheenrikkojat on tapauksia sinäsnsä, ensin rikova, sitten vievät miehen sitten hänennimensä, sitten miehen rahat, sittenmiehen itsemäräämisoikeuden... sellasia ne ovat. Heillä ei ole kyky ymmärtää mitään, kunhan vaan tekevät, Se on kivaa kun ei ole muuta elämää.
        Se on heidän työ rikkoa perheitä jatkuvasti ja nauraa päälle, se on kivaa nähdä kun lapset ja vaimo kaipaa ja elää kurjuudessa.

        Kun siitä ei tule mitään sanktiota, niin sutturat vaan jatkaa. Sellaia tämä maa päällänsä kanta.

        Missä näitä ” perheenrikkojia” koulutetaan , kun sanot, että se on heidän työ?
        Mitä nämä ” sutturat” ovat, kun ne jatkaa” perheenrikkojien ” työtä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheenrikkojat on tapauksia sinäsnsä, ensin rikova, sitten vievät miehen sitten hänennimensä, sitten miehen rahat, sittenmiehen itsemäräämisoikeuden... sellasia ne ovat. Heillä ei ole kyky ymmärtää mitään, kunhan vaan tekevät, Se on kivaa kun ei ole muuta elämää.
        Se on heidän työ rikkoa perheitä jatkuvasti ja nauraa päälle, se on kivaa nähdä kun lapset ja vaimo kaipaa ja elää kurjuudessa.

        Kun siitä ei tule mitään sanktiota, niin sutturat vaan jatkaa. Sellaia tämä maa päällänsä kanta.

        Perheenrikkojat on tapauksia sinänsä, ensin ne rikkovat naisen mielen , sitten vievät naisen ,sitten hänen on otettava miehen nimi , sitten naisen rahat ja sitten naisen itsemäräämisoikeuden... sellasia ne ovat. Heillä ei ole kykyä ymmärtää mitään, kunhan vaan tekevät, Se on kivaa ,kun ei ole muuta elämää, eikä edes työtä.
        Se on heidän tapa rikkoa perheitä jatkuvasti ja nauraa päälle, se on kivaa nähdä ,kun lapset ja mies kaipaa ja elää kurjuudessa.

        Kun siitä ei tule mitään sanktiota, niin häntäheikit vaan jatkaa. Sellaia tämä maa päällänsä kanta.


    Ketjusta on poistettu 103 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe