Echardt Tolle -ryhmät

kiinnostavat

Onko Suomessa sellaisia keskustelu- tai hiljentymisryhmiä, jotka perustuvat esimerkiksi Tollen tai de Mellon ajatuksille. En haluaisi mennä buddhalaisten kokouksiin, mutta samat asiat kiinnostavat kuitenkin. Päämääränäni on parempi itsetuntemus ja sitä myötä parempi elämä.

Tolle-ryhmiä näyttää olevan jo ympäri maailmaa ja Suomessakin jo Anjalankoskella. Itse asun Hensingissä. Jos kiinnostuneita on riittävästi, voisimme perustaa ryhmän.

11

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkulainen

      Itse olen Turusta ja ryhmä kiinnostaa. Löytyykö Turusta muita Tollen opetuksista kiinnostuneita?

      Turku ei ole paikka, se on asenne!

    • Suomessa

      Suomessa ei taida olla vielä ainakaan rekisteröityjä Tolle-keskustelukerhoja. Osoitteessa etolle.meetup.com on kaikki tämänhetkiset ryhmät nähtävillä. Lähin on Tukholmassa. Ensimmäinen kirjoittaja lienee tulkinnut tietoja väärin.

    • ukteR123

      Olen lukenut Tollen opetukset. Ryhmä kuullostaa hyvältä.
      Käyn kyllä myös buddhalaisissa kokouksissa, mutta mielestäni ne ei
      sulje toisiaan pois. Perustakaa ryhmä Helsinkiin. Tulen ainakin osallistumaan!

      • pauli666

        Olisin halukas osallistumaan Tolle keskusteluihin Helsingissä .. Joten pyydän asiasta kiinnostuneita vastaamaan niin aletaan tavata... Siitä voi lähteä suurikin asia liikkeelle... Mikään ei ole sen parempaa kuin ryhmäterapia , jota mielipiteiden jakaminen on... Pauli


      • kiinnostavat

        Olen kirjoittanut tuon aloituksen 10 vuotta sitten. Kymmenessä vuodessa minulle on tapahtunut uskomattomia asioita. Olen edelleen innostunut mielen tutkimisesta, mutta Tolle ei ole enää kiinnostava. Mutta eihän tarvitse tukeutua Tolleen, kun voi ihan itse tutkia itseään joka hetki. Voitaisiin kokoontua jossain, jos löytyy enemmän kiinnostuneita. Meditoidakin voidaan yhdessä.


      • pauli666

        Hei Olen halukas Tolle keskusteluihin --- kuinka päästään alkuun? Pauli666


      • pauli666

        Hei Ukte: Olen halukas Tolle keskusteluihin... Kuinka aloitetaan? Pauli


      • kiinnostavat
        pauli666 kirjoitti:

        Hei Olen halukas Tolle keskusteluihin --- kuinka päästään alkuun? Pauli666

        Täällä ei näytä olevan suurta kiinnostusta ihmismielen tutkimiseen. Usein se on niin, että kun menee johonkin ryhmään, ihmisen pulisevat niitä näitä ja se tärkein asia eli oman mielen tutkiminen ja siitä keskustelu jää tekemättä. Jo se, että pystyy koko ajan tarkkailemaan omaa mieltään on haastavaa saatikka että olisi vielä sanoja kuvata kaikkea havaitsemaansa.

        Kerropa, miten olet itseäsi tutkaillut ja edustatko jotain buddhalaista suuntaa esimerkiksi.


    • Utelias Kukkatar

      Mindfulness-menetelmä on Tollea ja de Melloa lähellä. Tolle ja de Mello ei kai suosi meditointia, kun heidän mielestään voi muutenkin olla tietoinen. Mielestäni kuitenkin pitäisi mennä ihmisen tilanteeseen. Meditointi on sinänsä helpompi tie kohden tietoisuutta.

    • pikkuprinssi

      Niin, vaikkei de Mellolla ollut tapana painottaa meditoinnin tärkeyttä, hän on kuitenkin sanonut sen olevan suositeltavaa. Sanoi jopa jotain sen tapaista, että meditointi on se, mikä on tehnyt kaikista hengellisistä suurhenkilöistä suuria.

    • Utelias Kukkatar

      Ok, kiitos Pikkuprinssi täsmennyksestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe