Aurinkopaneeleista

Anonyymi

Paneeli/säädin/akku
Arvot mitattu säätimen ruuvien kannoista.
Akuista valo, TV, puhelimen lataus, suihku
Mittasin neljästä eri säätimestä.
Paneeli 1 (vanha) antoi säätimelle 14.02V/ säädin antoi akulle 14.00 V/ akussa 13.96 V (käyttö vesipumppu)

Paneeli 2 antoi säätimelle 12.20V/säädin antoi akulle 12.16V/akussa 11.93V

Paneeli 3 antoi säätimelle 11.96V/ säädin antoi akulle 11.95V/akussa 12.14

Paneeli 4 antoi säätimelle 19.08V/ säädin antoi
akulle 13.65/akkua en mitannut

Paneeli 1, sulake 10A ennen säädintä
Paneelit 2 ja 3. Sulake ennen säädintä, ei tiedossani.
Sulake säätimen jälkeen kaikissa 25V
Paneelit 2 ja 3 epäilyttävän alhaiset arvot?
Periaatteessa 2,3 ja 4 samanlaisia paneeleja

2

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paneeli 3. Edellinen säädin pimeni. Mittasin säätimen ruuvista, paneelilta tulee 19.35V virtaa säätimen ruuviin. Uudelle säätimelle huomattavasti vähemmän. Tiedän että aurinko paistaa erilailla eri aikaan. Ongelma 2 ja 3 paneeleilla, syksyllä heikosti tarjolla virtaa käyttöön. Sulakkeet paneeleilta säätimelle pikasulakkeet. Minkälaiset sulakkeet siellä tulisi olla?

• Anonyymi

Paneeli 2 ja 3. 20A sulake ulkona paneelilla miinus ja plus johdossa. Jos säätimen jälkeen akulle menevän sulakkeen (20A vain plus johdossa) laittaa pois päältä, säätimelle tulee 18V. Jos sulakkeen avaa putoaa virta edellä olevaksi 12V lukemaksi.
      Tulisiko 20A nostaa 25A säätimeltä akulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1299
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      62
      1068
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      988
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe