Voiko ihmiselle käydä niin?

Anonyymi

Ettei hän enää kykene ihastumaan?

28

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi mennä lukkoon.

    • Ei pysty, jos edellinen ihastuminen ei ole mennyt kokonaan ohi.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti voi. Mun naapuri on vanhentunut pelimies, sanoo ettei enää pysty.

    • Anonyymi

      Jos on ollut aikaisemmin todella vahva ihastus, niin voi mennä jopa pari vuotta, että voi ihastua uudestaan

    • On se kaiketi ihan mahdollista, tunnelukko johon jo ehkä viitattiin ylempänä voi olla yksi syy. Ja jos ihmiseltä yksinkertaisesti puuttuu tarve ihastua, niin silloinkin. Eihän kaikki ikinä rakastukkaan, ei edes kaipaa rakastumista. Jopa ei kykene.

      Muistaakseni ihan biologisia syitäkin löytyy, ettei kaikki koe kyseisiä tunteita lainkaan.

      • Se on menetys. Eivät pysty tuntemaan niinkin ihanaa tunnetta, joka harvemmin on muuta kuin yksipuolista ja siten maailman raastavinta. Kun saisikin tietää edes kerran elämässä, millaista se olisi jos molemmat on yhtä ihastuneita toisiinsa.


      • PalstaPrinssi kirjoitti:

        Se on menetys. Eivät pysty tuntemaan niinkin ihanaa tunnetta, joka harvemmin on muuta kuin yksipuolista ja siten maailman raastavinta. Kun saisikin tietää edes kerran elämässä, millaista se olisi jos molemmat on yhtä ihastuneita toisiinsa.

        Tavallaan on. Tavallaan kokeeko menettävänsä mitään, kun ei tiedä mitä menettää, ei ole kokemusta? Outoja vieraita tunteita mistä toiset puhuu.

        Se raastavuus on ehkä karmeinta mitä tiedän. Se on niin mielettömän kuluttavaa ja uuvuttavaa, että rehellisesti en hirveämmin hingu ihastumista tai rakastumista enää. Rakastan tasaisesti nytkin kumppaniani ja tämä tunne tuntuu hyvälle. Ei mullistuksia.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tavallaan on. Tavallaan kokeeko menettävänsä mitään, kun ei tiedä mitä menettää, ei ole kokemusta? Outoja vieraita tunteita mistä toiset puhuu.

        Se raastavuus on ehkä karmeinta mitä tiedän. Se on niin mielettömän kuluttavaa ja uuvuttavaa, että rehellisesti en hirveämmin hingu ihastumista tai rakastumista enää. Rakastan tasaisesti nytkin kumppaniani ja tämä tunne tuntuu hyvälle. Ei mullistuksia.

        Sellainen hullaantumisen tunne saa ihmisen ihan kajahtaneeksi, ei tiedä mitenkä päin olisi ja sellaista en mieluusti enää kokisi. Kun sellaisesta on päässyt irtaantumaan.

        En tiedä onko se peräti limerenssiä, mutta se on ihan hirveetä loppujen lopuksi. Kuin hidasta kituen kuolemaa tekisi rimpuillessaan tunneaallokossa puolesta ja vastaan.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sellainen hullaantumisen tunne saa ihmisen ihan kajahtaneeksi, ei tiedä mitenkä päin olisi ja sellaista en mieluusti enää kokisi. Kun sellaisesta on päässyt irtaantumaan.

        En tiedä onko se peräti limerenssiä, mutta se on ihan hirveetä loppujen lopuksi. Kuin hidasta kituen kuolemaa tekisi rimpuillessaan tunneaallokossa puolesta ja vastaan.

        Ja lisään nyt vielä, kun tällä palstalla hengaan, niin en itse nyt enää kaipaile kuin kaverina, ja mulla on olo, että hänellä on nytkin mukavaa ja kaikki hyvin, välittäviä ihmisiä ympärillä, mutta pystyn samaistumaan monien kirjoituksissa julki tuleviin tunneskaaloihin.

        Ja siksi vielä näitä käyn lukemassa ja kommentoimassa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sellainen hullaantumisen tunne saa ihmisen ihan kajahtaneeksi, ei tiedä mitenkä päin olisi ja sellaista en mieluusti enää kokisi. Kun sellaisesta on päässyt irtaantumaan.

        En tiedä onko se peräti limerenssiä, mutta se on ihan hirveetä loppujen lopuksi. Kuin hidasta kituen kuolemaa tekisi rimpuillessaan tunneaallokossa puolesta ja vastaan.

        Ei se olisi niin kamalaa, jos se ei olisi yksipuolista, vaan jos molemmat tuntis yhtä vahvasti. Siinä varmaan sulautuisi toisen kanssa yhteen.


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys! Ihmiset on yksilöitä, mutta vahvojen tunteiden ollessa pinnalla ei ihastuminen toiseen ihmiseen ole mahdollista. Silloin kaipaa kohdettaan ja ajatukset pyörivät samaa rataa. Voi olla myös muita syitä, jotka estävät voimakasta ihastumista ja heittäytymistä unelmoinnin tilaan. Toiset ihmiset ovat myös hyvin Järkeviä, eivätkä salli ihastumisen vaikuttaa arkeensa. Ihastuminen yleensä sopii ihmisille, toiveikas, hymyilevä, sosiaalinen ja sädehtivä ihminen on upea tuttavuus ja ystävä. Rakastuessa usein tunteisiin liittyy epävarmuutta, hiljaisuutta, mustasukkaisuutta ja ajoittaista ylireagointia. Kaikki kykenevät ihastumaan, kohde voi olla eläin, esine tai ihminen, siitä pitää huolen hyvänolon hormonien aktivoima onnellisuus.
      https://youtu.be/Rrf6myLVjOY

    • Anonyymi

      Aiemmat pettymykset voi viedä uskon kykyyn ihastua, passivoituminen sen suhteen tuntuu enemmän oikealta. Paljon, kun lukee naisten vapaamielisyydestä, huonolla tsägällä kohtaa just sellaisen, joka ei luottamuksen arvoinen. Vaarana silloin olla nappulana toisen pelissä. Kykenenkö vielä ihastumaan, aika näyttää?

    • Anonyymi

      Voi käydä.

    • Anonyymi

      Toisen ihmisen läsnäolo voi menettää merkityksensä.

      • Anonyymi

        Niin voi. Kuluttavaa olla aina jollekin jotain.


    • Anonyymi

      Jos vaan ei näe enää kenessäkään mitään ihastuttavaa jos on kohdeltu pitkään huonosti. Säästää itseään uudelta pahalta.

    • Anonyymi

      Jos on huonoja kokemuksia entisistä suhteista niin alkaa välttämään koko ihastumista kun ei jaksa ja uskalla laittaa itseään enää tilanteeseen joka tuottaa kipua

      • Anonyymi

        Juurikin näin.


    • Anonyymi

      Pitää katsoa kännykästä.

    • Anonyymi

      Kaipaako syntymäsokea näköään?

      • Anonyymi

        Kaipaan.


    • Anonyymi

      Kyllä voi käydä, jos omassa elämäntilanteessa on paljon stressiä, niin kaikki energia menee päivästä toiseen selviämiseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voi toki jos ei saa ihastuksen kohdetta omakseen....

    • Anonyymi

      Kyllä voi ja niin käy kun on rakastuneessa suhteessa jonkun kanssa. Silloin kaikki muut ovat pelkkää taustakohinaa.

    • Anonyymi

      On varmaan mahdollista

    • Anonyymi

      Aloittaja ihastui jo?

    • Anonyymi

      paha sanoa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe