Uusimmassa Volkswagen ID.5:kään ei ole akun esilämmitystä, miksi pitäisi heti sähkö-Toyotassa olla?

Anonyymi

20

4291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Aivan oikein eli tähän astisetkin Volkswagenin akut ovat pitäneet latauksensa huonosti Pohjolan pakkasissa. Ajomatka on jäänyt puoleen luvatusta.


      • Anonyymi

        Noille ei voida antaa vuodenkaan takuuta, mutta Toyota antaa 10 vuoden takuun akuilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noille ei voida antaa vuodenkaan takuuta, mutta Toyota antaa 10 vuoden takuun akuilleen.

        Ei ole tojon akkutakuu kuin 8 vuotta . Etkö ymmärrä lukemaasi ?


    • Anonyymi

      Muissa autoissa on vastukset akkujen lämmitykseen. Tojossa ei ole.
      Ei mikään softajuttu.

      • Anonyymi

        Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

        "Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
        Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/


      • Anonyymi

        Totuus on se, että Toyotassa on, muissa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

        "Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
        Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/

        Ahaa, uudessa sähkö-Toyotassa on siis bensiinimoottori?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..

        No, mitäpä kuuluu ylläpito. kun tuon kirjoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..

        Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

        Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

        Uudet moottorit

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        Uusi hybridijärjestelmä

        Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

        Uusi pohjaratkaisu

        Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

        Uusi akku

        Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

        Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

        Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

        Uudet moottorit

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        Uusi hybridijärjestelmä

        Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

        Uusi pohjaratkaisu

        Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

        Uusi akku

        Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

        Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.

        Oikeat sähköautot eivät kuluta bensaa.Tojon jälkeenjääneet viritykset kulkevat bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

        Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

        Uudet moottorit

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        Uusi hybridijärjestelmä

        Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

        Uusi pohjaratkaisu

        Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

        Uusi akku

        Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

        Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.

        "Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi."

        Tojotakin on todennut nuo latauskelvottomat menneen maailman vehkeiksi ja keskittänyt kehitystyön sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

        "Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
        Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/

        Prius ei ole sähköauto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi."

        Tojotakin on todennut nuo latauskelvottomat menneen maailman vehkeiksi ja keskittänyt kehitystyön sähköautoihin.

        Kun käyn Norjassa , autoni kulutus on n.3,7/100 km. Diiseliä . Mites Tojota menis tuommoisen ajon ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun käyn Norjassa , autoni kulutus on n.3,7/100 km. Diiseliä . Mites Tojota menis tuommoisen ajon ?

        Tulin juuri Norjasta, diisseliä meni 0,0 .... taitaa olla alamäkeä sieltä tänne.


    • Anonyymi

      Tilataan softa intiasta mikä voi mennä vikaan.

    • Anonyymi

      Kyllä toimii esilämmitys.
      Laita vaan latauksen aloitusta ennen esilämmitys kännykällä päälle.

      ;o)

    • Anonyymi

      Kyllä vanhat sananlaskut potää paikkansa....
      Toi ota jos et muuta saa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      213
      4000
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2548
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2336
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2263
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1305
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1281
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1233
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1156
    Aihe