Uusimmassa Volkswagen ID.5:kään ei ole akun esilämmitystä, miksi pitäisi heti sähkö-Toyotassa olla?

Anonyymi

18

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Aivan oikein eli tähän astisetkin Volkswagenin akut ovat pitäneet latauksensa huonosti Pohjolan pakkasissa. Ajomatka on jäänyt puoleen luvatusta.


      • Anonyymi

        Noille ei voida antaa vuodenkaan takuuta, mutta Toyota antaa 10 vuoden takuun akuilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noille ei voida antaa vuodenkaan takuuta, mutta Toyota antaa 10 vuoden takuun akuilleen.

        Ei ole tojon akkutakuu kuin 8 vuotta . Etkö ymmärrä lukemaasi ?


    • Anonyymi

      Muissa autoissa on vastukset akkujen lämmitykseen. Tojossa ei ole.
      Ei mikään softajuttu.

      • Anonyymi

        Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

        "Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
        Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/


      • Anonyymi

        Totuus on se, että Toyotassa on, muissa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

        "Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
        Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/

        Ahaa, uudessa sähkö-Toyotassa on siis bensiinimoottori?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..

        No, mitäpä kuuluu ylläpito. kun tuon kirjoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..

        Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

        Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

        Uudet moottorit

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        Uusi hybridijärjestelmä

        Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

        Uusi pohjaratkaisu

        Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

        Uusi akku

        Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

        Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

        Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

        Uudet moottorit

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        Uusi hybridijärjestelmä

        Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

        Uusi pohjaratkaisu

        Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

        Uusi akku

        Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

        Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.

        Oikeat sähköautot eivät kuluta bensaa.Tojon jälkeenjääneet viritykset kulkevat bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

        Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

        Uudet moottorit

        Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

        Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

        Uusi hybridijärjestelmä

        Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

        Uusi pohjaratkaisu

        Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

        Uusi akku

        Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

        Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.

        "Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi."

        Tojotakin on todennut nuo latauskelvottomat menneen maailman vehkeiksi ja keskittänyt kehitystyön sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

        "Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
        Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/

        Prius ei ole sähköauto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

        Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi."

        Tojotakin on todennut nuo latauskelvottomat menneen maailman vehkeiksi ja keskittänyt kehitystyön sähköautoihin.

        Kun käyn Norjassa , autoni kulutus on n.3,7/100 km. Diiseliä . Mites Tojota menis tuommoisen ajon ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun käyn Norjassa , autoni kulutus on n.3,7/100 km. Diiseliä . Mites Tojota menis tuommoisen ajon ?

        Tulin juuri Norjasta, diisseliä meni 0,0 .... taitaa olla alamäkeä sieltä tänne.


    • Anonyymi

      Tilataan softa intiasta mikä voi mennä vikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huumekohussa marinoitu Redrama Vain elämää -kuvauksista: "...valehtelevan, jos sanoo, ettei..."

      Juhannuksen jälkeen Redrama oli aiheuttanut lähipiirissään huolta kuukauden mittaisella katoamistempullaan. Vain elämää -leiri pidettiin toukokuun lop
      Suomalaiset julkkikset
      14
      3878
    2. Mikä hän on ammatiltaan?

      Mitäs sun ikävän kohde tekee työkseen?
      Ikävä
      174
      3189
    3. Ohhoh! Michele Murphy-Kaulanen hämmentää vauvauutisella - Totuus on hieman toisenlainen!

      No nyt on aikamoinen "vauva"! Michele Minttu Murphy-Kaulanen on jakanut Instassa "iloisen perhetapahtuman". Lue juttu ja katso kuvat: https://www.su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2418
    4. Kiira Korpi ja wanha Pekka

      Järjenvastainen suhde, ei mitään tolkkua.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1602
    5. Kuu kaipaa tähtiään...

      mutta nalle kaipaa tähtisilmäänsä vielä enemmän. Runoa ei täksi illaksi viel ole, mut toivottavasti pidät tästä laulusta :) olen vähä epävarma onko tä
      Ikävä
      220
      1261
    6. Sanna on aivan sekaisin Venäjästä, auringonpistosko?

      Sannan mielestä tavallinen venäläinen ei saisi matkustaa Euroopassa ja käydä katsomassa nähtävyyksiä. Tällä hetkellä hävettää olla suomalainen, niin t
      Maailman menoa
      275
      1106
    7. Miksei Martinaa kutsuttu Leppilampi en häihin

      Pelättiin varmasti että jos käyttää siellä "äidillisiä otteita" muihin vieraisiin tai nuolee jonkun miehen korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1084
    8. Kerran vielä...

      Minä tiedän ja sinä tiedät...Anteeks omasta puolesta🤗... toivon oikeasti sulle kaikkea hyvää, vaikka viisaasti et toiminutkaan, mutta mä alan olla ta
      Ikävä
      53
      1061
    9. Mies, kudoin sulle villahaalarin

      Sellasen kirjavan, jossa on huppu ja avattava lappu takalistossa. Laitathan sitten joka päivä sen töihin. ☺️
      Ikävä
      133
      889
    Aihe