Uuden 3.0-ohjelmistopäivityksen myötä Volkswageniin ei tullut akun esilämmitystä laturille navigoitaessa, joten auto ei valmistele akkua tulevaa lataustapahtumaa varten.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-5-gtx-parantunutta-latausnopeutta-ja-sulavampaa-muotoilua/
VOLKSWAGENIT EIVÄT VIELÄKÄÄN TOIMI PAKKASESSA.
Uusimmassa Volkswagen ID.5:kään ei ole akun esilämmitystä, miksi pitäisi heti sähkö-Toyotassa olla?
20
4291
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin siinä on akun esilämmitys
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-keskeytti-uusimman-sahkoautonsa-tuotannon-akkuongelmien-vuoksi/2c92b99c-9ce1-41ae-bfe6-bb0bc016659a- Anonyymi
Aivan oikein eli tähän astisetkin Volkswagenin akut ovat pitäneet latauksensa huonosti Pohjolan pakkasissa. Ajomatka on jäänyt puoleen luvatusta.
- Anonyymi
Noille ei voida antaa vuodenkaan takuuta, mutta Toyota antaa 10 vuoden takuun akuilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noille ei voida antaa vuodenkaan takuuta, mutta Toyota antaa 10 vuoden takuun akuilleen.
Ei ole tojon akkutakuu kuin 8 vuotta . Etkö ymmärrä lukemaasi ?
- Anonyymi
Muissa autoissa on vastukset akkujen lämmitykseen. Tojossa ei ole.
Ei mikään softajuttu.- Anonyymi
Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.
"Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/ - Anonyymi
Totuus on se, että Toyotassa on, muissa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.
"Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/Ahaa, uudessa sähkö-Toyotassa on siis bensiinimoottori?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, uudessa sähkö-Toyotassa on siis bensiinimoottori?
Leike Kauppalehdestä:
"Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leike Kauppalehdestä:
"Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..
No, mitäpä kuuluu ylläpito. kun tuon kirjoitit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo on niin paljon jäljessä. Joku täysin jälkeenjäänyt plugarikin olisi muka sähköaoauto..
Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa
Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.
Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.
Uudet moottorit
Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.
Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
Uusi hybridijärjestelmä
Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.
Uusi pohjaratkaisu
Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.
Uusi akku
Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.
Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa
Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.
Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.
Uudet moottorit
Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.
Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
Uusi hybridijärjestelmä
Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.
Uusi pohjaratkaisu
Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.
Uusi akku
Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.
Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.Oikeat sähköautot eivät kuluta bensaa.Tojon jälkeenjääneet viritykset kulkevat bensalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa
Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.
Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.
Uudet moottorit
Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.
Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
Uusi hybridijärjestelmä
Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.
Uusi pohjaratkaisu
Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.
Uusi akku
Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.
Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018."Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.
Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi."
Tojotakin on todennut nuo latauskelvottomat menneen maailman vehkeiksi ja keskittänyt kehitystyön sähköautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perehdy ensin, ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.
"Toyota ensin: akun lämmitysjärjestelmä
Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/Prius ei ole sähköauto .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.
Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi."
Tojotakin on todennut nuo latauskelvottomat menneen maailman vehkeiksi ja keskittänyt kehitystyön sähköautoihin.Kun käyn Norjassa , autoni kulutus on n.3,7/100 km. Diiseliä . Mites Tojota menis tuommoisen ajon ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun käyn Norjassa , autoni kulutus on n.3,7/100 km. Diiseliä . Mites Tojota menis tuommoisen ajon ?
Tulin juuri Norjasta, diisseliä meni 0,0 .... taitaa olla alamäkeä sieltä tänne.
- Anonyymi
Tilataan softa intiasta mikä voi mennä vikaan.
- Anonyymi
Kyllä toimii esilämmitys.
Laita vaan latauksen aloitusta ennen esilämmitys kännykällä päälle.
;o) - Anonyymi
Kyllä vanhat sananlaskut potää paikkansa....
Toi ota jos et muuta saa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2134000Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii642548Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922336- 472263
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321541Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151305Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931281- 561267
- 751233
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251156