Apua kuukautisiinn!!

Anonyymi

Mmoi! Oon 10v tyttö ja kohta 11. Mulla alko kuukautiset pari kuukautt sitte ja nyt on tosi runsaat!? Tulee siteestä läpi heti vartin jälkeen. Kohta koko paketti tyhjä hupss :'). Ja ne kivut.. yhtä helvettiä. Mikään asento ei auta. Makasin tänään aikasemmin jo tosi kauan sikiöasennossa ja tärisin. Onko kuukautisia mitään muuta keinoa helpottaa kun ne e-pillerit? Kkiiiitoos jos vastaat <3

12

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä en usko että sun ikäselle määrätään e-pillereitä.Ne pitää ottaa säännöllisesti joka päivä samaan aikaa ja onko susta siihen.

      • Anonyymi

        E-pilereillä voi olla myös haittavaikutuksia esim tiputteluvuoto johon tarttet myös pikkuhousuihin suojan.Oletko valmis sivuoireisiin?Mieti oikeesti haluutko e-pillerit ja käytät niitä seuravaat 40 vuotta joka ikinen päivä.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti varaat lääkäriajan ja hän osaa auttaa asiassa eteenpäin. Ei ole normaalia, että kuukautiset ovat noin runsaat. Asia pitää ensin tutkia, sen jälkeen ollaan viisaampia. Tsemppiä sulle!

    • Anonyymi

      Oletko varmasti käyttänyt siteitä jotka on tarkoitettu runsaille vuodoille ja joissa on siivekkeet.

    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla tampoonia jos siis haluat/uskallat itellä ainakin on toiminut tamponi side taktiikka mutta aloita pienimmällä koolla.

    • Anonyymi

      Kokeile Buranaa, tai panadol vaikka se suuhun liukeneva. Auttaa kipuihin, ja mulla on yleensä eka päivä pahin kipujen kanssa.

    • Anonyymi

      Useiden likkojen ja naisten vaiva. Kierukka auttaa ja niitä laitetaan nykyään myös synnyttämätyömille. Toisinaan kyllä pahentaa vuotoja.

      • Anonyymi

        kierukassakin on haittavaikutuksensa.


    • Anonyymi

      Runsaat Kuukautiset ovat normaalit. Kannattaa puhua äidillesi/vanhemmalle/huoltajalle asiasta ja he/hän voisi ehkä auttaa. Siteistä tulee usein veri helpommin läpi, koska ne ei ole niin imu kykyisiä, joten suosittelisin ehkä tampoonin kokeilua jos se on mahdollista. Tampoonin aloittamiseen vinkiksi että kysy AINA vanhemmilta ennen kuin alat käyttämään ja aloita pienimmällä ja sitten vuodon mukaan ota isompia jos tarvii. Jos et ole valmis vielä tampooniin niin runsas veden juonti auttaa jollain menkkojen kanssa!

      • Anonyymi

        miten koulussa jos vessahätä iskee kesken tunnin jos juo vettä koulussa?


    • Anonyymi

      Suosittelisin käymään terveydenhoitajalla koulussa. Osaa kertoa sulle mitä kannattaa tehdä. Itsellä oli kanssa todella runsaat, mutta olin jo 14 vuotiqs kun minulla alkoi

    • Anonyymi

      Alessandra Sarelin - Hedelmällisyys- ja hormonivalmentaja & kuukautiskiertoon erikoistuva fytoterapeutti

      Ovulaation merkitys naisen terveyteen ja avaimet naisen hormonitasapainoon

      https://bit.ly/3hpNHhL

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe