Senior SW Engineer, mitä vaaditaan

Anonyymi

Paljonko vaatimukset tuohon titteliin vaihtelevat eri firmoissa. Ainakin aikanaan Tiedolla Nokian ulkoistamassa yksikössä sen sai naurettavan helpolla, jotkut jopa parissa vuodessa, tosin myös ylempiä titteleitä oli käytössä. Itsellä kesti keskimääräistä kauemmin, mutta silti se tuli 5 vuodessa ja näin jälkeenpäin en todellakaan ollut mikään seniori.
Tiedolla kun hommat loppuivat, niin kohtuullisen pitkän työttömyyden jälkeen uusi työ eräästä pikkufirmasta löytyi, mutta siellä titteli on ollut 5 vuotta koko ajan pelkkä SW Engineer. Talossa on vain yksi kaveri tuolla Senior-tittelillä. Palkka nykymittapuulla pienehkö.
Jos nyt rupeaisin hakemaan uutta työtä ja heti haluaisin tuon Senior-tittelin ja myöskin sen mukaisen palkan, niin miten vaikeaa olisi, miten kovatasoinen pitäisi olla. Vai onko se helpompi saavuttaa talon sisällä ylenemällä. Paljonko on keskimäärin vaikutus palkkaan jos tuon ylennyksen saa. Tiedolla ainakaan naurettavan pieni, jos en väärin muista niin olisiko ollut vain 100 e, mitä en kyllä ihmettele mitenkään.

3

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toi senior-titteli ja sen sisältö taitaa olla aika firmakohtainen. Kävin yhdessä pikkufirmassa haastattelussa sr.engineer paikkaa varten ja ainakin siellä olisi kyllä pitänyt osata jo kaikki valmiiksi, eli mitään opetteluaikaa ei olisi pahemmin ollut. Olisi siinä kyllä palkkakin noussut tonnin nykyisestä. Olen tosin nytkin sr. sw engineer, mutta vähän eri teknologioiden parissa. Luulisin siis että seniorin pitää osata oma erikoistumisalueensa hyvin eikä sitä enää opetella työn lomassa vaan aloitetaan uusissa hommissa heti tuottavasta työstä.

• Anonyymi

Näin itseoppineena koodarina tulee tästä: "olisi kyllä pitänyt osata jo kaikki valmiiksi" mieleen. että ilmeisesti koodin pätkän testaaminen on oikein erikseen kielletty. Ja siittä kertominen jos jostain syystä haluaisi tällaseen paikkaan pitää kertoa jotenkin vammaisesti, että kiertää kaikki oppimis sanat, samalla pitää vältää haukkumasta kehitysvammaista joka ei tiedä miten koodaillaan. Tarjous pienemmästä palkasta ei varmaan myöskään auttaisi koska ei heitä raha kiinnosta vaan kehitysvammaisuus kehitysvammaisuuden vuoksi varmaan alkaisi puhumaan typeryyden itse arvosta. Ei ei tämmöiseen menköön vaikka konkaan mitä se minulle kuuluu, kyllähän se todellisuus tulee lopulta vastaan, sitten vaan naureskellaan konkaa ja isoja velkoja lehden pikku artikelissa hyi vittu

• Anonyymi

Hei, 90-luku soitti ja sanoi haluavansa tittelinsä takaisin.

Noi tittelit, IT-alalla jo oikeasti aikaa sitten kuopattu. Jos yrityksessä annetaan niille jotain merkitystä, on se vain merkki siitä, että kyseessä on 90-luvulle juuttunut reliikki.

Tosiasiassa palkka on se, millä on merkitystä ja sitä maksetaan suhteessa siihen lisäarvoon, jota työntekijä yritykselle tuo. Titteli sitten voi olla vaikka 'kahvinkeittäjä'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe