Kuntakokeilu 2022 asiakastyytyväisyys

Anonyymi

Sain kyselyn Te-toimistolta kuntakoikesta. Olen juuri täyttänyt 60-vuotta, joten minua ei onneksi häirinnyt tämä kuntakokeilun aikana (2 vuotta) paljon. Kerran joko nuori sälli otti yhteyttä ja ilmoitti minulle mahdollisesta työpaikasta. Sen jälkeen ei ole muuten häiritty ; ) Minä olen tyytyväinen. Ei ole uutta aktivoitisuunnitelmaa, toivottavasti ei tulekkaan

18

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outoa olen 60 ja aika aktivointiin,soittelevat 3kk välein,kuntouttavan horinaa alituiseen.

      • Anonyymi

        Olen tainnut jäädä väliinputoajaksi. En valita heidän yhteydenotoistaan ; )


    • Anonyymi

      Mulla oli aikoinaan väliä yli 1,5 vuotta ettei soitelleet. Sitten kun soittivat alkuvuodesta 2019 niin kerroin jääväni eläketuelle lokakuussa kuten sitten jäinkin. Laittoivat vielä syyskuussa kirjeen ja kysyivät että haluanko jatkaa työnhakijana vielä eläketuella ollessani, en katsonut aiheelliseksi vastata kirjeeseen.

      • Anonyymi

        Oletko vieläkin TE-palveluissa työnhakijana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko vieläkin TE-palveluissa työnhakijana?

        En tiedä enkä välitäkkään tietää vaikka voisihan sen vilkaista kirjautumalla TE-toimiston sivuille mutta ei voisi vähempää kiinnostaa ja pääisin jo alkuvuodesta ihan oikealle eläkkeellekin. Ei siltäkään päin ole näkynyt eikä kuulunut mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä enkä välitäkkään tietää vaikka voisihan sen vilkaista kirjautumalla TE-toimiston sivuille mutta ei voisi vähempää kiinnostaa ja pääisin jo alkuvuodesta ihan oikealle eläkkeellekin. Ei siltäkään päin ole näkynyt eikä kuulunut mitään.

        "Vanhuuseläkkeellä oleva henkilö voi halutessaan olla työttömänä työnhakijana TE-toimistossa / kokeilualueen kunnassa. "

        https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhakumuutos/palvelunkuvaus/elake

        "Työttömään työvoimaan luetaan vuoden viimeisenä arkipäivänä työttömänä olleet 16-64-vuotiaat henkilöt."

        https://www.stat.fi/til/tyokay/kas.html

        Mutta miksi olla kyseisen viraston asiakkaana ns. muuten vaan? Tiedot TE-palveluitten URA-rekisteristä poistetaan neljän vuoden kuluttua asiakassuhteen päättymisestä, joten niin pitkään tietosi ovat joka tapauksessa vuodettavissa tai tirkisteltävissä.


    • Anonyymi

      2000-luvun alkuvuosina minun kaupungin työkkäri tarjosi kysymyslomaketta kotiin vietäväksi vastattavaksi. Lomakkeella tiedusteltiin asiakastyytyväisyyttä ja kun katsoin paperia, näin siinä sarjoitetun luvun, niin jätin paperin pöydälle. Those were the days!

      • Anonyymi

        Numeroinnin syy oli se, että kyselyyn vastaamattomilta oli tarvittaessa (ei tarpeeksi vastauksia) mahdollisuus kysyä uudelleen.

        Toivottavasti kyseisestä virastosta on mahdollista työllisyyden kuntakokeilun myötä, saada paperisen postin vaihtoehtona kaikki posti e-kirjeinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numeroinnin syy oli se, että kyselyyn vastaamattomilta oli tarvittaessa (ei tarpeeksi vastauksia) mahdollisuus kysyä uudelleen.

        Toivottavasti kyseisestä virastosta on mahdollista työllisyyden kuntakokeilun myötä, saada paperisen postin vaihtoehtona kaikki posti e-kirjeinä.

        Kannanottohan se on vastaamattomuus ja vastaaminen ei voi olla pakollista. Kyllä numeroiduilla vastauslomakkeilla voi jälkikäteen todeta mitä kukin on vastannut joten jos vastaa "väärin" niin voi olla kostotoimet mahdollisia. Ihan on kommaritouhua tuollainen ja tuosta tulee Neuvostoliitto mieleen kuten monista muistakin virkanilkkien touhuista, hyi saatana miten sitkeässä on virkanilkeillä tuo venäjän vallan aikainen asenne.
        Kysely ei ole siten anonyymi ja sama olisi ollut kysyä nimeä paperissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannanottohan se on vastaamattomuus ja vastaaminen ei voi olla pakollista. Kyllä numeroiduilla vastauslomakkeilla voi jälkikäteen todeta mitä kukin on vastannut joten jos vastaa "väärin" niin voi olla kostotoimet mahdollisia. Ihan on kommaritouhua tuollainen ja tuosta tulee Neuvostoliitto mieleen kuten monista muistakin virkanilkkien touhuista, hyi saatana miten sitkeässä on virkanilkeillä tuo venäjän vallan aikainen asenne.
        Kysely ei ole siten anonyymi ja sama olisi ollut kysyä nimeä paperissa.

        Tuon vastaamatta jättäneiden henkilöllisyyden, jos se on edes tarpeellista, olisi voinut hoitaa siten että lähetyslistaan olisi merkattu vastaaminen, ei siihen numeroituja lomakkeita tarvita. Kun kerran on kysytty eikä vastausta ole tullut niin siihen on kysyjän tyydyttävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannanottohan se on vastaamattomuus ja vastaaminen ei voi olla pakollista. Kyllä numeroiduilla vastauslomakkeilla voi jälkikäteen todeta mitä kukin on vastannut joten jos vastaa "väärin" niin voi olla kostotoimet mahdollisia. Ihan on kommaritouhua tuollainen ja tuosta tulee Neuvostoliitto mieleen kuten monista muistakin virkanilkkien touhuista, hyi saatana miten sitkeässä on virkanilkeillä tuo venäjän vallan aikainen asenne.
        Kysely ei ole siten anonyymi ja sama olisi ollut kysyä nimeä paperissa.

        Minä sain kostotoimia, kun vastasin ja kerroin mielipiteeni kuntakokeilusta. Olin just saanut karenssiselviryksen pelkästään välitysfirman ämmän valehtelun takia. Laitoin kuntakokeilun kyselyn vastaukseen että ihan sama, saavatko selville kuka olen, ei haittaa ja joku eija laittoi puolusteluvastauksen työpaikkansa puolesta joten eipä ollut anonyymi. Nyt on 2 karenssiselvitystä lisää, aivan perusteetta. Otan ylemmälle taholle yhteyttä koska kiusaamiseen saatava loppu. Päättäjät eivät ole kansan asialla koska kiusaamis ja kostotoimet ovat mahdollisia.


    • Anonyymi

      Voiko kusta paskaa imeyttää tähän palautelomakkeeseen ja toimittaa tämän Kuntakokeilun toimipisteeseen.

      • Anonyymi

        Ei voi, kysely tuli sähköisessä muodossa.

        Minun kohdallani kuntakokeilu on toiminut aivan erinomaisesti: ansiosidonnainen päättyi toukokuun alussa, ja omavalmentajalta tuli viesti, että minut on siirretty kuntakokeilun asiakkaaksi, ja hän soittaa minulle parin päivän kuluttua. On kulunut jo kaksi kuukautta, eikä kyseisestä lafkasta ole kuulunut tuon tekstarin lisäksi yhtään mitään. Työkkäristä soittelivat jatkuvasti, milloin oli kyse suunnitelman päivittämisestä, milloin halusivat minun hakevan työpaikkaa, jolla ei ole mitään tekemistä osaamiseni kanssa ja johon minulla ei ole edes vaadittavaa pätevyyttä. No, näön vuoksi hain, niin kaikki olivat tyytyväisiä.

        Mutta summa summarum: kuntakokeilussa v*tuttaa vähemmän kuin te-toimiston asiakkaana.


      • Anonyymi

        Hyvä idea, kannatan senkin kokeilua. Parempaa eivät paskat ansaitse!


    • Anonyymi

      Varoituksen sana, työvoimatoimisto palveli työtöntä mallikelpoisesti 1980 luvulla. Mitä se nyt ON? kuntakokeilukin tulee kusemaan omiin muroihin vai miten se meni.

      • Anonyymi

        Toivottavasti se eija "ylivähälä" vai mikä lie olikaan palautteita katsomassa kuntakokeilussa menee itseensä ja lukee oikeaa palautetta muualtakin. Tosin narsisti/psykopaattipomot eivät empatiaan eikä laajaan ajatteluun kykene vaan aina muissa vika. Vidduako sitten utelevat kyselyissään kerran kuntakokeilun "palvelu" vain huonontuu. Onko tarkoitus se, että saisivat enemmän kiusaamiskeinoja urkittua käyttöönsä uhreiltaan? Siltä vaikuttaa. Toivottavasti saavat korkoineen kaiken aiheuttamansa pahan itselleen ja lähipiirilleen (koska niidenkin toimet ulottuvat uhrin lähipiiriin).


    • Anonyymi

      Aktivointisuunnitelmassahan on kysymys siitä, että työtöntä yritetään siirtää sosiaalipuolen asiakkaaksi.

      Ongelma siinä on se, että ei työtöntä ihan noin vain pelkän työttömyyden perusteella voida alkaa kunniaa loukkaavasti väittämään sosiaaliongelmaiseksi.

      Viranomaisillakin on selvästi ongelmaa käsittää se, että käynnistelemällä oman asiakkaansa vastaisia väitöksiä (esim. vaatimalla vaatien aktivointisuunnitelmaa) tulevat tällöin toimineeksi todennäköisesti ainakin virkavastuulain vastaisesti ja samalla myös tekevät kunnianloukkauksen kansalaista kohtaan.

      En ole koskaan tehnyt aktivointisuunnitelmaa, riitaa on ollut, mutta näin jatketaan juuri siitä syystä että tuollaista ongelmaa ei kohdallani ole, jota työvoimaviranomainen tajuamatta oman toimintansa tarkoitusta väittää olevan.

      Odotellaan ihan kaikessa rauhassa jos se työpaikka lopulta löytyisi asiallisten palkkojen ja muiden etujen kera, esim. autoetu voisi olla mukava lisä ja alkupalkka 5000-6000 euroa kk.

    • Anonyymi

      Yleisenä kehotuksena, jos osaatte hieman lukea lakia - joista lakipykälistä on esimerkkejä näilläkin palstoila usein - ja huomaatte, että te-toimiston viranomaisen toiminta on joltain osin lainvastaista, silloin valitusta asiasta ei pidä tehdä Kelaan eikä Samuun.

      Näin siitä syystä, että te-toimiston toiminnan lainmukaisuuden valvonta ei kuulu heille, he tulevat sen myös vastauksissaan selvästi sanomaan.

      Valitusten sijasta kannattaa tehdä ennemmin kantelu esim. eduskunnan oikeusasiamiehelle. Myös aluevalvontavirasto saattaa pystyä auttamaan, ja oikeuskansleri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe