Lasten asioista tiedottaminen??

Anonyymi

Hei, kuuluko lain mukaan lähivanhemman tiedottaa lapsen kouluasioissa etävanhempaa?

12

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laissa ei ole sellaista kohtaa, että toinen vanhempi olisi velvollinen tiedottamaan kouluasioista. Miten sellainen olisi edes mahdollistakaan, sillä koulu tiedottaa oikeita vanhempia. Jos koulu ei tiedota, niin tällöin kyseessä vanhemoi, joka menettänyt huoltajuutensa,

      • Anonyymi

        mikään ei ole niin mukavaa avioerolapselle kun huomata että hänen vanhempansa voisivat soittaa toisilleen asioista jotka koskevat häntä, ei siinä mitään lakia tarvita sanomaan miten tehdään .
        Avioero lapsi rakastaa molempia vanhempiaan ( jos ei sen mieltä, ole toinen vanhemmista jo myrkyttänyt toista vastaa) ja voi hyvin jos näkee että hänen vanhempansa voivat keskustella erosta huolimatta lapsen asioista .
        Pakottaa ei ketään voi ,joten kypsä aikuinen hoitaa asiat asiallisesti.


      • Anonyymi

        Ei kuulu nettietikettiin mainita ketään nimeltä


    • Anonyymi

      Laissa ei ole sellaista kohtaa. Kouluthan tiedottaa molempia vanhempia yhtäaikaa.

    • Anonyymi

      Laissa ei ole sellaista kohtaa, että vanhemmat ovat toisilleen tiedotusvastuussa koulun puolesta. Kouluthan tiedottavat vanhempia heidän lastensa asioissa. Sellaisia aikuisia, joilla ei huoltajuutta, heitä ei tiedoteta.

    • Anonyymi

      EI KUULU! Eikö se isä osaa itse toimia, vaan oottaa aina että äiti tekee kaiken. Jos mies ei itse pysty hoitamaan asioita niin ei niitä hänelle valmiiksi tehdä.

      Äiti jo hoitaa lapset, koulut, päiväkodit, pyykit, siivoo, kaupat, ruuat, leikitl läksyt harrastukset.... aivan kaiken, ja mies ei viitsi edes puhelinta kouraan ottaa ja kysellä???? Voi v....u sentään!

    • Anonyymi

      Ei kuulu. Laissa ei olemolemassa sellaista kohtaa, että vanhemmat ivat velvollisia hoitamaan kouluille kuuluvat velvollisuudet, kuten esim kouluasioista tiedottamisen.

    • Anonyymi

      Ei kuulu! Jos isä ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin ei hän voi vaatia äidin tekemään kaikkea. On laiska isä jos ei itse pidä asioista huolta. Odottaako isä että äiti kuskaa lapset isän luo, ruokkii ne siellä, pesee pyykit, ja siivoo miehen kodin??? On laiska mies... ja sitten vie mnenessäänt aas lapset. Äidit tekee siis kaiken???? hohooo.... on siinä mies voi mikä äidin hellantelttu!

      • Anonyymi

        Vanhempien tehtäviin ei kuulu tiedottaa kouluasioista toisilleen olivat vanhemmat sitten etä tai lähivanhempia. Vanhempien on mahdoton toedottaa, koska he eivät edes.ole koulussa paikalla. Siksi koulut tiedottavat vanhempia yhtäaikaisesri esim Wilman kautta. Sellaista vanhempaa, joka menettänyt huoltajuutensa tai joka ei halua olla lapsiensa kanssa ja ewim ilmoittanut asiasta, niin häntä ei tietenkään tiedoteta.


    • Anonyymi

      Kai nämä asiat ovat ihan luonnollisia ilman lakejakin , molempien vanhempien oikeus tietää miten lapsella menee m joten te jotka eroatte , niin älkää erotko niin epä fiksusti että unohtuu lapsi ja hänen tarpeet ja oikeus molempien vanhempien mukana oloon hänen kehityksessään .
      Ihan kipeää tekee kun katsele näitä kysymyksiä netissä jossa paljastellaan millä tasolla lapsen vanhemmat roikkuu.
      Sehän on selvä että molemmat vanhukset ovat samanvertaisina ja tärkeinä lasten elämässä. Joten kun haukutaan niitä exiä koko ajan niin lapsi ei voi hyvin .

    Ketjusta on poistettu 162 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe