Lasten asioista tiedottaminen??

Anonyymi

Hei, kuuluko lain mukaan lähivanhemman tiedottaa lapsen kouluasioissa etävanhempaa?

12

1555

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laissa ei ole sellaista kohtaa, että toinen vanhempi olisi velvollinen tiedottamaan kouluasioista. Miten sellainen olisi edes mahdollistakaan, sillä koulu tiedottaa oikeita vanhempia. Jos koulu ei tiedota, niin tällöin kyseessä vanhemoi, joka menettänyt huoltajuutensa,

• Anonyymi

mikään ei ole niin mukavaa avioerolapselle kun huomata että hänen vanhempansa voisivat soittaa toisilleen asioista jotka koskevat häntä, ei siinä mitään lakia tarvita sanomaan miten tehdään .
        Avioero lapsi rakastaa molempia vanhempiaan ( jos ei sen mieltä, ole toinen vanhemmista jo myrkyttänyt toista vastaa) ja voi hyvin jos näkee että hänen vanhempansa voivat keskustella erosta huolimatta lapsen asioista .
        Pakottaa ei ketään voi ,joten kypsä aikuinen hoitaa asiat asiallisesti.

• Anonyymi

Ei kuulu nettietikettiin mainita ketään nimeltä

• Anonyymi

Laissa ei ole sellaista kohtaa. Kouluthan tiedottaa molempia vanhempia yhtäaikaa.

• Anonyymi

Laissa ei ole sellaista kohtaa, että vanhemmat ovat toisilleen tiedotusvastuussa koulun puolesta. Kouluthan tiedottavat vanhempia heidän lastensa asioissa. Sellaisia aikuisia, joilla ei huoltajuutta, heitä ei tiedoteta.

• Anonyymi

EI KUULU! Eikö se isä osaa itse toimia, vaan oottaa aina että äiti tekee kaiken. Jos mies ei itse pysty hoitamaan asioita niin ei niitä hänelle valmiiksi tehdä.

Äiti jo hoitaa lapset, koulut, päiväkodit, pyykit, siivoo, kaupat, ruuat, leikitl läksyt harrastukset.... aivan kaiken, ja mies ei viitsi edes puhelinta kouraan ottaa ja kysellä???? Voi v....u sentään!

• Anonyymi

Ei kuulu. Laissa ei olemolemassa sellaista kohtaa, että vanhemmat ivat velvollisia hoitamaan kouluille kuuluvat velvollisuudet, kuten esim kouluasioista tiedottamisen.

• Anonyymi

Ei kuulu! Jos isä ei pysty itse hoitamaan asioitaan, niin ei hän voi vaatia äidin tekemään kaikkea. On laiska isä jos ei itse pidä asioista huolta. Odottaako isä että äiti kuskaa lapset isän luo, ruokkii ne siellä, pesee pyykit, ja siivoo miehen kodin??? On laiska mies... ja sitten vie mnenessäänt aas lapset. Äidit tekee siis kaiken???? hohooo.... on siinä mies voi mikä äidin hellantelttu!

• Anonyymi

Vanhempien tehtäviin ei kuulu tiedottaa kouluasioista toisilleen olivat vanhemmat sitten etä tai lähivanhempia. Vanhempien on mahdoton toedottaa, koska he eivät edes.ole koulussa paikalla. Siksi koulut tiedottavat vanhempia yhtäaikaisesri esim Wilman kautta. Sellaista vanhempaa, joka menettänyt huoltajuutensa tai joka ei halua olla lapsiensa kanssa ja ewim ilmoittanut asiasta, niin häntä ei tietenkään tiedoteta.

• Anonyymi

Kai nämä asiat ovat ihan luonnollisia ilman lakejakin , molempien vanhempien oikeus tietää miten lapsella menee m joten te jotka eroatte , niin älkää erotko niin epä fiksusti että unohtuu lapsi ja hänen tarpeet ja oikeus molempien vanhempien mukana oloon hänen kehityksessään .
      Ihan kipeää tekee kun katsele näitä kysymyksiä netissä jossa paljastellaan millä tasolla lapsen vanhemmat roikkuu.
      Sehän on selvä että molemmat vanhukset ovat samanvertaisina ja tärkeinä lasten elämässä. Joten kun haukutaan niitä exiä koko ajan niin lapsi ei voi hyvin .

Ketjusta on poistettu 162 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4724
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1534
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      247
      1404
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1141
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe