Universumin mysteerit

Elelemme tiedon valtakauden alkua ja vanhan aikakauden loppua. 1990 luvulla ja sen jälkeen syntyneet ihmislapset tulee kokemaan suurempia tieteellisiä mullistuksia elämänsä aikana, kuin ihmiset ennen häntä 300 tuhannen vuoden aikana.
https://www.youtube.com/watch?v=mSWL0GBf-TM

Tehojen lisäännyttyä ja metodien kehittyessä rajoja uusille löydöille ei ole. Aina tulee uutta ja kehittyminen kehittyy aina vaan.

Saadaan me totuuden metsästäjät olla kiitollisia siitä, että ollaan olemassa nyt. Paljon mahdollista on, että ollaan oltu aiemminkin ja ollaan myös tulevaisuudessa!

25

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oppiminen on kivaa.

    • Anonyymi

      Elämme kyllä poikkeuksellisia aikoja kieltämättä ja teknologinen kehitys on ollut huimaa 1990-luvun alusta alkaen. Sivilisaation loppua odottavat saattavat silti olla oikeassa, koska yleinen henkinen kehitystaso on verrattain matalalla tasolla edelleen. Eikä vallitsevaan tilanteeseen oikein muuta selitystä ole kuin se, että maapallolla on hyvin paljon negatiivisia sieluja. Oikea tietokaan ei heille aina välttämättä merkitse yhtään mitään, jos se ei palvele heidän tarkoitusperiään ja etujaan.

      • Anonyymi

        Kaikesta hyvästä, teknologisesta kehityksestä ja uudesta tiedosta huolimatta sivilisaation voi siis vallata pimeys.


    • Anonyymi

      Mysteereitä riittää myös maaplaneetalla ja aurinkokunnassamme.

      Kukakohan ampui kuuhun mysteeriraketin? Kukaan ei ainakaan tunnusta.

      https://www.stara.fi/2022/07/01/mysteeriraketti-tormasi-kuuhun-jatti-pinnalle-tuplakraaterin/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget

      Kun tuota Kuun pintaa katsoo, niin eikö se vaikuta siltä kuin se olisi suuren kuumuuden aikaansaama kuplineen?

      • Anonyymi

        Kiina kokeilee uusia avaruusaseitaan.


    • Anonyymi

      Tietääkä hellis mikä ihmiskunnan suurin tehokkuusloikka. Se ei ole siirtymä trotyylistä atomipommiin.

      • Anonyymi

        Maanviljely.


      • Hyvä kysymys. En tiedä voiko loikkia vertailla keskenään ja sanoa varmuudella kenen aikaansaannoksia ne on, mutta oma sankarini on Einstein ja seuraavaksi suurin Hawking.

        Siksi että he näkivät ja uskalsivat nähdä asioita joista kellään ei ollut tietoa ja uskalsivat kyseenalaistaa vanhat teoriat.

        Heidän rinnallaan vertaisenaan oli Leonardo Da Vinci, Galileo Galilei, Marie Curie, Newton ja monet muut. Periaatteessa perusasiat ovat jokaisen pähkäiltävissä, jos älli riittää. Minulla on ollut suuria vaikeuksia sisäistää suhteellisuusteorioita. Haluaisin, mutta ei oikein älli riitä.

        Monen näiden miespuolistenkin takana on ollut nainen. Nainen on se joka pyörittää todellisuudessa maapalloa ja saa aikaan asioita, miehen ollessa vain työkalu.

        Ajat muuttuu ja uusia asioita paljastuu. Loputtomiin riittää mysteereitä ja niistä viisaammat kertoo meille joka päivä ja viikko.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Hyvä kysymys. En tiedä voiko loikkia vertailla keskenään ja sanoa varmuudella kenen aikaansaannoksia ne on, mutta oma sankarini on Einstein ja seuraavaksi suurin Hawking.

        Siksi että he näkivät ja uskalsivat nähdä asioita joista kellään ei ollut tietoa ja uskalsivat kyseenalaistaa vanhat teoriat.

        Heidän rinnallaan vertaisenaan oli Leonardo Da Vinci, Galileo Galilei, Marie Curie, Newton ja monet muut. Periaatteessa perusasiat ovat jokaisen pähkäiltävissä, jos älli riittää. Minulla on ollut suuria vaikeuksia sisäistää suhteellisuusteorioita. Haluaisin, mutta ei oikein älli riitä.

        Monen näiden miespuolistenkin takana on ollut nainen. Nainen on se joka pyörittää todellisuudessa maapalloa ja saa aikaan asioita, miehen ollessa vain työkalu.

        Ajat muuttuu ja uusia asioita paljastuu. Loputtomiin riittää mysteereitä ja niistä viisaammat kertoo meille joka päivä ja viikko.

        2019 IBM käynnisti kvanttitietokoneen. Sen laskentanopeus verrattuna silloiseen supertietokoneeseen ylitti tekokkuudessa siirtymän trotyylistä atomipommiin.

        Googlella tuota ei löydä suoraan, sinun pitää laskea se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2019 IBM käynnisti kvanttitietokoneen. Sen laskentanopeus verrattuna silloiseen supertietokoneeseen ylitti tekokkuudessa siirtymän trotyylistä atomipommiin.

        Googlella tuota ei löydä suoraan, sinun pitää laskea se.

        Kvanttitietokoneet tulevat johtamaan valtavaan muutokseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kvanttitietokoneet tulevat johtamaan valtavaan muutokseen.

        Kuulin vertauskuvallisen arviolaskennan kvanttitietokoneiden tehosta.
        Kun nykyisillä parhailla supertietokoneilla vie laskea tietty laskutoimitus 13 miljardia vuotta, niin kvanttitietokoneelta se vie kaksi sekuntia.


    • Anonyymi

      ..heittää näin, jotta alkujaan..
      Kirves, eli ja teroitetut kivi ja luutyökalut,

      --suurimpana loikkana nykypäivän ihmiselle on ollut antibiootit eli penisilliini. TMssä oli "tieteenmaailma" palstalla, juttu, jotta 90-luvun lapset ei tule saamaan sydäninfarktia, kun pilleri verisuonitukoksien välttämäseksi on tulossa... tuosta uutisesta lienee noin pari vuosikymmentä...

      Nykyihmiselle kuiten kovin haaste on alati jatkuvat ja uudet sodat, käsittämätöntä resursien hukkaamista, https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ongoing_armed_conflicts voisko sanoa, jotta edistystä odotellessa... ihmisluonteen kehittymistä, maapallon organismien perusasetus on ahneus?

      • Anonyymi

        Väärä vastaus.


      • Anonyymi

        Tehokkuusloikka oli kyseessä. Tokihan antibiootit tehostivat paljon mutta kaukana numeerisesti jo mainituista.


    • Anonyymi

      Eläköön sukupuolten tasa-arvoisuus!

    • Anonyymi

      Luukainen ja af Grann puhuivat aikoinaan samalla tavalla mutta 1970 luvulla ja sen jälkeen syntyneistä. Näinhän tämä menee.

      • Anonyymi

        Juuri ihmettelinkin miksi Herra Hellakoukku ei edes maininnut kyseisi'ä henkilöitä vaikka he nimenomaan näkivät ja uskalsivat nähdä asioita joista kellään ei ollut tietoa ja uskalsivat kyseenalaistaa vanhat teoriat. Onko unohduksen syy dementia?


      • Anonyymi

        Tämä on muuten totta. Muistan nämä henkilöt hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ihmettelinkin miksi Herra Hellakoukku ei edes maininnut kyseisi'ä henkilöitä vaikka he nimenomaan näkivät ja uskalsivat nähdä asioita joista kellään ei ollut tietoa ja uskalsivat kyseenalaistaa vanhat teoriat. Onko unohduksen syy dementia?

        Kyllä olen maininnut molemmat. JAG oli aikaansa edellä oleva ufologian popularisoija. Kun tehdään ufoista viihdedokumentteja, niin ei niistä tule ottaa kaikkea 100% vakavasti.

        Niitä ohjelmia ei ole suunniteltu tiededokumenteiksi, vaan niissä vastuu siirtyy katsojalle, kuka minkäkin kohdan haluaa kyseenalaistaa, tai tutkia asiaa lisää. Ne oli erinomaisesti tehtyjä ohjelmia ja mielenkiinto ei päässyt herpaantumaan.

        Ylivoimaisesti suurin osa niissä ohjelmissa mainituista asioista ei ollut JAGin keksimää, vaan ihan todellisia havaintoja sellaisina kuin kokijat oli ne kokeneet. Kenenkään ei ole pakko uskoa kuitenkaan mihinkään, jos ei halua.

        Luukkanen (rauha hänen muistolleen) oli mielestäni höyrähtänyt lajiin vähän liikaa, enkä kuuntele sellaista matskua juurikaan josta ei ole minkäänlaista evidenssiä. Riikosia en kuuntele laisinkaan.

        Nousee niskakarvat pystyyn kun kuulen sen höpöukon nimenkin. Hänellähän oli se sama ideologia kuin jollakin palstan uskiksellakin, että rikoksen uhreiksi joutuvat lapset ja naiset ansaitsevat kohtalonsa koska ovat olleet edellisessä elämässä pahoja.

        Hänen ja kaltaistensa mielestä esimerkiksi pedofiilit ovat siis eräänlaisia Jumalan sotureita. Vain sairas perverssi voi ajatella noin ja olen kertonut reseptin, mikä toimii sairaisiin pervoihin varsin hyvin.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Kyllä olen maininnut molemmat. JAG oli aikaansa edellä oleva ufologian popularisoija. Kun tehdään ufoista viihdedokumentteja, niin ei niistä tule ottaa kaikkea 100% vakavasti.

        Niitä ohjelmia ei ole suunniteltu tiededokumenteiksi, vaan niissä vastuu siirtyy katsojalle, kuka minkäkin kohdan haluaa kyseenalaistaa, tai tutkia asiaa lisää. Ne oli erinomaisesti tehtyjä ohjelmia ja mielenkiinto ei päässyt herpaantumaan.

        Ylivoimaisesti suurin osa niissä ohjelmissa mainituista asioista ei ollut JAGin keksimää, vaan ihan todellisia havaintoja sellaisina kuin kokijat oli ne kokeneet. Kenenkään ei ole pakko uskoa kuitenkaan mihinkään, jos ei halua.

        Luukkanen (rauha hänen muistolleen) oli mielestäni höyrähtänyt lajiin vähän liikaa, enkä kuuntele sellaista matskua juurikaan josta ei ole minkäänlaista evidenssiä. Riikosia en kuuntele laisinkaan.

        Nousee niskakarvat pystyyn kun kuulen sen höpöukon nimenkin. Hänellähän oli se sama ideologia kuin jollakin palstan uskiksellakin, että rikoksen uhreiksi joutuvat lapset ja naiset ansaitsevat kohtalonsa koska ovat olleet edellisessä elämässä pahoja.

        Hänen ja kaltaistensa mielestä esimerkiksi pedofiilit ovat siis eräänlaisia Jumalan sotureita. Vain sairas perverssi voi ajatella noin ja olen kertonut reseptin, mikä toimii sairaisiin pervoihin varsin hyvin.

        Kerro meillekin se hieno uusi reseptisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro meillekin se hieno uusi reseptisi.

        Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. Revitään pää iri ja paskannetaan kaulaan.
        Lasten raiskailut loppuvat siltä osin välittömäsi.


      • HeIIäkoukku kirjoitti:

        Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. Revitään pää iri ja paskannetaan kaulaan.
        Lasten raiskailut loppuvat siltä osin välittömäsi.

        Irti siis.


    • Anonyymi

      Meitä odottaa ehkä piankin aika merkittävä valinta. Se voi tapahtua huomaamatta, ilman että kyseinen valinta koskaan tulee keskustelun ja päätöksen teon kohteeksi politiikassa saati kansan ratkaistavaksi. Kyse on tietotekniikan ja ihmisen suhteesta, keinoälystä ja kehoon asennettavista tietokoneliitännöistä.

      Asiakokonaisuudesta käytetään nimeä transhumanismi.

      Toinen merkittävä asia on henkisen ulottuvuuden puuttuminen ihmisten elämästä eli kokemus ja tieto siitä että me olemme sieluja. Varsinkin länsimaissa ja kristinuskon piirissä ihmisillä on vain sielu-uskomus kokemuksen ja tiedon sijaan. Kirkko tekee parhaansa pitääkseen tilanteen uskomuksen tasolla.

      • Anonyymi

        Onko Solifer-päivät jo alkaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Solifer-päivät jo alkaneet?

        Lopen seudun varasosaliikkeiden raportin mukaan asuntovaunujen iskunvaimentimien kauppa on kohonnut 1200%, joten on alkanut ja rytinällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe