Niille jotka käyttävät silmätippoja. Miksi käytät. Mikä tuntemus silmissä on kun tietää että tarvitsee. Ja auttavatko tipat siihen tuntemukseen. Onko tippojen käytöllä vaikutusta tai hidastusta kaihin muodostukselle.
Lisää silmistä, nyt silmätipoista
15
535
Vastaukset
- Anonyymi
Koska minulla on kuivat silmät, olen käyttänyt kosteuttavia silmätippoja jo vuosia.
Kun tuntuu, että silmissäni on hiekkaa, on aika laittaa tippoja. Tipat kyllä auttavat, mutta joudun laittamaan niitä monta kertaa päivässä.
Kosteuttavat silmätipat eivät vaikuta kaihin syntyyn.
kylmätotuus - Anonyymi
Site pölykaudet.käytän silmätippoja,silmät tuntuvat kuivilta.Joudun myös sitepöly aikana käytä alergia läkeitä.Molemista löydät tietoa oikeaa netistä.Laitat vaikka kysymys minkälainen on siitepöly allergia.minkälaiset ovat kuivat silmät,saat monta hakutulosta ihan apteekit ja mainoksen siihen hintoineen heidän myynnissä olevat resepti vapaat lääkeet niihin.tai laita allergia liitto,löydät sieltä vastauksia,tietoa.
- Anonyymi
Kiitos vastauksista. Ei tässä nyt netistä ole apua. Kyse on siitä että kun en tunne silmissäni mitään vikaa, ei mitään tunnetta että olisivat kuivat, ei hiekkaa, ei kutinaa, ei kirvelyä, ei väsymisen tuntua. Ihan tavallisesti toimivat niinkuin kymmenet vuodet ennenkin.
En huomannut kysyä lääkäriltä, miksi hän tipat määräsi, sanoi vain että silmäni ovat vähän kuivat, käytä tippoja kolme kertaa päivässä. MIstä hän päätteli että ovat kuivat jos en itse koe mitään.
Ehdin jo soittaa vanhalle apuhoitajatutulle. Meinasi vitsaillen että lääkäri ajatteli että kun ei tuossa ole muutakaan vikaa niin määrään edes silmätipat että velipoika-apteekkari saa voittoa. Hän kertoi käyttävänsä tippoja silloin tällöin, silmät tuntuvat kuivilta talvella hiihtolenkin ja saunan jälkeen, syksyisten tuulisten kävelylenkkien jälkeen ja sisätiloissa pakkasella kun patterit ovat kovemmalla. muttei koskaan kesällä.- Anonyymi
On paljon erilaisia tutkimuksia ja vastauksia niihin! En itse oikein tiedä, mihin luottaa. Lekuri sanoi, että on niin kuivat😳 silmät, että ovat haavoilla😳 Vuoden päästä eivät enää olleet kuivat😳, eivätkä haavoilla😳 Hyvin oli silmätipat auttaneet😳 En tosin silmätippoja ollut käyttänytkään, kun en tuntenut niitä tarvitsevani. Sen kummemmin ei kuivista😳 silmistä ole ollut puhetta😳
- Anonyymi
Kyllä lääkäri näkee, kun silmä on kuiva tai kuivahko. Pidä nyt ainakin varalla silmätippoja ja käytä, kun esim.joudut räpyttelemään niitä usein vaikka näyttöä katsoessa. Kosteus suojaa silmän pintaa.
- Anonyymi
Silmäni kuivuvat hetkästi kännykkää tai tietokonetta käyttäen, lukiessa, saunoessa, kovassa tuulessa, pakkasessa ja kotona olevassa koneellisesta ilmastoinnista. Kutinan ja kirvelyn lisäksi oireena on varsinkin talvella silmien vuotaminen.
Käytän silmätipoja oireisiin ja ennakoivasti. - Anonyymi
Kaikki lääkkeiden käyttö johtaa riippuvuuteen, koska ihminen on sellainen. Silmätkin oireilee jonkin puutoksen vuoksi, esim. keho kuivuu liiaksi.
- Anonyymi
Lue lääkäreitten Terveyskirjastosta, mitä kuivat silmät voivat aiheuttaa:
"Lasiaisen irtoaminen on luonnollinen, ikään liittyvä ilmiö, joka tulee arviolta 2/3:lle kaikista ihmisistä jossain elämän vaiheessa, yleisimmin myöhemmällä iällä. Lasiaisen irtaumassa silmän sisäinen hyytelö kutistuu luonnollisista, ikään liittyvistä syistä".
Silmien kosteuttaminen estää iäntuomia ongelmia.
Geelimäinen silmätippa vaikuttaa kauemmin kuin nestemäinen. - Anonyymi
Olen vuosia käyttänyt kosteuttavia tippoja aamuisin. Silmäni ovat kuin santapaperilla hangatut. Silloin harvoin kun nukun levottomasti, eivät silmäni ole niin aamukuivat.
Viimeisen vuoden olen käyttänyt iltaisin reseptimääräistä tippaa silmäpohjan rappeutumisen hidastamiseksi.
Toisen silmän verkkokalvo ehti puhkeamaan tarkan näön pisteessä jonka seurauksena näkökentässäni on siinä kohtaa musta läntti. - Anonyymi
Onko sinulla kuiva vai kostea ikärappeuma? Eikös se ole silmän pohjassa, en ole kuullutkaan että siihen olisi tippoja. Toki on hyvä käyttää tippoja jo kuivuuden takia.
- Anonyymi
Silmänpohjarappeumaan, glaukoomaan ON tippoja ja niitä on paras käyttää !!!
- Anonyymi
Muistan kun sain lääkäriltä silmätippa reseptin noin 30 vuotta sitten. Hän silloin mittasi silmien kosteuden,laittoi pienet valkoset laput luomien alle. Niistä vasen ei kastunut ja oikea kastui. Niipä hän kirjoitti reseptin, sanoen vasen silmä on kuiva ja siksin sinusta tuntuu kuin siellä olisi roskia. Jota olin valittanutkin.Pian toiseenkin tuli sama tunne. Näin on tiputeltu tippoja silmiin vuosikymmeniä !!
- Anonyymi
Pahoina siitepölykausina minun on pakko käyttää silmätippoja eli allergian takia.
- Anonyymi
Käytän niitä silmätippoja, jotka ovat yksittäispakatuissa pienissä avattavissa ja suljettavissa putkiloissa. Iiris, kosteuttavat silmätipat 20 kpl. Farmaseutti kertoi että avatun putkilon aine ei mene heti pilalla. En sitten hoksannut kysyä, miten kauan se avattu kesää, vuorokauden, kaksi vai peräti viikon. Tietääkö joku.
Tarvitsen vain joskus satunnaisesti. - Anonyymi
Itsellä erilaisten silmäropleemien takia valonarat ja kuivat silmöt.
Aika monia silmätippoja olen kokeillut, mutta tällä hetkellä paras itselle on Hylo Dual Intense silmätipat. Jos on parempiakin, voi kertoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150