Hyvinkäällä on elektroniikkaa valmistava yritys jossa tietoisesti on vuosia, ehkä vuosikymmeniä käytetty laittomasti Microsoft Office lisenssejä. Tämän vahvistaa yrityksen paikallinen IT tukihenkilö. Yritys on niin nuuka ettei tunnuksia luoda joka pc:lle vaan useaa pc:tä käytetään samoilla tunnuksilla.
Onko mitään ilmiantokanavaa johon väärinkäytöksen voisi raportoida jotta yritys saataisiin vastuuseen ja korvaamaan Microsoftille menetetyt lisenssimaksut.
Office lisenssien väärinkäyttö yrityksessä
10
188
Vastaukset
- Anonyymi
Mikäs Microsoft-poliisi sinä olet? Jahdatkoon Microsoft itse luvattomia käyttäjiä.
- Anonyymi
Libreoffise on jopa parempi ja ilmainen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Libreoffise on jopa parempi ja ilmainen!
Se on nopeempi ja muutenkin parempi!
- Anonyymi
MS Officen lisenssit eivät ole laitekohtaisia vaan käyttäjäkohtaisia, eli saman lisenssin käyttö usealla koneella ei mitenkään selvästi riko sopimusta.
Kannattaa tarkistaa onko oikeasti rikottu sopimusehtoja mutta jos on niin täällä voi narauttaa: https://reporting-emea.bsa.org/r/report/add.aspx?ln=re-EU&src=EU- Anonyymi
Piraatti vaaapunen!
- Anonyymi
Oletko kuullut yhteiskäyttötunnuksista? Eli AD:lle on luotu tunnukset, joita käyttää moni. Sitä en tiedä, miten O365 palvelut toimivat noiden kanssa, ja rikotaanko siinä sopimusehtoja. Näihin tällaisiin huhupuheisiin kannattaa suhtautua varauksella.
- Anonyymi
Puhut aivan eri asiasta
- Anonyymi
Netti Officen saa Googlelta ilmaiseksi!
- Anonyymi
Microsoftia ei kiinnosta vähääkään jos jossain hyvinkääläisessä pikkufirmassa kaikki seitsemän työntekijää käyttävät samoja tunnuksia, koska lisenssimaksut tuolta firmalta ovat joka tapauksessa merkityksettömiä.
- Anonyymi
Kollivapunehan ei mistään mitään tiedä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043