Hyvin suuria eroja kuntokartoituksissa.

Anonyymi

Olen ollut mukana kymmenessä omakotitalon kuntokartoituksissa. Erot ovat suuria.
Jotkut tarkastajat tekevät huomautuksen ja korjauskehoituksen mm. vaikkapa -80 luvun talon ikkunoiden katkenneita muovista "kitti"listoista mutta jättävät mainitsematta saman talon peltikatosta jota on yritetty korjata rakennusliimoilla!
Samoin olen huomannut asian jossa tarkastaja luulee esimerkiksi tiilihormiin rakennetun huippuimurin yläpään putkea lämmityskattilan savuhormiksi!
Ei pitäisi arvailla eikä luulla.

4

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Olen ollut mukana kymmenessä omakotitalon kuntokartoituksissa. Erot ovat suuria.
      Jotkut tarkastajat tekevät huomautuksen ja korjauskehoituksen mm. vaikkapa -80 luvun talon ikkunoiden katkenneita muovista "kitti"listoista mutta jättävät mainitsematta saman talon peltikatosta jota on yritetty korjata rakennusliimoilla!
      Samoin olen huomannut asian jossa tarkastaja luulee esimerkiksi tiilihormiin rakennetun huippuimurin yläpään putkea lämmityskattilan savuhormiksi!
      Ei pitäisi arvailla eikä luulla"

      Niin, ei kannata valita sitä halvinta!

      Oikeasti pätevä kuntotarkastaja veloittaa se noin kaksi tonnia, mutta se on kyllä sen arvoista!!

      • Anonyymi

        On kuule ollut sellaisiakin jotka veloittaa kaksi tonnia ja nimenomaan se kallein olikin huonompi vaihtoehto kuin edellinen halvempi.


    • Anonyymi

      Kuntokartoitus ei mitenkään voi selvittää kaikkia talon piileviä vikoja. Koko talo pitäisi purkaa jotta täydellinen lista vioista voitaisiin tehdä.

      Myyjä on kuitenkin vastuussa viisi vuotta kaikista niistä vioista joita ei kauppakirjassa ole tarkasti yksilöity. Kun ostaja löytää jonkun vian viiden vuoden sisällä kaupasta, on edessä oikeudenkäynti ja myyjä joutuu maksamaan satoihin tuhansiin kohoavia korvauksia ja oikeudenkäyntikuluja. Mitään mahdollisuutta myyjällä ei tältä ole suojautua koska kaikkia vikoja ei etukäteen voi kauppakirjaan yksilöidä.

      Mitään toivoa myyjällä ei ole. Ainoa järkevä teko on purkaa talo ja myydä pelkkä tontti.

    • Anonyymi

      Yleensä nämä menevät niin, että joku käy pyörimässä paikalla ja toteaa että kaikki näyttää hyvälle. Sitten muutat asuntoon, asut jonkin aikaa kunnes saat epämääräisiä oireita, teetät uusia tarkastuksia joissa avataan rakenteita ja lopulta selviää että koko rakennus on läpimätä. Sitten taistelet oikeudessa 5-10 vuotta ja saat joko jonkin mitättömän korvauksen joka ei kata mitään tai et mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe