voivatko aaveet satuttaa ihmisiä?

miliame

tästä varmaan on ollut juttua ennenkin mutta en vaivaantunut sellaista etsimään.
eli tietääkö joku tapauksen jossa aave olisi satuttanut elävää ihmistä? entä uskotteko sen olevan mahdollista? karmea ajatus jos pystyvät, ne ovat vaarattominakin ihan tarpeeksi kammottavia!

16

4424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapaukset ovat kyllä harvinaisia, joissa aave olisi satuttanut ihmisiä.
      Tarinoita on kyllä, jossa mm. aave katkaisi koiran niskan lyömällä tätä.

      Yhdellä engl. kielisellä paranormaalifoorumilla oli kyllä kerran juttu kuvien kera, jossa aave oli raapinut (?) ihmistä selkään. Jäljet erottuivat kuvissa hyvin.

      Olen myös muita vastaavia tarinoita lukenut, joten ainakin jotkut aaveet pystyvät satuttamaan ihmisiä.

      -Orson

      • beebel

        Aaveet harvoin satuttavat ihmistä. Raamatustahan löytyy kohta, jossa pahoja henkiä kuvataan seuraavasti (jes. 38:11-16)

        Ja on henkiä, jotka vailla rauhaa vaeltavat maan päällä ja veden alla -- sivelkää talojenne ovipuut karitsan verellä ettei paha teitä perisi-- mutta Israelin tähden alla kulkevaa eivät henkivallat voi vahingoittaa, sillä israelin nimi on jumalan kansan nimi.

        Jos saatte jostain käsiinne apokryfisen Barabbaan evankeliumin, niin lukekaa se huolella. Siinä kerrotut asiat muistuttavat suuresti nykypäivän kummitteluilmiöitä.


      • Hannah
        beebel kirjoitti:

        Aaveet harvoin satuttavat ihmistä. Raamatustahan löytyy kohta, jossa pahoja henkiä kuvataan seuraavasti (jes. 38:11-16)

        Ja on henkiä, jotka vailla rauhaa vaeltavat maan päällä ja veden alla -- sivelkää talojenne ovipuut karitsan verellä ettei paha teitä perisi-- mutta Israelin tähden alla kulkevaa eivät henkivallat voi vahingoittaa, sillä israelin nimi on jumalan kansan nimi.

        Jos saatte jostain käsiinne apokryfisen Barabbaan evankeliumin, niin lukekaa se huolella. Siinä kerrotut asiat muistuttavat suuresti nykypäivän kummitteluilmiöitä.

        Jos aaveilla tarkoitetaan ihmisen henkeä, joka on rauhattomana jäänyt vaeltelemaan maan päälle, niin sellaisia ei ole. Kyseessä ovat demonit, jotka tekeytyvät esim. kuolleiden ihmisten hengiksi. Ihmisen henki menee kuoltuaan Tuonelaan ja on erittäin harvinaista, että Jumala sallii tämän hengen käydä maan päällä (esim. 1 Sam.28:8-20).

        Jumalaan luottava ihminen on turvassa henkivalloilta jotka ovat ihmistä voimakkaampia mutta kaikki täysin Jumalan valvonnassa. Itse saatana on vain Jumalan kahlekoira. Sekaantuessaan pimeyden voimiin ihminen kuitenkin voi antaa pimeyden henkivalloille luvan toimia: tuhota ja valehdella päämääränään vain ihmisen tuho. Ja nämä voimat voivat riippua vielä pitkään sitkeästi kiinni ihmisessä senkin jälkeen kun ihminen on alkanut turvata Jeesukseen.

        Kun ihminen elää läheisessä yhteydessä Jumalaan, hän tulee täytetyksi Pyhällä Hengellä. Aivan samoin pimeyden henkivaltojen kanssa läheisessä yhteydessä elävä ihminen voi joutua täytetyksi pahalla hengellä. Tätä sanotaan riivatuksi joutumiseksi.

        Käsitykseni voi olla tuntua yksinkertaiselta, mutta Raamatun mukaan asia on näin. Jumalaan luottavana ihmisenä en vaivaa päätäni pimeyden henkivaltojen tekemisillä vaikka ne jatkuvasti ovatkin ihmistä kiusaamassa.


      • lille
        Hannah kirjoitti:

        Jos aaveilla tarkoitetaan ihmisen henkeä, joka on rauhattomana jäänyt vaeltelemaan maan päälle, niin sellaisia ei ole. Kyseessä ovat demonit, jotka tekeytyvät esim. kuolleiden ihmisten hengiksi. Ihmisen henki menee kuoltuaan Tuonelaan ja on erittäin harvinaista, että Jumala sallii tämän hengen käydä maan päällä (esim. 1 Sam.28:8-20).

        Jumalaan luottava ihminen on turvassa henkivalloilta jotka ovat ihmistä voimakkaampia mutta kaikki täysin Jumalan valvonnassa. Itse saatana on vain Jumalan kahlekoira. Sekaantuessaan pimeyden voimiin ihminen kuitenkin voi antaa pimeyden henkivalloille luvan toimia: tuhota ja valehdella päämääränään vain ihmisen tuho. Ja nämä voimat voivat riippua vielä pitkään sitkeästi kiinni ihmisessä senkin jälkeen kun ihminen on alkanut turvata Jeesukseen.

        Kun ihminen elää läheisessä yhteydessä Jumalaan, hän tulee täytetyksi Pyhällä Hengellä. Aivan samoin pimeyden henkivaltojen kanssa läheisessä yhteydessä elävä ihminen voi joutua täytetyksi pahalla hengellä. Tätä sanotaan riivatuksi joutumiseksi.

        Käsitykseni voi olla tuntua yksinkertaiselta, mutta Raamatun mukaan asia on näin. Jumalaan luottavana ihmisenä en vaivaa päätäni pimeyden henkivaltojen tekemisillä vaikka ne jatkuvasti ovatkin ihmistä kiusaamassa.

        Oletko koskaan sattumoisin lukenut muuta kuin raamattua? koksa yksikään kummitus / aave ei ole minua vielä satuttanut?

        Aaveilla on vain jotakin asiaa ihmisille joille hän näyttäytyy... tosin on olemassa räyhähenkiä, mutta aaveet eivät ole pahoja...

        Oletteko koskaan kulleet sellaisesta, että kun näet aaveen sinun tulisi kysyä siltä "mitä asiaa sinulla on?"

        Aivan varmasti on olemassa myös demoneita.. muttta älä hyvä ihminen sekota niitä aaveisiin tai ylipäätäs henkiin!


    • skepu

      Itseäni satutti aave juuri tänään aamulla. Talossa on ollut ns. poltergeist-ilmiötä mutta en ole siitä välittänyt aikaisemmin. Tänään kuitenkin sain esineestä pahan osuman joka vieläkin kirveltää ihoni pintaa!

      Tietääkö kukaan ketään hyvää manaajaa? Mistä sellaisen saisi tilattua? Vai toimiiko valkoinen magia eksorkismissa? Vaihdan pian kämppää, jos ei kummittelu lopu.

    • Noita-Nainen

      Halua niilla saattaa olla, mutta harvemmin tarvittava maara energiaa...

      Olen kuullut "kummitustaloista", jossa "vanhat asukit" uhkailivat nykyista isantaa, etta "varopas vaan, ettet joku paiva lenna alas portaita...jne..."

      Mutta todellisuussa asia kasittaakseni jai uhkailun tasolle...kuten sanottu - energiaa ei ole tarpeeksi...

      • Elokuva American haunting perustuu tositapahtumiin, ensimmäinen tapaus, jossa henkiolento tappanut ihmisen.
        Onko tämä totta vai tarua?


      • jossu
        Miyo kirjoitti:

        Elokuva American haunting perustuu tositapahtumiin, ensimmäinen tapaus, jossa henkiolento tappanut ihmisen.
        Onko tämä totta vai tarua?

        niin mun mielestä ne saa ihmisen omasta uskosta ja pelosta valtaa.uskoontullut ukkini koki vuoteessa, kun jokin rupesi todella voimakkaaksi puristamaan keskeltä kehoa.kädet oli ollu suuret,koska ylsivät ympäri,puristusvoima verratavissa voimamieheen.pelosta sekavana rupesi rukoilemaan isämeidänrukousta,siltikin kesti tovin ennen kuin ote heltisi.tämä on täyttä totta,jos joku sitä epäilee.


      • joan d´mark
        jossu kirjoitti:

        niin mun mielestä ne saa ihmisen omasta uskosta ja pelosta valtaa.uskoontullut ukkini koki vuoteessa, kun jokin rupesi todella voimakkaaksi puristamaan keskeltä kehoa.kädet oli ollu suuret,koska ylsivät ympäri,puristusvoima verratavissa voimamieheen.pelosta sekavana rupesi rukoilemaan isämeidänrukousta,siltikin kesti tovin ennen kuin ote heltisi.tämä on täyttä totta,jos joku sitä epäilee.

        mun mielestä nämä aaveet ei saa mitään lisää valtaa mistään. sillä energialla, mikä niillä on, niiden pitää pärjätä. aaveethen on jakautumattoman energian "kimppuja", jatkuvasti tulevat toimeen vähällä. pelkohan ei itsessään ole mitään energiaa vaan aivojen välittäjäaineiden tasapainon muutosta. jos jonain päivänä saisimme valjastettua aaveet energiantuotantoon, olisimme vahvoilla. valitettavasti tämä ei ainakaan vielä onnistu.


      • miliame
        joan d´mark kirjoitti:

        mun mielestä nämä aaveet ei saa mitään lisää valtaa mistään. sillä energialla, mikä niillä on, niiden pitää pärjätä. aaveethen on jakautumattoman energian "kimppuja", jatkuvasti tulevat toimeen vähällä. pelkohan ei itsessään ole mitään energiaa vaan aivojen välittäjäaineiden tasapainon muutosta. jos jonain päivänä saisimme valjastettua aaveet energiantuotantoon, olisimme vahvoilla. valitettavasti tämä ei ainakaan vielä onnistu.

        mahtaisikohan ne olla kaiken lisäksi uusiutuvaa energiaa? jos joku menisi edes ehdottamaan aaveita energia tuotantoon niin joutuisi varmaan ikävä kyllä mielisairaalaan... xD
        mutta ehkä jonain päivänä.


      • sohvapottu
        Miyo kirjoitti:

        Elokuva American haunting perustuu tositapahtumiin, ensimmäinen tapaus, jossa henkiolento tappanut ihmisen.
        Onko tämä totta vai tarua?

        Mikäs oli se telkkarista taannoin tullut usa elokuva, jossa aave terrorisoi erästä perhettä. Puhui ja kävi päälle, jopa keskellä päivää.
        Eikö se perustunut vielä tositapahtumiin.


    • Mari-Kaisa

      Asun melko uudessa kerrostalossa. Seinänaapuri otti haulikollaan itsensä hengiltä. Sen jälkeen olen nähnyt hänen oloisensa harmaan hahmon herätessäni hämärässä huoneessa. Hahmo häipyi leijaillen nopeasti olohuoneeseen. En ole enää toisen ilmestymisen jälkeen sammuttanut makuuhuoneesta yöksi valoa. Olohuonneni nurkassa naksahtelee alituisesti, ja herään unesta, kun saan naarmuja nukkuessani. Eniten kipeää tekee käsieni repiminen.
      En ole hullu. Äskettäin jäin 40 vuotta opettajana toimittuani eläkkeelle. Ostin asuntoni uutena ja pidän kovasti asunnostani. En haluaisi muuttaa pois mutta onko muuta keinoa päästä eroon´? Ja lyöttäytyisikö ´tyyppi ´mukaan? Olisikohan mahdollista saada mitään laitetta, joka pystyisi rekisteröimään tämän otuksen touhuja? Tiedän, että useimman ihmiset pitävät minua tämän kerrottuani ´tärähtäneenä ´, mutta ongelma on todellinen, ja siihen liittyy muutakin, josta voisin kertoa aaveita tutkiville.

      • ErikoisEuro

        Levätköön kaikki henget valossa ja autuudessa... Jos tulee häiriöitä niin niistä voi päästä eroon. Usein pysyvyyden illuusio on silti vahva. Ihmisellä on kuusi aistia: näkö, kuulo, maku, haju, tunto ja ajattelu (tai mieli). Jos esim. joku näkemäsi häiritsee sinua, voit ajatella: "näkemistä". Tai jos kuuleminen niin "kuulemista". Jos huomaat outojen ajatusten kiertävän päässä (niin käy kaikille joskus), niin voit huomioida sen ajattelemalla: "ajattelua". jne. Kokeile vaikka heti. Siten saa hyvin etäisyyttä jänniin yms. tilanteisiin.


    • Siellä-hirttäytynyt

      Tohon yhteen edellä olevaan kommenttiin täytyy sanoa että olen ollut vahvassa uskossa vuosia mutta silti kun muutin yhteen vanhaan hirsitaloon niin jokin kummitus on alkanut kiusaamaan minua.herään öisin siihen että se yrittää puristaa minua ja olen pitänyt sitä ranteesta kiinni ja kerran kun taistelin sitä vastaan käskin sen näyttää itsensä minulle niin suljin silmät ja näin miehen kasvot,ihan ihmisen .ei ollut demoni.

    • Minun käsitykseni mukaan aaveet ovat muistutuksia taikka muistoja joistain ihmisistä taikka tapahtumista, joita ei aaveen nähnyt ei ole itse tuntenut taikka kokenut.

      Aaveet olisivat tässä mielessä jonkinlaisia kollektiivisen muistin kuvajaisia, jotka jostain syystä ovat joidenkin koettavissa.

      En tiedä, mitä aaveet ovat. En tiedä, onko sellaisia olemassa. Mutta jos sellaisia on, eivät ne käsitykseni mukaan voi vahingoittaa elävää ihmistä sen enempää kuin muistikuvakaan voi.

      Toisaalta kummituksista, aaveista ja sensellaisista ei kukaan tiedä. Kuulunee asiaan noudattaa tiettyä perusvarovaisuutta kun sellaisten ilmiöiden kanssa on tekemisissä.

      En suosittelisi kanssakäymistä kenellekään.

    • Mohiu

      Henget eivät voi satuttaa sinua mutta ne voivat saada sinut satuttamaan itseäsi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe