Millaisena koette sukupuolettomuuden

Anonyymi

Hei,

Millaisena koette sukupuolettomuuden tai muunsukupuolisuuden? Mistä syistä koette, että identifioituminen mieheksi tai naiseksi ei tunnu itsellenne sopivalta?

Olen tähän asti ymmärtänyt, että kyseessä on liian kapeat sukupuoliroolit, joiden takia on luontevampaa identifioitua sukupuolettomaksi tai muunskupuoliseksi.

Joskus olen miettinyt, että mitä olisiko muunskupuolisuudelle tarvetta, jos sukupuoliroolit rikottaisiin.

12

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos sukupuolirooleja ei olisi, olisiko maskuliininen lesbo täysin samanlainen kuin heteronainen vailla tarvetta erottua heistä? Jos kaikki käyttäisivät samanlaisia vaatteita olisivatko transvestiitit täysin samanlaisia kuin keskivertomiehet vailla tarvetta toteuttaa naisellisuutta itsessään?

• Anonyymi

Ei samanlainen, mutta kaikki ihmiset olisivat kaikessa moninaisuudessaan yhtä lailla joko miehiä ja naisia, riippumatta siitä millaisia he olisivat.

Eli ei olisi enää tarvetta muille identiteeteille kuin mies tai nainen, koska ne kattaisivat yhdessä kaiken sen mitä oman sukupuolen ilmaisuun ja toteuttamiseen kukin haluaa ja tarvitsee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei samanlainen, mutta kaikki ihmiset olisivat kaikessa moninaisuudessaan yhtä lailla joko miehiä ja naisia, riippumatta siitä millaisia he olisivat.

Eli ei olisi enää tarvetta muille identiteeteille kuin mies tai nainen, koska ne kattaisivat yhdessä kaiken sen mitä oman sukupuolen ilmaisuun ja toteuttamiseen kukin haluaa ja tarvitsee

Anteeksi, piti kirjoittaa: ”… kaikki ihmiset olisivat kaikessa moninaisuudessaan yhtälailla joko miehiä tai naisia, riippumatta siitä millaisia he olisivat.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, piti kirjoittaa: ”… kaikki ihmiset olisivat kaikessa moninaisuudessaan yhtälailla joko miehiä tai naisia, riippumatta siitä millaisia he olisivat.”

No, kerro tuo Tuurelle ja Ellulle, ei sillä meille transtaustaisille mitään väliä ole, kun olemme vaan miehiä tai naisia. Muunsukupuolisetkin ovat aika neutraaleja ja yrittävät näyttää siltä, etteivät ole kumpaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on ihan hyvää pohdintaa, mutta kyllä muunsukupuoliset tietävät, että on ihan ok olla omanlaisensa nainen tai heiveröinen mies.

• Anonyymi

Ei tällä palstalla käy muusuja. Täällä käy ainoastaan 73-v tiitti, joka runnoi itsensä leikkaukseen ulkomailla, 80-luvulla poikuutensa ymmärtänyt transmies ja liikkeensä kaappitransmieheen ihastunut aseksuaalinainen.

• Anonyymi

Mailma olisi ainakin tosi ruma ja tasapaksu jos sukupuolirooleja ei olisi.
      Minusta ne eivät kyllä voi onneksi hävitä mihinkään, sukupuoliroolithan tulevat siitä millaisia naiset ja miehet useimmiten ovat.

• Anonyymi

Vielä vähän aikaa sitten sukupuolit yritettiinkin rikkoa, mikä oli hienoa. Nykyään jos rikkoo vähänkin on muunsukupuolinen...

• Anonyymi

Sukupuoliroolit piti kirjoittaa. Ja minusta on sama tykkääkö sukupuolirooleista vai ei ja elääkö niiden mukaan vai ei mutta jos ei niin se ei ole kolmas sukupuoli.

• Anonyymi

Mitä hienoa siinä nyt on? Varsinkaan, kun kukaan ei tee sitä ihmiskunnan vuoksi vaan ainoastaan siksi että on lesbo ja haluaa muokata yhteiskuntaa itseä hyödyttäväksi, muista ja lasten tarpeista viis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hienoa siinä nyt on? Varsinkaan, kun kukaan ei tee sitä ihmiskunnan vuoksi vaan ainoastaan siksi että on lesbo ja haluaa muokata yhteiskuntaa itseä hyödyttäväksi, muista ja lasten tarpeista viis.

Edelleen sekoitellaan hartaasti seksuaalista suuntautumista ja sukupuolen ilmaisua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen sekoitellaan hartaasti seksuaalista suuntautumista ja sukupuolen ilmaisua.

Näytäpä mulle heteronainen, joka julistaa haluavansa murskata kaikki sukupuoliroolit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe