Halusin jakaa oman kokemukseni, ettei muiden tarvitse kärsiä ammattitaidottomasta palvelusta.
Ostin 02/22 uuden LG:n 65-tuumaisen TV:n. Alusta asti kuvassa oli häiriöitä, pikselöitymistä ja katkeilua.
Pyysin vian selvityksestä tarjouksen ja valitsin lopulta Asennuspartio -nimisen yrityksen vikaa selvittämään. Asentaja selvitteli tilannetta kaksi tuntia ja lopputuloksena vaihtoi omakotitaloon uudemman antennivahvistimen. Huom! Missään muussa talouden kolmesta TV:stä ei kuvaongelmia ollut.
Asentaja tarkisti vielä omalla mittalaitteellaan, sekä TV:n diagnostiikalla, että kuvasignaali on riittävä. Käski olla yhteydessä jos ongelma jatkuu. No sehän jatkui heti seuraavana päivänä. Laitoin viestiä asiakapalveluun, josta oli koitettu minulle soittaa työmatkani aikana ja sen jälkeen laitoin sinne uudestaan viestiä, että eivät ole (kirjallisesti) mitään vastanneet.
Seuraavassa viestissäni vaadin jo hyvitystä, koska tällä välin olin yhteydessä LG:n asiakaspalveluun, joka pyysi ottamaan yhteyttä Digitaan. Sieltä tulikin erittäin ammattitaitoinen asentaja Antenniasennus Rajamäki -nimisestä yrityksestä kiinnittämään verkkosuodattimen järjestelmään, koska epäilivät uusien 5G-asemien aiheuttavan häiriöitä. Suodatin asennettiin, mutta siitä ei ollut tähän ongelmaan apua.
Asentaja kuitenkin tämän Digitan ulkoistaman palvelun ulkopuolelta tuli asuntoon testaamaan haaroittimella tuota signaalia seinärasiasta. TV:ssä se edelleen pikselöityi, mutta hänen laitteellaan toimi moitteettomasti samalla signaalilla.
Olisi pitänyt tämä varmaan itsekin tajuta, että vika on TV:ssä, mutta kun tilasin ammattilaisen selvittämään kun en itse ehtinyt selvittää. Eli siis tämän kokemuksen perusteella: välttäkää Asennuspartiota ja suosikaa Antenniasennus Rajamäkeä.
Digi tv näkyvyys ja asentajien ammattitaito
5
674
Vastaukset
- Anonyymi
No saitko toisen TV:n tilalle, yksilövika vai ominaisuus?
- Anonyymi
Kuten viimeisessä kappaleessa myönnät, olisi pitänyt kyllä itse tajuta ilman mitään asentajia, että vika on tv:ssä jos kerran talouden kolme muuta telsua toimivat moitteetta.
- Anonyymi
Sen verran korjaan kirjoitustasi, että Digitasta ei käydä kenenkään antenneja korjaamassa eli ei ole mitään "ulkoistusta". Antennijärjestelmän kunnossapito on kiinteistön omistajan omalla vastuulla. Lähetyksistä sinä et maksa Digitalle mitään (eikä niistä olisi mahdollistakaan periä kun ohjelmat eivät ole salattuja pl tietysti maksukanavat). Ylen palveluista maksat verojen muodossa, eli sekään raha ei mene Digitalle suoraan ja kaupalliset kanavat rahoittavat toimintansa mainoksilla.
Mobiilitukiasemien signaalit saattavat häiritä antennivastaanottoa ja varmaan sekoitit tämän asian siihen. Digitan asiakaspalvelun kautta voit kyllä saada häiriösuodattimen asennuksen maksutta, jos pätevä antenniasentaja toteaa, että ongelma johtuu siitä. Tämän lystin taas maksaa mobiilioperaattorit. Yleensä vika on kuitenkin jollakin tapaa vastaanotossa tai televisiossa/digiboksissa, eikä lähetyksissä. - Anonyymi
Paljon digiä maailmaan ja aiheita
https://www.diginyt.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005348597Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657