Hyvin näkyy maataloustuet työllistävän, vai mitä törsäke.
HKScan Rauma irtisanoo 55
24
925
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalainen sika ja makkara ei mene kaupaksi. Puolalainen ja tanskalainen on parempaa.
- Anonyymi
Ei parempaa, mutta suomalainen on ylihintaista kun pitää kustantaa tukijullin 200 000€ urheilumersut ja muu ylellisyys.
- Anonyymi
Duunarin kädenjälki on surkeaa.
- Anonyymi
Tienaako elintarviketyöläinen tosiiaan 55.000euroa vuodessa sekä kesälomarahat päälle. Kuukauden loman ja edulliset ruuat työpaikkaetuutena .55.000 ekuu x 1.70 tekee 93.5000 euroa. Hyvin on rahaa palkkoihin edelleen.
- Anonyymi
Siis, tuohan on vain minimiansio kahden vuoden työskentelyn jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis, tuohan on vain minimiansio kahden vuoden työskentelyn jälkeen.
Täysin mahdoton yhtälö tuottaa Suomalaisille elintarvikkeita koska palkkatyö, johtajuus , pörssi aiheuttavat sen verran suuret kustannukset että viljelijän tulokehitys on unohdettava, painettava villaisella. Tukirahat menee tuotannon pyörittämiseen, velkojen maksamisiin.
- Anonyymi
Jos suhtetuttaisi tukijullin töihin niin työläisen pitäisi hankkia vähintään 600 000€/vuosi. Verojen ja kiskurivuokran jälkeen hyvä jos jää 500€/kk käteen, tukijulli ei sillä eväänsä liikauttaisi.
- Anonyymi
”HK Scan tavoittelee toimenpiteillä yli kolmen miljoonan euron vuotuisia säästöjä, joiden se arvioi toteutuvan ensi vuoden aikana.
Muutosneuvottelujen tavoitteena oli parantaa HK Scanin Suomen siipikarjaliiketoiminnan kannattavuutta, kilpailukykyä ja kustannustehokkuutta.”
https://www.hs.fi/talous/art-2000008931022.html
Kun täälläkin on kirjoiteltu miten suomessa ruoka makssaa enememmän kuin muualla euroopassa. Suomessa on kuitenkin raaka-aineen hinnat eurooppalaista keskitasoa.
Kustanuksia karsimalla suomessakin päästään ruoan hinnassa eurooppalaiselle tasolle.- Anonyymi
Täällähän pitäisi olla raaka-aine ilmaista kun on maailman suurimmat tukiaiset, eikä ALVia ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän pitäisi olla raaka-aine ilmaista kun on maailman suurimmat tukiaiset, eikä ALVia ollenkaan.
Ruoan ALVvero on 14%. Onko mielestäsi kaikki maatalouden tuotantokustannukset ja viljelijän palkka kustannettu maataloustuilla. Sinulla lienee väitteellesi kustannuslaskelma.
- Anonyymi
Kustannuksia karsittaisi lopettamalla koko lihatuotannon tukeminen. Kansanterveys parantuisi, ja törsäkin joutuisi rehussa ja lihassa markkinaehtoisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruoan ALVvero on 14%. Onko mielestäsi kaikki maatalouden tuotantokustannukset ja viljelijän palkka kustannettu maataloustuilla. Sinulla lienee väitteellesi kustannuslaskelma.
Tietysti on ja tuotteesta saatte vielä lisää palkkaa. Vaatikaa nyt edes ne kansalliset tukiaiset pois kun ei Ruotsissakaan ole niin voisitte saada edes hiukan kunnioitusta.
- Anonyymi
Teurastamot on auringonlaskun ala.
- Anonyymi
Rehun hinta on noussut ennätyslukemiin, aika moni lihantuottaja on pannut pillit pusiin ja lopettanut tuotannon, tai lähitulevaisuudessa lopettaa. Tai ainakin pitää taukoa kunnes hinnat taas normalisoituu. Jos ei tule raaka-ainetta, ei tarvita duunareitakaan sitä jalostamaan.
- Anonyymi
Sehän on hienoa, jos eläintuotanto vähenee. Maapallo kiittää.
- Anonyymi
Tukiaiset pois niin tilanne normalisoituu, loppuu se järjetön tuhlaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on hienoa, jos eläintuotanto vähenee. Maapallo kiittää.
Juu, pula-aika tuolossa, kulutusjuhlat on päättyneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukiaiset pois niin tilanne normalisoituu, loppuu se järjetön tuhlaaminen.
Mitä se maapallo kiittää? Porsas ja nautahan on vain pitkälle jalostettua heinää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se maapallo kiittää? Porsas ja nautahan on vain pitkälle jalostettua heinää.
Viljan ja muiden kasviksien tuotannossa syntyy kymmeniä prosentteja ihmisille kelpaamatonta mutta rehuksi käypä tavaraa. Minne ne laitetaan, jos ei ole elukoita ja samat kustannukset on tavaralla niskassa kuin priima tavarallakin. Lisäksi elukoitten tuottamaa sontaa käytetään lannoitteeksi, mikä on tällaisena aikana erittäin huomionarvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viljan ja muiden kasviksien tuotannossa syntyy kymmeniä prosentteja ihmisille kelpaamatonta mutta rehuksi käypä tavaraa. Minne ne laitetaan, jos ei ole elukoita ja samat kustannukset on tavaralla niskassa kuin priima tavarallakin. Lisäksi elukoitten tuottamaa sontaa käytetään lannoitteeksi, mikä on tällaisena aikana erittäin huomionarvoista.
Mutta rakeille ei ole mitään järkeä tuottaa lihaa, rakit pitää ehdottomasti hävittää.
- Anonyymi
Ymmärrän duunarien järjen juoksun; tapetaan talonpoika päivässä, mutta meille täytyy olla töitä huolimatta tukijussin " kuolemasta". Me tarvitsemme , te ette.
- Anonyymi
Ymmärrän tukijullien järjen juoksun; tapetaan tuhat nälkäpalkka duunaria työllä päivässä, mutta meille täytyy olla miljardien tukiaiset huolimatta duunarien kuolemasta. Me tarvitsemme , te ette.
- Anonyymi
HKScanista lähtevälle johtajalle miljoonakorvaus
Yhtiölle ja sen omistajille jatkuvat toimitusjohtajan vaihdokset irtisanomiskorvauksineen maksavat maltaita.
Törkeääääää ! - Anonyymi
HK lopettanut paljon kannattavia tehtaita, samaan aikaan rakentavat uutta ja aina laatu heikkenee. Olisi varmaan vaikea selittää työntekijöille entisellä paikkakunnalla miksi laatua pitää heikentää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279