Ultran teoriakoe?

Anonyymi

Millainen se on? Ensin opetellaan ja sitten otetaan joku Trafin hyypiö kyytiin ja lennellään? Ja maksaa varmaan tonneja koska Trafi?

Karsastan kaikkia kokeita nykyään ja saan pelkästä ajatuksestakin vatsan sekaisin.
A-korttin kun viimeksi suoritin niin en nukkunut ennen inssiä viikkoon ja vatsakin oli ruikulilla vaikka kaikki meni lopulta hyvin.

En ole ottanut yhteyttä vielä mihinkään kurssin järjestäjään eli noihin pieniin lentokenttiin joita tässä lähellä on.
Ajattelin että täällä mukavaa porukkaa jotka haluavat jutella.

6

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      <Karsastan kaikkia kokeita nykyään

      Tuon mukaan ilmailu ei ole sinulle sopiva harrastus.

      • Anonyymi

        Miksei? Moni ihminen vihaa kokeita. Etkö voi vain auttaa ilman turhaa vittuilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei? Moni ihminen vihaa kokeita. Etkö voi vain auttaa ilman turhaa vittuilua.

        Se että ihminen vihaa kokeita ei tarkoita että ihminen ei olisi asiassa hyvä. Olen suorittanut elämäni aikani monia kokeita, olen erittäin vaativassa tehtävässä jossa jouduin suorittamaan vaativan kokeen. Mutta sitä koetta vihasin ja pelkäsin. Senkin läpäisin ja hoidan hommani hyvin.


    • Anonyymi

      Hei minuakin kiinnostaa lentäminen harrastuksena. Olen käynyt vain vuosia kyydissä mutta en ole ottanut puheeksi lupakirjan suorittamista vaikka se on vuosia ollut mielessä.

      Miten homma menee? Ilmeisesti se on ultran lupa mikä ensin saadaan. Sitten käydään joku koe? Ja missä se käydään? Omalla kerholla vaiko muualla?

      • Anonyymi

        Ultran tai minkä tahansa muun lentolupakirjan hankkiminen tapahtuu jotakuinkin seuraavasti: ilmoittaudutaan kurssille koulusta järjestävälle organisaatiolle. Se voi olla lentokerho tai kaupallinen lentokoulu. Kerhoissa on usein hieman edullisempaa ja kaupallisessa taas aikataulut ovat usein pitävämpiä. Koulutus pitää sisällään sekä teoriaosuuden että lento-osan. Ne voi suorittaa myös erikseen. Teoriakurssiin kuuluu kokeet joka aineesta eli 9-13 koetta monivalintatehtäväkoetta koulutuksen järjestäjäntoimesta. Lentokoneluokassa traficom vielä pitää (samat) kokeet erikseen. Lento-osaan kuuluu myös väliarvio ennen yksinlentovaihetta ja lopussa lentokoe. Kokeissa on se hyvä puoli että jos ei läpäise niin ne voi aina uusia kun osaamispuute on paikattu lisäopiskelulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ultran tai minkä tahansa muun lentolupakirjan hankkiminen tapahtuu jotakuinkin seuraavasti: ilmoittaudutaan kurssille koulusta järjestävälle organisaatiolle. Se voi olla lentokerho tai kaupallinen lentokoulu. Kerhoissa on usein hieman edullisempaa ja kaupallisessa taas aikataulut ovat usein pitävämpiä. Koulutus pitää sisällään sekä teoriaosuuden että lento-osan. Ne voi suorittaa myös erikseen. Teoriakurssiin kuuluu kokeet joka aineesta eli 9-13 koetta monivalintatehtäväkoetta koulutuksen järjestäjäntoimesta. Lentokoneluokassa traficom vielä pitää (samat) kokeet erikseen. Lento-osaan kuuluu myös väliarvio ennen yksinlentovaihetta ja lopussa lentokoe. Kokeissa on se hyvä puoli että jos ei läpäise niin ne voi aina uusia kun osaamispuute on paikattu lisäopiskelulla.

        ”Lentokoneluokka” tarkoittaa PPL- ja LAPL-lupakirjoja. Ultralentäjälle riittävät koulun järjestämät oppiainekohtaiset teoriakokeet.

        Lentokoulutuksen päätteeksi on tarkastuslento, vrt autokoulun inssiajo.

        Teoriaa voi opiskella rinnan käytännön lentokoulutuksen kanssa. Toki muutama teoria-aine on hyvä olla opiskeltuna ennen lentämisen aloittamista.

        Ei mitään pelättävää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      245
      5613
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      126
      4515
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2142
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1472
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      180
      1091
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      847
    10. 46
      813
    Aihe