Ultran teoriakoe?

Anonyymi

Millainen se on? Ensin opetellaan ja sitten otetaan joku Trafin hyypiö kyytiin ja lennellään? Ja maksaa varmaan tonneja koska Trafi?

Karsastan kaikkia kokeita nykyään ja saan pelkästä ajatuksestakin vatsan sekaisin.
A-korttin kun viimeksi suoritin niin en nukkunut ennen inssiä viikkoon ja vatsakin oli ruikulilla vaikka kaikki meni lopulta hyvin.

En ole ottanut yhteyttä vielä mihinkään kurssin järjestäjään eli noihin pieniin lentokenttiin joita tässä lähellä on.
Ajattelin että täällä mukavaa porukkaa jotka haluavat jutella.

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      <Karsastan kaikkia kokeita nykyään

      Tuon mukaan ilmailu ei ole sinulle sopiva harrastus.

      • Anonyymi

        Miksei? Moni ihminen vihaa kokeita. Etkö voi vain auttaa ilman turhaa vittuilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei? Moni ihminen vihaa kokeita. Etkö voi vain auttaa ilman turhaa vittuilua.

        Se että ihminen vihaa kokeita ei tarkoita että ihminen ei olisi asiassa hyvä. Olen suorittanut elämäni aikani monia kokeita, olen erittäin vaativassa tehtävässä jossa jouduin suorittamaan vaativan kokeen. Mutta sitä koetta vihasin ja pelkäsin. Senkin läpäisin ja hoidan hommani hyvin.


    • Anonyymi

      Hei minuakin kiinnostaa lentäminen harrastuksena. Olen käynyt vain vuosia kyydissä mutta en ole ottanut puheeksi lupakirjan suorittamista vaikka se on vuosia ollut mielessä.

      Miten homma menee? Ilmeisesti se on ultran lupa mikä ensin saadaan. Sitten käydään joku koe? Ja missä se käydään? Omalla kerholla vaiko muualla?

      • Anonyymi

        Ultran tai minkä tahansa muun lentolupakirjan hankkiminen tapahtuu jotakuinkin seuraavasti: ilmoittaudutaan kurssille koulusta järjestävälle organisaatiolle. Se voi olla lentokerho tai kaupallinen lentokoulu. Kerhoissa on usein hieman edullisempaa ja kaupallisessa taas aikataulut ovat usein pitävämpiä. Koulutus pitää sisällään sekä teoriaosuuden että lento-osan. Ne voi suorittaa myös erikseen. Teoriakurssiin kuuluu kokeet joka aineesta eli 9-13 koetta monivalintatehtäväkoetta koulutuksen järjestäjäntoimesta. Lentokoneluokassa traficom vielä pitää (samat) kokeet erikseen. Lento-osaan kuuluu myös väliarvio ennen yksinlentovaihetta ja lopussa lentokoe. Kokeissa on se hyvä puoli että jos ei läpäise niin ne voi aina uusia kun osaamispuute on paikattu lisäopiskelulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ultran tai minkä tahansa muun lentolupakirjan hankkiminen tapahtuu jotakuinkin seuraavasti: ilmoittaudutaan kurssille koulusta järjestävälle organisaatiolle. Se voi olla lentokerho tai kaupallinen lentokoulu. Kerhoissa on usein hieman edullisempaa ja kaupallisessa taas aikataulut ovat usein pitävämpiä. Koulutus pitää sisällään sekä teoriaosuuden että lento-osan. Ne voi suorittaa myös erikseen. Teoriakurssiin kuuluu kokeet joka aineesta eli 9-13 koetta monivalintatehtäväkoetta koulutuksen järjestäjäntoimesta. Lentokoneluokassa traficom vielä pitää (samat) kokeet erikseen. Lento-osaan kuuluu myös väliarvio ennen yksinlentovaihetta ja lopussa lentokoe. Kokeissa on se hyvä puoli että jos ei läpäise niin ne voi aina uusia kun osaamispuute on paikattu lisäopiskelulla.

        ”Lentokoneluokka” tarkoittaa PPL- ja LAPL-lupakirjoja. Ultralentäjälle riittävät koulun järjestämät oppiainekohtaiset teoriakokeet.

        Lentokoulutuksen päätteeksi on tarkastuslento, vrt autokoulun inssiajo.

        Teoriaa voi opiskella rinnan käytännön lentokoulutuksen kanssa. Toki muutama teoria-aine on hyvä olla opiskeltuna ennen lentämisen aloittamista.

        Ei mitään pelättävää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe