Lecibsin kennel

Anonyymi

Tuolla facebookin roturyhmässä puhutaan kennelistä paljon huh juttuja. Onko kokemusta?

30

8792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lecibsin kennellissä todella minimaalinen geenipooli koirilla, koska käyttää vain omiaan sekä toisen pentutehtaan eli pakkaspeikon kennelin koiria. Koirien jalostuksesta voisi sanoa, että ei ainakaan hyvinvoiva ja terve koira edellä kasvata. Koiranettiä kun pikkusen edes vilkaisee nii pääasiassa paskalonkkaisilla koirilla teettää lukemattomia määriä pentuja. C/C C/C yhdistelmiä todella paljon. Yhdelläkin C/C lonkkaisella uroksella 21 pentuetta!?!?!? Vaikka uros olisikin A lonkkainen, niin SILTI tuollainen jälkeläismäärä ei ole millään tavalla perusteltua rodun jalostuksen kannalta, tässä puhuu vaan ja ainoastaan raha. Ja näidenhän pentueiden emät pääasiassa kans C lonkkaisia...
      Kasvattajaa ei kiinnosta epilepsia tms suvun sairaustausta, ainoastaan näyttely menestys kiinnostaa.
      Älkää tukeko tällaista kasvatusta. Jokainen pennun ostaja on merkityksellinen säilyttämään tämän monimuotoisen ja kotimaisen rodun! <3

      • Anonyymi

        Ei sitten kelvannut tarjoamasi uros :)

        Joo, kun on yli 40v kasvattanut, on ne omat linjat joista käytellä itse tuntemillaan riskeillä.


      • Anonyymi

        Voitko linkittää tai kertoa pentueen nimen?


    • Anonyymi

      Voiko täältä ottaa pennun tai koiran? Onko kokemusta tänä vuona pennun otosta?

      • Anonyymi

        No on sieltä kyllä noin 45v otettu pennut joten kannatta sopia itse käydä katsomassa. Jos on super ultrakukkis tai tahtoo muusta syystä ostaa pennun tasan 1 nartun pitäjältä jolla ne ainoat 10 vuoteen on köökissä tai tasan Ax A kasvattavalta ikään kuin se olisi ainoa merkittävä asia yhdistelmissä niin sitten voi miettiä muuta. Makunsa kullakin. Ihmiset voi huutaa mitä huvittaa, totuuden näkee perillä.

        Minun ystäväni ainakin olleet tyytyväisiä.


    • Anonyymi

      Monelta Lecibsiniltä ottaneelta kuullut, että emää ei ole päässyt näkemään, myöskään muita pentuesisaruksia ei pääse näkemään. Ainokainen pentu, jota olet menossa katsomaan tuodaan kenneltiloista talon sisälle, jossa pentu ei luultavimmin ole aiemmin edes ollut, kun kauhusta kankeana. Ja nämä on siis tuttujen kertomuksia, ketkä ovat sieltä koiransa hankkineet ja sanoneet myös jälkikäteen, et olisi ehkä pitänyt ajatella asiaa silloin, että ei ole normaali käytäntö tällainen.
      Onhan se nyt vähän kyseenalaista, että emää tai sisaruksia ei pääse missään kohtaan näkemään, eikä myöskään tiloja, joissa pennut kasvavat ja emä synnyttää.

      • Anonyymi

        Ja näinkin voi väittää netissä kuka tahansa kenestä tahansa, eikö niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näinkin voi väittää netissä kuka tahansa kenestä tahansa, eikö niin.

        Tämän olen kokenut. Tyhmänä hyväksyin.


    • Anonyymi

      Tiedän että tuosta toisesta kennelistä on lähtenyt maailmalle sairaita koiria. Meilläkin sieltä ja ollaan eläinlääkäriin kannettu satoja satoja euroja. Jos nyt saisin valita, en sekaantuisi kumpaankaan pentutehtaaseen.

      • Anonyymi

        Sadat eurot nyt menee kerralla koiralla ollessa vähän jotain, ei se tarkoita kasvattajan olevan mikään pentutehdas. Ja joka kasvattajan kasvateissa toisaalta TULEE sairaita. Sitä ei voi välttää. Ihmiset eivät vain ymmärrä tätä.


      • Anonyymi

        Minä olen tuo viimeinen kommentoija, ja tarkoitin, minua huvittaa äärettömästi jonkun kauhistellessa / leveillessä miten nyt oikein *satoja euroja* eläinlääkärinkuluihin per koira. Ja jonkun kasvattajan olevan pahis jollain tavoin *sellaisen* perusteella. Paskoilla pahiksillakin osa tulee terveitä, ammattitaitoisilla ja osaavillakin osa sairaita. Tämä on FAKTA. Osaavuus, ammattitaito, kokemus ja parhaatkaan aikomusperät eivät ikävä kyllä voi taata mitään. Ja terveinkin eläin voi silti sairastua. Vaikka olisi sattunut miten kivan terve perimäkin niin kyllä ne loiset, tartuntataudit, sattuu ja tapahtuu -osio, ruokamyrkytykset pilaantuneista ruoka-eristä, sopimattomia muutoin sisältävä ruoka, paleltuminen, veto tai ylikuumuminen, ylirasitus herhiläishyökkäys tai vstaavat ja monet muut asiat vaikkapa ihmisten tai toisen eläimen aggression seuraukset silti vaivaavat ja sairastuttavat mitä tahansa eläintä.

        Ihmiset nähtävästi päättävät koirien hankinnoista kuvitellen ettei eläinlääkäriin tule asiaa / ettei se maksa, ja jos mitään sattuu ja se ylläpitokustannus maksaa, kasvattaja paska.

        Kysyn: koska olisi kuullut maaseudun ihmisen syyttävän ostetun lehmän aikoinaan kasvattanutta siitä, lehmällä omassa navetassa tulee utaretulehdus? Hevosella jotain? Sialla? Lampaalla? Kanalla?

        En näet muista.

        Toki sekin näkökulma ja aspekti henkisesti blondien daamien lemmikkieläinjalostuksessa löytyy, ei sillä, kovinkin. Mutta se on muunkaltausta kuin se että lemmikin pidossa lappalaisten suhteen, jopa 19v ikään tiedetysti, kertyy eläinlääkärikuluja.

        Ostin pennun rodusta X kerran tavis tunnolliselta kurssin käyneeltä kennelnimen hankkineelta ei-ammattikasvattajalta joka ei mitään tehdasta nähnytkään ja vaihtanut rotuakin entisessä oltua niin epilepsiaa - jota julkisesti ole kuultukaan. Ai niin mutta eihän uudessakaan pitänyt olla, hups. No joo ...

        Ei rahasta teettäjä. Alta 1 käden sormien verran teetti pentueita omassa rodussa. Pentue oli ulkosiitosta. Toinen vanhempi oli rotuunotettu ja toinenkin puoli täynnä sellaisia.

        Jos etsisin eläinlääkärin kuittikansion varastosta ja tekisin listan ja laittaisin sen tänne *puolentoista vuosikymmenen ajalta* jonka aikana se huolehdittiin niin, lopetukselle vietäissä vieras lääkäri siunaili ja sanoi, ettei ainakaan ole aihetta olla huonossa imassatunnossa, kaikesta näkevän miten äärettömän rakas ja hyvin huolehdittu ollut, ja ettei mitään todellakaan ollut tehtävissä enää. Sisäelin prakasi pahasti. Sen syy ei ollut sisäsyntyinen ikävä kyllä, ja ilman sitäolisi elänyt vielä nauttien elämästä - ei ollut yhtään vanhan oloista nähnytkään valkeista karvoista huolimatta vaan elinvoima oli ollut suuri ja elämänhalu oli edelleen - mutta se ei auttanut mitään asiassa. Jos elinvoima ei ole suuri, ei eletä puolitoista kymmentä vuotta on hyvää lääkäriä ja viedään sinne aina pienimmästäkin tai ei.

        Meillä ei edes teetetty mitään uudelleenrakentelun tyyppisiä leikkauksia - ei edes hyväksytä sellaista - mutta hoidettiin ja tutkitutettiin eri mielessä terveydet ja sairastukset. Ei kymppitonni riitä mihinkään, eikä ollut vakuutuksia, eikä mikään ole ollut kasvattajan syytä. Koira oli loistava. Sattui ja tapahtui vain - ja paljon. Ja hoidatettiin kaikki, paitsi vanhuuden kaihia nyt enää, se ei haitannut kuin tasan ennen poismenoa sen ollessa ilmiselvä.

        Nykyiseltä 1 tapaturma- hampaan poisto liki tonnin. Päivystyssterkkaus toisella kymmenellä liki tonnin julkisella.

        Muutamista satasista koiran pidossa valittavat joilla edes on millä maksaa, ja raha pyörii noissa summissa - hyi hävetkää. Te ette tiedä vielä yhtään mitään. Eri asia jos joutunut itse hätään eikä ole millä maksaa, mutta siinä ei ole vika kasvattajissa. Siihen tulisi saada apua, mutta eipä ole tiedossa neuvoa.

        Jos muutoin muutama satanen kuluna omasta koirasta risoo noin niin palauttakaa koira. Kasvattaja etsii uuden kodin. Tai laittakaa rotuyhdistyksenne kotia etsivien listaan tai jotain järkevää, ja olkaa hankkimatta enää kunnes järki lisääntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tuo viimeinen kommentoija, ja tarkoitin, minua huvittaa äärettömästi jonkun kauhistellessa / leveillessä miten nyt oikein *satoja euroja* eläinlääkärinkuluihin per koira. Ja jonkun kasvattajan olevan pahis jollain tavoin *sellaisen* perusteella. Paskoilla pahiksillakin osa tulee terveitä, ammattitaitoisilla ja osaavillakin osa sairaita. Tämä on FAKTA. Osaavuus, ammattitaito, kokemus ja parhaatkaan aikomusperät eivät ikävä kyllä voi taata mitään. Ja terveinkin eläin voi silti sairastua. Vaikka olisi sattunut miten kivan terve perimäkin niin kyllä ne loiset, tartuntataudit, sattuu ja tapahtuu -osio, ruokamyrkytykset pilaantuneista ruoka-eristä, sopimattomia muutoin sisältävä ruoka, paleltuminen, veto tai ylikuumuminen, ylirasitus herhiläishyökkäys tai vstaavat ja monet muut asiat vaikkapa ihmisten tai toisen eläimen aggression seuraukset silti vaivaavat ja sairastuttavat mitä tahansa eläintä.

        Ihmiset nähtävästi päättävät koirien hankinnoista kuvitellen ettei eläinlääkäriin tule asiaa / ettei se maksa, ja jos mitään sattuu ja se ylläpitokustannus maksaa, kasvattaja paska.

        Kysyn: koska olisi kuullut maaseudun ihmisen syyttävän ostetun lehmän aikoinaan kasvattanutta siitä, lehmällä omassa navetassa tulee utaretulehdus? Hevosella jotain? Sialla? Lampaalla? Kanalla?

        En näet muista.

        Toki sekin näkökulma ja aspekti henkisesti blondien daamien lemmikkieläinjalostuksessa löytyy, ei sillä, kovinkin. Mutta se on muunkaltausta kuin se että lemmikin pidossa lappalaisten suhteen, jopa 19v ikään tiedetysti, kertyy eläinlääkärikuluja.

        Ostin pennun rodusta X kerran tavis tunnolliselta kurssin käyneeltä kennelnimen hankkineelta ei-ammattikasvattajalta joka ei mitään tehdasta nähnytkään ja vaihtanut rotuakin entisessä oltua niin epilepsiaa - jota julkisesti ole kuultukaan. Ai niin mutta eihän uudessakaan pitänyt olla, hups. No joo ...

        Ei rahasta teettäjä. Alta 1 käden sormien verran teetti pentueita omassa rodussa. Pentue oli ulkosiitosta. Toinen vanhempi oli rotuunotettu ja toinenkin puoli täynnä sellaisia.

        Jos etsisin eläinlääkärin kuittikansion varastosta ja tekisin listan ja laittaisin sen tänne *puolentoista vuosikymmenen ajalta* jonka aikana se huolehdittiin niin, lopetukselle vietäissä vieras lääkäri siunaili ja sanoi, ettei ainakaan ole aihetta olla huonossa imassatunnossa, kaikesta näkevän miten äärettömän rakas ja hyvin huolehdittu ollut, ja ettei mitään todellakaan ollut tehtävissä enää. Sisäelin prakasi pahasti. Sen syy ei ollut sisäsyntyinen ikävä kyllä, ja ilman sitäolisi elänyt vielä nauttien elämästä - ei ollut yhtään vanhan oloista nähnytkään valkeista karvoista huolimatta vaan elinvoima oli ollut suuri ja elämänhalu oli edelleen - mutta se ei auttanut mitään asiassa. Jos elinvoima ei ole suuri, ei eletä puolitoista kymmentä vuotta on hyvää lääkäriä ja viedään sinne aina pienimmästäkin tai ei.

        Meillä ei edes teetetty mitään uudelleenrakentelun tyyppisiä leikkauksia - ei edes hyväksytä sellaista - mutta hoidettiin ja tutkitutettiin eri mielessä terveydet ja sairastukset. Ei kymppitonni riitä mihinkään, eikä ollut vakuutuksia, eikä mikään ole ollut kasvattajan syytä. Koira oli loistava. Sattui ja tapahtui vain - ja paljon. Ja hoidatettiin kaikki, paitsi vanhuuden kaihia nyt enää, se ei haitannut kuin tasan ennen poismenoa sen ollessa ilmiselvä.

        Nykyiseltä 1 tapaturma- hampaan poisto liki tonnin. Päivystyssterkkaus toisella kymmenellä liki tonnin julkisella.

        Muutamista satasista koiran pidossa valittavat joilla edes on millä maksaa, ja raha pyörii noissa summissa - hyi hävetkää. Te ette tiedä vielä yhtään mitään. Eri asia jos joutunut itse hätään eikä ole millä maksaa, mutta siinä ei ole vika kasvattajissa. Siihen tulisi saada apua, mutta eipä ole tiedossa neuvoa.

        Jos muutoin muutama satanen kuluna omasta koirasta risoo noin niin palauttakaa koira. Kasvattaja etsii uuden kodin. Tai laittakaa rotuyhdistyksenne kotia etsivien listaan tai jotain järkevää, ja olkaa hankkimatta enää kunnes järki lisääntynyt.

        Älyttömän hyvä argumentointi, kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadat eurot nyt menee kerralla koiralla ollessa vähän jotain, ei se tarkoita kasvattajan olevan mikään pentutehdas. Ja joka kasvattajan kasvateissa toisaalta TULEE sairaita. Sitä ei voi välttää. Ihmiset eivät vain ymmärrä tätä.

        Mutta kun koiralla on vähän väliä jotain, niin puhutaan jo tuhansista euroista, vaikka on vakuutus. Ollaan jouduttu ultrata, nukkuttaa, kuvata sydäntä yms yms. 3-vuotiaalla koiralla parikymmentä ell.käyntiä. En ikinä enää ottaisi koiraa kummastakaan kennelistä. Vaihtoehtoja onneksi on


      • Anonyymi

        Oma koira on Pakkaspeikon kennelistä, eikä itsellä ole siitä mitään hyvää sanottavaa. Toinen koiran vanhemmista Lecibsistä ja toinen Pakkaspeikon oma. Pentueita oli samaan aikaan niin monta (5 pentuetta), että osa kasvatettiin lämmitetyssä autotallissa, jolloin eivät altistuneet talon äänille tarpeeksi, mikä näkyi omalla koiralla huonona hermorakenteena (stressiherkkyytenä) ja äänipelkona. Pelko ja stressi aiheutti terveydelle vaarallisia toimintatapoja, mutta sairaudet piti sulkea pois näiden toimintojen aiheuttajana, jolloin eläinlääkärissä ravattiin heti alkuun paljon. On myös äänipelkoa (perinnöllistä), perinnöllistä polvivaivaa, perinnöllisiä hammasvaivoja, jonka takia nuorelta koiralta joudutaan poistamaan monia hampaita (hampaat pesty päivittäin). Tullessaan pennulla oli loisia, vaikka oltiin kuulemma madotettu. Eläinlääkärikuluihin mennyt nuoren koiran kanssa tuhansia euroja.

        Omia koiria tuolla kennellissä oli silloin 23, plus 5 pentueen pennut samanaikaisesti siihen päälle. Näyttelyt, koirien ulkonäkö ja raha on tuolla ne tärkeimmät motiivit. En voi mitenkään suositella koiran hankkimista tuolta.


      • Anonyymi

        Ainiin ja lisäyksenä vielä valtava määrä ruoka-allergioita kaikkien aiemman viestin ongelmien lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma koira on Pakkaspeikon kennelistä, eikä itsellä ole siitä mitään hyvää sanottavaa. Toinen koiran vanhemmista Lecibsistä ja toinen Pakkaspeikon oma. Pentueita oli samaan aikaan niin monta (5 pentuetta), että osa kasvatettiin lämmitetyssä autotallissa, jolloin eivät altistuneet talon äänille tarpeeksi, mikä näkyi omalla koiralla huonona hermorakenteena (stressiherkkyytenä) ja äänipelkona. Pelko ja stressi aiheutti terveydelle vaarallisia toimintatapoja, mutta sairaudet piti sulkea pois näiden toimintojen aiheuttajana, jolloin eläinlääkärissä ravattiin heti alkuun paljon. On myös äänipelkoa (perinnöllistä), perinnöllistä polvivaivaa, perinnöllisiä hammasvaivoja, jonka takia nuorelta koiralta joudutaan poistamaan monia hampaita (hampaat pesty päivittäin). Tullessaan pennulla oli loisia, vaikka oltiin kuulemma madotettu. Eläinlääkärikuluihin mennyt nuoren koiran kanssa tuhansia euroja.

        Omia koiria tuolla kennellissä oli silloin 23, plus 5 pentueen pennut samanaikaisesti siihen päälle. Näyttelyt, koirien ulkonäkö ja raha on tuolla ne tärkeimmät motiivit. En voi mitenkään suositella koiran hankkimista tuolta.

        Kirjoituksesi oli Pakkaspeikon kennelistä,täällä tarkoitus keskustella Lecibsin koirista.


    • Anonyymi

      Suomesta löytyy paljon paljon parempia ja vastuullisempia saksanpystykorvakasvattajia kun Lecibsin. Kun koiranettiä katsoo, huomaa ettei vanhemmilla OLE MITÄÄN välttämättä tuloksia: ei terveydestä tai näyttelyistä tai mistään muustakaan. Olen myös kuullut järkyttävän määrän huonoja kokemuksia ja miten juurikin pennuilta löydetty matoja ja emää ei päästy näkemään jne jne. Tutustukaa rodun jalostussuosituksiin ennen koiran ottamista!!! Minäkin aikoinani tein virheen ja otin ensimmäisen koiran joiden vanhemmilla ei kunnon terveystarkastuksia: siinäpä oli sitten 2v koiralla 2. asteen nivelrikko lonkissa ja kyynärissä ja lisäksi muita perussairauksia, ell laskut on ihan mahdottomia olleet!!

      Koiranetistä kun löytyy kaikki tiedot nähtäväksi ihan julkisesti jokaiselle, pyydän, tarkistakaa jalostussuositukset ja koirien tiedot ja mikäli ette itse niistä ymmärrä pyytäkää apua!! Älkää ottako pentua täältä ja tukeko samalla pentutehtailijoita!!! On aivan hirveää seurata sitten loppuelämä koiran kärsimystä minkä ahneet ihmiset rahan ja maineen himossa halunneet!!

    • Anonyymi

      Ostin täältä lapinkoiran. Pelko ja arka erityisesti miehiä kohtaan. Ruokansa hotki aina, kunnes oksensi. Eli kiire saada ruoka ettei jää ilman.
      Kun alkuun päästiin ja rauhoittui sekä tottui uuteen kotiin. Otti ja kuoli 4 kk ikäisenä. Synnynnäinen sydän vika, josta ei kerrottu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tein itse virheen kun kyseisestä kennelistä pennun olen ostanut. Tietämätön kun olen ollut ja en ole tajunnu ottaa asioista paremmin selvää ja olen ohittanut hälytysmerkit. Minulle ei esim. vastattu yhteenkään kysymykseen pennun vanhempiin littyen. En itse tajunnut edes pyytää saada nähdä niitä paikan päällä, mutta eipä niitä tarjottu minulle nähtäväksikään. Pelkkää pentutehtailuahan tuo on. Miehellä elämänsä aikana 6700 kasvatettua koiraa. Löytyy uroksia joilla teetetty mm. 64 pentuetta. Löytyy narttuja joilla teetetty 5 pentuetta ja/tai joka vuosi uudet pennut. Löytyy E/E ja D/D lonkkaisia JALOSTUSkoiria. Suurimalla osalla ei edes ole terveystutkimuksia tehtynä. Pentuja syntyy jatkuvalla syötöllä. Ei ole kovin eettistä ja normaalia toimintaa tämä, eikä varsinkaan millään tapaa koirien hyvinvointi edellä tehtyä toimintaa.

      Älkää ostako täältä pentua, älkää tukeko pentutehtailua. 🙏🏼

      • Anonyymi

        Eläinjalostusta opiskelleella kasvattajalla on AMMATTIKENNELI eikä mitään pentutehdasta.

        Se on 2 eri asiaa.

        Jos on reklamoitavaa - ensin kuuluu informoida niistä pennun myyjää. Jos löydöksistä vain itketää anonyyminä netissä, paljompa vastuullisesti silloin itse käyttäytyy.

        Minä ostin kerran oikeasta pentutehtaasta jonka kasvattajat on tuomittu oikeudessa jopa ehdolliseen, eläintenpitokieltoon ja liitosta rekkauskieltoa. Minä ostin noin vuosikymmen sitä aiemmin. Järkytyin käteen saadusta. Ei ollut kyse tavallisesta "löytyy matoja". Minäpä tein ilmon virkaeläinlääkäriin siitä, niin suuresta paikasta myydään siinä tilassa ja muutoinkin niin. Siitä kiitettiin. Kuitenkin kului vuosikymmen taas ennen kuin viranomaiset vihelsivät pillin.

        Ja minä puhuin nimelläni sentään ... enkä jossain lokasankopaikassa paskaa anonyyminä, mikä on tasan vain selkäänpuukottelua.

        Tätä koskien ...
        Yli 4 vuosikymmenen kasvatustyön aikana on varmasti ammattikennelissä kasvatettu ja sieltä lähtenyt jokunen määrä ja kasvatustyön menetelmät ja asenteet ovat toki muuttuneeet. Ei minulle tule miekeen syyttää ihmistä siitä, ettei ole vuosikymmeniä tehnyt jalostustyötä 2024 kukkahattuideologioiden mukaan. Kas, kun ajat, tavat ja ideat ovat olleet ERI!

        Sitten moitit asioista, joita Kennelliitto tänä päivänä sallii, mutta sinusta niin tehdä on kiellettyä? No jos on, kappas kun ei ole muilta väärin niin tehdä?

        Arvaan kirjoittelijan heittämällä. Katsoppa peiliin ja jalostustietokantaan niitä omia 5x nartu pennuttelujasi ja yhdistelmiäsi ja millä olet mennyt jatkamaan sukua millä tiedoilla mieti miten käyttäydyt ostaneita ja muita kasvattajia kohtaan

        Olette te nuoriso kyllä höperöitä eikä ajatuksissa ole logiikkaa.

        Tämä kasvattaja kasvattaa päärotuna kotimaista rotua jolla ON ja on PAKOLLISET terveystutkimukset jo ennen ensimmäistä koiran pentuetta edellyttävä PEVISA. Kuten rodun ihmiset tietävät. Älä siis puhu potaskaa.

        Tietysti ne vanhemmat on tutkittu. Silmätarkastuksetkin tulee pitää voimassa max 2v sitten tehtyinä jos koiraa käytetään jalostukseen. Jalostusuroksia on sangen mahdotonta pitää, ellei pitäisi niiden terveystarkastuksia kurantteina.

        Lappalaisroduissa lisäksi väki geenitestauttaa jalostuskoirat niillä testeillä joita on, ainakin oleellisilla. Ne ovat terveystarkastuksia. Niillä ehkäistään PEVISA:n tapaan sairauksia *sen luin voidaan* .

        Joka kennelistä ennemmin myöhemmin lähtee koiria jotka voivat sairastua jopa nuorina, jopa kuolla, rodunomaisiin tai muihin vikoihin. Perinnöllisiin tai yksittäisiin muihin jne.

        Sellaista niin täydellistä kasvsttajaa et meinaan voi löytää.

        Se, itselle sattuu se pommi susikappale käteen ei tee kasvsttajaata paskaa, huonoa, pentutehdasta tai moraalitonta väärintekevää.

        Ette te hyvät ihmiset voi mistään ostaa niin, etteikö voisi käydä ikävät!

        Sydänvikaa on hyvin vähän roduissamme, mutta näissäkin voi sattua yksittäisiä tapauksia. Kaikista tapauksista tulee informoida jalostustoimikuntaa ja antaa lupa julkaista tieto, kertoa kasvattajalle, isän omistajalle ja isän kasvattajalle kirjallisesti sähköpistitse. Jos millään saa käsiin kaikkien sisarusten omistajille olus jos lma sairastunut on lisääntynyt, joka kasvattajalle jonka nimiin se lisääntyi, sekä jälkeläisten omistajille. Minä informoisin tuollaisessa joka kasvattajaa jonka kasvatti koiran rekkarista ja joka uroksen omistajaa. Laittaisin ketjun roturyhmään. Kuolinsyy kuuluu jalostustietokantaan.

        Epilepsian suhteen muutokin sama mutta se ei vain ole harvinainen. Sitä on joka ikisessä rodussa. Lappalaisille Koiran Geenit koetti katsoa geenitestin mahdollisuutta mutta veti vesiperän silloin ainakin. Jolleivät ihmiset laita sairaita julkisesti näkyviin, suunnittelepa siinä sitten terveys edellä. Kasvattajilla ei ole telepatia ja ennustustaminen käytössä välineinä.

        Lokasankopalstoilla anonyymit huutelut ovat vaan ihan paskaa.


    • Anonyymi

      Lesibcin kennelistä ostettu lapinkoira. Kun haettiin koira, se oli talossa, pöydän alla piilossa. Ei nähty pennun vanhempia eikä sisaruksia, vain kyseinen pentu. Ei silloin edes älytty kysyä, että saako nähdä vanhempia, sisaruksia tai ”tuotantotiloja”. Koira eli reilut kaksi vuotta, noin yksi vuotiaana eläinlääkäri totesi sillä epilepsian. Ei ollut mitään tehtävissä, ei auttanut lääkitys ja yhdessä eläinlääkärin kanssa lopulta päädyttiin lopetukseen.

      Ostakaa pentunne muualta, ei ole hyvä paikka…

    • Anonyymi

      Viimeisin pentue on taas sellainen ettei se kyllä tue mitään muuta kuin määrän lisäämistä.
      Isällä 10 pentuetta, emälle neljäs. Vuonna 2022 tällä emällä ollut jopa kaksi pentuetta. Lonkkaindeksit surkeat.
      Yllättävän hiljaa oltiin rotupiireissä siitä, että jonkin heidän koiran polveutuminen ei ollutkaan ihan selvä. Tästä on tietoa lappalaiskoirat ry:n sivuilla kun vaan jaksaa etsiä

      • Anonyymi

        Eihän se lecibsiniä koskenut. Ainakaan lappalaiskoirien tiedotteen mukaan. siinä oli käytetty lecibsinistä koiraa. eihän se sillon ole lecibsinin vika jos muu kasvattaja rekkaa pentueen väärin.

        ja muutenkin vois alottaja lopettaa taas ennen kun alottaakaan. kohta oot taas rosiksessa valehtelemassa kuinka et oo mitään tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se lecibsiniä koskenut. Ainakaan lappalaiskoirien tiedotteen mukaan. siinä oli käytetty lecibsinistä koiraa. eihän se sillon ole lecibsinin vika jos muu kasvattaja rekkaa pentueen väärin.

        ja muutenkin vois alottaja lopettaa taas ennen kun alottaakaan. kohta oot taas rosiksessa valehtelemassa kuinka et oo mitään tehnyt.

        En tarkoittanut tuota vaan tiedotetta muuttuneesta pra statuksesta. Koski koiraa lecibsin kaunis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut tuota vaan tiedotetta muuttuneesta pra statuksesta. Koski koiraa lecibsin kaunis.

        aijaa. ei sen koiran polveutumisessa mun mielestä ollut mitään. eihän kennelliittokaan siitä sanonut mitään ja sen kai olis pitänyt rekisteristä poistaa jos jotain virhettä olis ollu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se lecibsiniä koskenut. Ainakaan lappalaiskoirien tiedotteen mukaan. siinä oli käytetty lecibsinistä koiraa. eihän se sillon ole lecibsinin vika jos muu kasvattaja rekkaa pentueen väärin.

        ja muutenkin vois alottaja lopettaa taas ennen kun alottaakaan. kohta oot taas rosiksessa valehtelemassa kuinka et oo mitään tehnyt.

        Opettelisit edes kirjoittamaan vammainen.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe