Musitikortti digi kameraan

Anonyymi

Tarvitseeko kameraan hommata musitikorttia. Itse olen ostamassa Nikon d3500 digijärkkäriä, ja mietin, että tarvitseeko muistikorttia hommata. Tai tuleeko se yleensä mukana?

16

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokin firma voi antaa ehkä muistikortin kylkiäisenä. Tosin eipä ne nykyään kovin paljon maksa, vaikka sellaisen hankkisikin kameran lisäksi. Em. kameraan ei ehkä tarvitse ostaa kaikkein nopeimpia ja kalliimpia muistikortteja. Itse käytän Nikon D3300-kamerassa parin kympin muistikorttia yleiskuvauksessa, kun ei tarvita suurinta nopeutta, ja hyvin olen pärjännyt, ei ole mitään valittamisen aihetta.

      • Anonyymi

        Nopea kortti kannattaa kyllä olla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopea kortti kannattaa kyllä olla..

        Kortinnopeus ei näyttele mitään osaa vanhan hitaan kameran kanssa.
        Kameran pufferi määrää nopeuden ja kortin nopeus pufferin tyhjentymisnopeuden.
        Kovin hitaita kortteja on nykyään jo vaikea saada.
        Sellaisia tarvitsee, jos omistaa antiikkisen kameran, joka syö vain alla 2 Gt:n fat 16 kortteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kortinnopeus ei näyttele mitään osaa vanhan hitaan kameran kanssa.
        Kameran pufferi määrää nopeuden ja kortin nopeus pufferin tyhjentymisnopeuden.
        Kovin hitaita kortteja on nykyään jo vaikea saada.
        Sellaisia tarvitsee, jos omistaa antiikkisen kameran, joka syö vain alla 2 Gt:n fat 16 kortteja.

        Näyttelee se suuresti..


    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt ihan tavallista ruutulehtiötä ja lyijykynää. Kyllä ne asiat pysyy siinäkin muistissa.

    • Anonyymi

      Kuvia voi hyvin ottaa ilman muistikorttiakin.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä. Mä jo pelkäsin et pitäis vielä ettiä muistikorttikin.


    • Anonyymi

      Kuvauskortti pitäisi olla katsastettu. Sitten linssiludekortti toimii ilman annosten tuplausta.

    • Anonyymi

      Ei tule mukana, tuohon riittää normaali C10 kortti, mutta ehkä kannattaa ostaa U3 kortti, jos vaihtaa myöhemmin kameraa. Sandisk Extreme (kullanvärinen) tai Extreme Pro (musta) on hyviä. 64 GB kortin saa n. Parilla kympillä.

      • Anonyymi

        Kiitti


    • Anonyymi

      Kameroissa on tallennustilaa joko ei ollenkaan tai vain muutamalle kuvalle, eli kyllä muistikortti tarvitaan.

      • Muistan, kuinka aikoinaan nauratti Canonin pokkarin mukana toimitettu muistikortti, mikä oli niin huvittavan pieni kapasiteetiltaan, että siihen parhaalla kuvalaadulla mahtui vain kolme kuvaa.

        Joten joo, muistikortti on pakollinen ja mieluusti useampi.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muistan, kuinka aikoinaan nauratti Canonin pokkarin mukana toimitettu muistikortti, mikä oli niin huvittavan pieni kapasiteetiltaan, että siihen parhaalla kuvalaadulla mahtui vain kolme kuvaa.

        Joten joo, muistikortti on pakollinen ja mieluusti useampi.

        Kun sain ekan digitaalisen työkameran Canon EOS-1D sen mukana oli 256 megatavun kortti, johon mahtui 72 4,7 Mpikselin JPEGgiä. Tein kuvauskeikan Ruotsiin ja sillä piti tulla toimeen. Valkkasi ja lukitsi aina onnistuneimman kuvan kustakin sessiosta ja sitten kortin tyhjennys... Vuosi taisi olla 2002.


    • Anonyymi

      SDHC (UHS-I-yhteensopiva) tai SDXC (UHS-I-yhteensopiva) kortti kannattaa olla.

    • Anonyymi

      Eikö näissä ole sillein että kameraan mahtuu esim. 100 kuvaa, ja ne voipi vaikka snapbridgella siirtää puhelimelle ja poistaa kamerasta?

      • Anonyymi

        Korttia pitää aina käyttää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe