Tarvitseeko kameraan hommata musitikorttia. Itse olen ostamassa Nikon d3500 digijärkkäriä, ja mietin, että tarvitseeko muistikorttia hommata. Tai tuleeko se yleensä mukana?
Musitikortti digi kameraan
16
745
Vastaukset
- Anonyymi
Jokin firma voi antaa ehkä muistikortin kylkiäisenä. Tosin eipä ne nykyään kovin paljon maksa, vaikka sellaisen hankkisikin kameran lisäksi. Em. kameraan ei ehkä tarvitse ostaa kaikkein nopeimpia ja kalliimpia muistikortteja. Itse käytän Nikon D3300-kamerassa parin kympin muistikorttia yleiskuvauksessa, kun ei tarvita suurinta nopeutta, ja hyvin olen pärjännyt, ei ole mitään valittamisen aihetta.
- Anonyymi
Nopea kortti kannattaa kyllä olla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopea kortti kannattaa kyllä olla..
Kortinnopeus ei näyttele mitään osaa vanhan hitaan kameran kanssa.
Kameran pufferi määrää nopeuden ja kortin nopeus pufferin tyhjentymisnopeuden.
Kovin hitaita kortteja on nykyään jo vaikea saada.
Sellaisia tarvitsee, jos omistaa antiikkisen kameran, joka syö vain alla 2 Gt:n fat 16 kortteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kortinnopeus ei näyttele mitään osaa vanhan hitaan kameran kanssa.
Kameran pufferi määrää nopeuden ja kortin nopeus pufferin tyhjentymisnopeuden.
Kovin hitaita kortteja on nykyään jo vaikea saada.
Sellaisia tarvitsee, jos omistaa antiikkisen kameran, joka syö vain alla 2 Gt:n fat 16 kortteja.Näyttelee se suuresti..
- Anonyymi
Itse olen käyttänyt ihan tavallista ruutulehtiötä ja lyijykynää. Kyllä ne asiat pysyy siinäkin muistissa.
- Anonyymi
Kuvia voi hyvin ottaa ilman muistikorttiakin.
- Anonyymi
Kiitos tästä. Mä jo pelkäsin et pitäis vielä ettiä muistikorttikin.
- Anonyymi
Kuvauskortti pitäisi olla katsastettu. Sitten linssiludekortti toimii ilman annosten tuplausta.
- Anonyymi
Ei tule mukana, tuohon riittää normaali C10 kortti, mutta ehkä kannattaa ostaa U3 kortti, jos vaihtaa myöhemmin kameraa. Sandisk Extreme (kullanvärinen) tai Extreme Pro (musta) on hyviä. 64 GB kortin saa n. Parilla kympillä.
- Anonyymi
Kiitti
- Anonyymi
Kameroissa on tallennustilaa joko ei ollenkaan tai vain muutamalle kuvalle, eli kyllä muistikortti tarvitaan.
Muistan, kuinka aikoinaan nauratti Canonin pokkarin mukana toimitettu muistikortti, mikä oli niin huvittavan pieni kapasiteetiltaan, että siihen parhaalla kuvalaadulla mahtui vain kolme kuvaa.
Joten joo, muistikortti on pakollinen ja mieluusti useampi.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Muistan, kuinka aikoinaan nauratti Canonin pokkarin mukana toimitettu muistikortti, mikä oli niin huvittavan pieni kapasiteetiltaan, että siihen parhaalla kuvalaadulla mahtui vain kolme kuvaa.
Joten joo, muistikortti on pakollinen ja mieluusti useampi.Kun sain ekan digitaalisen työkameran Canon EOS-1D sen mukana oli 256 megatavun kortti, johon mahtui 72 4,7 Mpikselin JPEGgiä. Tein kuvauskeikan Ruotsiin ja sillä piti tulla toimeen. Valkkasi ja lukitsi aina onnistuneimman kuvan kustakin sessiosta ja sitten kortin tyhjennys... Vuosi taisi olla 2002.
- Anonyymi
SDHC (UHS-I-yhteensopiva) tai SDXC (UHS-I-yhteensopiva) kortti kannattaa olla.
- Anonyymi
Eikö näissä ole sillein että kameraan mahtuu esim. 100 kuvaa, ja ne voipi vaikka snapbridgella siirtää puhelimelle ja poistaa kamerasta?
- Anonyymi
Korttia pitää aina käyttää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1197591- 545698
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa723199Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72753Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101648Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081533Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2521141Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3311139Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321031