huoltaja uusioperheessä, varsinkaan kun ei ole omia lapsia, ja äkkiä joutuu äidin paikalle. On se tavallaan kivaa ja ylpeyden aihe, että pystyy siihen mihin monikaan ei pysty, vaikka olisi omiakinl apsia. Mies näkimussa jotian ihanaa että pystyn huoltamaan hänen lapsiaan silloin tällöin, ja jätti eksänsä. Ihanaa kun tietää että kaikki tykkää.
Ei kaikkien edes tarvi rytyä äidiksi, mutta mä halusin, ja etsinkinm iestä jolla olisi lapsia, ero hoituu puolisostaan siinä nopsaan sitten.
Nyt on oltu jo 2 kk äitinä ja hankalaa on lasten olo täällä, kiukkuaan ja hutaa eikä usko mitä sanon heille, ei edes kuuntele, ovan huonosti kasvatettuja kun ei hyväksy minua äidikseen. Mies ei pahemmin sano mitään, et anttaa ajan kulua. Paljon hän on lasten luona ja minä siivoon täällä, on kiva olla yksin välillä, ettei kersat juutele vieressä. Kyllä ne musta tykkää mutta haluaa vaan näyttää et on kovia tyyppejä, naurattaa niin heidän lapsellisuutensa. Siinähän huutelee, en välitä, kyllä aikanaan hyväksyy ja sanovat äidiksi, se vaan kestää jos on heikkoja koulussa ja arikielämässä eikä tajua että aikuinen määrää.
Hirveen vaativaa olla
9
104
Vastaukset
- Anonyymi
Itse jouduin myös pakosti uudeksi äidiksi. Ei ollut helppoa, varsinkaan vanhempien lastenkanssa, kauheeta kikkua ja halveksuntaa, ja sottaisuutta ja kiusaamista pitkään ja vieläkin koen että minua sätitään ja savustetaan ulos.
En anna kakaroiden valtaavan meidän yhteishenkeä, ja heittää mua ulos, olen sanonut että en ole lähdssä mihinkään ja täällä asun tykkäätte tai ette. Ei ne tykkää vieläkään, kohta olen ollut uusi äiti 8 v ja yhä olen se paha äitipuoli. Ei haittaa kunhan on katto pään päällä, mies ja ruokaa. Tässä asun enkä anna kakaroiden hyppiä varpaille. Komentaa ei voi ei tottele, ja mitään ei mulle puhu. Ei ole täällä onneksi paljon eikä sillon kun isänsä ei ole täällä. Ei haittaa, voin keskittyä muuhun kun kasvattamiseen. Eksä varmasti lapsille sanonu että tehkää siitä hankalla sille. Ei haittaa olen kiusallinikin tässä. mitä välii kunei tarvi edes töissä käydä, senkun oeln vaan ja nautin elämästä.- Anonyymi
Pakko ei ole muuta, kun kuolla.
- Anonyymi
Ei kukaan äiti sano sillai lapsilleen sillä se joka on äiti ei halua kieroon kasvaneita lapsia joita heistä tulee jos tuolla tasolla ollaan kun sinä kirjoitat, lapsilla oikeus isäänsä m ja usein on niin näiden äitipuolten kanssa että se riippuu ihan äitipuolen kypsyydestä miten lapset häntä kohtelevat.
Eivät ole huonosti kasvatettuja vaan avioeron tuomia traumoja kiukkuavat, joten moni joka ei itse ole äiti ei voi ymmärtää lapsia oikealla tavalla joten nämä miehet jotka vaihtavat naista jonka pitäisi asua hänen lastensa kanssa ovat täysiä typeryksiä , totta kai lapset reagoivat kun olisivat halunneet että isä ja äiti olisivat yhdessä .isän pitäisi tukea lapsiaan eikä sitä naista joka ei edes tiedä lapsista mitään.
Itse kaipasin vielä aikuisena että voi kun tapahtuisi miraakkeli ja isä ja äiti muuttaisivat yhteen Vaikka siis hyvin ymmärsin ettei niin tule koskaan käymään.joten veri on vettä sakeampaa ja lapsilla on vaan yksi isä ja äiti muut ovat vieraita.
On toki sellaisiakin naisia jotka osaavat olla lapsille hyviä ja jos kieltävät jostain niin äänen sävy ratkaisee miten lapsi kiellot kokee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan äiti sano sillai lapsilleen sillä se joka on äiti ei halua kieroon kasvaneita lapsia joita heistä tulee jos tuolla tasolla ollaan kun sinä kirjoitat, lapsilla oikeus isäänsä m ja usein on niin näiden äitipuolten kanssa että se riippuu ihan äitipuolen kypsyydestä miten lapset häntä kohtelevat.
Eivät ole huonosti kasvatettuja vaan avioeron tuomia traumoja kiukkuavat, joten moni joka ei itse ole äiti ei voi ymmärtää lapsia oikealla tavalla joten nämä miehet jotka vaihtavat naista jonka pitäisi asua hänen lastensa kanssa ovat täysiä typeryksiä , totta kai lapset reagoivat kun olisivat halunneet että isä ja äiti olisivat yhdessä .isän pitäisi tukea lapsiaan eikä sitä naista joka ei edes tiedä lapsista mitään.
Itse kaipasin vielä aikuisena että voi kun tapahtuisi miraakkeli ja isä ja äiti muuttaisivat yhteen Vaikka siis hyvin ymmärsin ettei niin tule koskaan käymään.joten veri on vettä sakeampaa ja lapsilla on vaan yksi isä ja äiti muut ovat vieraita.
On toki sellaisiakin naisia jotka osaavat olla lapsille hyviä ja jos kieltävät jostain niin äänen sävy ratkaisee miten lapsi kiellot kokee.Tiukka kuri vaan lapsille ja sanot tiukasti mitä tehdään ja mitä ei. Kotiin kello 6 illalla ja selvitys missä oltu ja rahaa ei saa ellei siivoa ja ota heti ädin ote lapsislta niin heistä tulee normaaleita. Jos entinen äiti ei osannu kasavattaa lapsia niin sinä osaat. Rajat pitää olla, ja säännöt. Sinä sanelet ja periksi ei saa antaa.
- Anonyymi
Meillä on ollut vaikeaa.
Miehelläni on neljä lasta ja hän on hyvin paljon ollut kiinni lapsissaan. Siksi lapset ovat olleet hänelle etusijalla kaikessa lähes kymmenen vuotta. Hän kantaa huolta pienistäkin asioista ja on uuvuttanut itsensä. Minua hän ei ota mukaan helposti tai jaa vastuuta. Koen usein ulkopuolisuuden tunnetta. He ovat tiivis perhe, lapset ja isä ja minä olen outlander. Mieheni ei lasten ollessa kotona huomaa minua ollenkaan.
Minun olemisella ei heille ole merkitystä. Kunhan pyykit on pesty ja ruokaa kaapissa.
En koskaan ajatellut äitipuolen roolin olevan näin kova ja armoton.- Anonyymi
Sinä oelt kodin hoitaja ja laastari meihen emässä mitäs rikoit hyvän pehreen.
- Anonyymi
On hyvin loukkaavaa kasvattaa toisen lapsia, jonka lapset ei sano edes äiti tai pyydä apua ja ohejita, ja lupaa menoihin. Kurjaa maksella elareita heille kotka on poissa meidän rahoista. Minäkin siivoon ja teen kaikki, ja nämä nirppanokat ei syö ruokaa, ei kiitä mistään ei edes huomaa, senkun sotkee ja elää kuin mua ei olisi ollenkana, heidänäitiuolta!! Jos mua ei olisi, he olisivat hunningolla.
Eivät tajuu olla musta kiitollisia vaan haukkuu ja huutaa, ja elää miten sattuu.
On tämä rankkaa, ei kaikista edes olisi tähän. Jouduiin melkein pakosta äidiksi, kun mies erosi ja alettiin seukkaan, tosin vähän ennen kuin he erosivat n 5 v aiemmin jo seukattiin, muta kun eksä tajusi niin suuttu ja lähti lasten kanssa, ja nyt lapset ovat vihaisia mulle kun vein heiltä isän, mutta tässähän tämä on lasten kanssa, mutta minä olen kuu,emma hullu ja mikä lie. Mutta olen terottanu ehille, etten jätä heitä koskaan he tarvii mua ja auani vaikkei ota nyt sitä vastaan, joskus kylllä kiittävät ja pyytävät anteeksi. Sitä kohti.
Äitipuolen työ on rankkaa.
- Anonyymi
On on! Sitä se on. Entiset äidit on luistaneet vastuusta ja se vastuu siirtyy nyt uudelle äidille. No hän sittenkasvattaa meihen lapset mieleisekseen. Se on vaikeeta kun lapset vastustaa uutta äitiä pitkään. Olen itse yrittänyt tarroilla tai muilla pikkulahjoilla palkita aina kun sanovat äiti tai tekevät mitä sanon,mutta ei sekään auta. Aika auttaa.
Nyt ovat onneksi vähentäneet käyntiä täällä ja saamme olla rauhassa oman perheen kesken. Ei ole kiva kun on ylimäärä lapsia, on aina mietittävä aisoita. Rahaa kyllä kehtaavat pyytää mutta mitään eivät tee. Vastuu on kova, mutta kiitosta et saa, haukkuja vaan. Ilman mua ei kyllä pärjää mutta se on heidän ongelma, en puutu siihen. Mies sanoo että olen paras ja kaunein nainen. tiedän sen, mutta lspet ovat hankalia ja kauheita, onneksi omat eivät ole, ne on parhaita, ja heidän kanssa on kiva olla. Vieraat on aina vieraita, eivät osaa mitään ja hankaloittavat elämää. Eksänsäkin kyttää meitä ja ajelee talomme ohi, en tajuu miten kehtaa, kun me maksamme lapsista elareita, se on aina pois meitlä ja kun olen työtön niin me tarvitaan rahaa ei se eukko.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389