Levykuvan latausongelma

Yritän ladata selaimella levykuvan osoitteesta https://ubuntu.com/tutorials/install-ubuntu-desktop#download
Saan aina vain 2,14 gigatavua enkä koko pakettia jonka koko on 3,65 gigaa. Sama ongelma toisella koneella. Mistä johtuu?

43

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Sama ongelma. Lataus katkesi kun tiedoston koko oli 2156314624 tavua.
        Ilmeisesti vastaanottavan koneen tiedostojärjestelmä ei kelpuuta noin isoja tiedostoja. Mikä lääkkeeksi?


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Sama ongelma. Lataus katkesi kun tiedoston koko oli 2156314624 tavua.
        Ilmeisesti vastaanottavan koneen tiedostojärjestelmä ei kelpuuta noin isoja tiedostoja. Mikä lääkkeeksi?

        Eiköhän kunnon yöunet auta.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Sama ongelma. Lataus katkesi kun tiedoston koko oli 2156314624 tavua.
        Ilmeisesti vastaanottavan koneen tiedostojärjestelmä ei kelpuuta noin isoja tiedostoja. Mikä lääkkeeksi?

        Miksi ette lataa Finnis Remixiä jossa on Suomenkili valmiina! Ubuntu suomi sivulta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ette lataa Finnis Remixiä jossa on Suomenkili valmiina! Ubuntu suomi sivulta!

        Kyse on nyt siitä, että en saa ladattua miltään palvelimelta mitään yli kahden gigan tiedostoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on nyt siitä, että en saa ladattua miltään palvelimelta mitään yli kahden gigan tiedostoa.

        Sulla taitaa olla sitten paha windowsongelma!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla sitten paha windowsongelma!

        Ei ole. Minulla ei ole ollut Windows konetta vuosiin.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Ei ole. Minulla ei ole ollut Windows konetta vuosiin.

        Hyvä niin!


    • Anonyymi

      Ubuntun kanssa ongelmat alkavat jo livekuvan latauksesta, viisas ei edes yrittäisi moisen räpellyksen kanssa.

      • Anonyymi

        Tyhmä ruikuttaja ei vaan osaa.


      • Anonyymi

        Ubuntussa ei ole mitään ongelmaa, Ongelmat on Windowsin juttuja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntussa ei ole mitään ongelmaa, Ongelmat on Windowsin juttuja!

        Minulla on nyt ongelmana se että en saa ladattua mitään yli kahden gigan tiedostoja Macillä enkä toisella Linux koneella. Se nyt ei ainakaan ole Windowsin vika!


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Minulla on nyt ongelmana se että en saa ladattua mitään yli kahden gigan tiedostoja Macillä enkä toisella Linux koneella. Se nyt ei ainakaan ole Windowsin vika!

        Enpä ole ikinä kuullut tuollaisesta ongelmasta.
        Ainoat yhteiset asiat ovat käyttäjä ja NETTI.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Minulla on nyt ongelmana se että en saa ladattua mitään yli kahden gigan tiedostoja Macillä enkä toisella Linux koneella. Se nyt ei ainakaan ole Windowsin vika!

        Ubuntu ainakin lataa vaihka 100 G tiedoston!


      • Anonyymi

        Höpö höpö,, Ubuntussa ei ole ongelmia!


    • Anonyymi

      Hyvihän tuo lataantui siis Ubuntu 22.04.
      Tietysti Ubuntu.com sivustolta.

      • Ei minulla. Kokeilin vielä kerran Linux koneella. Lataus katkesi 0,39 gigan jälkeen. Miksi typerä Firefox ei osaa ladata lisää vanhan latauksen päälle, jos käynnistän latauksen myöhemmin uudelleen.
        Olen itse tehnyt softanpäivitysohjelmiston kentällä oleviin sulautettuihin miehittämättömiin etävalvontalaitteisiin. Ne toimivat välillä huonojen yhteyksien varassa ja yhteydet voivat katkeilla. Jos uuttaa sovellusohjelmistoa tai jopa uutta Linux kerneliä ollaan lataamassa, ja joku katkaisee virrat laitteelta ja kytkee ne vaikka viikon kuluttua takaisin, niin päivityspakettien lataus jatkuu siitä mihin se jäi. (Näissä laitteissa on 4G ja vanhemmissa jopa ikivanha hidas GPRS.)


      • barium kirjoitti:

        Ei minulla. Kokeilin vielä kerran Linux koneella. Lataus katkesi 0,39 gigan jälkeen. Miksi typerä Firefox ei osaa ladata lisää vanhan latauksen päälle, jos käynnistän latauksen myöhemmin uudelleen.
        Olen itse tehnyt softanpäivitysohjelmiston kentällä oleviin sulautettuihin miehittämättömiin etävalvontalaitteisiin. Ne toimivat välillä huonojen yhteyksien varassa ja yhteydet voivat katkeilla. Jos uuttaa sovellusohjelmistoa tai jopa uutta Linux kerneliä ollaan lataamassa, ja joku katkaisee virrat laitteelta ja kytkee ne vaikka viikon kuluttua takaisin, niin päivityspakettien lataus jatkuu siitä mihin se jäi. (Näissä laitteissa on 4G ja vanhemmissa jopa ikivanha hidas GPRS.)

        Kokeilin vielä kerran latausta. Nyt sain 2,14 gigatavua kunnes taas katkesi. Latauspaikka oli https://ubuntu-fi.org/lataa-ubuntu/
        Lataava kone oli HP Pavilion jossa on Foobar Linux. Lataus Firefoxilla.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Ei minulla. Kokeilin vielä kerran Linux koneella. Lataus katkesi 0,39 gigan jälkeen. Miksi typerä Firefox ei osaa ladata lisää vanhan latauksen päälle, jos käynnistän latauksen myöhemmin uudelleen.
        Olen itse tehnyt softanpäivitysohjelmiston kentällä oleviin sulautettuihin miehittämättömiin etävalvontalaitteisiin. Ne toimivat välillä huonojen yhteyksien varassa ja yhteydet voivat katkeilla. Jos uuttaa sovellusohjelmistoa tai jopa uutta Linux kerneliä ollaan lataamassa, ja joku katkaisee virrat laitteelta ja kytkee ne vaikka viikon kuluttua takaisin, niin päivityspakettien lataus jatkuu siitä mihin se jäi. (Näissä laitteissa on 4G ja vanhemmissa jopa ikivanha hidas GPRS.)

        Lataa se sitten vertaisverkosta, johon latausivulla on linkki! ei haitaa vaihka katkeaisi yhteys välillä!


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Kokeilin vielä kerran latausta. Nyt sain 2,14 gigatavua kunnes taas katkesi. Latauspaikka oli https://ubuntu-fi.org/lataa-ubuntu/
        Lataava kone oli HP Pavilion jossa on Foobar Linux. Lataus Firefoxilla.

        Chromessa ainakin latauksissa keskenjääneen , voi likata jatka.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Kokeilin vielä kerran latausta. Nyt sain 2,14 gigatavua kunnes taas katkesi. Latauspaikka oli https://ubuntu-fi.org/lataa-ubuntu/
        Lataava kone oli HP Pavilion jossa on Foobar Linux. Lataus Firefoxilla.

        Et sitten vanhempaa löytänyt. kuin Foobar


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vanhempaa löytänyt. kuin Foobar

        Älä paljasta tietämättömyyttäsi ja tarvettasi trollata. Koneessa on varsin uusi Foobar-linux versio. Se on entinen työkoneeni ja Foobar on asennettu siihen työnantajani toimesta. Konetta on päivitetty säännöllisesti.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Ei minulla. Kokeilin vielä kerran Linux koneella. Lataus katkesi 0,39 gigan jälkeen. Miksi typerä Firefox ei osaa ladata lisää vanhan latauksen päälle, jos käynnistän latauksen myöhemmin uudelleen.
        Olen itse tehnyt softanpäivitysohjelmiston kentällä oleviin sulautettuihin miehittämättömiin etävalvontalaitteisiin. Ne toimivat välillä huonojen yhteyksien varassa ja yhteydet voivat katkeilla. Jos uuttaa sovellusohjelmistoa tai jopa uutta Linux kerneliä ollaan lataamassa, ja joku katkaisee virrat laitteelta ja kytkee ne vaikka viikon kuluttua takaisin, niin päivityspakettien lataus jatkuu siitä mihin se jäi. (Näissä laitteissa on 4G ja vanhemmissa jopa ikivanha hidas GPRS.)

        Sulla siis paha netti ongelma!


    • Onko tietokoneesi yli 15 vuotta vanha? Onko siinä vielä Microsoftin FAT16 -tiedostojärjestelmä kiintolevyllä? Se ei tue kuin max. kahden gigatavun tiedostokokoa.

      https://ubuntu-fi.org/lataa-ubuntu/

      • Anonyymi

        Tossa yllähän se kertoi että on mac, ei siinä ole windows rajoitteita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tossa yllähän se kertoi että on mac, ei siinä ole windows rajoitteita!

        Taitaa nettisi takkuilla.
        Kuten tuolla ylempänä totesin niin EI MITÄÄN ONGELMAA
        FF:llä lataamisessa.


      • Ongelma on ollut kahdessa eri koneessa, Macissa ja Linuxissa, joilla olen yrittänyt ladata levykuvaa. Kummassakin lataus on katkennut kahteen gigatavuun. Tiedostojärjestelmän rajoitteet on huomioitu. Ne eivät olleet ongelma, vaikka itsekin epäilin sitä aluksi.

        Lataus ei onnistunut Firefoxilla eikä Safarilla, mutta Chromella se onnistui.

        Firefoxissa saa latausikkunan näkyviin. Lataus katkeaa aina noin kahteen gigaan. Latausikkunassa on katkenneen latauksen jälkeen täppä josta voi yrittää uudestaan. Se aloittaa latauksen kumminkin alusta eikä siitä mihin jäätiin.

        Asensin äsken Chromen Mac-koneseeni. Kun noin kaksi gigaa tuli täyteen Chromella ladatatessa, niin lataus katkesi taas. Latausnopeus muuttui nollaksi. Vähän myöhemmin tuli ilmoitus, että lataus epäonnistui. Latausikkunassa oli kumminkin "Jatka" nappi. Tätä kun painoi, niin lataus jatkui siitä mihin se jäi, eikä alkanut alusta, tosin kuin Firefoxissa. Sain ladattua koko tiedoston!

        Sinänsä ihmettelen että mikä tuo maaginen raja 2 gigaa on, kun lataus katkeaa aina juuri siihen. Joskus harvoin jo aiemmin.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Ongelma on ollut kahdessa eri koneessa, Macissa ja Linuxissa, joilla olen yrittänyt ladata levykuvaa. Kummassakin lataus on katkennut kahteen gigatavuun. Tiedostojärjestelmän rajoitteet on huomioitu. Ne eivät olleet ongelma, vaikka itsekin epäilin sitä aluksi.

        Lataus ei onnistunut Firefoxilla eikä Safarilla, mutta Chromella se onnistui.

        Firefoxissa saa latausikkunan näkyviin. Lataus katkeaa aina noin kahteen gigaan. Latausikkunassa on katkenneen latauksen jälkeen täppä josta voi yrittää uudestaan. Se aloittaa latauksen kumminkin alusta eikä siitä mihin jäätiin.

        Asensin äsken Chromen Mac-koneseeni. Kun noin kaksi gigaa tuli täyteen Chromella ladatatessa, niin lataus katkesi taas. Latausnopeus muuttui nollaksi. Vähän myöhemmin tuli ilmoitus, että lataus epäonnistui. Latausikkunassa oli kumminkin "Jatka" nappi. Tätä kun painoi, niin lataus jatkui siitä mihin se jäi, eikä alkanut alusta, tosin kuin Firefoxissa. Sain ladattua koko tiedoston!

        Sinänsä ihmettelen että mikä tuo maaginen raja 2 gigaa on, kun lataus katkeaa aina juuri siihen. Joskus harvoin jo aiemmin.

        Olisko niin että Firefoxin välimuisti on täynnä eikä ole täyttä 4 Gigaa tilaa siinä...silloin se yleensä katkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko niin että Firefoxin välimuisti on täynnä eikä ole täyttä 4 Gigaa tilaa siinä...silloin se yleensä katkeaa.

        Sivuhistorian tyhjentäminen on helppo juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuhistorian tyhjentäminen on helppo juttu.

        Niin mutta jos levytilaa on vähemmän muusta syystä niin ei siinä välimuistin tyhjennys mitään auta.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Ongelma on ollut kahdessa eri koneessa, Macissa ja Linuxissa, joilla olen yrittänyt ladata levykuvaa. Kummassakin lataus on katkennut kahteen gigatavuun. Tiedostojärjestelmän rajoitteet on huomioitu. Ne eivät olleet ongelma, vaikka itsekin epäilin sitä aluksi.

        Lataus ei onnistunut Firefoxilla eikä Safarilla, mutta Chromella se onnistui.

        Firefoxissa saa latausikkunan näkyviin. Lataus katkeaa aina noin kahteen gigaan. Latausikkunassa on katkenneen latauksen jälkeen täppä josta voi yrittää uudestaan. Se aloittaa latauksen kumminkin alusta eikä siitä mihin jäätiin.

        Asensin äsken Chromen Mac-koneseeni. Kun noin kaksi gigaa tuli täyteen Chromella ladatatessa, niin lataus katkesi taas. Latausnopeus muuttui nollaksi. Vähän myöhemmin tuli ilmoitus, että lataus epäonnistui. Latausikkunassa oli kumminkin "Jatka" nappi. Tätä kun painoi, niin lataus jatkui siitä mihin se jäi, eikä alkanut alusta, tosin kuin Firefoxissa. Sain ladattua koko tiedoston!

        Sinänsä ihmettelen että mikä tuo maaginen raja 2 gigaa on, kun lataus katkeaa aina juuri siihen. Joskus harvoin jo aiemmin.

        Ubuntu levykuvan saa mm kirjastostakin.


      • Lataus ei onnistunut Safarilla eikä Firefoxilla, mutta Chromella se onnistui. Sillä sai jatkettua katoksen jälkeen latausta siihen mihin se jäi.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Lataus ei onnistunut Safarilla eikä Firefoxilla, mutta Chromella se onnistui. Sillä sai jatkettua katoksen jälkeen latausta siihen mihin se jäi.

        Näin on!


    • Anonyymi

      Sinulla on jokin latauksen rajoitin.
      Etsunkaan yritä ladata mobiilinetillä?

    • Anonyymi

      No jaa, polttosofta voi osata yhdistää 2G palaset eri tiedostoista. Näin olen ainakin joskus menetellyt. Tosin viimeksi joskus win98 aikakaudella kun dvd-kokoisia tiedostoja alkoi ilmaantua.
      Jos mobiilinetti pätkäisee, niin wget auttaa Linux-puolella latauksessa::
      wget --continue <URL>/tiedosto.xxx
      -yrittää jatkaa tiedosto.xxx:n lataamista, mikäli tiedostoa ei ole kokonaan ladattu. Vaatii serveriltä tukea latauksen jatkamiseen(HTTP-Headerin Ranges-direktiivin käsittely, mod_headers), joka ubuntun apache-servereiltä tietääkseni löytyy.

      • Kirjoitin jo 13.7.2022 tänne näin: "Lataus ei onnistunut Safarilla eikä Firefoxilla, mutta Chromella se onnistui. Sillä sai jatkettua katoksen jälkeen latausta siihen mihin se jäi."

        Nuo kaksi muuta selainta aloittivat katkoksen jälkeen latauksen alusta eikä siitä mihin se viimeksi katkesi.


    • Anonyymi

      Reititin estää. Ja olikohan se ddos asetus.

      • Kirjoitin jo 13.7.2022 tänne näin: "Lataus ei onnistunut Safarilla eikä Firefoxilla, mutta Chromella se onnistui. Sillä sai jatkettua katoksen jälkeen latausta siihen mihin se jäi."


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Kirjoitin jo 13.7.2022 tänne näin: "Lataus ei onnistunut Safarilla eikä Firefoxilla, mutta Chromella se onnistui. Sillä sai jatkettua katoksen jälkeen latausta siihen mihin se jäi."

        Yleensä kannattaa käyttää niitä ohjelmia mitkä miellyttävät,
        Turha asioista on rutkuttaa viikkotolkulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kannattaa käyttää niitä ohjelmia mitkä miellyttävät,
        Turha asioista on rutkuttaa viikkotolkulla.

        Enhän minä rutkuta. Kun huomasin että sain neuvoja edelleenkin vaikka ongelma oli jo ratkennut, niin kerron ongelman ratkaisun uudelleen vastukseksi näille jotka eivät olleet huomanneet että ongelma oli jo ratkennut.


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Enhän minä rutkuta. Kun huomasin että sain neuvoja edelleenkin vaikka ongelma oli jo ratkennut, niin kerron ongelman ratkaisun uudelleen vastukseksi näille jotka eivät olleet huomanneet että ongelma oli jo ratkennut.

        😋 Kyllä!


      • Anonyymi
        barium kirjoitti:

        Enhän minä rutkuta. Kun huomasin että sain neuvoja edelleenkin vaikka ongelma oli jo ratkennut, niin kerron ongelman ratkaisun uudelleen vastukseksi näille jotka eivät olleet huomanneet että ongelma oli jo ratkennut.

        Minä olen niin laiska etten jaksa kahlata tautisen pitkiä ketjuja alusta alkaen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe