OpenOffice 4.1.11 writer apuja?

Anonyymi

Kun ei itse keksi, ja "suominäppäimistö" - ilmeisesti toimii erilailla kuin engl lässytyspalstoilla kerrotaan Pikanäppäin yhdistelmistä..
Miten OpenOffice Writerissä espanjalaiset kirjaimet löytyy "pikanäppäin"-yhdistelmänä ?
sanoisin noin kahtena hetkenä viikossa tarvitsisi,
neuvoista kiitos,

9

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihda tuoreempaa ja nykyaikaisempaan Libreofficeen..

      • Anonyymi

        Ei tuo niin vanha ole. Uusin openoffice on 4.1.12. Nykyään suomenkielisen oikoluvun soikon kehittäjät tukevat vain libreofficea ja soikko lakkaa toimimasta joskus tulevaisuudessa openofficessa kun koodit eroavat toisistaan riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo niin vanha ole. Uusin openoffice on 4.1.12. Nykyään suomenkielisen oikoluvun soikon kehittäjät tukevat vain libreofficea ja soikko lakkaa toimimasta joskus tulevaisuudessa openofficessa kun koodit eroavat toisistaan riittävästi.

        Kyllä on ikivanha raakile josta tulisi päästä eroon. Siksi sitä ei kannata enää käyttää tai asentaa.


    • Anonyymi

      ...kiitti neuvosta!
      OpenOfficeen olen tottunut, ja vaatisi latailua, totuttelua, "kliku-temppujen"-opettelua ...
      JA onkos Libreoffice&suominäppäimistö, miten esp kirjaimet pikanäppäimillä?

      • Anonyymi

        On kaikki mahdollinen ja melkein samanlainen on eli ei pitäisi olla hankala käyttää.


    • Anonyymi

      ..niin näppikseltä saa ñ, ü, é á í ó kirjaimien ylämerkit näppiksen oikealta laidalta..
      tarvittava merkki vaikka ´ painetaan ensin ja kirjain jälkeen niin piirtää näytölle í
      ~löytyy Alt Gr pohjaan täpy lainetta jonka jälkeen n piirtää ñ ... toimii myös isot kirjaimet..
      ´ on numerorivillä oik laita "backspacen"/takaisinaskelluksen vierellä
      ¨ on siinä alapuolella heti, josta Alt Gr saa ~ ännille..

      • Anonyymi

        Kuka käyttää pikanäppäimmiä! Ne pitäisi lailla kieltää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää pikanäppäimmiä! Ne pitäisi lailla kieltää!

        Miksi et osaa kirjoittaa?


    • Anonyymi

      Läppäreillä yleensä harvemmin on Numeronäppäimistöä erikseen, joten läppärillä täytää laittaa NmLk, NumLock, päälle jotta saa ASCII merkkejä Alt "Luku" yhdistelmällä piirrettyä.
      Siis Numeronäppäimistö päälle, Ainakin Lenovossa tulee merkkivalo päälle, joka kertoo NmLk olevan toiminnassa.
      Huutomerkki ylösalaisin tulee painamalla Alt pohjaan ja samalla näppäilemällä 173 ¡
      Kysymysmerkki Alt168 ¿ ylösalaisin..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe