Tyytyväisyyttä väärällä tapaa

Anonyymi

Olenko ainoa ikävä ihminen, joka joskus tuntee oman olonsa paremmaksi, tyytyväisemmäksi, kun huomaa toisella olevan asiat vähän vielä huonommin? Hävettää. "Meidän kattoremontti meni pieleen, mutta naapurilla sataa sisään!"

36

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et varmaan ole ainut, mutta minä en tunne hyvää oloa toisen vahingosta ja tarkoitan todella sitä. Ei yhtään minun epäonneni tule paremmin siedettäväksi jos toiselle on sattunut vielä huonompi epä.

    • Anonyymi

      No joo empatia.

      Oikeestaan kyse tunteista. Vahingonilohan nyt on aitoa iloa. Sitä turha kieltää. En tiedä, kuinka vahingoniloinen tyyppi ite olen, mutta toisen epäonnessa on se hyvä puoli, ei tarvi ainkaan olla kade. Sinällään kehno juttu, kateus mun mielestä hyvä ja eteenpäinvievä asia. Siis ainakin pitäis olla, jotkut tulkitsee asiaa omalla laillaan. Ikinä en kuitenkaan ole tuntenut kateutta ton tyyppisessä asiassa.

      On olemassa epäempaattisia ihmisiä, sellaiset varmaan saa mielihyvää toisen epäonnesta, mutta yleisemmin kai tunnetaan snadia sääliä tms. Mutta en ole ammattipsykologi, en ala sen kummemmin asiaa pohtimaan. Jokainen saa kiksinsä omalla laillaan. Säälimisestäkin kai saa itelleen kiksejä, koska silloin tavallaan pääsee pätemään omalla paremmuudellaan .

      =DW=

      • Anonyymi

        Miten ihmeessä sääli aiheuttaa kiksejä ja pääsee pätemään omalla paremmuudellaan. Eikö sääli ole sukua myötätunnolle?Kykyä asettua toisen asemaan?

        Ja voihan olla et on kokenu itse saman, tietää missä jamassa toinen on ja sitä kautta säälii?
        Siili


    • Anonyymi

      Ei vahingoniloisuus ole mitenkään järkevää. Jos huomaan, että jollakin on joku asia huonosti, en osaa muuta kuin toivoa, että joskus hänellekin tulee hyvä päivä.
      t. Jari

      • Anonyymi

        Koettakaa päästä noista typeristä sanonnoista mitä olette kuulleet. Niiden takana on pelkkä ilkeys tavoute. Vahingon ilo on muka aitoa iloa. Ei ole vaan epäkypsä sairas tapa suhtautua muihin ihmisiin. Negatiiviset puheet ja tunteet luo huonon ilmapiirin kuten mauton vitsailu kaikesta. Joskus kuulee jonkun koko ajan etsivän aihetta jotenkin mollata toisia tai vikaa ja virheitä kaikessa. Negatiiviset ihmiset vievät toisten energiaa, voimaa,rauhaa.


    • Anonyymi

      Minusta vahingonilo kuuluu tilannekomiikkaan.
      Kommelluksille nauraa usein myös osallisena oleva.

      Toisen epäonnesta en iloitse. Menetyksistä.

      • Anonyymi

        Kommellukset ja vahingonilo en ymmärrä. Eivät kuulu samaan yhteyteen. Kommellukset ja tilannekomiikka sen sijaan kylläkin.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommellukset ja vahingonilo en ymmärrä. Eivät kuulu samaan yhteyteen. Kommellukset ja tilannekomiikka sen sijaan kylläkin.
        Siili

        Eikös niissä kommelluksissa yleensä vähän satu. Tyylin Ohukainen ja Paksukainen. Kompastuu mattoon ja kaatuu nenälleen. Ei loukkaa itseään. Vahingosta syntyy tahaton ilo. Vahingonilo. 😁🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niissä kommelluksissa yleensä vähän satu. Tyylin Ohukainen ja Paksukainen. Kompastuu mattoon ja kaatuu nenälleen. Ei loukkaa itseään. Vahingosta syntyy tahaton ilo. Vahingonilo. 😁🤭

        Ei minusta.
        Ohukainen ja paksukainen olivat parhaat kaverit. Minusta vahingonilo ei kuulu läheisiin ihmissuhteisiin koska siinähän toivoo pahaa toiselle ja nauttii siitä.

        Tilannekomiikka sitä vastoin tarkoittaa sitä että vaikka tilanne saattaa olla vähän traaginenkin se voi kääntyä tragikomiikan ja tilannekomiikan puolelle varsinkin silloin kun näkee et toiselle ei käynyt pahasti.

        Esimerkki: kävin eilen kesäteatterissa, jossa pulu paskoi käteeni katoksesta. Seuralaisemme kanssa yhdessä naurettiin tilanteelle ja muutama muukin# mut ei vahingoniloisesti vaa koska tilanne oli niin koominen.

        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta.
        Ohukainen ja paksukainen olivat parhaat kaverit. Minusta vahingonilo ei kuulu läheisiin ihmissuhteisiin koska siinähän toivoo pahaa toiselle ja nauttii siitä.

        Tilannekomiikka sitä vastoin tarkoittaa sitä että vaikka tilanne saattaa olla vähän traaginenkin se voi kääntyä tragikomiikan ja tilannekomiikan puolelle varsinkin silloin kun näkee et toiselle ei käynyt pahasti.

        Esimerkki: kävin eilen kesäteatterissa, jossa pulu paskoi käteeni katoksesta. Seuralaisemme kanssa yhdessä naurettiin tilanteelle ja muutama muukin# mut ei vahingoniloisesti vaa koska tilanne oli niin koominen.

        Siili

        Hyvin selitetty ja hyvä joskin haiseva esimerkki 🤭

        Tällaisen löysin myös:
        "Vahingonilo saattaa toimia merkkinä omasta oikeudentajusta. Se on vahingonilon yksi myönteinen puoli myös yhdysvaltaisen kulttuurihistorioitsijan Tiffany Watt Smithin mukaan.

        Osuva esimerkki:
        "Tunnen vahingoniloa, kun hitaasti etenevässä jonossa ohitellut auto on lopulta edessäni liikennevaloissa. Näin kertoo eräs Kotivinkin vahingoniloaiheiseen verkkokyselyyn vastannut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin selitetty ja hyvä joskin haiseva esimerkki 🤭

        Tällaisen löysin myös:
        "Vahingonilo saattaa toimia merkkinä omasta oikeudentajusta. Se on vahingonilon yksi myönteinen puoli myös yhdysvaltaisen kulttuurihistorioitsijan Tiffany Watt Smithin mukaan.

        Osuva esimerkki:
        "Tunnen vahingoniloa, kun hitaasti etenevässä jonossa ohitellut auto on lopulta edessäni liikennevaloissa. Näin kertoo eräs Kotivinkin vahingoniloaiheiseen verkkokyselyyn vastannut."

        Ai. Itse en tunne vahingoniloa tuossa tilanteessa. Tyydyn vain toteamaan: kannattiko?

        Vahungonilon yksi myönteinen puoli oikeudentaju? En kyllä nyt ymmärrä yhteyttä ollenkaan.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Itse en tunne vahingoniloa tuossa tilanteessa. Tyydyn vain toteamaan: kannattiko?

        Vahungonilon yksi myönteinen puoli oikeudentaju? En kyllä nyt ymmärrä yhteyttä ollenkaan.
        Siili

        Mä näkisin oikeudentajun siinä yhteysessä, jos toinen on kepulikonstein saanut tai yrittänyt saada jotain. Sitten se on karahtanut kiville.
        "Paha sai palkkansa".
        Itse koen, että vahingonilo on pahaa silloin, kun se on pilkkaavaa toisen ansaitsemattomalle koetukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä näkisin oikeudentajun siinä yhteysessä, jos toinen on kepulikonstein saanut tai yrittänyt saada jotain. Sitten se on karahtanut kiville.
        "Paha sai palkkansa".
        Itse koen, että vahingonilo on pahaa silloin, kun se on pilkkaavaa toisen ansaitsemattomalle koetukselle.

        Itse en tunnista hyvää vahingoniloa.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta.
        Ohukainen ja paksukainen olivat parhaat kaverit. Minusta vahingonilo ei kuulu läheisiin ihmissuhteisiin koska siinähän toivoo pahaa toiselle ja nauttii siitä.

        Tilannekomiikka sitä vastoin tarkoittaa sitä että vaikka tilanne saattaa olla vähän traaginenkin se voi kääntyä tragikomiikan ja tilannekomiikan puolelle varsinkin silloin kun näkee et toiselle ei käynyt pahasti.

        Esimerkki: kävin eilen kesäteatterissa, jossa pulu paskoi käteeni katoksesta. Seuralaisemme kanssa yhdessä naurettiin tilanteelle ja muutama muukin# mut ei vahingoniloisesti vaa koska tilanne oli niin koominen.

        Siili

        Nykyään huomaa monesti että ihmiset etenkin nuoret eivät ymmärrä asioiden sisältöä oikein. Ajattelu ja oivaltaminen heikentynyt. Eivät kykene kirjalliseen ilmaisuun ja sanavarasto vähäinen. Eikä ymmärretä käsitteitä ja käytännön asioita eikö osata tehdä tai hoitaa asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin selitetty ja hyvä joskin haiseva esimerkki 🤭

        Tällaisen löysin myös:
        "Vahingonilo saattaa toimia merkkinä omasta oikeudentajusta. Se on vahingonilon yksi myönteinen puoli myös yhdysvaltaisen kulttuurihistorioitsijan Tiffany Watt Smithin mukaan.

        Osuva esimerkki:
        "Tunnen vahingoniloa, kun hitaasti etenevässä jonossa ohitellut auto on lopulta edessäni liikennevaloissa. Näin kertoo eräs Kotivinkin vahingoniloaiheiseen verkkokyselyyn vastannut."

        Tahallista asioiden vääristelyä joilla tarkoitus vain vahingoittaa empaattisi ihmisiä. Koulu ja tv media ohjelmoi ihmsiset tietyllä tapaa hyväksymään ylempiä käskijöitä. Tv on ihmisten kontroloimista varten otettu käyttöön.
        Ihmisten kehittymistä on tietoisesti painettu alas erilaisin keinoin.


    • Anonyymi

      Miten toisen epäonni voisi riemastuttaa ketään ?

      • Anonyymi

        Yleensäkin kateellisen ihmisen reagointi. Vertaa itseään muihin.
        Siili


    • Anonyymi

      Nuo eroavaisuudet ovat tarpeen , hyvähän muodostuu siitä että toisella on huonommin . Rahassa pätee sama

      • Anonyymi

        Useimmat ihmiset ajattelevat muutakin kuin rahaa.
        t. Jari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat ihmiset ajattelevat muutakin kuin rahaa.
        t. Jari

        Jos joku täysp*ska ihminen saa "ansionsa mukaan" niin voi ajatella,
        että siitäpä sait - vuorostasi, toivottavasti opit sinäkin jotain.
        Vahingonilo on ilo, joka jäänyt minulta kokematta enkä ole pahoillani siitä.
        Se on alkeellisten ihmisten ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat ihmiset ajattelevat muutakin kuin rahaa.
        t. Jari

        Ihan varmasti, utopiayhteiskunnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat ihmiset ajattelevat muutakin kuin rahaa.
        t. Jari

        Juuri niin, Jari ! Useimmat ihmiset ajattelevat useimmiten ihan muuta kuin rahaa
        eivätkä ainakaan toisten rahoja.


      • Anonyymi

        Sinulla trolli on tietty agenda näillä jutuillasi. Olet pimeällä puolella. Joka lause on vinossa, vääristynyt ja paha.


      • Anonyymi

        Hyvä muodostuu siitä mikä on arvomaailmasi eli miten haluat asioiden olevan kun ne ovat mielestäsi hyvin. Ei siinä vertailua muihin tarvita.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku täysp*ska ihminen saa "ansionsa mukaan" niin voi ajatella,
        että siitäpä sait - vuorostasi, toivottavasti opit sinäkin jotain.
        Vahingonilo on ilo, joka jäänyt minulta kokematta enkä ole pahoillani siitä.
        Se on alkeellisten ihmisten ilo.

        Onko täyspaskaa ihmistä olemassakaan?
        Siili


    • Anonyymi

      Eiköhän tuo tunne ole aika inhimillinen, luultavasti kaikki kokevat tuota tavalla tai toisella. Mehän kuitenkin, joko tietoisesti tai tiedostamattamme, vertaamme itseämme toisiin ihmisiin.

      Vahingonilo on asia erikseen.

    • Anonyymi

      piilevää lievää psykopatiaa
      Jouko Turkkaa haastateltiin kerran kysymyksellä mille hän nauraa jne

      kun joku putoaa kuorman päältä ...

      sitä se on
      veteen piirretty viiva
      psykopatiaa

    • Anonyymi

      Meillä meni kattoremontti vituks mutta naapurilla tulee vesi läpi.??? Taidat olla huumoriveikkoja.

    • Optimaalisin tilanne olisi, kun sekä muilla että itsellä olisi asiat hyvin.

    • Anonyymi

      Minulla meni nyt ilmeisesti ikuisiksi ajoiksi sekaisin vahingonilo ja tilannekomiikka 😡
      Jos purskahtaa nauruun tilanteessa, jossa kaverille sattuu jotain yllättävää ja vähän harmillista. Eikö se silloin ole vahingoniloa 🤔

      • Anonyymi

        No minun mielestäni ei ole. Se on nimenomaisesti tilannekomiikkaa. Siis hauskaakin ja hyväntahtoista.

        Vahinginilo on iloa toisen epäonnesta tai epäonnistumisesta ja jopa vahingosta.

        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minun mielestäni ei ole. Se on nimenomaisesti tilannekomiikkaa. Siis hauskaakin ja hyväntahtoista.

        Vahinginilo on iloa toisen epäonnesta tai epäonnistumisesta ja jopa vahingosta.

        Siili

        Byäääh 😫
        Ihmiset katsoo "Hauskoja kotivideoita" ja nauraa vaikka sattuu.

        Mä olen koko heevetin 70 -vuotisen elämäni luullut, että vahingonilo on just sitä spontaania iloa sattumuksille.
        Sanontakin on: " vahingonilo on paras ilo".

        Mä en ala 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Byäääh 😫
        Ihmiset katsoo "Hauskoja kotivideoita" ja nauraa vaikka sattuu.

        Mä olen koko heevetin 70 -vuotisen elämäni luullut, että vahingonilo on just sitä spontaania iloa sattumuksille.
        Sanontakin on: " vahingonilo on paras ilo".

        Mä en ala 😢

        Oppia ikä kaikki🤣. Toisaalta mikä estää pitämästä oman käsityksesi?
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppia ikä kaikki🤣. Toisaalta mikä estää pitämästä oman käsityksesi?
        Siili

        Niin taidan pitääkin. Siinä on loppujen lopuksi niin pieni ero. Hurskastelijat sanovat tilannekomiikaksi, että saavat nauraa toiselle.
        Tavallaan aloituksen vuotava kattokin on tilannekomiikkaa, jos osuu paikan päälle 🤔 Ero on siinä, että aloittajalla on "ähä kutti" "lälläslää, siitäs sait" meininkiä.


    • Anonyymi

      Saatat olla vain vähän huojentunut, suhteuttanut omat pienemmät murheesi toisen isompiin.

    • Anonyymi

      Pyri pitämään naamasi peruslukemilla jos näet toiselle sattuvan vahingon,toimi nopesti ja pyyhi virne pois naamaltasi koska sama voi sattua itsellesikin.Älä turhaan kasvata omaa huonoa karmaasi,sen sijaan pyri kasvattamaan omaa empatiakykyäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2515
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1619
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1525
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1373
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1229
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      319
      963
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      79
      860
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    Aihe