Kokemuksia eläkkeellä olosta

Anonyymi

Onko täällä palstalla ketään, joka on joutunut ennen aikojaan työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta joka silti on saanut kiinni eläkeläisen elämästä?

Kaikki kokemukset olisivat erittäin tervetulleita!

22

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En voi kommentoida koska itse olen PÄÄSSYT työkyvytömyyseläkkeelle en joutunut.Ne jotka on joutuneet voivat sinulle kommentoida.

      • Anonyymi

        Totta. Minä todellakin koen joutuneeni tk-eläkkeelle.


    • Anonyymi

      Mä taas en ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle vakkka sinne kuuluisin.

    • Anonyymi

      Aika mahtaava kysymys. Ja hieno oivallus sinänsä.

    • Anonyymi

      Ei sinne jouduta, vaan päästään. Monet eivät pääse, vaikka syytä olisi. Itse olen päässyt, mutta en tunne olevani eläkkeellä. Liian pitkään pitkitettiin eläkkeelle pääsyä vakuutusyhtiön taholta, Ehti sairaudet pahentua. Ei toivo muuta kuin pois täältä pääsyä.

    • Anonyymi

      Olen päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle noin 15 vuotta sitten. Kyllä reilu 35 v työputki minulle riitti en päivääkään ole halunnut töihin. En ymmärrä eläkeläsiä jotka yhdestä työstä eläköidyttyään hinkuvat muualle töihin !!

      • Anonyymi

        Itse olen eläkeläinen ja olisin mielelläni työssä , mutta ikä laittaa rajotukset. Mikä sen mukavampaa kun aamulla tietää nousevansa tarpeellisena ja saa tehdä töitä.
        Mutta sitten meitä on moneen junaan. Toiset saavat olla terveenä kauemmin , ja toiset sairastuvat jo viimeisinä työvuosina .
        Yksi tuttu nainen pääsi vuosia sitten ennenaikais eläkkeelle , kun ei kuulemma kyennyt tekemään töitä , mutta nainen kykeni olemaan ravintoloissa ja juhlia oikein olan takaa ja juoksi kaupungilla päivät kaupasta kauppaan ja istui kahvilla ja istui baareissa tuntitolkulla
        .
        Siinä olisi ollut hyvä ajatella hieman että jos kykenee tekemään kaikkea muuta kun työtä niin on jossain pahasti vikaa


    • Anonyymi

      Itse pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle kun mä en ikinä kuntoutunut työelämään.Työhistoriaa on 1 kk vuodelta -98.Tuolloin oli vielä opiskelut kesken.Eläkkeelle pääsin 35 vuotiaana.Mä en ollut kuntoutuksissa lähelläkään työelämään pääsyä.

    • Anonyymi

      Jaksaa jaksaa se

    • Anonyymi

      Itse nimenomaan jouduin eläkkeelle. En olisi yhtään pistänyt pahakseni jos aikoinaan tehdyt hoitovirheet olisi voitu korjata, ja olisin elänyt ns. normi elämää. Mutta kaikilla ei mene ihan niin.

      Mitä eläkkeellä olioon ja siihen sopeutumiseen tulee, niin kyllä siihen ajan kanssa sopeutuu. Tietyt arkirutiinit, joitakin harrastuksia jne. Tietenkin oma kunto, ja toimeentulo asettaa sille rajoituksia, mutta ompahan aikaa etsiä itseään, ja itselleen sopivia ja tärkeitä tekemisiä.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä sopuetuu aika nopeesti kun ei tartte joka päivää aloittaa itkemisellä ennen kuin edes työt on edes siltä päivältä alkaneet.

    • Anonyymi

      Minä en ole ikinä tehnyt kuin kesätöitä. Lasketaanko tämä?

      En ole eläkeläinen, mutta aika hyvin 20 vuotta silti saanut kiinni eläkeläisen elämästä.

      Muuten en ymmärrä, eikä kiinnosta.

      • Anonyymi

        ...Työnteko ei kiinnosta, ainakaan missään roskamaailmaa edistävässä puskaduunissa. Muuten on ihan sama, olenko eläkeläinen vai multalannoite. En mittaa itseäni niin pinnallisesti.


    • 2019 pääsin tk-eläkkeelle kun tuli 60v täyteen,toki en terveenä eläköitynyt.Väsymys on niitä oireita ja käsillä tekeminen on raskasta,vähän kerrallaan on edettävä joka asiassa.Mutta olen tyytyväinen eläkkeeseeni ja päivät kuluvat nopeasti harrastusten ja omakotitalon töiden merkeissä.Jos tylsää tulee,lähden autoilemaan kirpputoreille ja käyn kahvilla jossain.Näillä eväillä taaperran päivä kerrallaan.

    • Anonyymi

      Hep,
      Tässä tappi joka nauttii kaikin siemauksin. Työvuosina joka päivälle korkea ansio, nyt otetaan hieman takaisin.

      Aika kuluu hyvin, harrastuksia pitää olla.
      Kateelliset ovat pahana ja kettuilevat. Monelle olenkin antanut lopputin, ei sellaisia tartte.

      Heips terkuin

    • Anonyymi

      Työkyvyttömyyseläkkeelle laitetaan aina ennen aikojaan. Vanhuuseläke alkaa aina kun on sen vuoro. Minä pääsin Tk eläkkeelle 38 vuotiaana ja olen nyt ollut sillä 1,5 vuotta. Viihdyn hyvin eläkkeellä. Pää ei kestä työntekoa mutta muuten ei elämässä ole suuria harmeja. Päivät kuluvat nopeasti ja ihan tuntuu lottovoitolta saada vain olla

      • Anonyymi

        Onko sinulla hyvä eläke? Pystytkö säästämään? Miten saat päiväsi kulumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla hyvä eläke? Pystytkö säästämään? Miten saat päiväsi kulumaan?

        Kyllä.


      • Anonyymi

        Miten voikin olla noin, että asiat on hybin mut mistään työstä ei tule yhtää mitää, kun kerran olet hyvän eläkkeen onnistunut saamaan? Työpaikkakiusaamista? Pakkotahtista työtä?
        Ettei vaan olis vähän semmosta mukavuudenhalua eli mikäs siinä,kun tulee tarpeeksi rahaa (kenties jo vähän omaisuuttakin) tekemättä mitään ja voi tehdä mitä huvittaa, vaikka reissailla ja shoppailla kaikkea kivaa, bilettää

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikin olla noin, että asiat on hybin mut mistään työstä ei tule yhtää mitää, kun kerran olet hyvän eläkkeen onnistunut saamaan? Työpaikkakiusaamista? Pakkotahtista työtä?
        Ettei vaan olis vähän semmosta mukavuudenhalua eli mikäs siinä,kun tulee tarpeeksi rahaa (kenties jo vähän omaisuuttakin) tekemättä mitään ja voi tehdä mitä huvittaa, vaikka reissailla ja shoppailla kaikkea kivaa, bilettää

        Monisairas

        ...ihmettelen isosti sitä taustaa vasten, että oma psyyke ja kognitio sietäisi hyvin työhön liityvää kuormitusta, epävarmuutta ym. lukuisista sairauksista ja vammoista huolimatta. Kuulemma ei yliopistossakaan vuosittain ole ollut samanlaisia tyyppejä. Mutta mun tekemättömyys johtuu sittä etten tällä terveydellä kelpaa kellekään tai saa rahoitusta valmiin pienyrityksen ostoon - ja kyllä vain vaikka yksinyrittäjyyttä nuppi sietää! Ja tämä toimettomuus vasta tylsää on! Kyllä mäki lähtisin johonkin aurinkoon tämmösenä aikana, jos se tosta vain kävis...😦

        Mun terveydellä taas työtä tai tekemistä ei niin vaan vaihdellakaan, koska fysiikassa sitä ja tätä, mut en voi ymmärtää miksei "heikkopäinen" voi tehdä jotain käsillä ja jaloilla missä ei isompaa vastuuta. Ainakin kaltaisesi, jolla kaikki aika hyvin eli en usko olemuksesi olevan kovin masentuneen oloinen mikä voisi estää työnsaannin.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Hei, olen vuoden 22 alusta ollut saikulla ja vuodenvaihteesta alkaa työkyvyttömyys eläke. Aika on kulunut mukavasti. Harrastan ja touhuan säätilan ja kuntoni mukaan. Kiputilat pakottavat välillä lepäämään. Muuten ihan ok. T. Anneli.

    • Anonyymi

      ijän puolesta eläkeellä 56v mutta työttömänä mutta tuntuu eläkkeeltä kun tarvitse ravata enää työ harkoissa matka rahoilla,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe