Toimiiko oikeuslaitos aina oikein?

Anonyymi

Onko kenelle sattunut, että on tullut väärä päätös?
Itse ihmettelen kovasti.

Kokemuksia?

58

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oikeuslaitokset tutkivat ja tulkitsevat lakeja ja tekevät päätökset niiden tulkintojen perusteella. Jos on hyvin kirjoitettu laki, niin eri tavalla tulkintojen mahdollisuus vähenee.

• Anonyymi

Omalla kohdallani kaikki raastupaan päätyneet ratkaisut ovat olleet vääriä.
      Kerran olen voittanut vaikka oli päivänselvää, että olin syyllinen.
      1. Ajoin osittain jarruttomalla mottoripyörällä sivutieltä päätietä ajavan polkupyöräilijän päälle. Fillaristi vei oikeuteen. Minut todettiin syyttömäksi.

2. Kahvilassa satuin tönäisemään tuhkakupin, jossa oli pari natsaa, vastapäätä istuvan, kiivaaksi tunnetun kaverin syliin. Tuskin olisin ehtinyt karkuun joten suojasin silmälasejani painamalla pääni alas. Pöydässä oli lasinen maljakko jonka heppu pirstoi päähäni. Ambulanssi, sairaalakeikka, sairaslomaa.
      Ehdotin, että heppu maksaisi perusteltuja korvauksia välittömistä kuluistani. Ei menetyistä ansioista. Heppu kieltäytyi. Annoin asian juristille ja siinä vaiheessa olin jo tehnyt päätöksen mennä Ruotsiin töihin.
      Oikeuden päätös oli minun sakottamiseni!
      Tuon hepun isä ja palkkaamani juristi olivat rotariveljiä.

3.Palasin Ruotsista opiskelemaan. Tulin maahan 27.08. ja sain tullin leiman kuplani tuulilasin kulmaan. 11.12. samana vuotena minut pysäytettiin ja auto takavarikoitiin.
      Auto oli tullin ulkovarastossa. Kävin katsomassa sitä ennen huutokauppaa. Se oli tuhottu ajokelvottomaan kuntoon.
      Sain sakot auton salakuljetuksesta vaikka sen maassapitoaikaa oli tuulilasin tarran päiväykseen saakka. Miksi? Pitihän se asia saada jokin tason päätökseen. Sakko oli silloin 50mk. Täysin muodollinen. Myöhemmin minulle tullin taholta ilmoitettiin, että opiskelu ja asevelvollisuuden suorittaminen olivat riittäviä syitä auton pitämiseen maassa yli määräajan.

Myöhemmin olisin osannut paremmin pitää puoliani mutta silloin viranomaisten kunnioitus oli ehdotonta.

• Anonyymi

Jos joutuu usein virkavallan ja oikeuslaitoksen kanssa tekemisiin, niin kertoo jo jotakin henkilöstä. Itselläni ei ole mitään kokemuksia oikeuslaitoksesta. Poliisilta on elämäni aikana tullut yksi sakko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joutuu usein virkavallan ja oikeuslaitoksen kanssa tekemisiin, niin kertoo jo jotakin henkilöstä. Itselläni ei ole mitään kokemuksia oikeuslaitoksesta. Poliisilta on elämäni aikana tullut yksi sakko.

Ai jos joku varastaa sinulta, ja joudut tekemisiin poliisin kanssa, - niin se kertoojotain sinusta itsestäsi?
        Tai jos joku pahoinpitelee sinua, niin se on sinun oma syy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkitsen kommenttisi niin, että mielestäsi on oikein esimerkisi se, että minua sakotettiin siitä kun kaveri pirstoi lasimaljan päähäni ja minua sakotettiin. Huom. Rotariveljet!!
        Tai se, että auto takavarikoitiin jälkeen päin todeten perusteetta.
        En huomannut mainita, että keväällä, ennen raastupakäsittelyä, minulle soitettiin ja kysyttiin josko menisin taas keväällä Ruotsiin. Olin menossa jolloin kehoitettiin viemään se auto mennessäni. Se oli ruhjottu tullin varikolla ajokelvottomaksi. Tuon jälkeen sanottiin, että asia täytyy saada päätökseen. Päätös oli sakotukseni Turun raastuvan oikeuden 2:lla osastolla 50mk. Tapahtui 1968.
        Ei mahdu oikeustajuntaani vaikka taloudellinen menetys ei ollut mittava!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jos joku varastaa sinulta, ja joudut tekemisiin poliisin kanssa, - niin se kertoojotain sinusta itsestäsi?

Tahallinen väärinymmärtäminen on sekin jonkinlainen taito.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutua tekemisiin poliisin kanssa on mielestäni vähän eri asia, kuin että joutua asioimaan poliisin kanssa.

• Anonyymi

Tapahtuu aika useasti, että ns. maalaisjärki ei riitä ymmärtämään tuomareiden päätöstä. Ne lukevat vaan lakipykäliä ja tekevät niiden perusteella joskus outojakin tuomioita.

• Anonyymi

Kaikki perustuu todellakin lakeihin. Jos tieliikenteessä töpeksii, niin katsotaan tieliikennelakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki perustuu todellakin lakeihin. Jos tieliikenteessä töpeksii, niin katsotaan tieliikennelakia.

Mihin lakiin mahtoi perustua se, että parin tupakantumpin syliin saamisen kostoksi voi spontaanisti pirstoa lasivaasin kaverin päähän lasarettiseurauksin ja oikeus vieläpä toteaa pirstoja olevan oikeassa?
        Eli päänsä hajalle saanut oli rikollinen!
        Tästä ei puutu mitään eikä ole lisätty mitään.
        Se ei käsittääkseni saa vaikuttaa asiaan, että oikeuskäsittelyn aikana oli Ruotsissa ja asianajajani hoiti juttua valtakirjalla. Rotariveljet. Pirstojan isä ja asianajajani.

Mikä lienee laki joka oikeutti minut törmäämään puolijarruttomalla moottoripyörällä alamäestä polunomaiselta tieltä alas päätietä ajan pyöräilijän päälle seurauksin, että pyöräilijä lensi ojaan lievin vammoin? Fillari vahingoittui.
        En saanut edes moitteita!

Tai vetkuttaminen edes takaisin. Tullin leimasta piittaamatta auto takavarikkoon. Muutaman kuukauden kuluttua tarjotaan sitä takaisin mutta kun tullin varikossa ajokelvottomaksi ruhjottu ei kelpaa niin minusta on tehtävä salakuljettaja ja sakotettava, että juttu saadaan päätökseen. Turun yleinen syyttäjä sanoi tämän puhelimessa. Olin valtuuttanut hänet myös asianajajakseni.
        Olikohan ehkä syynä se, että olisin saattanut muussa tapauksessa vaatia vahingon korvausta?

Ei mahdu oikeustajuntaani! Mitä lakeja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin lakiin mahtoi perustua se, että parin tupakantumpin syliin saamisen kostoksi voi spontaanisti pirstoa lasivaasin kaverin päähän lasarettiseurauksin ja oikeus vieläpä toteaa pirstoja olevan oikeassa?
        Eli päänsä hajalle saanut oli rikollinen!
        Tästä ei puutu mitään eikä ole lisätty mitään.
        Se ei käsittääkseni saa vaikuttaa asiaan, että oikeuskäsittelyn aikana oli Ruotsissa ja asianajajani hoiti juttua valtakirjalla. Rotariveljet. Pirstojan isä ja asianajajani.

Mikä lienee laki joka oikeutti minut törmäämään puolijarruttomalla moottoripyörällä alamäestä polunomaiselta tieltä alas päätietä ajan pyöräilijän päälle seurauksin, että pyöräilijä lensi ojaan lievin vammoin? Fillari vahingoittui.
        En saanut edes moitteita!

Tai vetkuttaminen edes takaisin. Tullin leimasta piittaamatta auto takavarikkoon. Muutaman kuukauden kuluttua tarjotaan sitä takaisin mutta kun tullin varikossa ajokelvottomaksi ruhjottu ei kelpaa niin minusta on tehtävä salakuljettaja ja sakotettava, että juttu saadaan päätökseen. Turun yleinen syyttäjä sanoi tämän puhelimessa. Olin valtuuttanut hänet myös asianajajakseni.
        Olikohan ehkä syynä se, että olisin saattanut muussa tapauksessa vaatia vahingon korvausta?

Ei mahdu oikeustajuntaani! Mitä lakeja?

Asia selviää vain siitä, kun katsoo oikeuden päätöstä. Sen asiakirjan kun lukee, niin voi nähdä miten asia on ratkaistu. Sitä ennen ei kukaan voi sanoa oikein mitään asian suhteen.

• Anonyymi

Täytyy sanoa että menee kyllä yli hilseen nuo paljousalennukset taparikollisten tuomioissa.

• Anonyymi

Harvempi joutuu oikeuden kanssa tekemisiin.

• Anonyymi

Yleensä toimii oikein.
        Mutta jos kyseessä on oman ammattikunnan möhläykset, niin on puolueellinen.
        "Korppi ei toisen korpin silmää noki" on vain niin.

Sitten on nämä vaparituomarit, jotka puolustavat aina toisiaan.
        Itselleni on sattunut vastaan kaksi tapausta (olen pakosta joutunut mukaan), ja kokemukset ovat todella huonoja.

Oikein se paha "henki" tulvi näitten asianajajien kirjeistä.

• Anonyymi

Nojaa.

Ei juuri omakohtaisia kokemuksia, muutama sakko, jotka ihan ite ansainnut.

Noista mediassa esiintulevissa keisseissä lähinnä ihmetyttänyt paljousalennukset, Hö, tuntuis, pitäis pikemminkin tulla kovennettua, jos jatkuvasti rötöstelee. Mutta juu, vankiloissa rajallisesti tilaa ja yhteiskunnalle kallista hommaa. Ja tietyllä tapaata ihmii toi nuorten saama alennus. Lisäks voi olla montaa mieltä viidentoistavuoden ikärajasta, mutta johonkinhan se raja pitää vetää. Kun siis ajattelee niinkin päin, monet täysi-ikäset toisaalta on ihan kakaran tasolla-

Kaiketi suomessa oikeuslaitos toimii aika hyvin, lakeja säädetään jatkuvasti, eikä virkamies hirveesti pysty tuomioihin kuitenkaan vaikuttamaan. Mutta kun lait monimutkaisia, ilmeisimmin oikeudenkäynti voi tulla hiton kalliiksi asianajajineen jne. Jostain aika pienestä rikoksesta voi tulla todella iso lasku, jos häviää. Siinä voi käydä niin, persaukinen ei uskalla alkaa oikeuteen, häviämisen pelossa.

Sitten ihmii kun osa rikoksista on asianomistajajuttuja, siis isotkin. Siinä just toi edellämainittu ongelma. Kyllähän syyttäjä virkansa puolesta sitten nostaa syytteita monissa tapauksissa, vaan joskus tuntuis, joskus net vois olla soviteltavissa.

Paskalakkien toiminnasta vois kirjoittaa pitemmästikkin. Net kun päivät pääksytysten on rosmojen kans tekemisissä. Tullut sellaista mielikuvaa, net niinkuin hutkii asioita, saataa jokin isompi juttu jäädä hokaamatta, kun net keskittyy kirjoitteleen ylinopeussakkoje ja nalkuttamaan asiakkaille. Jos juttu menee tutkintaan, sitten tutkinta tieten riippuu poliisien kirjauksista. Kun anteeks vaan, omien kokemuksieni ja etenkin telkkarirealityjen takia rivi järjestyspoliiseilta ei vaadita kovin suurta älykkyyttä.

Niin siis, oikeuslaitos kai aika hyvä, mutta poliisien hommat tökkii.

=DW=

• Anonyymi
    • Anonyymi

Omakohtaista kokemusta oikeuslaitoksista ei ole. Sen verta kärrylle olen kuitenkin päässyt et kallista on. Saa kyllä tarkkaan miettiä onko asia sellainen et kannattaa oikeuteen lähteä. Asianajajien palkkiot sikakalliita.

Poliiseista ei negatiivista sanottavaa vaikka heidän kanssaan ei ole tarvinnut tekemisissä ollakkaan. Vaarallista työtä# huolehtivat yhteiskunnan järjestyksestä ja koossa pysymisestä niin hyvin kuin näillä resursseilla voivat.
      Siili

• Anonyymi

Olin töissä ollessani ajoittain paljonkin poliisien kanssa tekemisissä. Ei jäänyt hyvä kuva heistä. Johtajien huonot välit oli yksi kummajainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin töissä ollessani ajoittain paljonkin poliisien kanssa tekemisissä. Ei jäänyt hyvä kuva heistä. Johtajien huonot välit oli yksi kummajainen.

Jos joudutte ottamaan asianajajan, niin älkää soitelko tai laittako yhtään ylimääräistä viestiä.
        Kerätkää kaikki yhteen ja kysykää kaikki samalla kertaa.
        Yhdestä sähköpostista avaamisesta menee jo maksu, on vissiin jotain 50 euroa, en tiedä tarkkaa summaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliiseissa kuten meissä muissakin lienee yksilöitä. En usko että he ammattiryhmänä ovat yhtään sen huonompia kuin muutkaan.
        Siili

• Anonyymi

Jari Aarnion tapauksessa ei toiminut, olisi pitänyt antaa elinkautinen ja 12 vuoden jälkeen mahdollisuus anoa vapautusta

Mutta Ivtundemarit loukkaavat suomalaisten ihmisoikeuksia antamalla rikollisille paapontaa ja paljousalennuksia karkeista rikoksista. Jari Aarniota kammottavaa rikollista
      näytellään ja haastatellaan julkisuudessa sai jonkin mitättömän 6 vuoden tuomion

Demarien pilkatessa rikosten uhreja
      https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaiset-vaatii-tolkkua-ja-jarkea-kriminaalipolitiikkaan-vakavien-rikosten-rangaistusten-paljousalennuksista-luovuttava-rangaistuksella-tulee-olla-myos-pelotevaikutus/

• Anonyymi

Demarisuomessa taviksenvoi tappaasaamatta linnatuomiota vaan uhriapilkataan tosikovalla kädellä rikollistahyysätessä
      Kuopiossa
      perheenisää lyötiin nyrkillä päähän ja hän kuoli – pahoinpitelijä tuomittiin ehdolliseen törkeästä kuolemantuottamuksesta

• Anonyymi

Kuopiolainen 45-vuotias mies menehtyi pahoinpitelyn seurauksena viime kesänä Kuopion Kelloniemessä. Pahoinpitelijä sai puolentoista vuoden ehdollisen vankeustuomion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuopiolainen 45-vuotias mies menehtyi pahoinpitelyn seurauksena viime kesänä Kuopion Kelloniemessä. Pahoinpitelijä sai puolentoista vuoden ehdollisen vankeustuomion.

Tuollaisissa tapauksissa, jossa toisella menee henki tai terveys, voidaan todellakin ihmetellä liian lepsuja tuomioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisissa tapauksissa, jossa toisella menee henki tai terveys, voidaan todellakin ihmetellä liian lepsuja tuomioita.

Mitenkäs tää Kuopio oikein?
        Vaikuttaa että siellä saa tehdä mitä vain.
        Miten siellä oikeus oikein toimii?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs tää Kuopio oikein?
        Vaikuttaa että siellä saa tehdä mitä vain.
        Miten siellä oikeus oikein toimii?

Korruptoituneita asianajajia ja tuomareita.

• Anonyymi

Hehe. Moni on mielestään saanut "väärän" päätöksen.

• Anonyymi

Savolainen vastaus...

• Anonyymi

Varmasti kaikki jotka ovat hävinneet juttunsa, ovat mielestään saaneet "väärän" päätöksen. Tuksin kukaan oman juttunsa voittanut on sitä mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti kaikki jotka ovat hävinneet juttunsa, ovat mielestään saaneet "väärän" päätöksen. Tuksin kukaan oman juttunsa voittanut on sitä mieltä.

Eivät kaikki.

Joukossa on myös henkilöitä, jotka tunnustavat olleensa väärässä. Sen jälkeen kun on perusteltu se päätös ja henkilö ymmärtää, miksi tuli sellainen päätös. Ja että henkilössä löytyy rohkeutta tunnustaa oma vikansa.

Jos päättäjä ei osaa ja halua perustella päätöstään, niin silloin se henkilö, joka teki päätöksen on "raukkamainen" (en keksi parempaa sanaa). Ei voi mitään. Järjestäytyneessä yhteiskunnassa on kuitenkin sopeuduttava. Oikeus tulee myöhemmin.

Itselleni aikoinaan tuli toiselta "väärä päätös", mikä sitten johti minut ihan toiselle alalle ja jopa toiseen maahan. Lopputuloksena elämäni järjestyi toisella tavalla.

Se "väärä päätös" opetti minua ihmisenä, kun kasvoin kaiken yli ja aloitin kaiken toisin.
        Jouduin myös puntaroimaan koko asian juuria myötä, -pitkän ajan perästä osoittautui että olin tarttunut ongelmaan, johon muut eivät olleet uskaltaneet. Ja se päättäjä ei uskaltanut, vaan teki päätöksensä "muita miellyttääkseen".

No, meni filosofian puolelle.

Eilen sain taas "väärän päätöksen", tartuin siihen ja toimin. En välitä tämän "oikeuden tyttösen" päätöksestä, vaan olen fiksannut asian jo.
        Odotan mielenkiinnolla, miten asiat oikein on.
        On napit vastakkain.

Otan kaiken "urheilumielessä".
        Toimin omantuntoni mukaan ja en pelkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät kaikki.

Joukossa on myös henkilöitä, jotka tunnustavat olleensa väärässä. Sen jälkeen kun on perusteltu se päätös ja henkilö ymmärtää, miksi tuli sellainen päätös. Ja että henkilössä löytyy rohkeutta tunnustaa oma vikansa.

Jos päättäjä ei osaa ja halua perustella päätöstään, niin silloin se henkilö, joka teki päätöksen on "raukkamainen" (en keksi parempaa sanaa). Ei voi mitään. Järjestäytyneessä yhteiskunnassa on kuitenkin sopeuduttava. Oikeus tulee myöhemmin.

Itselleni aikoinaan tuli toiselta "väärä päätös", mikä sitten johti minut ihan toiselle alalle ja jopa toiseen maahan. Lopputuloksena elämäni järjestyi toisella tavalla.

Se "väärä päätös" opetti minua ihmisenä, kun kasvoin kaiken yli ja aloitin kaiken toisin.
        Jouduin myös puntaroimaan koko asian juuria myötä, -pitkän ajan perästä osoittautui että olin tarttunut ongelmaan, johon muut eivät olleet uskaltaneet. Ja se päättäjä ei uskaltanut, vaan teki päätöksensä "muita miellyttääkseen".

No, meni filosofian puolelle.

Eilen sain taas "väärän päätöksen", tartuin siihen ja toimin. En välitä tämän "oikeuden tyttösen" päätöksestä, vaan olen fiksannut asian jo.
        Odotan mielenkiinnolla, miten asiat oikein on.
        On napit vastakkain.

Otan kaiken "urheilumielessä".
        Toimin omantuntoni mukaan ja en pelkää.

Tietääkö joku jonkun asianajajan joka uskaltaa uhmata vääriä päätöksiä ja puolustaa asiakastaan?

Olisin kiitollinen, jos saisin tietää nimen.

• Anonyymi

Ei, on vastaus aloituksen kymysykseen. Jos lakilätinä eli -latina on tulkinnanvarainen juttu, niin kukin päättävä tuomari tulkitsee oman oikeustajunsa ja -käsityksensä mukaan. Ja sehän on kaikilla erilainen, kuten totuuskin. - Nm. Oikeustaju koetuksella

• Anonyymi

Merilaki, Maritime law se vasta pirullinen on ollut. Vatikaani.UK Usa ym. ja sen vaikutus ulottuu kaikkiin muihinkin. Syntymätodistusten myynti ja syntymiseen liittyvät jutut kun syntyvää vauvaa verrataan laivaan joka saapuu satamaan ilmoitus kapteenille yms kieroja juttuja kuten kuollut merellä ilmaisu. Ihan järjetön kontrolli orjuutus juttu liittyy veroihin. Vatikaani satanistinen sionismi,jesuiitat.

• Anonyymi

Kai nyt Suomen maasta pitäisi löytyä edes yksi asianajaja, joka uskaltaa uhmata väärää päätöstä ja puolustaa asiakasta.

Toivon, että joku muu kuin Nm vastaa.

Olet jo sanonut mielipiteesi, eli riittää.
        En kysy sinulta, vaan joltakin muulta, joka tietää sellaisen suoraselkäisen ja rohkean asianajajan.
        Kiitos etukäteen vastauksista!

• Anonyymi kirjoitti:

Kai nyt Suomen maasta pitäisi löytyä edes yksi asianajaja, joka uskaltaa uhmata väärää päätöstä ja puolustaa asiakasta.

Toivon, että joku muu kuin Nm vastaa.

Olet jo sanonut mielipiteesi, eli riittää.
        En kysy sinulta, vaan joltakin muulta, joka tietää sellaisen suoraselkäisen ja rohkean asianajajan.
        Kiitos etukäteen vastauksista!

Olen ymmärtänyt että asianajaja ajaa aina päämiehensä asiaa. Siis molempien riita-asioiden asianajajat ovat mielestään oikealla asialla. Tietävät oikeuspykälät joiden naruista vedellä.
        Ei ole olemassa lakipykäläviidakossa oikeaa ja väärää. Ja on se vissiin niin että laki on niin kuin se luetaan. Esimerkkinä tapaukset joissa käräjäoikeus on päätynyt eri ratkaisuun kuin sitten vastaava korkein oikeus.

Itse en ole tarvinnut asianajajan palveluksia omissa asioissani ainakaan toistaiseksi. Sen kuitenkin tiedän että kallista hommaa on vaikka saisit apua maksuihin.

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että asianajaja ajaa aina päämiehensä asiaa. Siis molempien riita-asioiden asianajajat ovat mielestään oikealla asialla. Tietävät oikeuspykälät joiden naruista vedellä.
        Ei ole olemassa lakipykäläviidakossa oikeaa ja väärää. Ja on se vissiin niin että laki on niin kuin se luetaan. Esimerkkinä tapaukset joissa käräjäoikeus on päätynyt eri ratkaisuun kuin sitten vastaava korkein oikeus.

Itse en ole tarvinnut asianajajan palveluksia omissa asioissani ainakaan toistaiseksi. Sen kuitenkin tiedän että kallista hommaa on vaikka saisit apua maksuihin.

Riippuu täysin tilanteesta ja mistä laista on kyse. Kyllä laki voi olla täysin tarkka ja selvä. Esim. tieliikennelaki velvoittaa autoilijoita antamaan suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille esteetön kulku yli. Jos autoilija ajaa suojatiellä jalankulkijan päälle, niin melko selkeä asia sanoisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuu täysin tilanteesta ja mistä laista on kyse. Kyllä laki voi olla täysin tarkka ja selvä. Esim. tieliikennelaki velvoittaa autoilijoita antamaan suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille esteetön kulku yli. Jos autoilija ajaa suojatiellä jalankulkijan päälle, niin melko selkeä asia sanoisin.

Kyllä. Laki voi olla yksiselitteinen mutta lakia voidaan tulkita myös eri tavoin riippuen siitä kuka on tulkitsemassa. Tämä on minun käsitykseni.

• Anonyymi

Ai, haetkin 60 palstalta ”oikeamielisen” lakimiehen nimeä ja puhelinnumeroa, joka sitten ajaisi vääränä pitämääsi tuomiota sinulle sopivampaan suuntaan? Jaa, jaa!

• Anonyymi

Entä jos päätös on tosiaan väärä?
        Ei silti, ratkaisinkin jo kysymyksen ja kysyin eräältä, joka hänkin sanoi että se päätös oli väärä ja että voi valittaa asianajajaliittoon.

Vaikka toisaalta tiedän, että eipä siellä useinkaan olla toista mieltä kuin kolleega.

Sama lainpykälä; toinen sanoi toisin ja se toinen sanoi että ei.
        Jos menet käräjille, niin siellä joku notaari päättää sen mukaan, kumman asianajajista hän tuntee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei silti, ratkaisinkin jo kysymyksen ja kysyin eräältä, joka hänkin sanoi että se päätös oli väärä ja että voi valittaa asianajajaliittoon.

Vaikka toisaalta tiedän, että eipä siellä useinkaan olla toista mieltä kuin kolleega.

Jos menet käräjille, niin siellä joku notaari päättää sen mukaan, kumman asianajajista hän tuntee.

Kyseessä on tälläinen juttu:

Isäpuoli otti oman isäni ja veljeni nimet pois hautakivestä, ilman minun lupaa.
        Olin toinen haudanomistaja. Ilman kaikkien haudanomistajien lupaa ei saa tehdä mitään.

Olin asiasta eri mieltä, ja vaadin että isäni ja veljeni nimet on kaiverrettava uudelleen hautakiveen. Ja sain asiantuntijoiden vastauksen, että kaiverrukset tulee tehdä kuolinpesän varoista.

Kaksi kuopiolaista asianajajaa ja Kuopion käräjäoikeus oli sitä mieltä, että ei tartte.
        Sisarpuoli teki vielä poliisi-lmoituksen minusta ????

Nyt pesänjakaja todistaa tormakasti, että isäpuoli sai kaiverruttaa oman isänis ja veljeni nimet pois hautakivestä!!!!

Mitä mieltä itse olisitte, jos isänne, äitinne, sisarenne, veljenne nimet isäpuoli saisi kaiverruttaa pois hautakivestä? Ja kaksi kuopiolaista asianajajaa, sisarpuolet ja Kuopion Käräjäoikeus olisi sitä mieltä että se on OK?

• Anonyymi kirjoitti:

Asianajajaliiton yhteydessä toimii valvontalautakunta joka on riippumaton ja valvoo asianajajien toimia. Lisäksi eduskunnan oikeusasiamiehelle voi tehdä kysymyksen toimittiinko asiassa oikein.

• Onko päätös väärä jos on tehty päätös jossa lukee et siitä ei voi valittaa ja kuitenkin sitten toinen asianajaja lähtee viemään asiaa tuomioistuimeen päämiehensä kanssa?

• Anonyymi

Hyvä huomio.

Hovioikeus, jonne tämä asia sitten joutui (kun valitin käräjäoikeuden päätöstä) oli sitä mieltä, että ei voi valittaa edelleen.

Viittasi vain käräjäoikeuden päätökseen, mutta ei ottanut kantaa itse esittämiini seikkoihin.
        (Nämä kaikki instanssit toimivat Kuopiossa).

Ihmettelen todella Kuopiota.
        Jo kolmas notaari puolen vuoden aikana siellä käräjäoikeudessa?

• Anonyymi

Oikeuslaitoksessa on vikaa todella. Suojelee kaikkia poliitikkoja omia jäseniään ja salaseuraan kuuluvia. Ei Korppi toisen silmää noki esim. lääkärit.
      Potilas ei saa oikeutta. Jos tekee ilmoituksen se kostetaan jatkossa evätään hoito esim leikkaus. Ja kirjoitetaan valheita ja tapausta ei merkitä papereihin. terv. Kokemusta on.
      Jotkut luulee saavansa hyvää hoitoa ja kohtelua. hah..

• Anonyymi

Tämä kyseinen kuopiolainen asianajaja on todella uskomaton.
        Räppäsi 12.000 euron laskun ja kaikki päin mäntyjä.
        Toimituskokouksen pöytäkirjassa ei ollut päätä ei häntää.
        Täysin kreisiä.

• No ei potilaiden hoidon saanti perustu kostotoimille kuiteskaan. Käytössäsinon hoitopaikan potilas-asiamies.

Potilasvahinkoasioissa voit tehdä ilmoituksen potilasvahinkokeskukseen
        Ja jos olet tyytymätön sen päätökseen, voit valittaa potilaslävahinkolautakuntaan.

Lääkäri kuitenkin päättää tarvittavista hoitomuodoista, esimerkiksi tarvitaanko leikkausta tai diagnooseista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kyseinen kuopiolainen asianajaja on todella uskomaton.
        Räppäsi 12.000 euron laskun ja kaikki päin mäntyjä.
        Toimituskokouksen pöytäkirjassa ei ollut päätä ei häntää.
        Täysin kreisiä.

Järkyttävää.

Tämä asianajaja lähetti sitten toimituskokouksen (nimitti sitä ositus- ja perinnönjakokoukseksi) pöytäkirjan 6 kuukauden perästä ja kolmen muistutuksen jälkeen vasta, ja on keksinyt kaikkea, mitä kokouksessa ei ollut edes esillä ja muutellut asioita.

Tässä kokouksessa oli mukana perunkirjoittaja.
        Perunkirjoittaja ei saa olla mukana pesänjaossa, on puolueellista.
        Sitäpaitsi perunkirjoittaja toimi sisarpuolille asianajajana, mikä on vastaoin asianajajliiton lojaalisuus tapa-ohjeita.
        Tämä perunkirjoittaja valehteli ihan suoraan.
        Ovat hyviä tuttuja keskenään tämä perunkirjoittaja ja pesänjakaja.

Pitäisi saada todella joku osaava asianajaja, joka selvittäisi tämän.
        Eikö kukaan tiedä suositella hyvää asianajajaa?
        Tai jotain joka tietää.

Kirjoitan tänne, koska ei ole muualle kirjoittaa.
        Onko teillä neuvoja?

• Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

No ei potilaiden hoidon saanti perustu kostotoimille kuiteskaan. Käytössäsinon hoitopaikan potilas-asiamies.

Potilasvahinkoasioissa voit tehdä ilmoituksen potilasvahinkokeskukseen
        Ja jos olet tyytymätön sen päätökseen, voit valittaa potilaslävahinkolautakuntaan.

Lääkäri kuitenkin päättää tarvittavista hoitomuodoista, esimerkiksi tarvitaanko leikkausta tai diagnooseista.

OTAPPA SELVÄÄ Rockefeller suvun teot ja rikokset ihmisyyttä ja ihmiskuntaa kohtaan ulottuen lääkäri opetukseen, lääkkeisiin ja hoitoihin. Potilaat pitää pitää sairaina ei tulla,terveeksi. Ne ovat rahan perässä kaikki. Rokotukset ovat myrkkyjä. Vahvoina aloitetta typerykse tilaksenne tuhoamisen myrkyillä ja niinpä on diabetestä syöpää jne. jo lapsena. Syöpähoitoja on keksitty jo kauan sitten mutta käyttö estetty psykopaattien toimesta. Älkää siis lahjoitelko mihinkään tutkimuksiin ja säätiöihin ne pitää rahat ja ovat rikollisia! YK ,SPR yms on rahan antamista rikollis järjestöille. Syöpää aiheuttaa kaikki mitä syötte elintarvike,lääkkeet,kemikaalit,taivaalta ruiskutetut metallit. Aurinko ei aiheuta syöpää vaan ne suojavoiteet. Ne satanistit viha aihmisrotua ja valkoisia erityissti koska olemme humanistisia empaattisia ja luovia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OTAPPA SELVÄÄ Rockefeller suvun teot ja rikokset ihmisyyttä ja ihmiskuntaa kohtaan ulottuen lääkäri opetukseen, lääkkeisiin ja hoitoihin. Potilaat pitää pitää sairaina ei tulla,terveeksi. Ne ovat rahan perässä kaikki. Rokotukset ovat myrkkyjä. Vahvoina aloitetta typerykse tilaksenne tuhoamisen myrkyillä ja niinpä on diabetestä syöpää jne. jo lapsena. Syöpähoitoja on keksitty jo kauan sitten mutta käyttö estetty psykopaattien toimesta. Älkää siis lahjoitelko mihinkään tutkimuksiin ja säätiöihin ne pitää rahat ja ovat rikollisia! YK ,SPR yms on rahan antamista rikollis järjestöille. Syöpää aiheuttaa kaikki mitä syötte elintarvike,lääkkeet,kemikaalit,taivaalta ruiskutetut metallit. Aurinko ei aiheuta syöpää vaan ne suojavoiteet. Ne satanistit viha aihmisrotua ja valkoisia erityissti koska olemme humanistisia empaattisia ja luovia.

Kyllä kait sinä olet jo soittanut ajan lääkärille että sinuun lapsena isketyt rokotukset täytyy tehdä tehottomiksi viimeistään ensi viikolla. Ja ethän vain mene juomaan kraanavettä kun sekin on puhdistettu juomakelpoiseksi kaiken maailman myrkyillä. Miten sinä pystyt elämään?

• Anonyymi

Itsellä ei ole tullut eteen oikeusjuttua. Lehdestä tässä vastikään luin siitä moldovialaisesta naisesta joka liukastui rapussa ja loukkasi nilkkansa pahasti.
      Kyllä minun mielestäni siinä tuli oikeusvirhe kun hän joutui maksamaan siivousfirman oikeudenkulut.
      Siis jos siivousfirma tekee asukkaille hengenvaarallista työtä rapussa päiväsaikaan eikä ole eristänyt rappuaskelmia varoituskyltillä niin kyllä siinä siivousfirma on tehnyt väärin.
      Mitä hyötyä jostakin varotustekstistä on alakerran ilmoitustaulussa ?
      Jos pieni lapsi olisi liukastunut samassa paikassa ja saanut vakavan kallovamman olisiko lapsen vanhempien täytynyt maksaa oikeuskulut?

• Anonyymi

Missä lehdessä oli?
        Kauheeta, eihän noin voi mennä!

Luulisin, että koska oli moldovialainen, niin sekin vaikutti.
        Voi olla että nainen ei tiennyt, että on oikeusapua saatavilla.

Voisi jälkikäteen kysyä kansalaisneuvonnasta, miten toimia, että saisi korvaukset takaisin.

Sikamaista touhua siivousfirmalta ja oikeudelta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä lehdessä oli?
        Kauheeta, eihän noin voi mennä!

Luulisin, että koska oli moldovialainen, niin sekin vaikutti.
        Voi olla että nainen ei tiennyt, että on oikeusapua saatavilla.

Voisi jälkikäteen kysyä kansalaisneuvonnasta, miten toimia, että saisi korvaukset takaisin.

Sikamaista touhua siivousfirmalta ja oikeudelta!

Se artikkeli oli iltalehdessä 30.09, mutta muistin väärin summan ja myös ettei ollut kyseessä siivousfirma,vaan taloyhtiö jonka oli haastanut oikeuteen.
        Oikeus hylkäsi moldovalaisnaisen kanteen ja määräsi hänet maksamaan taloyhtiön oikeudenkäyntikulut, yhteensä yli 14 000 euroa.
        jos etsit iltalehdestä Moldovialainen kaatui rapussa niin pääset lukemaan artikkelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se artikkeli oli iltalehdessä 30.09, mutta muistin väärin summan ja myös ettei ollut kyseessä siivousfirma,vaan taloyhtiö jonka oli haastanut oikeuteen.
        Oikeus hylkäsi moldovalaisnaisen kanteen ja määräsi hänet maksamaan taloyhtiön oikeudenkäyntikulut, yhteensä yli 14 000 euroa.
        jos etsit iltalehdestä Moldovialainen kaatui rapussa niin pääset lukemaan artikkelin.

Kyllä pitäisi auttaa jotenkin tätä moldovialaista naista!

Keksittekö keinoja, ehdottakaa!
        14 000 euroa on järkyttävä summa!

Mikä taloyhtiö?

En löydä artikkelia, laittaisitko sen?

• Anonyymi

Joskus käräjäoikeuden ja hovioikeuden päätökset erkanevat liikaa. Mistä sitten johtuneekin.

• Anonyymi

Tein valituksen käräjäoikeudelle, ei mennyt läpi.
        Valitin käräjäoikeuden päätöksestä hovioikeudelle, ei mennyt läpi.
        Eväsivät että saisin valittaa Korkeimmalle oikeudelle. Eivät perustelleet mitään uutta.

Tiedän että valitukseni oli aiheellinen.

Mitä tehdä?
        On iso työ lähteä tekemään valitusta Oikeuskanslerille, hänkin on "toinen korppi", - ja tulisi kalliiksi.
        Vaikuttaa siltä, että "ei korppi toisen korpin silmää noki".

Nämä molemmat oikeudet toimivat samassa kaupungissa ja voisi olla, että hovioikeus ei halua olla eri mieltä. Kolleega-touhua?

• Anonyymi

Lain tulkinnasta varmaankin enimmäkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein valituksen käräjäoikeudelle, ei mennyt läpi.
        Valitin käräjäoikeuden päätöksestä hovioikeudelle, ei mennyt läpi.
        Eväsivät että saisin valittaa Korkeimmalle oikeudelle. Eivät perustelleet mitään uutta.

Tiedän että valitukseni oli aiheellinen.

Mitä tehdä?
        On iso työ lähteä tekemään valitusta Oikeuskanslerille, hänkin on "toinen korppi", - ja tulisi kalliiksi.
        Vaikuttaa siltä, että "ei korppi toisen korpin silmää noki".

Nämä molemmat oikeudet toimivat samassa kaupungissa ja voisi olla, että hovioikeus ei halua olla eri mieltä. Kolleega-touhua?

Kerroin väärän tiedon, tarkistin.
        Saa valittaa.

En tiedä, viitsinkö, = paljon työtä.
        Helpompi valittaa asianajajliitolle , ei maksa mitään.
        Ja tehdä rikosilmoitus, ei maksa mitään.

Mitä turhaa maksaa tyhjästä. jos on samanlaisia tuomareita Korkeimmassa oikeudessa?

• Anonyymi

Hovioikeus ei pitänyt valkeakosken 15 vuotiaan tytön raiskausmurhaa raakana eikä julmana ? Kysyn: mitä mikkihiiriä siellä hovioikeudessa istuskelee? Naurettavia pikkuvirkailijoita, nukuttaako yöllä makeasti ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      185
      17555
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      48
      10071
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      142
      6121
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      46
      3230
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      22
      2929
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      31
      2881
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      59
      2721
    8. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      2665
    9. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      140
      1932
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      49
      1921
    Aihe