Mitä tehdä?

Anonyymi

Hei kaikille!

Veljeni otti perheineen koiran marraskuussa. He asuvat tuossa lähellä. Koirasta pidetään kyllä huolta. Annetaan ruokaa, rokotukset jne. Kälyni on maasta, jossa koirat ovat lähinnä ulkokoiria käsittääkseni kettingin päässä.

Käyn koiran kanssa jp lenkillä. He eivät käy koskaan. Koira saa tosin olla pari kertaa päivässä pihalla vapaana vähän aikaa, viikonloppuisin kesäpaikassa enemmän. Koira tuntuu olevan heille jonkinlainen pihakoriste.

Koira on siis kaiket päivät yksin aitauksessa, jos en puutu asiaan. Heillä on myös vanha koira, jota voi pitää vapaana. Ei lähde mihinkään. Täällä on harvakseltaan liikennettä. Ei tämä nuorempi osaa varoa autoja.

Haen koiran mahdollisimman usein minun luokseni. Siinä on aika järjestely, koska kissani ei tykkää.

Ongelma on yöt. Koirilla on kyllä aitauksessa hienot koirankopit ja tiedän kyllä, että koiraa saa pitää aitauksessa yön yli vaikka ympäri vuoden. Vanhempi koira ei sinne yöksi suostu menemään. Hän nukkuu öisin isäni sohvalla. Isäkin asuu tuossa lähellä.

Olen hakenut tämän pennun yöksikin minun luokseni. Tästä kälyni ei tykkää yhtään.

Jotenkin vaan paha mieli ajatuksesta, ettei koira pääse edes yöllä lähelle ihmisiä. Eivät ne yöt aina niin lämpimiäkään ole.

Ylireagoinko? Kyseessä ei kuitenkaan ole minun koirani. Tuntuu, ettei koirasta oikein välitetä, vaikka perustarpeista (ei liikuntaa ilman minua) huolehditaan.

6

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi kuule, niitä eläimiä on Suomessa tuhansia ja taas tuhansia jotka ei pääse ihmisen kanssa nukkumaan.

      Jokainen sika , lehmä, lammas, kissa elää elämänsä ilman tuota nautintoa.

      Nostatko koiran jotenkin jalustalle? On osoitettu tutkimuksissa, että sika on koiraa älykkäämpi. Sinä hyväksyt sian tappamisen ja syöttämisen koiralle.

      Suuri osa eläimistä elää ilman liikuntaan mahdollisuutta. Monesti koko talven. Etkö tunne niiden puolesta omantunnon pistoksia? Käy katsomassa kettutarhalla ne ovat myös koiraelaimiä.

      Siellä on sinulle elämän tehtävä, juoksuttaa muutamaa sataa kettua lenkillä.

    • Anonyymi

      Enköhän tiedä. Olen asunut melkein 50v eläinten keskitysleirin vieressä. Itse en syö mitään eläinperäistä, rescue -kissani syö kalaa.

      • Anonyymi

        Liika kala ei ole hyväksi kissalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liika kala ei ole hyväksi kissalle.

        Kissa on allerginen monelle asialle. Löysin kalasäilykkeen, joka ei aiheuta silmien vuotamista, korvien kutinaa jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissa on allerginen monelle asialle. Löysin kalasäilykkeen, joka ei aiheuta silmien vuotamista, korvien kutinaa jne..

        "Virheellinen uskomus on, että kissa tarvitsee kalaa runsaasti. Näin ei ole, sillä raa’an kalan sisältämä tiaminaasi-entsyymi tuhoaa tiamiinia eli B1-vitamiinia kissan elimistössä ja voi vakavimmillaan aiheuttaa hermosto-oireita. Tiaminaasia on makean veden kaloissa ja erityisesti särkikaloissa sekä silakassa. Kypsennys tuhoaa tiaminaasin lähes täydellisesti. Toinen ongelma, joka voi syntyä runsaasti kalan syömisestä on keltarasvatauti eli E-vitamiinin puute. Tauti johtuu kalan sisältämästä tyydyttämättömästä rasvasta, jonka käsittely elimistössä vaatii paljon E-vitamiinia. Yleisin kissoille syötetty rasvainen kala on silakka ja sen kypsentäminen ei tässä tapauksessa auta"

        Lainauksen lähde: InCat Suomi ry


    • Anonyymi

      Heippa Kiuruvesi
      On niin3 huono fensui Kiuruvesi Iskelmä viikot, lattialle syöttö,että koirakin haluaa syliin,eli yöhäirintä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe