Rauhansanan suvijuhlien puheista osa kuin suviseuroista

Anonyymi

Olen kuunnellut uteliaisuudesta Rauhansanan suvijuhlien YouTube-lähetyksiä. Osa puheista menee täysin Suviseurasaarnoista. Eli en erota ollenkaan, että sananpalvelija olisi jotenkin eri uskossa. Toki osa niistä julistajista on taas kuin jostain vapaaseurakunnasta. Eli paljon enemmän eroja puhujien kesken, mitä meikäläisillä. Mutta mistä tietää, ettei näillä Rauhansanan puhujilla olisi myös Pyhää Henkeä? Ainakin osa puheista on osunut suoraan sydämeen ja mun henki on vastanut niihin aamenella.

20

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi olla koska eivät kuulu pyhien yhteyteen. Ihan sama onko opetus samaa. Jos Jumala ei ole ihmistä siirtänyt pimeydestä poikansa valtakuntaan niin ei voi olla pyhitetty.

      • Anonyymi

        jaahas ja miten veeällät liittyy siihen siirtämiseen !?

        et suinkaan vaan kuvittele että Jumala tarvitsee veeälliä siihen pyhittämiseen häh !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaahas ja miten veeällät liittyy siihen siirtämiseen !?

        et suinkaan vaan kuvittele että Jumala tarvitsee veeälliä siihen pyhittämiseen häh !!

        Niin mulle on opetettu. Ei vl mutta vl joukosta pyhän Hengen omistavan siihen siirtämiseen tarvitaan.


      • Anonyymi

        Jeesus on pyhittänyt kaikki maapallon syntiset kristityt etkä sinä voi heistä tehdä muuta. Minkä Jumala on pyhittänyt sitä älä sinä sano epäpyhäksi ! Te olette niin kaukana rauhasta kuin itä lännestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on pyhittänyt kaikki maapallon syntiset kristityt etkä sinä voi heistä tehdä muuta. Minkä Jumala on pyhittänyt sitä älä sinä sano epäpyhäksi ! Te olette niin kaukana rauhasta kuin itä lännestä.

        Onko siitä pyhyydestä hyötyä jos ei usko omalle kohdalle? Vai meinaatko että kaikki ihmiset pääsee taivaaseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko siitä pyhyydestä hyötyä jos ei usko omalle kohdalle? Vai meinaatko että kaikki ihmiset pääsee taivaaseen?

        Ei kukaan ihminen pääse taivaaseen, ainoastaan Jeesus sinne meni.
        Joh. 3:13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika


    • Anonyymi

      Saman huomannut, jotkut puhujat kuulostavat samalta, jotkut ei. Mutta nuo jotka kuulostaa, niin vastaa omaa henkeä. Vielä kun saarnaisivat synnit anteeksi lopussa, olisi hyvä. Miksihän he ei enää julista evankeliumia? Jotkut sanoo jotain vähän sinne päin, mutta ei kuitenkaan ihan samalla tavalla.

      • Anonyymi

        eli haluaisit sinne penkkiisi kuuluvan mukasynninpäästön vaikka et aiokkaan tehdä parannusta ja kasteenkin jätät ottamatta!

        sillä lailla!

        voi hölmöyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli haluaisit sinne penkkiisi kuuluvan mukasynninpäästön vaikka et aiokkaan tehdä parannusta ja kasteenkin jätät ottamatta!

        sillä lailla!

        voi hölmöyttä

        Älä pinna viitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli haluaisit sinne penkkiisi kuuluvan mukasynninpäästön vaikka et aiokkaan tehdä parannusta ja kasteenkin jätät ottamatta!

        sillä lailla!

        voi hölmöyttä

        Helluntailainen juutalainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä pinna viitti.

        Mitä "viitti"?


    • Anonyymi

      Eikö TV ja netti olekaan syntejä no voi voi sitä laitettu saatanalle TV netti jutuista

    • Anonyymi

      Rauhansanalaisistaki osa on uskomassa.

      • Anonyymi

        Eli omistaa elävän uskon. Ovat siis taivaskelpoisia. Olen aina uskonut niin, että heissäkin on ainakin jokunen uskovainen. Ja että kaikki meikäläiset, eli vl:t eivät ole uskovaisia, vaan myös meidän seassa on "mätiä kaloja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli omistaa elävän uskon. Ovat siis taivaskelpoisia. Olen aina uskonut niin, että heissäkin on ainakin jokunen uskovainen. Ja että kaikki meikäläiset, eli vl:t eivät ole uskovaisia, vaan myös meidän seassa on "mätiä kaloja".

        Olen saarnaaja Rauhansanalaisuudessa ja kullostaa oudolta vanhoillisten väitteet että pitää tehdä "heille" parannusta. Aina kuin saarnaan yritän talutta ihmisiä Herralla Jeesukselle, eikä liikkeelle. Herätkää rakkaaat vanhoilliset. Pelastus ej löydy herätysliikkeessä vain syntien sovittaja Herrassa Jeesuksessa, ja Hänen sovintityössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saarnaaja Rauhansanalaisuudessa ja kullostaa oudolta vanhoillisten väitteet että pitää tehdä "heille" parannusta. Aina kuin saarnaan yritän talutta ihmisiä Herralla Jeesukselle, eikä liikkeelle. Herätkää rakkaaat vanhoilliset. Pelastus ej löydy herätysliikkeessä vain syntien sovittaja Herrassa Jeesuksessa, ja Hänen sovintityössä.

        Miksi te ette saarnaa syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä? Sen takia kuuntelen mieluummin suviseuroja kuin suvihjuhlia ym teidän seuroja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te ette saarnaa syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä? Sen takia kuuntelen mieluummin suviseuroja kuin suvihjuhlia ym teidän seuroja.

        En tiedä miten on muualla rauhansanalaisuudessa, mutta ainakin minun kotiseurakunnassa saarnataan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen saarnaaja Rauhansanalaisuudessa ja kullostaa oudolta vanhoillisten väitteet että pitää tehdä "heille" parannusta. Aina kuin saarnaan yritän talutta ihmisiä Herralla Jeesukselle, eikä liikkeelle. Herätkää rakkaaat vanhoilliset. Pelastus ej löydy herätysliikkeessä vain syntien sovittaja Herrassa Jeesuksessa, ja Hänen sovintityössä.

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      Voiko olla että osa vl-puhujista on siirtynyt tähän herätysliikkeeseen?

      • Anonyymi

        Se voi olla mahdollista, mutta toisaalta, onhan Rauhansanalaisuus aina ollut aika lähellä vanhoillislestadiolaisuutta. Etenkin Kokkolassa kun menit Rauhansanan seuroihin 2000–luvun alussa, eivät ne eronneet oikeastaan juuri mitenkään Rauhanyhdistyksen seuroista. Samaa evankeliumia sielläkin tunnuttiin julistavan. Ja rauhansanalaiset seuravieraat muutenkin muistutti meikäläisiä todella paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe