Nyt riitti

Anonyymi

Onpahan taas p...linen kesä. Itikoita, paarmoja, mäkäröitä. Olin toissaviikon kotosalla parantelemassa purema- ja pistosjälkiä.
Minusta tuntuu, että homma pahenee vaan kesä kesältä. Vi....aa niin, että mökki lähtee myyntiin.
Teen saunalautan. Laskeskelin tarvikkeiden hintoja ja näyttää siltä, että minulle riittävän saisi alle 20 tonnilla. Pyhäselällä ei pahemmin näy verenimijöitä.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä siellä ei ole itikoita, mutta ei siellä ole kasvimaatakaan. Vesikin pitää tuoda joka reissulle, ei ole sähköjä jne...

      • Anonyymi

        Lautalla voi pitää kynttilää ja kaasupullo valoa tai LED valoja.


    • Anonyymi

      Lahjoita pois ja anna muutama tonni kylkiäisiänä, ettei mökinn ottaja haasta oikeuteen rakennusvirheiden takia myöhemmin.

    • Anonyymi

      Sinussa on hyönteismagneetti, eli olet diabeetikko tai muuten vain maukas ateria niille. Muuta elintapojasi terveellisemmäksi niin pysyvät hyönteisetkin loitolla. Vinkit terveellisempään elämään saat terveyskeskuksesta tai googlettamalla netistä.

      • Anonyymi

        Miten paljon terveellisemmiksi? En juo, en polta ja lenkkeilen paljon. Nukun hyvin, syön kalaa, viljaruokia ja muita kasviksia, hedelmiä ja kanaa. Punaista lihaa en enää juuri lainkaan.
        En ole poliittisesti aktiivinen, en ateisti, en uskovainen, enkä tykkää riidellä.
        Luotan elämään, harrastan mieleisiäni juttuja ja iloitsen elämästä ja siitä mitä se antaa (en enää juurikaan iloitse tuosta mökistä). Minulla on hyvä puoliso, ihana perillinen ja hänellä ihana puoliso.
        On minulla muuan ongelmakin. Olen näet suomalaisen evankelisluterilaisen agraariyhteisön kasvatti (otsasi hiessä sinun on leipasi ansaittava) ja näin ollen joutenolo koputtelee joskus omaatuntoa. Olen tosin päässyt siitäkin irti jo lähes kokonaan.
        Minusta tuntuu, että sinä puhut joutavia.
        Mökistä on tarjottu vaivaiset 28000. Meille se maksoi enemmän, mutta sellaista se elämä on. Harkinta on käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten paljon terveellisemmiksi? En juo, en polta ja lenkkeilen paljon. Nukun hyvin, syön kalaa, viljaruokia ja muita kasviksia, hedelmiä ja kanaa. Punaista lihaa en enää juuri lainkaan.
        En ole poliittisesti aktiivinen, en ateisti, en uskovainen, enkä tykkää riidellä.
        Luotan elämään, harrastan mieleisiäni juttuja ja iloitsen elämästä ja siitä mitä se antaa (en enää juurikaan iloitse tuosta mökistä). Minulla on hyvä puoliso, ihana perillinen ja hänellä ihana puoliso.
        On minulla muuan ongelmakin. Olen näet suomalaisen evankelisluterilaisen agraariyhteisön kasvatti (otsasi hiessä sinun on leipasi ansaittava) ja näin ollen joutenolo koputtelee joskus omaatuntoa. Olen tosin päässyt siitäkin irti jo lähes kokonaan.
        Minusta tuntuu, että sinä puhut joutavia.
        Mökistä on tarjottu vaivaiset 28000. Meille se maksoi enemmän, mutta sellaista se elämä on. Harkinta on käynnissä.

        Kannattaa katsella onko kuolleita elukan raatoja kun niihin tulee niitä ötököitä niinku jänis tai hirvi susi peura pöllön raato.Oravan raato.Ne maatuu kyllä mutta niihin tulee.Osta metallin paljastin.Etsi samalla kadonneet ja eksyneet ja korut astiat.Jätät lapselle sen.Sitten niitä viihtyy kuusessa joten otat muutaman oksan pois niin tuuli pääsee puhaltamaan.Pieni suihkaus vessaan hyttys Raid ja saunan pukuhuoneeseen ovi kiinni.No 20 000 ja ehjä vessa.


      • Anonyymi

        Et voi olla tosissasi 😂

        Hyttyset suunnistaa hiilidioksidin ja hien hajun perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten paljon terveellisemmiksi? En juo, en polta ja lenkkeilen paljon. Nukun hyvin, syön kalaa, viljaruokia ja muita kasviksia, hedelmiä ja kanaa. Punaista lihaa en enää juuri lainkaan.
        En ole poliittisesti aktiivinen, en ateisti, en uskovainen, enkä tykkää riidellä.
        Luotan elämään, harrastan mieleisiäni juttuja ja iloitsen elämästä ja siitä mitä se antaa (en enää juurikaan iloitse tuosta mökistä). Minulla on hyvä puoliso, ihana perillinen ja hänellä ihana puoliso.
        On minulla muuan ongelmakin. Olen näet suomalaisen evankelisluterilaisen agraariyhteisön kasvatti (otsasi hiessä sinun on leipasi ansaittava) ja näin ollen joutenolo koputtelee joskus omaatuntoa. Olen tosin päässyt siitäkin irti jo lähes kokonaan.
        Minusta tuntuu, että sinä puhut joutavia.
        Mökistä on tarjottu vaivaiset 28000. Meille se maksoi enemmän, mutta sellaista se elämä on. Harkinta on käynnissä.

        Joku poron raato lähellä kärpäset Paarmat tai unohtunut vessaan kalkkia laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa katsella onko kuolleita elukan raatoja kun niihin tulee niitä ötököitä niinku jänis tai hirvi susi peura pöllön raato.Oravan raato.Ne maatuu kyllä mutta niihin tulee.Osta metallin paljastin.Etsi samalla kadonneet ja eksyneet ja korut astiat.Jätät lapselle sen.Sitten niitä viihtyy kuusessa joten otat muutaman oksan pois niin tuuli pääsee puhaltamaan.Pieni suihkaus vessaan hyttys Raid ja saunan pukuhuoneeseen ovi kiinni.No 20 000 ja ehjä vessa.

        Vai kuolleita elukoita. Suksi nyt...
        Luulisi, että nykyaikana jo vähän typerämpikin tyyppi osaa hakea netistä tietoa ja seuloa siitä sen oikean, mutta kun ei niin ei.
        Ihan aluksi voitte lukea tuolta...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyttyset
        ... ja sitten jatkatte aihetta käsitteleville tiedesivuille.


    • Anonyymi

      "On minulla muuan ongelmakin. Olen näet suomalaisen evankelisluterilaisen agraariyhteisön kasvatti (otsasi hiessä sinun on leipasi ansaittava) ja näin ollen joutenolo koputtelee joskus omaatuntoa. Olen tosin päässyt siitäkin irti jo lähes kokonaan."
      Kunhan et lopeta tänne kirjoittelua ihan kokonaan!

      • Anonyymi

        Otsasi hiessä on synagogan tooraa Mooseksen kirjassa olevia kirouksia. Kuule ei koske kristittyjä jotka on sovitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsasi hiessä on synagogan tooraa Mooseksen kirjassa olevia kirouksia. Kuule ei koske kristittyjä jotka on sovitettu.

        Älkää hei muut uskonnot mitenkään teidän vitsauksia syytäkö kristittyjen päälle meillä ei ole niitä Jeesus sovitti meidät olemme vapaat tuomioista. Siinä on se ero vanhan ja uuden välillä. Mökin ja saunan oveen voi ostaa sen hyttysverhon.Ja varalle pimennys verhon kun jotkut hyönteiset suunnistaa valoa kohti ja jää pyörimään lampun ympärille.


    • Anonyymi

      Kannattaisi valita mökin sijainti paremmin, kuin jonkun suolammen rannalta lapista.

      • Anonyymi

        Suolla on halvinta.


    • Anonyymi

      Mä Saimaalla, päivät vesillä jos ei sada. Nukun pikku teltassa sisällä. Ei haittaa ötökät.Autossa toimisto.

      • Anonyymi

        No poistakaa ne kuolleiden elukoiden raadot.


    • Anonyymi

      Torniossa joskus joella mäkäröitä oli niin sakeasti ettei nähdyt eteensä.Hiton vihaisia.Ei ollut mukana mökillä Raid hyttysmyrkkyä.

    • Anonyymi

      Meillä mökki Hämeessä järven rannalla. Kaadettiin melkein kaikki koivut pihasta. Ojat korvattiin salaojilla. Kostea, pimeä tontti muuttui kuivaksi ja valoisaksi. Hyttysiä ei ole sen jälkeen paljoa näkynyt.

      Hyttysen elinpiiri on vain muutaman metrin. Eivät siis lähde lisääntymispaikasta kauas ihmisiä etsimään. Eli jos hyttyset ei voi lisääntyä pihassa niin ne ei pistä pihassa. Ne lisääntyy seisovassa vedessä (ojat, lammikot) ja koivu ja kuusi metsissä niitä on paljon.

    • Anonyymi

      Kontti nykyään voi ostaa kontin mökiksi se on hyöteisvapaa.

    • Anonyymi

      Ja kaupungissahan on tunnetusti kiva olla. Joku paskafirma oli remontoimassa viereistä taloa ja herätteli aamuseitsemältä joka päivä pilaten koko kesäloman.

      • Anonyymi

        Mökki myyty. Lauttaa ei rakenneta. Oltiin Skibotnissa melkein kolme viikkoa ja tietysti käytiin Saanalla, - jo toisen kerran. On siellä vaan hulppeet maisemat.
        Bensa sais olla kyllä halvempaa, mutta sillehän emme voi mitään.
        Päätettiin, ettei tarvita mökkiä, eikä mökkilauttaa. Minun osaltani keskustelu päättyy tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökki myyty. Lauttaa ei rakenneta. Oltiin Skibotnissa melkein kolme viikkoa ja tietysti käytiin Saanalla, - jo toisen kerran. On siellä vaan hulppeet maisemat.
        Bensa sais olla kyllä halvempaa, mutta sillehän emme voi mitään.
        Päätettiin, ettei tarvita mökkiä, eikä mökkilauttaa. Minun osaltani keskustelu päättyy tähän.

        Ei sitten rahat riittäny lauttaan. Voevoe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten rahat riittäny lauttaan. Voevoe.

        Jos mökistä sai 28000 ja lautan teko oli alle 20t, niin nähdäkseni sen lautan olis saanut tehtyä. Nyt valinta osui johonkin muuhun. Ymmärrän valinnan. Vaikka lautta lienee mukava, niin ihan vaivaton huollettava se ei todellakan ole. Meillä oli kavereitten kanssa kimppalautta. Kyllähän se oli hauska, mutta todella vaativa vehje. Ensimmäiseksi talveksi se jätettiin jäihin, koska sen piti kestää se, mutta katinpaksat. Oikeastaan koko lautta kärsi vaurioita. Seuraavat talvet se oli maalla, mutta ei sekään helppoa ollut, koska säilytyspaikan löytäminen oli aika hankalaa ja ihan mistä tahansa sitä ei voinut nostaa maille. Polttoainetta meni pikkuajelullakin sankkokaupalla ja soutumiehet meni ohi. Jos läksit lauantaiaamuna retkelle ja sunnuntaina piti palata, niin kyllähän se matkan pituus jäi alle 10 kilsan suuntaansa. Hitaudesta johtuen yksityisiä risteilyjä ei kannattanut suunnitella, ellei ollut aikaa reilusti. Eikä sitä ollut, koska muutkin tahtoivat vesille. Ns. kakaravaiheen mentyä luovuin osuudestani, tappiokseni. Nyt kukaan niistä alkuperäisistä omistajista ei ole enää mukana ja lauttakin kait vaihtoi maisemaa. En tiedä missä se on, eikä kyllä kiinnostakaan.
        Nyt meillä on perintönä suvun kimppamökki Keski-Suomessa, mutta se on todella huono ratkaisu, koska en ole kovin sukurakas.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe