Toyota myy vuonna 2030 sähköautoja kehittyneisiin maihin ja yksinkertaisia polttiksia kehitysmaihin maihin joissa ei ole latausmahdollisuutta. Latauskelvoton hybridi on väliinputoaja jolle ei löyty potentiialsias ostajia mistään. Se on aivan toivottoman kallis ajaa ja saastuttava niillä markinoilla missä on sähköä ja aivan toivottoman monimutkainen ja kallis ostaa niillä markkinoilla joilla ei ole sähköä. Kehitysmaat ostavat vain Toyotia ilman turhia hybridihärpäkkeitä.
Sanalla sanoen Toyota kuoppaa latauskelvottomat hybridit alle 10 vuoden aikana tästä.
Latauskelvottomien markkinat ovat kuolemassa pois hyvää vauhtia
122
743
Vastaukset
- Anonyymi
No milläs sitä ajetaan vuonna 2032?
- Anonyymi
Se millä ajetaan 2032 ja mitä ostetaan vuonna 2032 ovat kaksi hyvin eri asiaa.
Autonvalmistajien kannalta merkitystä on vain sillä mitä ostetaan. Ja sitä tässä ketjussa pohditaan. - Anonyymi
Minä ajan bensalla v. 2032.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan bensalla v. 2032.
Nyt me kaikki olemme kiitollisia kun kerroit tuon, ihanaa olla valistunut sinun autoilustasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan bensalla v. 2032.
...ja kaikki nauraa sinulle. Varinkin liikennevaloissa.
- Anonyymi
Jos ja kun maailman ykkösmerkki tekee maailmassa autoja niillä energiavaihtoehdoilla jotka kulloinkin ylivoimaisen parhaiten kelpaa kansalle niin vikavagenin vilppiosaston rölli alkaa oksentamaan ja pieremän verta. Erikoinen ominaisuus!
- Anonyymi
Suomen kansalle parhaiten ovat kelvanneet VW Groupin tuotteet. Talvitestistäkin pääsee ajamalla pois ja vieläpä voittajana. Tojotalla hinausauton kyydissä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen kansalle parhaiten ovat kelvanneet VW Groupin tuotteet. Talvitestistäkin pääsee ajamalla pois ja vieläpä voittajana. Tojotalla hinausauton kyydissä..
"Tojotalla hinausauton kyydissä"
ei tuota asiaa ratkaise auton merkki, vaan tasauspyörästön lukko !
Jos autossa on sellainen, ongelmista pääsee usein pois ajamalla.
Ja jos ei ole, niin kun 1 pyörä joutuu liukkaalle alustalle, jossa se ei pidä mitään, vaan luistaa, niin huonostio suunnitellussa autossa se toinenkaan vetävä pyörä ei vedä vaan seisoo paikallaan (kun tasauspyörästön on suunnitellut idio*tti).
Neliveto on paras, mutta ikävä kyllä sillä rahastetaan - halpoja nelivetoja ei ole myynnissä näkynyt.
- Anonyymi
Harmittaa tuo tohjon menestys.
- Anonyymi
Oljenkorsi käyttöön kun yläkotelo napsahti jumiin, hihii!
- Anonyymi
Toyota on aika paljon myöhässä sähköautojensa kanssa ja myy saastuttavaa paskaa köyhempiin maihin, eli toimii kovin vastuuttomasti ilmaston ja maailman kannalta.
- Anonyymi
Venäjän rajalla polttoaine maksaa oletetun 0,74 euroa litra. Sovitaan vaikka 4,5 litraa satasella kulutus, joten alle 3,5 euroa satasella on kustannus. Dieselinäkin noin viiden litran kulutuksena ympäri vuoden noin 3,7 euroa satasella. Plugari hybridillä kerrotaan toisinaan tankattavan pari kolme kertaa vuodessa ja polttiksesta on tässäkin tapauksessa kyse.
Miettikääpä, mitä kaikkea jää tekemättä polttiksella vuoden aikana ja onko autossa aina polttoainetta matkan jatkamiseen pitemmälle. Entä missä rajan tuntumassa lataat sähköautoasi, jotka näyttävät yleisesti liikkuvan kesällä varmuudella 70-200 km ja talvella osan tästä matkasta. Perille päästyäsi et hae unohtuneita asioita matkalta, vaan lataat vuorokauden autoasi. Mainintana myös joidenkin autojen takuuta ei ole toimivuudesta pakkasella, esimerkkinä Leaf.- Anonyymi
"Venäjän rajalla polttoaine maksaa oletetun 0,74 euroa litra."
99,9% Suomen väestöstä polttoaine maksaa noin 2,4 euroa litra. Mitä merkitystä kenellekään on jonkun promille-villen kustannukset? Paitsi tietenkin sille villelle.
Voisihan sitä vaikka keitellä omat dieselit nakkikioskin jäteöljyistä ja ajaa ilmaiseksi. Aivan yhtä merkityksellinen asia kokonaisuuden kannalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Venäjän rajalla polttoaine maksaa oletetun 0,74 euroa litra."
99,9% Suomen väestöstä polttoaine maksaa noin 2,4 euroa litra. Mitä merkitystä kenellekään on jonkun promille-villen kustannukset? Paitsi tietenkin sille villelle.
Voisihan sitä vaikka keitellä omat dieselit nakkikioskin jäteöljyistä ja ajaa ilmaiseksi. Aivan yhtä merkityksellinen asia kokonaisuuden kannalta.Hienoa! Olet älykäs ja järkevä. Kirjoituksesi ovat täyttä asiaa. Tyhjäpäistä hölöä maailmassa aivan liikaa.
- Anonyymi
Miksi asia nyt niin kovasti vaivaa aloittajaa että asia pitää Tojotin palstelle tuoda?
Eikö asia ole ihan yleinen pohdinto siitä mihin suuntaan maailman sadoissa maissa liikenne kehittyy.- Anonyymi
Kansanautokonsernilla nyt vaan sattuu olemaan pientä kiirettä kun EU:sakkomaksut kurittaa ja korventaa. Omat koirat ovat jo kimpussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansanautokonsernilla nyt vaan sattuu olemaan pientä kiirettä kun EU:sakkomaksut kurittaa ja korventaa. Omat koirat ovat jo kimpussa?
..............eivätkä ihmiset osta niitä päästöjen pienentämiseksi EU:n määräysten mukaisiksi kiireellä kyhättyjä puolivalmisteisia prototyyppejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..............eivätkä ihmiset osta niitä päästöjen pienentämiseksi EU:n määräysten mukaisiksi kiireellä kyhättyjä puolivalmisteisia prototyyppejä.
Volkkareita myydään enemmän kuin keretään valmistamaan.
- Anonyymi
Minä ajan plugari Toyotalla kuten moni muukin. Mistä ihmeestä aloittaja höpisee.
- Anonyymi
Sillä itkettää Toyotan menestys.
- Anonyymi
Toyotan menestys jatkossa rakennetaan sähköautoille ja tavallisille polttiksille. Se että latauskelvottomat hybridit kuolevat ei tarkoita sitä että Toyota ei menestyisi.
- Anonyymi
Niitä Toyota on tehnyt ja tekee jatkossakin, mitä kansa ostaa. Ei ole missään pakkoraossa "sähköiskun" saaneena niinkuin vilppivagen! Rovanperä on karannut Toyotalla jo niin kauas muilta että kilpailijoita hirvittää. On siinä kaksi huippua!!
- Anonyymi
Suomessa alkaa olla sähköautoja jo melkoisesti vuonna 2050 kunhan saadaan latausinfra ja autot yleistymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa alkaa olla sähköautoja jo melkoisesti vuonna 2050 kunhan saadaan latausinfra ja autot yleistymään.
Ladattavia ostetaan jo nyt enemmän kuin latauskelvottomia hybridejä.
Nuo fossiilipolttimet ovat jo lopullisessa alamäessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavia ostetaan jo nyt enemmän kuin latauskelvottomia hybridejä.
Nuo fossiilipolttimet ovat jo lopullisessa alamäessä.Niin on, 30 vuotta niin yleistyvät tietyin edellytyksin.
- Anonyymi
Sähkökaapelin ja laturien, ainaisen paksun kaapelin laitto on tuonut lisää työtä ja stressiä monilla, latauspaikoillakin tullut kinaa. Tuo vaan lisääntyy.
On mukava starttata bensa pihasta kun tarve, kuukauteen en ole edes tankannut. Lokakuun pakkasella kun auto on yön parkisassa, se ei syö kallista virtaa.
Startti ja heti ajamaan, voi lähteä vaikka klo 18:00 aikaan takaisin kylille vaikka on kova viima ja puhuri - 5c. Ei lopu akku ja tarvitse viimaisella pihalla isoja kaapeleita viritella ja autoa laturiin.
Puistattaa ajatella akkuautoja.- Anonyymi
Verkkosähkö = kaksi euroa per 100km
Latauskelvoton = 14-16 euroa per 100km.
Laskutaitoiset ovat eri rotu kun uskovaiset. Kun katsoo Trafin tilastoja niin laskutaitoisten osuus kasvaa joka kuukausi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verkkosähkö = kaksi euroa per 100km
Latauskelvoton = 14-16 euroa per 100km.
Laskutaitoiset ovat eri rotu kun uskovaiset. Kun katsoo Trafin tilastoja niin laskutaitoisten osuus kasvaa joka kuukausi.Niin tekee, kestää tosin vielä vuosikymmeniä että sähkökinnerit yleistyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tekee, kestää tosin vielä vuosikymmeniä että sähkökinnerit yleistyvät.
Riippuu siitä puhutaanko uuskaupasta vai autokannasta.
Ladattavat ovat jo nyt uusmynnin ykkösiä. Autokannan uusiutuminen joka tapauksessa vuosikymmeniä kestävä prosessi ja aivan eri juttu.
Se iso juttu nyt on uutta ostettaessa että ostaako kuolevan teknologian latauskelvottoman vai sähköauton jolle löytyy ostaja sitten 3-6 vuoden päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä puhutaanko uuskaupasta vai autokannasta.
Ladattavat ovat jo nyt uusmynnin ykkösiä. Autokannan uusiutuminen joka tapauksessa vuosikymmeniä kestävä prosessi ja aivan eri juttu.
Se iso juttu nyt on uutta ostettaessa että ostaako kuolevan teknologian latauskelvottoman vai sähköauton jolle löytyy ostaja sitten 3-6 vuoden päästä.Se on vähän niinkuin kommunistien kanssa. Uusia ei ole tullut pitkään aikaan mutta ne vanhan hörhöt ovat yhä keskuudessamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verkkosähkö = kaksi euroa per 100km
Latauskelvoton = 14-16 euroa per 100km.
Laskutaitoiset ovat eri rotu kun uskovaiset. Kun katsoo Trafin tilastoja niin laskutaitoisten osuus kasvaa joka kuukausi.Verkkosähkö noin 3€
Latauskelvoton noin 12€
Mutta joo ero on vieläkin valtava.
- Anonyymi
Eli kaiken kaikkiaan täyshybridit pysyvät vielä pari, kolme vuosikymmentä käytössä.
- Anonyymi
Niin ne pysyvät. Niinkuin kaikki autot jotka autotehdas on saanut myytyä jollekin tollolle.
Se vaan tässä on se juttu että ne tollot jotka ostaisivat uuden latauskelvottoman ovat suurinpiirtein loppu.
- Anonyymi
Kehittynyt maailma seuraa Norjan polkua pienellä viiveellä. Latauskelvottomien myynti loppuu kokonaan ilman myyntikieltojakin.
Kuinkahan suuri osuus Afrikkaan myydyistä Toyotista on hybridejä? Enpä usko että siellä olisi mitään syytä ostaa noin monimutkaista ja kallista tekniikkaa...
Toyotan hybridihölmöily on tiensä päässä.- Anonyymi
Eikö tuosta kateudesta voi milloinkaan päästä eroon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuosta kateudesta voi milloinkaan päästä eroon?
Kateudesta? Olet ihan hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateudesta? Olet ihan hölmö.
Mullaki kiukuttaa niin kovin aina kun uus tohjo porhaltaa ohi, taitavat olla myydyimpiä.😭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullaki kiukuttaa niin kovin aina kun uus tohjo porhaltaa ohi, taitavat olla myydyimpiä.😭
Toyotavaari ajaa aina jonon kärjessä alinopeutta. Kyllähän se kiukuttaa, mutta länsiautolla pääsee nopeasti ohi.
- Anonyymi
Jos latauskelvottomien markkinat on kuolemassa niin miksi VW myy pääasiassa latauskelvottomia autoja?
- Anonyymi
Toki vielä myydään pääasiassa latauskelvottomia mutta näiden kahden yhön välillä on valtava ero siinä missä vaiheessa on siirtyminen kehittyneissä maissa pois latauskelvottomista kokonaan.
Se ero on siinä että VWllä on latauskelvottomien rinnalla laaja ladattavien ja sähköautojen mallisto. Ja tietenkin sähköautotehtaat Euroopassa, Aasissa ja Amerikassa. Yli miljoonan auton vuosittainen valmistuskapasiteetti vuonna 2022 ja tilauskirjat täynnä jo pitkälle vuoteen 2023.
Toyota rimpuloi saadakseen ekat sähköautot markkinoille ja plugareitakin taitaa olla vain pari mallia.
Ei tarvitse olla Einstein nähdäkseen kummalla homma toimii ja kummalla kusee.
- Anonyymi
Tojota jää kehitysmaiden autojen valmistajaksi, toki on sitä nytkin jo.
- Anonyymi
Hidasta kuolemaa näyttäisi tehdä, mutta myydään paljon vielä kymmenen vuotta.
En oikein ymmärrä avaajan pointtia asiassa.- Anonyymi
Se vaan että noiden latauskelvottomien historia päättyy ennen kuin tavallisten polttisten. Tämä oli melkoinen harharetki Toyotalta ja muut olivat fiksumpia kun eivät haaskanneet rahojaan tuollaisen lyhytaikaisen sekasikiön kehittelyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan että noiden latauskelvottomien historia päättyy ennen kuin tavallisten polttisten. Tämä oli melkoinen harharetki Toyotalta ja muut olivat fiksumpia kun eivät haaskanneet rahojaan tuollaisen lyhytaikaisen sekasikiön kehittelyyn.
Siinä on Tojohönö ihmeissään, kun joku löi faktat pöytään. Hönöllä menee pari päivää asiaa sulatellessa, jos tajuaa sittenkään. On nimittäin harvinaisen yksinkertainen tapaus tämä Tojohönö.
- Anonyymi
Jaa että latausinfra ja latinkiautot ovat arkipäivää jo v. 2035?
Missähän todellisuudessa nämä patterifriikit elävät?- Anonyymi
Ovat jo nyt, tule tynnyristä ulos.
- Anonyymi
Tämä osoittaa, että tämän ketjun otsikko on pelkkää toivoa, uskoa ja kuvitelmaa.
Tämän vuoden ensimmäisen vuosipuoliskon tiedot:
TOyto Mpotor Europen sähköistettyjen autojen myynti Euroopassa kasvoi 9 prosenttiyksikköä edellisvuodesta 68 prosenttiin kokonaismyynnistä.
Kysyntä on ennennäkemätön, mutta komponenttipulan vuoksi tilausjono on kuusi kuukautta.
https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor-europes-first-half-year-market-share-climbs-to-a-record-high-of-76/
Missä niitä merkkejä kuolemasta on????- Anonyymi
Toyotan myynti Euroopassa VÄHENTYI!
Tuossa on Aasiatakin mukana tollo!
"Toyota Motor Europe is responsible for all Western, Central and Eastern European countries including Ukraine, Turkey and Russia as well as Israel and a number of Central Asian markets (Armenia, Azerbaijan, Georgia, and Kazakhstan)." - Anonyymi
Länsi-Euroopassa tämän päivän todellisuutta on se että latauskelvottomien myyntikäyrät näyttävät rajusti alaspäin. Kaikenlaisten latauskelvottomien ja Toyotan hybridit menevät siinä mukana.
Toyotan tulevaisuus Euroopassa riippuu täysin sen sähköautoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Länsi-Euroopassa tämän päivän todellisuutta on se että latauskelvottomien myyntikäyrät näyttävät rajusti alaspäin. Kaikenlaisten latauskelvottomien ja Toyotan hybridit menevät siinä mukana.
Toyotan tulevaisuus Euroopassa riippuu täysin sen sähköautoista.Toyotan loru on loppu, tai korkeintaan pysyy kehitysmaiden autojen valmistajana, jota se on tänäkin päivänä tosin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan myynti Euroopassa VÄHENTYI!
Tuossa on Aasiatakin mukana tollo!
"Toyota Motor Europe is responsible for all Western, Central and Eastern European countries including Ukraine, Turkey and Russia as well as Israel and a number of Central Asian markets (Armenia, Azerbaijan, Georgia, and Kazakhstan)."Noissa sinun "Aasian" maissa ei myyty ainuttakaan Toyotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noissa sinun "Aasian" maissa ei myyty ainuttakaan Toyotaa.
Myytiin. Euroopassa Toyotan myynti vähentyi ja Länsi-Euroopassa Tojon myynti tippuu kuin lehmän häntä joka kuukausi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myytiin. Euroopassa Toyotan myynti vähentyi ja Länsi-Euroopassa Tojon myynti tippuu kuin lehmän häntä joka kuukausi.
Muutama kai myytiin. Armenia, Azerbaijan, Georgia, and Kazakhstan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama kai myytiin. Armenia, Azerbaijan, Georgia, and Kazakhstan.
Nuo maathan ovat perinteisiä maita, missä Toyota menee kaupaksi. Euroopassa esim. Romania.
- Anonyymi
Mistä johtuu itkeminen ylivertaisen suuria määriä myyvän Toyotan kohdalla?
- Anonyymi
Tässä vähän Trafin faktaa kehiin.
VW 763
Skoda 653
Audi 260
Cupra 67
Seat 45
Porsche 29
Tot 1.817
Toyota 1.194
Lexus 11
Tot. 1.205
VW ylivoimaa 50% suuremmalla rekisteröintimäärällä.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2022
- Anonyymi
Kuolevan teknologian autoja ei kannata ostaa. Niistä ei pääse eroon muuten kuin ilmaiseksi antamalla.
- Anonyymi
Hybridin avulla mennään kepeästi pari vuosikymmentä kevyesti. Itselataava on pop!
- Anonyymi
Kyllä nyt ostetut tietenkin ajetaan loppuun mutta uusmyynti sakkaa koska kehittynyt maailma ostaa ladattavia ja köyhissä maissa tavalliset polttikset säilyttävät asemansa.
- Anonyymi
Kuka hullu ostaa enää itselataavaa hybridiä jos on saatavilla ladattavakin versio. Vaikka ei lataisi koskaan sähköverkosta, niin latausmahdollisuus on hyvä olla siltä varalta että sitä voi joskus käyttää (vaikkapa Lidlissä ostoksilla käydessä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka hullu ostaa enää itselataavaa hybridiä jos on saatavilla ladattavakin versio. Vaikka ei lataisi koskaan sähköverkosta, niin latausmahdollisuus on hyvä olla siltä varalta että sitä voi joskus käyttää (vaikkapa Lidlissä ostoksilla käydessä).
itselataavaa hybridi ?
Toyotan erikoisuus taitaa olla kummallinen hybridiauto, jossa ei ole latausliitintä.
Minua kiinnostaa tietää:
Jos itse muokkaan tuollaisen Toyotakummajaisen lisäämällä siihen latausliittimen plus tarvittavan elektroniikan, niin
1) Vaatiiko auto Suomessa muutoskatsastuksen, ja jos, mitä se maksaa ?
2) Miten auton vuotuinen ajoneuvovero muuttuu sen seurauksena, että latauskelvottomasta on tehty normaali lataushybridi lisäämällä siihen latausliitin ja tarvittava elektroniika, että se lisätty liitin saadaan myös toimimaan ?
Omasta mielestäni se latausliitin olisi pitänyt laittaa jo tehtaalla, mutta jos Toyota ei ole tätä tajunnut, niin saahan tuon asian elektroniikkaosaaja myöhemminkin tehtyä.
Onpa joku rakentanut ikioman sähköautonkin vanhan nissan sunnyn pohjalle poistamalla bensiinimoottorin ja laittamalla sähkömoottorin tilalle.
kas tässä:
https://www.nettiauto.com/nissan/sunny/12061173
- Anonyymi
Miksiköhän VW myy pääasiassa fossiilin polttimia vaikka täällä poikaset niin hehkuttaa sähköautoja. Miksi ihmiset ei osta niitä vagenin sähköautoja jos on niin hyviä.
Meneppä ja tutki minkä uuden auton saat allesi tänä vuonna jos nyt teet tilauksen.
Aina voi juputtaa hyvyyksistä mutta loppuviimeksi se ratkaisee kykeneekö tehdas autoja toimittamaan. Sillä tilauskirjassa olevalla autolla ei voi ajaa.- Anonyymi
Toki vielä myydään pääasiassa latauskelvottomia mutta näiden kahden yhön välillä on valtava ero siinä missä vaiheessa on siirtyminen kehittyneissä maissa pois latauskelvottomista kokonaan.
Se ero on siinä että VWllä on latauskelvottomien rinnalla laaja ladattavien ja sähköautojen mallisto..
Ja tietenkin sähköautotehtaat Euroopassa, Aasissa ja Amerikassa. Yli miljoonan auton vuosittainen valmistuskapasiteetti vuonna 2022 ja tilauskirjat täynnä jo pitkälle vuoteen 2023.
VW valmistaa molempia miljoonakapasiteetilla
Toyota rimpuloi saadakseen ekat sähköautot markkinoille ja plugareitakin taitaa olla vain pari mallia.
Ei tarvitse olla Einstein nähdäkseen kummalla homma toimii ja kummalla kusee.
- Anonyymi
Volkkari myi viime vuonna n. 8.8 miljoonaa autoa.
Tämän vuoden 2022 ekall puoliskolla VAG on myynyt 217000 sähköautoa (siis koko konsreni).
Jos lasketaan 8M myydyn auton mukaan eli 4M ekana halffina niin
VAG (konserni) myydyistä autoista nyt ekan 6kk aikana tänä vuonna 5.5% oli sähköautoja. VAG myymistä autoista siis 94.5% oli fossiilin polttimia.
Aika jännä että hirveä juputus että Toyota palstalla että fossilin polttimet häviää kun VAG myy melkein kokonaan vain polttiksia.
Ottakaahan pojat vähän selvää näistä myynneistä.- Anonyymi
"Aika jännä että hirveä juputus että Toyota palstalla että fossilin polttimet häviää"
Sun lukemisen ymmärtäminen ei ole kovin korkealla tasolla. Aloituksessa ei sanota että fossiilipolttimet häviävät vaan siinä sanotaan että tojon latauskelvottomien markkinat häviävät. Polttiksilla kyllä markkinoita vielä pitkään köyhissä maissa missä ei ole latausmahdollituuksia mutta ne ovat yksinkertaisia peruspolttiksia. Ei tojon monimutkaisia ja kalliita hybridejä. Tojo jatkaa niissä maissa vahvaa menoaan mutta se perustuu muihin autoihin kuin hybrideihin.
Tojon latauskelvottomien markkinat ovat olleet rikkaissa maissa ja siellä ne ovat auttamattoman vanhanaikaisia.
Tojo kyllä pärjää jatkossakin ja polttikset pärjäävät vielä pitkään. Latauskelvottomien hybridien taru on se joka on lopussa, ei minkään muun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aika jännä että hirveä juputus että Toyota palstalla että fossilin polttimet häviää"
Sun lukemisen ymmärtäminen ei ole kovin korkealla tasolla. Aloituksessa ei sanota että fossiilipolttimet häviävät vaan siinä sanotaan että tojon latauskelvottomien markkinat häviävät. Polttiksilla kyllä markkinoita vielä pitkään köyhissä maissa missä ei ole latausmahdollituuksia mutta ne ovat yksinkertaisia peruspolttiksia. Ei tojon monimutkaisia ja kalliita hybridejä. Tojo jatkaa niissä maissa vahvaa menoaan mutta se perustuu muihin autoihin kuin hybrideihin.
Tojon latauskelvottomien markkinat ovat olleet rikkaissa maissa ja siellä ne ovat auttamattoman vanhanaikaisia.
Tojo kyllä pärjää jatkossakin ja polttikset pärjäävät vielä pitkään. Latauskelvottomien hybridien taru on se joka on lopussa, ei minkään muun.Sähköautojen arvo romahtaa, muut pitävät arvonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen arvo romahtaa, muut pitävät arvonsa.
Joo, kyllä, aivan varmasti silloin kun akusto pitää vaihtaa uuteen. Ei kukaan halua sitä mustapekka. Hybridin akun voi saada vielä johonkin siedettävään hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aika jännä että hirveä juputus että Toyota palstalla että fossilin polttimet häviää"
Sun lukemisen ymmärtäminen ei ole kovin korkealla tasolla. Aloituksessa ei sanota että fossiilipolttimet häviävät vaan siinä sanotaan että tojon latauskelvottomien markkinat häviävät. Polttiksilla kyllä markkinoita vielä pitkään köyhissä maissa missä ei ole latausmahdollituuksia mutta ne ovat yksinkertaisia peruspolttiksia. Ei tojon monimutkaisia ja kalliita hybridejä. Tojo jatkaa niissä maissa vahvaa menoaan mutta se perustuu muihin autoihin kuin hybrideihin.
Tojon latauskelvottomien markkinat ovat olleet rikkaissa maissa ja siellä ne ovat auttamattoman vanhanaikaisia.
Tojo kyllä pärjää jatkossakin ja polttikset pärjäävät vielä pitkään. Latauskelvottomien hybridien taru on se joka on lopussa, ei minkään muun.Toyota kyllä myy niitä hybideitään kaikkialla ja niiden myynti jatkuu myös länsimaissa niin kuin VAG polttistenkin mitä suurin osa volkkarin myymyistä autoista on länsimaissakin ja tulee olemaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllä, aivan varmasti silloin kun akusto pitää vaihtaa uuteen. Ei kukaan halua sitä mustapekka. Hybridin akun voi saada vielä johonkin siedettävään hintaan.
Akusto kestää ainakin miljoon akilometriä. Tämä on määrä minkä Tojotin lupaa 10v jälkeen akulle niin että kapasiteettia on vähintään 70% jäljellä.
Ostatko muuten polttikseen koko moottorin jos ilmamäärä mittari hajoaa?
En minäkään, mutta en myöskään ostaisi sähköautoon koko akustoa jos yksi kenno hajoaa jostain modulista. Ostaisin enintään yhden modulin ja senkin käytettynä niin että vanha modulini menisi vaihdossa. Sieltä sitten joku paja tutkii mikä/mitkä tuhannesta kennosta on rikki ja vaihtaa ne ja kas taas on yksi käytetty moduli jollekin saatavilla järkevään hintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akusto kestää ainakin miljoon akilometriä. Tämä on määrä minkä Tojotin lupaa 10v jälkeen akulle niin että kapasiteettia on vähintään 70% jäljellä.
Ostatko muuten polttikseen koko moottorin jos ilmamäärä mittari hajoaa?
En minäkään, mutta en myöskään ostaisi sähköautoon koko akustoa jos yksi kenno hajoaa jostain modulista. Ostaisin enintään yhden modulin ja senkin käytettynä niin että vanha modulini menisi vaihdossa. Sieltä sitten joku paja tutkii mikä/mitkä tuhannesta kennosta on rikki ja vaihtaa ne ja kas taas on yksi käytetty moduli jollekin saatavilla järkevään hintaan.Eihän niitä akkuja voi korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän niitä akkuja voi korjata.
Auton akku muodostuu sadoista pienistä akuista eli kennoista. Jos yksi sellainen lakkaa toimimasta niin se ei vaikuta muiden kennojen toimintaan ja yksittäinen kenno voidaan vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton akku muodostuu sadoista pienistä akuista eli kennoista. Jos yksi sellainen lakkaa toimimasta niin se ei vaikuta muiden kennojen toimintaan ja yksittäinen kenno voidaan vaihtaa.
Miksei noissa sähköautojen akuissa ole automaattista vikasietoisuutta ? Vai onko? (jos on, niin ei sitä ainakaan mainosteta).
Kytkentä olisi hyvin yksinkertainen:
Jos autossa on vaikkapa 100 kpl sarjaankytkettyä 3,7 V Li-Ion -kennoa, eli kokonaisakkujännite on nimellisesti 370 V (akku tyhjänä) - max 420 V (akku ääriään myöten täynnä, tosin noin täyteen ei kannata ladata, koska se lyhentää huomattavasti akun kestoikää), niin...
Jos olisi jokaisen yksittäisen kanssa rinnan kytketty estosuuntainen diodi (jonka virrankesto tulee vastata auton moottorin maksimiteholla ottamaa virtaa), niin tuolla saataisiin automaattine vikasietoisuus, eli jos 1 kenno menee rikki, niin tuo takaisi sen että autolla voi silti ajaa ehjien kennojen turvin ; vain huipputeho saattaa hieman laskea, ja lisäksi akkuja ei voi enää käyttää tyhjäksi saakka, jollei akunhallintajärjestelmä ole niin älykäs, että se huomaisi yhden akkukennon olevan pois pelistä.
Vertailun vuoksi (tapahtui vuosia sitten, olisiko ollut 1990 -luvun lopulla):
Silloinen matkapuhelimeni valitti, että akku on tyhjä.
Irrotin akun puhelimesta, ja laitoin sen Biltemasta ostettuun älylaturiin.
Se latasi akun, ja ilmoitti: "akku täyteen ladattu".
Kun laitoin akun puhelimeen ja käynnisin puhelimen, niin ensimmäiseksi puhelin ilmoitti "Akku hyvin lähellä tyhjää".
Mietin hetken, että mitä ihmettä ?!
No, irrotin akun puhelimesta ja mittasin sen yleismittarin DCV -alueella.
Lukema oli hyvin tarkasti 80% täyteen ladatun akun normaalijännitteestä.
Purin akkupaketin rakenteita hieman, ja kas:
Se oli tehty viidestä AA -kokoisesta NiCd -kennosta, joista 4 oli täyteen ladattu, ja 1 oikosulussa.
No, hienoa tekniikkaa Biltemalta, kun ei yliladannut pilalle niitä neljää ehjää akkukennoa, vaan ymmärsi, että akku on täynnä, näin silti, vaikka jännite oli vain 80% normaalista täyden akun jännitteestä. Älylaturit kun yleensä mittaavat akun jännitteen muutosnopeutta lataukse aikana, eivätkä suoraan jännitettä.
Sitä sopii miettiä, miten sähköautoissa on hoidettu vastaava.
sähköautossa sarjaankytkettyjä kennoja voi olla 100 tai jopa enemmän - kun matkapuhelimessa niitä on yleensä vain 1.
Lisäksi toki auton akkukennon kapasiteetti voi olla moninkertainen puhelimeen verrattuna - mutta perustekniikka on sama molemmissa.
Vielä 1 ero on se, että moni puhelin lataa akkunsa täyteen 100%, mutta tämä lyhentää akun kestoiän noin 2 vuoteen.
Sähköauton akku on niin kallis, että niissä lataus lopetetaan huomattavasti aiemmin, eikä teknistä maksimikapasiteettia koskaan käytetä, millä saavutetaan jopa 10 vuoden akkujen elinikä.
Et varmaan halua lisää kapasiteettia, jos se johtaisi siihen, että auton ajoakku menisi pilalle 2 vuodessa kuten monessa puhelimessa tapahtuu !
- Anonyymi
Mitä järkeä on plugarissa? Muutama kymmenen kilometriä hyvässä lykyssä sähköllä ja sitten bensalla, esim. Volvo X60, 10 litraa/100 km.
Toyotan hybridillä voi ajella ilman piuhasirkusta aina 4l/100 km.- Anonyymi
Plugarissa on se järki mikä tojon latauskelvottomasta puuttuu. Jos auto kykenee liikkumaan sähköllä niin silloin sinä pitää olla mahdolisuus käyttää halpaa verkkosähköä.
Latauskelvoton tojo tekee sähkönsä 2,4 euron litrahintaisesta bensasta. Tojo ei liiku metriäkään ilman kallista bensaa. Plugari liikkuu pääasiassa halvalla verkkosähköllä, bensaa poltetaan vain pidemmillä matkoilla. Normiarki menee suurinpiirtein kokonaan verkkosähköllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugarissa on se järki mikä tojon latauskelvottomasta puuttuu. Jos auto kykenee liikkumaan sähköllä niin silloin sinä pitää olla mahdolisuus käyttää halpaa verkkosähköä.
Latauskelvoton tojo tekee sähkönsä 2,4 euron litrahintaisesta bensasta. Tojo ei liiku metriäkään ilman kallista bensaa. Plugari liikkuu pääasiassa halvalla verkkosähköllä, bensaa poltetaan vain pidemmillä matkoilla. Normiarki menee suurinpiirtein kokonaan verkkosähköllä.Eihän moni lataa plugariaan kuin ihan alussa. Plugarin idea on halpa hankintahinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän moni lataa plugariaan kuin ihan alussa. Plugarin idea on halpa hankintahinta.
Nyt tulee taas essonbaarin nurkkapöydän ja hevosmiesten tietotoimiston tollojen viisauksia. Suomeksi sanottuna pelkkää vanhaan maailmaan juuttumista.
Suomalainen tutkimus kertoo etä plugareilla ajetaan yli puolet kilometreistä verkkosähköllä. Nykyinen törkeä bensanhinta on lisännyt lataamisen motivaatiota tuon tutkimuksen jälkeen joten todellinen prosentti on korkeampi.
https://yle.fi/uutiset/3-11166546
"Maailmanlaajuisesti harvinaisen kyselytutkimuksen taustalla oli Autotuojat ja -teollisuuden toimitusjohtaja Tero Kallion mukaan muun muassa ”hevosmiesten tietotoimiston” usein esittämä väite, että ladattavilla hybridiautoilla ajavat eivät vaivautuisi lataamaan autojaan.
Kyselyssä selvisi, että pistokehybridien sähköllä ajon osuus on keskimäärin 53 prosenttia. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tulee taas essonbaarin nurkkapöydän ja hevosmiesten tietotoimiston tollojen viisauksia. Suomeksi sanottuna pelkkää vanhaan maailmaan juuttumista.
Suomalainen tutkimus kertoo etä plugareilla ajetaan yli puolet kilometreistä verkkosähköllä. Nykyinen törkeä bensanhinta on lisännyt lataamisen motivaatiota tuon tutkimuksen jälkeen joten todellinen prosentti on korkeampi.
https://yle.fi/uutiset/3-11166546
"Maailmanlaajuisesti harvinaisen kyselytutkimuksen taustalla oli Autotuojat ja -teollisuuden toimitusjohtaja Tero Kallion mukaan muun muassa ”hevosmiesten tietotoimiston” usein esittämä väite, että ladattavilla hybridiautoilla ajavat eivät vaivautuisi lataamaan autojaan.
Kyselyssä selvisi, että pistokehybridien sähköllä ajon osuus on keskimäärin 53 prosenttia. "Ja toisen tutkimuksen mukaan plugarit saastuttavat neljä kertaa ilmoitettua enemmän juuri siksi, että niitä ei ladata. Tunnen monta plugarin omistajaa eikä kukaan lataa niitä koskaan.
- Anonyymi
Jos auto pystyy liikkumaan sähköllä niin silloin siinä pitää olla ehdottomasti latausmahdolisuus. Mitä järkeä on tehdä sähköä kahden ja puolen euron litrahintaisella bensalla kun verkosta saa saman sähkön murto-osalla tuosta hinnasta?
- Anonyymi
Plugarin parinkymmenen kilometrin range on aivan hassu. Toyotan hybrid menee sentään jopa puolet sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugarin parinkymmenen kilometrin range on aivan hassu. Toyotan hybrid menee sentään jopa puolet sähköllä.
Saman kokoinen akku niissä on, plugarissa voi olla isompikin. Tuo "puolet sähköllä" on vain Toyotan mainoslause, jolla ei ole mitään perää. Itselataavan pitäisi viedä kaksinkertaisesti bensaa jos kytkee regeneraation pois - viekö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman kokoinen akku niissä on, plugarissa voi olla isompikin. Tuo "puolet sähköllä" on vain Toyotan mainoslause, jolla ei ole mitään perää. Itselataavan pitäisi viedä kaksinkertaisesti bensaa jos kytkee regeneraation pois - viekö?
Kaupunkiajossa kulutus nousisi kaksinkertaisekse, jos jarrutusenergiaa ei otettaisi talteen. Kaupunkiajossa hybridi-Tojota kulkee siis puolet sähköllä. Tässähän sen itselataavan hybridin hienous juuri onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkiajossa kulutus nousisi kaksinkertaisekse, jos jarrutusenergiaa ei otettaisi talteen. Kaupunkiajossa hybridi-Tojota kulkee siis puolet sähköllä. Tässähän sen itselataavan hybridin hienous juuri onkin.
Moni ei ymmärrä sanaa hybrid. Toyotan hybrid on kyllä yliveto plugareihin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkiajossa kulutus nousisi kaksinkertaisekse, jos jarrutusenergiaa ei otettaisi talteen. Kaupunkiajossa hybridi-Tojota kulkee siis puolet sähköllä. Tässähän sen itselataavan hybridin hienous juuri onkin.
"Kaupunkiajossa kulutus nousisi kaksinkertaisekse, jos jarrutusenergiaa ei otettaisi talteen. Kaupunkiajossa hybridi-Tojota kulkee siis puolet sähköllä. Tässähän sen itselataavan hybridin hienous juuri onkin."
Kaikki plugarit ja sähköautot ottavat samalla tavalla jarrutusenergian talteen.
Se ero on siinä että ne pystyvät hyödyntämään halpaa verkkosähköä. Latauskelvoton tojota osaa käyttää vain sikakallista bensaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaupunkiajossa kulutus nousisi kaksinkertaisekse, jos jarrutusenergiaa ei otettaisi talteen. Kaupunkiajossa hybridi-Tojota kulkee siis puolet sähköllä. Tässähän sen itselataavan hybridin hienous juuri onkin."
Kaikki plugarit ja sähköautot ottavat samalla tavalla jarrutusenergian talteen.
Se ero on siinä että ne pystyvät hyödyntämään halpaa verkkosähköä. Latauskelvoton tojota osaa käyttää vain sikakallista bensaa.Ja sitäkin vähän ilman piuhajumppaa, jokavälistä piuhajumppaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitäkin vähän ilman piuhajumppaa, jokavälistä piuhajumppaa.
Hyville tuntipalkoille pääsee kun 20 sekunnin hommalla pudottaa kilometrikustannukset 15 eurosta kahteen euroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyville tuntipalkoille pääsee kun 20 sekunnin hommalla pudottaa kilometrikustannukset 15 eurosta kahteen euroon.
Latauskelvottomalla aja taipuu helposti laittamaan lohkolämppärin päälle mutta jotenkin auton lataaminen on aivan liian vaikeaa.
Pelkehommas.
- Anonyymi
Plugari tai sähköauto on ne ainoat oikeat. Minunkin Toyota menee kaikki alle 70km matkat pelkällä sähköllä. En ymmärrä miksi pitäisi polttomoottori käynnistellä 3km matkoille. Ehkä en vaan ymmärrä mikä siinä latauskelvottomassa viehättää.
- Anonyymi
Joillain on kova halu maksaa 15 euroa jokaisesta sadasta kilsasta jonka ajaa sillä latauskelvottomalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillain on kova halu maksaa 15 euroa jokaisesta sadasta kilsasta jonka ajaa sillä latauskelvottomalla.
Sähköauto on kelvoton.
- Anonyymi
Toyotan hybridihölmöily on ohi ja nyt Toyotakin panostaa täysillä sähköautohin. Meni pitkään etä Tokiossa ymmärrettiin sama asia mikä on ollut selvää Teslan ja Volsun johtajille.
Taas yksi asia jossa Tojolla on perässähiihtäjän rooli.- Anonyymi
" Meni pitkään etä Tokiossa ymmärrettiin sama asia mikä on ollut selvää Teslan ja Volsun johtajille. "
Volkkarin pääjohtajallekin on nyt selvää, että liian innokas paneutuminen sähköautoihin toi kalossin kuvan persauksiin, koska ID-sähköautot floppasivat niin pahasti. Toyota tekee edelleen paljon mainioita itselataavia hybridiautoja, ja kassakone kilisee äänekkäästi Tokiossa. Samalla Tojotan insinöörit miettivät sitä, koska sähköautojen tekniikka alkaa olla sillä tasolla, että niitä kannattaa suuremmassa määrin kaupata rikkaissa maissa, joissa autoja pystytään jotenkin lataamaankin..
- Anonyymi
Latauskelvoton? Onko se sama asia kuin järkiköyhä lapsellinen joka tuota ivasanaa käyttää.
- Anonyymi
Jos hybridiä ei pysty lataamaan niin se on latauskelvoton.
Ei ivasana vaan fakta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hybridiä ei pysty lataamaan niin se on latauskelvoton.
Ei ivasana vaan fakta.Ladata voi muualykin kuin verkosta. Sori siitä kun et ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladata voi muualykin kuin verkosta. Sori siitä kun et ymmärrä.
Vilunkikonserni aloitti päästövähennystalkoot
Suunnitelmallisella päästöhuijausohjelmalla, ja saksalaiseen tyyliin! Tosi reilu meininki! Eikö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladata voi muualykin kuin verkosta. Sori siitä kun et ymmärrä.
"Ladata voi muualykin kuin verkosta. "
On maailman tyhmintä tehdä sähköä 2,40 maksavadta bensasta kun verkkosähkö maksaa vain murto-osan siitä. Latauskelvottomalla 100km maksaa15 euroa. Verkkosähköllä vain kaksi euroa.
Kiinteähintaisella sähkösopimimukdella se on taattu kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Tojottimen kilometrit kallistuvat kun bensan hinta nousee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ladata voi muualykin kuin verkosta. "
On maailman tyhmintä tehdä sähköä 2,40 maksavadta bensasta kun verkkosähkö maksaa vain murto-osan siitä. Latauskelvottomalla 100km maksaa15 euroa. Verkkosähköllä vain kaksi euroa.
Kiinteähintaisella sähkösopimimukdella se on taattu kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Tojottimen kilometrit kallistuvat kun bensan hinta nousee.En kestä piuhajumppaa. Toyotani lataa itse itsensä enkä tarvi vedellä piuhoja saadakseni näennäistä säästöä parinkymmenen kilometrin sähköajolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kestä piuhajumppaa. Toyotani lataa itse itsensä enkä tarvi vedellä piuhoja saadakseni näennäistä säästöä parinkymmenen kilometrin sähköajolla.
Plugari on vähän niin ja näin. Toki parempi kuin latauskelvoton.
Oikea sähköauto on se paras ratkaisu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugari on vähän niin ja näin. Toki parempi kuin latauskelvoton.
Oikea sähköauto on se paras ratkaisu.Kuka kehtaa leikkiä piuhojen kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kehtaa leikkiä piuhojen kanssa?
Siinä pääsee hyville tuntipalkoille kun pystyy 20 sekunnin työllä pudottamaan kilometrikustannukset 15 eurosta kahteen euroon. Se tekee ison pinon rahaa vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä pääsee hyville tuntipalkoille kun pystyy 20 sekunnin työllä pudottamaan kilometrikustannukset 15 eurosta kahteen euroon. Se tekee ison pinon rahaa vuodessa.
Värkkäile vaan johtojen kanssa pikkusumman vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värkkäile vaan johtojen kanssa pikkusumman vuoksi.
Aika tyhmä latailija kun ei älyä sähköpatteriauton hinnan olevan 30 000 euroa enemmän kuin kaapelijumppavapaan Toyotan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika tyhmä latailija kun ei älyä sähköpatteriauton hinnan olevan 30 000 euroa enemmän kuin kaapelijumppavapaan Toyotan.
Ei näytä olevan tojohönöllä paljoakaan ymmärrystä numeroista eikä autoista.
Latauskelvoton Corolla maksaa yli 30.000. Ei sitä vastaava auto ole joku 60.000 ökytesla vaan plugari Golf tai ID.3. joihin hintaeroa ei ole juuri mitään.
Lisäksi se juttu että kun alkaa vaihtamaan autoa 3-6 vuoden päästä niin bensapolttimella ei saa kuin sääliviä katseita kun sen vie vaihtoon. Käytettyjen sähköautojen haluttavuus on korkea ja hyvityshinta sen mukainen.
Latauskelvottomien markkinat romahtavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä olevan tojohönöllä paljoakaan ymmärrystä numeroista eikä autoista.
Latauskelvoton Corolla maksaa yli 30.000. Ei sitä vastaava auto ole joku 60.000 ökytesla vaan plugari Golf tai ID.3. joihin hintaeroa ei ole juuri mitään.
Lisäksi se juttu että kun alkaa vaihtamaan autoa 3-6 vuoden päästä niin bensapolttimella ei saa kuin sääliviä katseita kun sen vie vaihtoon. Käytettyjen sähköautojen haluttavuus on korkea ja hyvityshinta sen mukainen.
Latauskelvottomien markkinat romahtavat.Järjetöntä vaihtaa autoa ja maksaa 20-30 tuhatta enemmän, että säästää tonnin pari vuodessa.
Eikä bensa-autojen arvo romahda vaikka kuinka toivoisit. Edelleen sähköautoja on vain 1 %. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä olevan tojohönöllä paljoakaan ymmärrystä numeroista eikä autoista.
Latauskelvoton Corolla maksaa yli 30.000. Ei sitä vastaava auto ole joku 60.000 ökytesla vaan plugari Golf tai ID.3. joihin hintaeroa ei ole juuri mitään.
Lisäksi se juttu että kun alkaa vaihtamaan autoa 3-6 vuoden päästä niin bensapolttimella ei saa kuin sääliviä katseita kun sen vie vaihtoon. Käytettyjen sähköautojen haluttavuus on korkea ja hyvityshinta sen mukainen.
Latauskelvottomien markkinat romahtavat.Ei kai nyt sentään niin alas pidä vajota että huijaus konsernin vilppivaginoihin joutuisi sortumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai nyt sentään niin alas pidä vajota että huijaus konsernin vilppivaginoihin joutuisi sortumaan?
Tojotan huijastouhut ei oikein pure.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kestä piuhajumppaa. Toyotani lataa itse itsensä enkä tarvi vedellä piuhoja saadakseni näennäistä säästöä parinkymmenen kilometrin sähköajolla.
Lataako Tojosi sähköä ihan itse naapurin piuhasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värkkäile vaan johtojen kanssa pikkusumman vuoksi.
Parhaimmillaan plugarilla ajaa kaikki työ- ja asiointimatkat sähköllä jos matkat eivät ole pitkiä.
- Anonyymi
Tuota samaa itsekin ihmettelin !
Mutta Toyotalla on tosiaan mallistossa muutamia sellaisia hybridiautoja, joiden ajoakkua ei voi ladata kun ei ole latausliitintä.
Niiden ainoa idea on se, että kun liikennetilanteen tai punaisten valojen takia joudut jarruttamaan, niin Toyotankin hybridi lataa jarrutusenergialla ajoakkua siinä, missä bensiiniautossa se energia hukataan lämmöksi jarrupaloissa ja -levyissä.
Pienentää siis kulutusta kaupunkiajossa mutta mikä järki jättää se latausliitin asentamatta ?
Lataushybridi siis parempi kuin tuollainen vain jarrutusenergiaa hyödyntävä hybridi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika tyhmä latailija kun ei älyä sähköpatteriauton hinnan olevan 30 000 euroa enemmän kuin kaapelijumppavapaan Toyotan.
"Aika tyhmä latailija kun ei älyä sähköpatteriauton hinnan olevan 30 000 euroa enemmän kuin kaapelijumppavapaan Toyotan."
Mielenkiintoinen väite, vaan onko se totta ?
Jos siis kunnon lataushybridi maksaa 30000€ enemmän kuin Toyotan latauskelvoton, jossa on muuten sama tekniikka, mutta on jätetty latausliitin pois, niin silloinhan kannattaisi ostaa käytettyjä latauskelvottomia, asentaa niihin latausliitin, ja myydä hyvällä voitolla pois !
ihan 30000€ tuosta ei saa voittoa koska käytetyn hinta ei ole uuden hinta mutta merkittävä voitto silti.
Ja samalla, jos väite on tosi, niin se paljastaa (tai oikeastaan vahvistaa) sen, ettei myyntihinnalla ole juurikaan tekemistä valmistuskustannusten kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjetöntä vaihtaa autoa ja maksaa 20-30 tuhatta enemmän, että säästää tonnin pari vuodessa.
Eikä bensa-autojen arvo romahda vaikka kuinka toivoisit. Edelleen sähköautoja on vain 1 %."Eikä bensa-autojen arvo romahda"
JOS suunniteltu bensiininsäännöstely toteutuu, niin kyllä se voi autojenkin hintaa pudottaa.
Toki jää nähtäväksi tuleeko myös sähkön säännöstely.
Sopii toivoa, ettei tule, mutta se on paljon kiinni siitä, toimiiko OL-3 ydinreaktori moitteettomasti ilman teknisiä ongelmia.
- Anonyymi
Järjetöntä maksaa 10000€ enemmän sähköautosta, jotta säästää 500€ kuukaudessa. Menee melkein 2 vuotta, jotta maksaa itsensä takaisin.
- Anonyymi
Että 200 € polttoainekuluilla 500 € säästö. Omkos patterileluissa halvemmat vakuutuksetkin?
- Anonyymi
Itsehinkkaava on itsepetos.
- Anonyymi
No niin VAG muuttaa suuntaa pois latausautoista. Johtoryhmä ei katsellut johtajan toilailuja kun myynti ei käy.
- Anonyymi
Tojota-miehet ovat kaikkein viisaimpia. He ajavat mieluummin latauskelvottomalla itselataavalla varmatoimisella hybridiautolla kuin kelvottomalla ladattavalla autolla.
- Anonyymi
Latauskelvottoman sata kilsaa maksaa 15 euroa. Verkkosähköllä kaksi euroa. Latauskelvottomalla ajamisesta on viisaus kaukana.
- Anonyymi
Eipä saa käytettyä hybiridiä superalehintaan silti mistään.
Sitten kun saa, ostan heti sellaisen... miksikö?
Koska sen akkukapasiteetti riittää päivittäisiin lyhyisiin matkoihin - eli päivittäiset ajot sujuvat 100% sähköllä.
Ja kun joskus pitää lähteä pidemmälle, mihin ei akkukapasiteetti enää riitä, niin sitten ajetaan bensiinimoottorilla.
Ja vuotuinen bensiininkulutus on 90% - 95% pienempi kuin perinteisellä
bensiiniautolla.
Tällainen auto sopii minulle mainiosti - tälläh hetkellä ainoa ongelma on kallis hankintahinta, mutta JOS olet oikeassa, niin noitahan pitäisi ainakin käytettynä daada hyvinkin pian erittäin halvalla.
Ja jos luonnonvarat eivät riitä siihen, että kaikki autot korvattaisiin täyssähköautoilla, niin rajalliset luonnonvarat riittävät useampaan hybridiautoon (joissa pienehkö akku) kuin täyssähköautoihin (joissa iso akku, johon siis tarvitaan enemmän raaka-aineita).
En ymmärrä täysin perusteetonta hybridien haukkumista. Sillä kun ajaa 80-99% ajoista sähköllä ja loput pidemmät ajot bensiinillä.
Kun vielä uusi OL-3 voimala saataisiin normaaliin tuotantokäyttöön, niin hybridiauto on myös energiakuluissa iso säästö. Nykyisillä sähkönhinnoilla ei ole, ja tilanne voi myös muuttua huonommaksi, jos OL-3:ssa vielä ilmenee teknisiä ongelmia.- Anonyymi
Plugarilla näin eli verkkosähköllä ajelen. Toyotan latauskelvottomilla ajetaan 100% kilometreistä bensalla, siksi ne ovat kuolemankierteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugarilla näin eli verkkosähköllä ajelen. Toyotan latauskelvottomilla ajetaan 100% kilometreistä bensalla, siksi ne ovat kuolemankierteessä.
" Plugarilla näin eli verkkosähköllä ajelen. Toyotan latauskelvottomilla ajetaan 100% kilometreistä bensalla, siksi ne ovat kuolemankierteessä. "
Toyotan latauskelvottomilla autoilla tosiaan ajetaan koko ajan bensalla, mutta talvikeleissäkin hyvin vähällä bensalla. Kovillakin pakkasilla voit huoletta lähteä satojen kilometrien reissulle ilman pelkoa siitä, että toimivaa latauspaikkaa ei löydykään. Viisaan miehen valinta on toistaiseksi itselataava hybridi-Tojota.
- Anonyymi
Itselataava on mainio kulkupeli verrattuna noihin kalliisiin ja perin hankaliin sähköpatteriautoihin verrattuna.
- Anonyymi
Toyota myy vuonna 2030 pääasiassa plugareita ja sähköautoja kehittyneisiin maihin. Kehitysmaihin jossa ei ole latausmahdollisuuksia Toyota myy yksinkertaisia polttiksia.
Latauskelvoton hybridi on väliinputoaja jolle ei löyty asiakaskuntaa mistään. Se on aivan toivottoman kallis ajaa ja saastuttava niillä markinoilla missä on sähköä tarjolla ja aivan toivottoman monimutkainen ja kallis ostaa niillä markkinoilla joilla ei ole sähköä. Kehitysmaat ostavat kyllä Toyotia, mutta ilman turhia hybridihärpäkkeitä.
Sanalla sanoen Toyota kuoppaa latauskelvottomat hybridit tämän vuosikymmenen aikana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu51739Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)281708- 141229
- 71154
Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."
ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w201132- 91057
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51011- 6994
- 7985
- 10980