Onko vesipumpun siipipyörä vai mikä pitää tuollaista ääntä. Käytin moottoria ja sitten veden tulo loppui, sammutin heti moottorin ja kun pyöritän vaihde päällä kuuluu kyseinen ääni. Kuin kumi ottaisi johonkin kiinni. Käytin moottoria vapaalla kun veden tulo loppui. Kiitos avusta
https://www.veed.io/view/162ebd4a-9405-47f8-807f-dc361e13a0fa?sharingWidget=true
20hv ääntää alhaalta, video
12
242
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa avata ja katsoa.
- Anonyymi
Pelottaa avata :) mutta pakkohan se on. Āāni kuului kun vaihde oli päällä, mutta vapaalla ollessa ei. Tosin ei se varmaan impelleriin kohdistu jos vaihde vapaalla ja potkurista pyörittää
- Anonyymi
Vaihteet menevät päälle hyvin, mutta tuo ääni kuuluu. Ei kukaan tiedä, arvaa?
- Anonyymi
vaihda pusla
- Anonyymi
Kiitos. Voitko sanoa mikä osa se on tuosta räjäytys kuvasta http://www.marineparts.fi/varaosat/peramoottorit/yamaha/peran-osia/alaosan-varaosia-yamaha-20c-25d-c25-30a-c30-2-tahti-yamaha11/
- Anonyymi
Saattaa hyvin olla vesipumpun kuminen siipipyörä varsinkin kun veden tulo loppui. Ota vaidetanko irti, alakerran pultit pois ja lyö kumivasaralla kavitaatiolevyyn jolloin ajakerta putoaa alas. Avaan vesipumpun kotelo ja tarkasta missä kunnossa on siipipyörä. Jos vedät siipipyörän pois paikoiltansa, niin varo akselin lukkopalaa, ettei se häviä.
Milloin olet viimeksi vaihtanut siipipyörän? Siihet mirtuvat ajan mittaan ja jos ne irtoavat, niin ne saattavat kulkeutua kanaviin. Sieltä ne saattaa olla vaikea onkia pois.- Anonyymi
Ostin tämän moottorin juuri, enkä tiedä onko koskaan vaihdettu. Kiitos, näin teen. Ajattelin vaan jos se puska olisi hyvä vaihtaa myös, mutta kun en tiedä mikä osa se on. Oikean siipipyörä kyllä löydän sentään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin tämän moottorin juuri, enkä tiedä onko koskaan vaihdettu. Kiitos, näin teen. Ajattelin vaan jos se puska olisi hyvä vaihtaa myös, mutta kun en tiedä mikä osa se on. Oikean siipipyörä kyllä löydän sentään
Jos ostit juuri, niin vaihda myös peräöljy.
Puslasta en tiedä mitä tarkoittaa. Perään ei oikein itse pysty juuri mitään vaihtamaan kuin siipipyörän ja öljyt. Muut vaativat jo ammattitaitoa ja välineitä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostit juuri, niin vaihda myös peräöljy.
Puslasta en tiedä mitä tarkoittaa. Perään ei oikein itse pysty juuri mitään vaihtamaan kuin siipipyörän ja öljyt. Muut vaativat jo ammattitaitoa ja välineitä..Ilmeisesti se pusla on joku holkki tuossa pystyakselissa. Pitää yrittää etsiä se tuosta varaosalistalta. Öljyt on tarkoitus vaihtaa perään. Ylhäältä juoksin jo kaasuttimen, polttoainepumppu, tulpat, suodattimen. Alakerta on minulle haastavampi varmasti, toivottavasti ei tarvi avata tuota perää kokonaan
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti se pusla on joku holkki tuossa pystyakselissa. Pitää yrittää etsiä se tuosta varaosalistalta. Öljyt on tarkoitus vaihtaa perään. Ylhäältä juoksin jo kaasuttimen, polttoainepumppu, tulpat, suodattimen. Alakerta on minulle haastavampi varmasti, toivottavasti ei tarvi avata tuota perää kokonaan
Näillä anonyymeillä palstoilla ei aina kannata täysin luottaa puslajussien viesteihin.
- Anonyymi
Oli siipipyörä rikki
- Anonyymi
Löysitkö kaikki kuminpalat pois myös? Ettei jäänyt kanaviin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511