Uskomaton pyörävarkaus!

Anonyymi

Tulin kotiini viime viikolla Helkama Oivallani jonka otin sisään talomme umpinaiselle kuistille jossa ihan seinät, ikkunat ja ulko-ovi tottakai lukollinen (laitoin myös pyörän runkolukon vanhasta muistista lukkoon). Aamulla sit aamutoimien jälkeen piti lähteä pyöräilemään kun huomasin että pyörä puuttuu! Vaikka muistin jättäneeni pyörän kuistille niin kiersin talon ja ulkosaunan jonka jälkeen tein rikosilmoituksen. Mua ihmetyttää eniten mitä kaikkea pyörävarkaat on valmiita tekemään, ulko-ovi oli lukossa koko yön ja aamun joten se on jotenkin pitänyt näpertää auki ja kaikki yhden polkupyörän takia! Eteiseen viemässä ovessa ei ole lukkoa tai on muttei oo todellakaan tätä vuostuhatta tai edes toimiva joten varas tai varkaat olisi voineet hyvin hiipiä hakemaan myös mun läppärin, ja kaiken mitä alakerrassa oli koska ite nukuin yläkerrassa ja asun yksin.

10

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varkaat ovat röyhkeitä ja ovelia. Petos on rikos, jonka rosvo suunnittelee etukäteen. Jos rosvo on tumpelo, niin petos ei onnistu, kukaan ei siihen silloin mene.

      • Anonyymi

        Kyllä varkaudenkin voi suunnitella etukäteen, etenkin ammattirikolliset menettelevät näin, mutta useampia varkauksia ei suunnitella, vaan tilaisuus tekee varkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varkaudenkin voi suunnitella etukäteen, etenkin ammattirikolliset menettelevät näin, mutta useampia varkauksia ei suunnitella, vaan tilaisuus tekee varkaan

        Tää tapaus vaikuttaa suunnitellulta ja kertomuksen perusteella varkaaksi voi epäillä lukkoseppää tai jotain muuta lukot tuntevaa henkilöä, koska lukitun ulko-oven avaaminen ilman kovaa ääntä ei varmaankaan ole ihan helppoa puuhaa tai edes mahdollista niistä tietämättömälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää tapaus vaikuttaa suunnitellulta ja kertomuksen perusteella varkaaksi voi epäillä lukkoseppää tai jotain muuta lukot tuntevaa henkilöä, koska lukitun ulko-oven avaaminen ilman kovaa ääntä ei varmaankaan ole ihan helppoa puuhaa tai edes mahdollista niistä tietämättömälle

        Eikä se, että oli äänettömästi avattu ole hämmästyttävin seikka vaan se että lukko toimii yhä täysin eli mitään vaurioita ei jäänyt! Lukko ei ole kyllä mikään uusin sillä vaihdatin sen viimeksi 1980luvun alussa taloon muuttaessani, mutta en ole ennen kuullut että sellaisestakaan ihan helposti olisi sisälle tunkeuduttu, usein varkaat iskee asukkaan ollessa lomalla mutta tämä tai nämä tuli "kylään" vaikka auto seistä nökötti pihassa ja portaikon valo oli tavalliseen tapaan himmeästi päällä jotta näen yöllä kulkea ilman rillejä.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se, että oli äänettömästi avattu ole hämmästyttävin seikka vaan se että lukko toimii yhä täysin eli mitään vaurioita ei jäänyt! Lukko ei ole kyllä mikään uusin sillä vaihdatin sen viimeksi 1980luvun alussa taloon muuttaessani, mutta en ole ennen kuullut että sellaisestakaan ihan helposti olisi sisälle tunkeuduttu, usein varkaat iskee asukkaan ollessa lomalla mutta tämä tai nämä tuli "kylään" vaikka auto seistä nökötti pihassa ja portaikon valo oli tavalliseen tapaan himmeästi päällä jotta näen yöllä kulkea ilman rillejä.

        Ap

        Ei pitänyt kirjoittaa et varkaat iskee yleensä ku asukkaat lomalla vaan piti kirjoittaa et lomamatkalla yms😅

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se, että oli äänettömästi avattu ole hämmästyttävin seikka vaan se että lukko toimii yhä täysin eli mitään vaurioita ei jäänyt! Lukko ei ole kyllä mikään uusin sillä vaihdatin sen viimeksi 1980luvun alussa taloon muuttaessani, mutta en ole ennen kuullut että sellaisestakaan ihan helposti olisi sisälle tunkeuduttu, usein varkaat iskee asukkaan ollessa lomalla mutta tämä tai nämä tuli "kylään" vaikka auto seistä nökötti pihassa ja portaikon valo oli tavalliseen tapaan himmeästi päällä jotta näen yöllä kulkea ilman rillejä.

        Ap

        No niin, 1980 luvun vanha lukko. Varas on laittanut jonkun pienen esineen lukkoon, jolloin sen kieli ei loksahda kiinni. Poistuessa varas on ottanut sen pois ja sulkenut oven. Mitään jälkiä ei jää.


    • Anonyymi

      Onks varmaa et ovi loksahti kii kunnolla ku tulit pyörän kanssa kotiin? Mikä ikäinen ite ovi o?

      Omassa talossa pannuhuoneen ovi kenkkuilee ja sitä pitää aina hiukka nostaa samalla kun painaa kii ja se jää helposti retkottamaan auki jos joku asiasta tietämätön sitä käyttää.

      • Anonyymi

        Ovi on.......no vanha, sitä on vähän paha mennä minun sanomaan koska en ole sitä itse vaihtanut. Talo on tehty sotien jälkeen ja ovi on hyvin todennäköisesti sama mikä on uutena taloon asennettu, saranoissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja kiinni kyllä menee tosi pehmeästi ettei vahingossa voi auki jäädä ku välillä menee lukkoon jo tuulen puuskasta

        Alueeltani on kadonnut kuulemma muitakin pyöriä pihoista että taitaa olla ammattimaisia henkilöitä liikkeellä, poliiseja oon ollut näkevinäni tavallista tiheämmin eli taitaa olla useammalta ilmoituksia kun partiointia noin tehostettu.

        Ap


    • Anonyymi

      Pyörää ei ole löytynyt eikä kuulunut, mulla on nyt lähikirpparilta ostettu saman mallin, mutta reippaasti vanhempi Helkama ja ovessa uusi lukko ettei vastaavaa pääse tapahtumaan yhtä herkästi. Monet kaverit ja sukulaiset joille olen asiaa päivitellyt ovat luulleet keksityksi tarinaksi ja naapuria kun varoitin hän kysyi että olinko mahd baarissa tuona iltana kun pyöräni katosi, mutta vesiselvä olin ja tasantarkkaan muistan tuoneeni pyörän sisälle saakka.

    • Anonyymi

      Pojaltamme varastettiin jo toinen pyörä 2 viikon sisään. Samanlainen pyörä vielä.
      Kaupan pihalla oli ollut paketti auto ja ulkomaalaisia. Olivat sahanneet lukon irti telineestä napanneet poikamme pyörän autoon ja häipyneet. poliisille soitettiin siitä autosta mutta poliisi ei tullut paikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe